Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door matje82 »

Ja zo af en toe, de 3509, 3512 en 3523 ook.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Ik meen me te herinneren dat er vroeger een vaste groep Qbuzz stadscitaro's uit de 4000 en 4100-serie op de streeklijnen reden. Is dat nog steeds, of rijden ze nu allemaal door elkaar?
MdJ
Berichten: 4537
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MdJ »

Een los 5je wordt losgelaten op de sneltram... dat wordt wel een uitdaging vanaf Nieuwegein City en Utrecht Centraal Jaarbeurszijde.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Zat vanmiddag voorin lijn 80 toen op een gegeven moment ikzelf en de Bunnikse chauffeur die ik best geregeld tref op die rit elkaar vragend aankeken. Er piepte iets in de bus namelijk en we hadden geen van beiden in de gaten wat dat nu was.

Bleek even later de voorste chipkaartlezer te zijn die een eigen leven ging leiden met willekeurige piepjes en knipperende lampjes ;) Maar blijkbaar is dat iets wat ze hebben gevonden op de spook-checkins op haltes waar je totaal niet in de buurt bent... die lezer bleek ook een paar haltes terug vastgelopen te zijn en weigerde vervolgens nieuwe transacties, startte daarna opnieuw op en eindigde met een geel scherm met uitroepteken.
(De chauffeur was er wat minder blij mee, want die zou de hele avond dezelfde bus houden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
John2871
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 01 feb 2023, 11:13

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door John2871 »

Bus helemaal uitzetten. Ook de hoofdschakelaar bij de accu achter in bij de motor.

Opnieuw opstarten en probleem opgelost. Had dat probleem ook gisteren.
termatenjohan
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door termatenjohan »

Of (als je de goede sleutel hebt) de cipkaartlezer van de montageplaat halen en na 10 seconden weer terughangen. Dat kan ook een hoop oplossen en het is sneller dan heel de bus resetten.
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

John2871 schreef: za 21 okt 2023, 09:23 Bus helemaal uitzetten. Ook de hoofdschakelaar bij de accu achter in bij de motor.

Opnieuw opstarten en probleem opgelost. Had dat probleem ook gisteren.
Helpt niet altijd is mijn ervaring. Bij Arriva hebben ze dezelfde kaartlezers en ook wel eens gehad dat een kaartlezer regelmatig uit het niets foute check in meldingen gaf zonder dat er een kaart voor werd gehouden. Daar hielp een reset namelijk niet. Ik heb ook een sleutel om de kaartlezers eraf te halen en eraf halen en na 10 seconden er weer op zetten hielp ook niet.
Xavier030
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 10:09

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Xavier030 »

Een bijzondere vertoning vandaag op lijn 77. Een Capacity rijdt er namelijk op de dienst.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door matje82 »

Misschien per ongeluk, was maar 1 rit heen en terug en daarna is deze 4226 de 28 weer opgegaan zie ik.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Het kan ook een last-minute personeelswijziging zijn geweest, waar de chauffeur de bus van de latere dienst alvast mee nam. Er vallen natuurlijk nog steeds elke dag een flinke sloot ritten uit door het personeelstekort, dan zijn dit soort noodmaatregelen niet ondenkbaar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
UtrechtOV
Berichten: 140
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door UtrechtOV »

Geen idee van de oorzaak maar zag vandaag diverse stadslijnen met forse vertragingen. Lijnen 1, 3 en 4 in ieder geval. Ook nu nog plussen te zien
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Iemand een betonblok kwijt?

Betonblok blokkeert tramspoor tussen Zuilenstein en Utrecht Centraal: ‘Geen tramverkeer’
Tussen het Nieuwegeinse tramstation Zuilenstein en station Utrecht Centraal is momenteel geen tramverkeer mogelijk omdat het tramspoor wordt geblokkeerd door een betonblok. Dat laat vervoersmaatschappij U-OV weten.
Het is onduidelijk hoe het betonblok op het spoor terecht is gekomen

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 79
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erwinraasveld »

Volgens de digitale bronnen is de halte Zonnehof-West in Amersfoort gesloten.
De oranje zak zit echter om de halte Zonnehof-Oost :shock:

Gevolg: Mensen die bij de halte Zonnehof-West op de bus staan te wachten die daar op de linker-rijbaan de halte voorbij rijdt.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Wat een idiote blunder van diegene verantwoordelijk voor de zakken om de bushaltes.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

erwinraasveld schreef: vr 10 nov 2023, 09:38 Volgens de digitale bronnen is de halte Zonnehof-West in Amersfoort gesloten.
De oranje zak zit echter om de halte Zonnehof-Oost :shock:

Gevolg: Mensen die bij de halte Zonnehof-West op de bus staan te wachten die daar op de linker-rijbaan de halte voorbij rijdt.
Die zak was me al opgevallen bij Zonnehof Oost, maar had nog niet gezien dat 'ie bij West ontbreekt. Ga ik even doorgeven via de snelle route ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4537
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MdJ »

Werkzaamheden aan de trambaan tussen Nieuwegein Zuilenstein en Utrecht CS Centrumzijde vanaf vandaag (20-11) t/m donderdag 30-11.
-Lijn 20 en 21 rijden alleen Nieuwegein Zuid/IJsselstein Zuid-Nieuwegein Zuilenstein met losse tramstellen,
-Lijn 22 rijdt 12x per uur Centrumzijde-Sciencepark.
-Tramvervangende buslijn 920 rijdt 8x per uur Zuilenstein-Utrecht CS met gelede citaro's. Bij Zuilenstein wordt een rondje Remiseweg-Blauwe brug- A.C Verhoefweg gereden, in Utrecht wordt via halte Lanslaan gereden.
Het traject in Kanaleneiland wordt verwezen naar Lijn 7 die wegens werkzaamheden aan de stadsverwarming toch al via de Graadt van Roggenweg-Beneluxlaan rijdt.
Bij twijfel: gebruik beton.
Negen
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Negen »

MdJ schreef: ma 20 nov 2023, 08:20 Werkzaamheden aan de trambaan tussen Nieuwegein Zuilenstein en Utrecht CS Centrumzijde vanaf vandaag (20-11) t/m donderdag 30-11.
-Lijn 20 en 21 rijden alleen Nieuwegein Zuid/IJsselstein Zuid-Nieuwegein Zuilenstein met losse tramstellen,
-Lijn 22 rijdt 12x per uur Centrumzijde-Sciencepark.
-Tramvervangende buslijn 920 rijdt 8x per uur Zuilenstein-Utrecht CS met gelede citaro's. Bij Zuilenstein wordt een rondje Remiseweg-Blauwe brug- A.C Verhoefweg gereden, in Utrecht wordt via halte Lanslaan gereden.
Het traject in Kanaleneiland wordt verwezen naar Lijn 7 die wegens werkzaamheden aan de stadsverwarming toch al via de Graadt van Roggenweg-Beneluxlaan rijdt.
Gelukkig rijden er nu tussen Utrecht Centraal en Utrecht Science Park wel dubbele tramstellen want anders ging er iets niet goed. :D
Overigens vertrekken de trams van perron B2 of B3 maar de informatieschermen zeggen bij elke tram 'B3'. Toen ik uitstapte op perron B2 stond er ook al niks op het scherm (tram keerde gewoon op B2 en ging weer terug naar de uithof) dus is het wel even goed kijken van welk perron de trams nou vertrekken. *O*
En op perron B4 stond een dubbele tram (6008 + 6022) wortels te schieten, dus vraag ik me af of dat toevallig een reservetram is als andere trams stuk zijn of deze gewoonweg niet wegkon/zelf defect is? En voor de lol stonden er ook nog hekken op de perrons waar er dus niet ingestapt wordt. :)
MdJ
Berichten: 4537
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MdJ »

Overigens rijdt Pouw lijn 920 met ex-Groningse Citaro's, met hier en daar een omloopje vanuit Nieuwegein.
Niet geheel betrouwbaar er zit ook niet super veel buffer in de ritten.
Een enkele rit probeert het rondje in Zuilenstein in beide richtingen via de AC Verhoefweg te rijden, maar vaak duurt dat langer dan via de Remiseweg.
Bij twijfel: gebruik beton.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door matje82 »

Inmiddels rijden de 3350, 3354 en 3357 alweer rond Groningen. Welke 3300-en komen nu precies in Utrecht rijden?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Het wordt tijd dat de Amba's buiten dienst gaan: ik zit momenteel in een 56, die +6 opliep doordat de voordeur van de 4529 niet meer open wou. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

En dat kan niet gebeuren bij een Citaro, Setra of andere bussen? :s
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Bij de Setra's in de provincie Utrecht heb je eerder dat de deur niet in één keer dicht wil als de bus wat schuin staat bij een halte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Cas »

En vergeleken met de meeste Citaro's en Setra's voelen/zijn de Amba's gewoon een stuk ouder. In 2018 deden ze het nog redelijk, zeker vergeleken met de Amba's in DAV toen, maar in 2023 zijn ze echt op aan het raken.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Die dingen gaan natuurlijk ondertussen al 15 jaar mee, dat halen niet veel bussen meer tegenwoordig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

De Amba's vallen al tijden van ellende uit elkaar. Als hobbyist zijn ze misschien leuk, maar voor de reiziger kunnen de vervangers niet snel genoeg komen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 190 gasten