Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Ronald »

Daniel schreef:@Milco: Tours rijdt (of reed in ieder geval, ik heb al een tijdje hun ritten niet meer gezien) ook in de middag op de 276/296/299. Eventueel zou een Duvedec van Pouw Vervoer ook nog kunnen trouwens, volgens mij hebben die toch ook nog altijd een groene? Die heb ik ooit ook weleens op de 276 of 296 gezien namelijk, maar da's heel zeldzaam als ze echt niks anders hebben want meestal valt er een Ambassador in voor een defecte Integro.
Een Van Hool AG300 zie ik ook wel af en toe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Van Pouw dan neem ik aan he? Daar hebben ze sowieso een rit mee richting Amersfoort elke dag, want zo'n ding rijdt vaak op scholierenlijn 681. Best een kans dat die dan op een van de spitslijnen terug gaat, da's wel zo efficiënt.
De Duvedecs zijn wel extreem zeldzaam, dat heb ik zelf ook maar één keer gespot.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Ronald »

Pouw inderdaad. Ook wel eens een Temsa van Betuwe Express op de 276 gezien, dat busmerk zie je in Nederland niet zo vaak volgens mij.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door OVinspecteur »

Vraagje: weet iemand wat de plannen zijn met de (voormalige) halte Vredenburgviaduct? Er kan nu alleen in de richting station worden uitgestapt bij een tijdelijk uitziende constructie. Vanaf 2 juli verhuist het begin/eindpunt van lijn 120 van de Centrum- naar de Jaarbeurszijde van het station. Daarmee lijkt er dan geen opstappunt meer te zijn nabij de Utrechtse binnenstad. Passagiers moeten lopen naar de achterkant van het station of naar de Amsterdamsestraatweg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Of gewoon met een stadsbus van halte Vredenburg naar de Jaarbeurszijde, da's een stuk sneller dan lopen mits je de juiste neemt (dus niet een lijn die tijdelijk naar het Jaarbeursplein gaat) :wink: Waarschijnlijk blijft je tijdsverlies dan nog redelijk beperkt, het is waarschijnlijk zelfs nu al sneller omdat je vanaf het Vredenburg momenteel alleen door Hoog Catharijne heen op CS Centrumzijde kunt komen.

Ik verwacht eerlijk gezegd niet zo snel een definitieve halte terug op die plek. Immers komt in de eindsituatie de busbaan vanaf het Vredenburg naar de Leidseveertunnel dwars over het Smakkelaarsveld te lopen (daar waar nu de fietsenstalling nog staat). Dat betekend dat de aansluiting daarop voor de bussen uit de richting Amsterdamsestraatweg zo ongeveer op de plek moet komen waar nu de halte nog ligt.
Maargoed, wellicht heeft men daar nog iets op bedacht in de definitieve uitwerking van de infrastructuur aldaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Tot medio juni staat een wijziging voor de nachtlijnen aangekondigd: voor de ene helft van de lijnen vervalt halte Janskerkhof en voor de andere helft halte Neude. Als reden wordt de verkeersveiligheid gegeven, dus dat lijkt wel op een ongewenst effect van de nieuwe dienstregeling met gelijkmatige vertrektijden in alle richtingen... de haltes zullen wel te krap zijn om alle reizigers tegelijk kwijt te kunnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Carlos0_0 »

Ezra schreef:Interessant, de vertragingsinformatie op de schermen in de bussen van Qbuzz is gewijzigd. Ik zag dat niet meer de geplande aankomsttijd+ het aantal minuten vertraging werd getoond, maar dat de aankomsttijd zich aanpast aan de opgelopen vertraging.
Dit viel mij vandaag ook ineens op eigenlijk is dit wel heel lelijk, de meeste mensen zullen zo niet eens door hebben dat ze te laat komen.
Als ze dit willen blijven doen geef die cijfers dan tenminste een rode kleur, nu is het gewoon de zelfde zwarte kleur als de andere tijden.
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Carlos0_0 »

Iemand enig idee wat er rond 5 uur op utrecht centraal centrum kant aan de hand was ?, ik kwam zo rond 17:15 aanwandelen en bij bus 51 een stuk of 4/5 agenten.
De bus 51 was uiteindelijk weg gereden niet door de chauffeur zelf volgens mij(maar iemand in oranje hesje), het zag er allemaal niet erg gezellig uit.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door wouter15 »

Op dit moment halteren de lijnen 387, 400 en 401 op halte C7 van Utrecht CS Jaarbeurszijde. Ik dacht dat ze dit alleen tijdelijk deden vanwege werkzaamheden rond Utrecht?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Nee dit is wegens de ombouw van CS Jaarbeursplein naar het grotere busstation voor de nieuwe dienstregeling. Er staan ook nog wat lijnen op C2 en C10.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door wouter15 »

Ik las net op de site van Connexxion (http://www.connexxion.nl/reizen/1190/we ... -juni/4418) dat van vrijdag 10 t/m zondag 12 juni de lijnen van Connexxion die aan de Jaarbeurszijde vertrekken, tijdelijk vanaf de halte G op het Jaarbeursplein vertrekken. Ik kan alleen nergens vinden of dit ook voor de U-OV buslijnen aan de Jaarbeurszijde gaat maar het zou me niks verbazen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Staat toch vrij prominent op de site: http://u-ov.info/contact/actueel/11-en- ... fgesloten/
Eigenlijk weinig nieuws want die busvrije weekenden waren in het vervoerplan 2016-1 al aangekondigt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door wouter15 »

Alleen CXX heeft het erover dat er ook op 10 juni bussen tijdelijk verplaatst worden. Ik vraag me dus af of CXX of U-OV nu ergens een foutje maken of dat vrijdag 10 juni alleen bussen CXX tijdelijk verplaatst worden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Waarom valt dat bericht in godsnaam onder "contact" op de site van U-OV :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Alleen de bussen van CXX verplaatst zou raar zijn, deels delen die immers haltes met U-OV lijnen. Ook Arriva meldt trouwens, in het bericht over de verplaatsing van hun lijnen naar CS Jaarbeurszijde, dat alleen op 11 en 12 juni alles weer op het Jaarbeursplein staat.

