Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
meneerh2o
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 04 feb 2024, 19:00

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door meneerh2o »

Over de inzet van touringcars op lijn 680:

Tot een uur of 9 moeten alle lijnbussen de weg op, daarna is de spits voorbij.
Als er een bus tekort is, dan is dat mooi op te vangen met die ene omloop/rit op lijn 680, die enkel van Veenendaal naar Amersfoort rijdt en dan weer terug gaat naar de garage.

Er wordt af en toe flink geschoven met inzet als er tekorten zijn. Zelfs de geledes verschijnen op alle lijnen. Alleen de 355 mag nergens anders worden ingezet dan op lijn 10.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Aangezien de 106 met Midibusjes rijdt geloof ik wel dat je met een goede zwaai van het stuur, en mogelijk wat steken, in Benschop kan keren. Maar inderdaad, het doordeweeks patroon ook in het weekend aanhouden zou denk ik ook een factor kunnen zijn.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Ging lekker in Woudenberg vandaag... vanmorgen ging het met lijn 80 via het tankstation langs de Randweg om een flinke aanrijding heen (richting Amersfoort stond de boel helemaal vast daar achter).
Vanmiddag stond dan weer heel Woudenberg vast in de andere richting gezien een vrachtwagen met pech de Randweg vanuit westelijke richting bij de kruising met de Maarsbergseweg blokkeerde en al het verkeer door het dorp heen moest omrijden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Negen
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Negen »

Blijkbaar hebben de CAF trams sinds vandaag ook een Engelse omroep. Utrecht Vaartsche Rijn klonk als 'Next stop: Vaartsche Rijn station' met enkel 'Next stop' en 'station' als Engelse uitspraak. Voor de rest van de haltes werd er ook enkel de Nederlandse namen gegeven met daarvoor 'next stop'. Hadden ze toch wel beter net als in Den Haag moeten doen: 'Volgende halte/next stop [haltenaam]' *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Z2N schreef: wo 17 jan 2024, 19:23 Van bus 3443 van Qbuzz is al weken de lijnnummer-lichtbak voorop kapot. Na weken alleen als "Maarssen via Utrecht CS" rondgereden te hebben is men eindelijk tot de briljante vinding gekomen om GVB-praktijken toe te passen. *O*
Vandaag rijdt bus 3443 rond met op de plek van het A4'tje vier stukjes poster buddy. De lijnnummer-lichtbak is nog steeds uit. Vooruitgang is moeilijk, zo blijkt. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Qbuzz moet nog even op A4'tjes cursus bij GVB dus :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Vandaag heb ik met een vriend een rondje door het noorden gedaan met Q-Liners. Op weg naar Utrecht hadden wij een vertraagde 107 kunnen halen die met BYD nummer 1908 reed.

Terug naar Oudewater waren wij net op tijd op het busstation voor de 102, die met een U-Link Citea reed, ook leuk, dus wij zijn tot aan Meernbrug meegegaan. Daar gewacht op de 107, en tot onze verrassing (hadden er niet op gelet op OVinfo) kwam BYD 1903 voorgereden. Wij hebben dus in 1 dag alle twee de BYD-liveries gehad, terwijl beiden normaal niet eens op die lijn horen te rijden. *O*
zij/haar/hen/hun
John2871
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 01 feb 2023, 11:13

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door John2871 »

Op lijn 102 en 107 rijden dagelijks BYD bussen.
Ook op lijn 130 te bewonderen (vanaf half 6)
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Is het nieuw dat daar nu dagelijks BYD rijdt? Ik en mijn reisgenoot gebruiken de 107 dagelijks en wij hebben dit nog nooit eerder gezien. Een jaar of 2 geleden waren wij een keer op jacht naar een BYD op die lijn, maar dat is niet toen gelukt, sindsdien kwam er alleen heel sporadisch (en dan heb ik over 1 rit per 2 maanden) een BYD op die lijn.
zij/haar/hen/hun
John2871
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 01 feb 2023, 11:13

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door John2871 »

Vanaf de nieuwe dienstregeling eind januari
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Top. Ik zie het ook op busposities, mooi, ik hou er wel van om wat meer variatie in materieel te zien.
zij/haar/hen/hun
meneerh2o
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 04 feb 2024, 19:00

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door meneerh2o »

De omroep in lijn 299 meldt de halte "Leusden Carpoolplaats" als "Carpoolplaats a50".
Sowieso nogal uit de richting, en ook nog eens in een andere concessie.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovVeluwe »

Leuk dat er nog een stukje IJssel-Vecht bestaat bij Keolis! Zag dat ze die concessie inmiddels uit het systeem hebben gehaald -0- Ik vermoed dat de er een verkeerde code is ingeladen, heel soms komt dit voor in de reisinfo. Zo had lijn 676 in IJssel-Vecht destijds Epe als bestemming terwijl de bus naar Elspeet reed (afgekort Ept.)
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Zo gebeurt er jaren niks en zo heb je opeens binnen relatief korte tijd twee keer een ongeplande stremming op je forensroute...