Ik zie nu net trouwens dat juist dat busloze weekend nu op 11/12 juni niet vooraf vastgesteld was, die data gingen maar tot mij. Maar op de vrijdag verplaatsen lijkt me ook vrij onmogelijk met de spits/doordeweekse lijnen erbij en stukken hogere frequenties.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Littlebusdriver »

Aking schreef:Waarom valt dat bericht in godsnaam onder "contact" op de site van U-OV :')
Vanaf de homepagine staat het gewoon onder 'nieuws', wat vrij logisch is.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

De url heeft /contact/ in zich :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

wouter15 schreef:Ik las net op de site van Connexxion (http://www.connexxion.nl/reizen/1190/we ... -juni/4418) dat van vrijdag 10 t/m zondag 12 juni de lijnen van Connexxion die aan de Jaarbeurszijde vertrekken, tijdelijk vanaf de halte G op het Jaarbeursplein vertrekken. Ik kan alleen nergens vinden of dit ook voor de U-OV buslijnen aan de Jaarbeurszijde gaat maar het zou me niks verbazen.
Men was vanmiddag al druk aan het asfalteren rond het D-perron op CS Jaarbeurszijde, wellicht dat Connexxion dus in de war was met de start van het werk en de daadwerkelijke afsluiting van het busstation.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door OVinspecteur »

Daniel schreef:Of gewoon met een stadsbus van halte Vredenburg naar de Jaarbeurszijde, da's een stuk sneller dan lopen mits je de juiste neemt (dus niet een lijn die tijdelijk naar het Jaarbeursplein gaat) :wink: Waarschijnlijk blijft je tijdsverlies dan nog redelijk beperkt, het is waarschijnlijk zelfs nu al sneller omdat je vanaf het Vredenburg momenteel alleen door Hoog Catharijne heen op CS Centrumzijde kunt komen.

Ik verwacht eerlijk gezegd niet zo snel een definitieve halte terug op die plek. Immers komt in de eindsituatie de busbaan vanaf het Vredenburg naar de Leidseveertunnel dwars over het Smakkelaarsveld te lopen (daar waar nu de fietsenstalling nog staat). Dat betekend dat de aansluiting daarop voor de bussen uit de richting Amsterdamsestraatweg zo ongeveer op de plek moet komen waar nu de halte nog ligt.
Maargoed, wellicht heeft men daar nog iets op bedacht in de definitieve uitwerking van de infrastructuur aldaar.
Het zal wel passagiers gaan kosten als voor het centrum moet worden overgestapt. Ook sluiten de abonnementen niet aan op U-OV. Wellicht kan lijn 120 dan beter via de St. Jacobsstraat gaan rijden.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door busfanNL »

Wat krijgen we nu?? TCR voor u-ov/qbuzz? En waarom elke nacht behalve zaterdag op zondagnacht? Terwijl dat toch een stapnacht is voor de meesten. :shock: :?
Afbeelding
[url=http://www.tcr.nu/vacatures/chauffeur-l ... ng-utrecht]De link.[url/]
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Suus »

Om 1:20 en 1:50 rijdt er een treinvervangende bus van Utrecht Centraal naar Utrecht Zuilen, omdat U-OV dan al is gestopt met de dagdienst. Om 5:00, 5:30 en 6:00 rijdt een treinvervangende bus van Utrecht Zuilen naar Utrecht Centraal, omdat U-OV dan nog niet gestart is met de dagdienst. In de nacht van zaterdag op zondag is er vermoedelijk een nachtbus van U-OV die als alternatief gebruikt kan worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door busfanNL »

Bee schreef:Om 1:20 en 1:50 rijdt er een treinvervangende bus van Utrecht Centraal naar Utrecht Zuilen, omdat U-OV dan al is gestopt met de dagdienst. Om 5:00, 5:30 en 6:00 rijdt een treinvervangende bus van Utrecht Zuilen naar Utrecht Centraal, omdat U-OV dan nog niet gestart is met de dagdienst. In de nacht van zaterdag op zondag is er vermoedelijk een nachtbus van U-OV die als alternatief gebruikt kan worden.
En die gaat TCR i.o.v. NS rijden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Suus »

Dat denk ik. Het sluit aan bij de NS-reisplanner die de gehele dag U-OV als reisadvies geeft tussen Ut en Utzl behalve bij de eerdergenoemde ritten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Bee schreef:In de nacht van zaterdag op zondag is er vermoedelijk een nachtbus van U-OV die als alternatief gebruikt kan worden.
Nee er komt geen nachtbus langs Utrecht Zuilen of in de buurt daarvan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Niet iets over de straatweg? De halte Marnixlaan is niet heel achterlijk ver weg vanaf Utzl...
Laatst gewijzigd door Aking op zo 12 jun 2016, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 61 gasten