Vanmorgen strandde m'n bus 80 op de Arnhemseweg bij Renswoude achter een even eerder gebeurd helaas dodelijk ongeval. Gelukkig dit keer wat eenvoudiger te omzeilen al blijft straatje keren met een bus altijd een aparte ervaring. En dan heb je om de smalle weggetjes in Ederveen die het alternatief waren natuurlijk talrijke automobilisten met evenveel verkeersinzicht als een pak meel.
M'n chauffeur stopte om een tegemoetkomend busje met aanhanger voorbij te laten, maar die kon ook nog niet helemaal de bus voorbij. Alleen reed iedereen braaf achter het busje aan waardoor het niet veel scheelde of iedereen had zichzelf vast gezet. Gelukkig was er tijdig een tegenligger zo slim wel te wachten, want de bus kon nu eenmaal niet door een langs de weg geparkeerde auto heen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Lijn 295 heeft in Lopik zo te zien een afslag te vroeg genomen, wilde draaien en is met zijn kont boven het water beland:

Afbeelding

Locatie: https://www.google.com/maps/@51.9819977 ... &entry=ttu

(foto via de Facebook-groep buschauffeurs)
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Of er was een afsluiting? Richting Utrecht moet je wel vrij creatief zijn om daar te komen.. vanaf Utrecht/Benschop kan je je makkelijk vergissen ja.
Daniel schreef: do 07 mar 2024, 21:42 Zo gebeurt er jaren niks en zo heb je opeens binnen relatief korte tijd twee keer een ongeplande stremming op je forensroute...
Ben je al gewend aan de extra drempels op de Stationsweg in Scherpenzeel?. :(
John2871
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 01 feb 2023, 11:13

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door John2871 »

Je kan bij Syntus de navigatie op 2 manieren gebruiken.

Beeldvullend en dan zie je de route.

In een klein vierkantje en dan zie je waar links, rechts enzovoort.

Het laatste is waarschijnlijk gebeurd. Vlak voor halte kruispunt graaf geeft de navigatie aan dat je naar rechts moet. En dit is het gevolg. Had de chauffeur beeldvullend gekeken zou hij hebben gezien dat hij rechtdoor had gemoeten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Dan nog is op zo'n weg proberen te keren niet het slimste. De vervangende 505 met grote bussen tijdens corona heeft dit stuk ook gereden, dus hij had beter zo door naar IJsselstein gekund.
Onhandig voor de reizigers naar Benschop, maar die zijn daar nu ook niet op tijd aangekomen ;)

Moet je als chauffeur echter maar net weten natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Het lijkt mij ook of de chauffeur gedraaid heeft met de neus het erf links op. Bij het achteruit terug de weg opdraaien is het vervolgens goed misgegaan. Op zich kun je prima draaien denk ik, maar dan wel met de kont er eerst in ipv met de neus.
meneerh2o
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 04 feb 2024, 19:00

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door meneerh2o »

Misschien bang om met de kont tegen een hek aan te zitten of zo. Was op zich wel beter geweest dan dit. Een kleine kilometer verder is overigens ruimte genoeg om probleemloos te keren
Stadsbus
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stadsbus »

Beetje offtopic, maar een gedeelte van de CAF tram mock-up is te koop (gratis) op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/v/verzamelen ... e-sneltram
Negen
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Negen »

Stadsbus schreef: di 19 mar 2024, 20:47 Beetje offtopic, maar een gedeelte van de CAF tram mock-up is te koop (gratis) op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/v/verzamelen ... e-sneltram
Ik zou daar heeel erg voor oppassen als ik jou was..
Vermoedelijk zit er wat anders achter.
--> In de eerste plaats, hij is gratis???
--> In de tweede plaats, de gebruiker is nieuw op markplaats
--> In de derde plaats, het is mogelijk dat het bezorgd kan worden..

Het zou me niet verbazen als iemand met kwade bedoelingen gegevens van mensen probeert te krijgen...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Dat is niet anders dan bij andere Marktplaats-advertenties, maar vanwaar het vermoeden dat er bij deze advertentie "waarschijnlijk" wat anders achter zit?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
meneerh2o
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 04 feb 2024, 19:00

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door meneerh2o »

Vermoedelijk is niet hetzelfde als waarschijnlijk. En de redenen staan er toch bij?

Maar volgens mij klopt het allemaal wel, ik denk dat ik de lokatie op de foto's herken en de naam kan ik daar ook aan linken.
Xavier030
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 10:09

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Xavier030 »

Het lijkt erop volgens de dienstregeling (via de reisplanner) op de website van U-OV dat ze vanaf zondag 14 april gaan opschalen. Zo rijdt de 28 op de zondagen overdag om de 10 minuten en in de ochtend eerder om het kwartier. De overige lijnen (1, 3, 7, 8, 73 en 77) die om 20:00 uur om het halfuur ging rijden doen dat pas om 22:00 uur op alle dagen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 155 gasten