Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Pascal1998 schreef:Die van de Europalaan sowieso wel ja, Nieuwegein ga ik even opzoeken voor je
Gaat alleen over die van de Europalaan, niet die van Nieuwegein
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

Misschien niet het goede topic, maar ja... Als je wilt schrijven dat je in het noorden van een wijk woont, schrijf je dan bv. Rivierenwijk-Noord of Rivierenwijk Noord of zelfs Rivierenwijk noord? U-OV zou Rivierenwijk-Noord doen en de RET Rivierenwijk Noord (ik persoonlijk ook). Maar wat is nou de echte spellingsregel?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Dan woon je in het noorden van de Rivierenwijk. Tenzij de naam van de wijk Rivierenwijk Noord is, of Rivierenwijk-Noord. Dan woon je daar want dan is dat de naam van de wijk.
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

Littlebusdriver schreef:...Tenzij de naam van de wijk Rivierenwijk Noord is, of Rivierenwijk-Noord. Dan woon je daar want dan is dat de naam van de wijk.
Dat bedoelde ik.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

Ik zou het persoonlijk altijd met koppelteken doen voor een wijkaanduiding, het CBS doet het volgens mij met de officiële wijkaanduidingen ook dus daar zal ik het van gewend zijn, bij stations doe je het natuurlijk absoluut niet!
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Caffer »

Genootschap Onze Taal, een over het algemeen als richtlijn aangehouden bron, adviseert Rivierenwijk-Noord: https://onzetaal.nl/taaladvies/zuidoost-nederland

In het OV ligt het natuurlijk iets anders. In navolging van de namen van stations zijn de toevoegingen "Noord", "Zuid", etc ook voor tram- en bushaltes in gebruik gekomen. Als er meerdere bushaltes in de Rivierenwijk liggen kan er dus prima één "Rivierenwijk Noord" heten (zonder streepje) omdat het de Noordhalte van de wijk betreft, net als het Noordstation van Rotterdam "Rotterdam Noord" heet. Maar als je een bushalte naar een wijk wil vernoemen die "Rivierenwijk-Noord" heet, of het Noorden van de Rivierenwijk als eindbestemming op de displays wil aangeven, dan moet dat eigenlijk met streepje. In de praktijk hebben vervoerders dit niet door en wordt er vanalles door elkaar heen gebruikt.
We kunnen er niet meer Onderuit
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Speedmaster schreef:
Durashift schreef:Ik moest vanochtend ff op de Schoudermantel in Bunnik zijn.. liep wat te zoeken.. en kwam zodoende ook ff op de Syntus stalling..
(..)
Hoeveel aflosauto's zag je staan....
ff uit mijn hoofd: 3 stuks en er kwam er één aanrijden.

Verder één BYD aan de zijkant.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wubbo »

Komen de U-OV elektrische bussen nog buiten met de Coronadienstregeling? Ik zag net een gelede Citaro op lijn 1.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik heb vanmiddag rond 14:00 voor het eerst een Ebusco* met U-Linkbestickering zien rijden van de remise Zeist richting Utrecht (dus zonder dienst). Mooie bus zeg! :pos:
Laatst gewijzigd door Ferdinand op vr 03 apr 2020, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Wubbo schreef:Komen de U-OV elektrische bussen nog buiten met de Coronadienstregeling? Ik zag net een gelede Citaro op lijn 1.
Er rijden volgens de OVzoeker tracker alleen deze gelede Citaro's op lijn 1 op dit moment

4137
4139
4142
4154
4160
4176
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Er zou nu een Optare op lijn 2 rijden.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Jep, de 4301 rijdt op Lijn 2 nu
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

Wubbo schreef:Komen de U-OV elektrische bussen nog buiten met de Coronadienstregeling? Ik zag net een gelede Citaro op lijn 1.
I.v.m. het beperkte aantal mensen dat nu in een bus kan (rekening houdend met 1.5m afstand) kan het zijn dat de capaciteit is opgeschaald.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

Ferdinand schreef:Ik heb vanmiddag rond 14:00 voor het eerst een BYD met U-Linkbestickering zien rijden van de remise Zeist richting Utrecht (dus zonder dienst). Mooie bus zeg! :pos:
Gaat Syntus dan ook met BYD’s de 50 rijden?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

Als hij uit stalling Zeist komt denk ik dat Ferdinand een Ebusco bedoelt. De BYDs staan op Amersfoort en Bunnik.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Binnenkort krijgen een paar Setra's (ongeveer 10) en evenveel Citea's de U-Link kleuren. Zogauw dat klaar is mogen onze gewone rood-witte bussen niet meer op lijn 50 rijden. Ik vermoed dus dat er geen BYD op de 50 zal komen. Ik zie ze de laatste dagen overigens steeds vaker op de 56.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat je ze de laatste dagen steeds vaker op 56 tegenkomt zal wel komen doordat er momenteel zes zaterdagen in een week vallen :P In de zaterdagse diensten rijden er inderdaad veel op 56 namelijk, heb zelfs een dienst gezien waarop de BYD niks anders doet dan lijn 56 rijden (tussen de MAT-ritten vanuit stalling Bunnik door dan).
En daarnaast heb je ook nog de bussen die naar de Amersfoortse stadsdienst komen via een rit op lijn 56, wat er in de zaterdagsdienst ook meer zijn gezien lijn 82 dan niet rijdt.

Syntus Utrecht heeft sinds vandaag trouwens ook een omroep over de corona-maatregelen (en het afstand houden in de bus) ingevoerd. Echter lijkt die alleen te worden afgespeeld bij achter de melding "Uitstappen voor: Keobike verhuurcaroussel" aan, dus op lijn 80 slechts bij één halte (Leusden, Groene Zoom) :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Tom98 schreef:Binnenkort krijgen een paar Setra's (ongeveer 10) en evenveel Citea's de U-Link kleuren. Zogauw dat klaar is mogen onze gewone rood-witte bussen niet meer op lijn 50 rijden. Ik vermoed dus dat er geen BYD op de 50 zal komen. Ik zie ze de laatste dagen overigens steeds vaker op de 56.
Ik mag hopen dat er bij een tekort aan U-Link bussen een gewone rood-witte bus ingezet gaat worden.
Verder vind ik dat hele kleuren gedoe enorme geld verspilling. Ik wil als reiziger gewoon een bus die rijdt, liefst op tijd, en of ie nou geel, wit, roze of pimpelpaars is kan me geen bal schelen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

henrivanderweijden schreef:Verder vind ik dat hele kleuren gedoe enorme geld verspilling.
Welkom in de wondere wereld der marketing! *O*
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Mij maakt het wel uit, Ik wil juist weten welke bus een U-Link lijn is, dat ook te zien is op de bus, dus ja kleurstelling maakt mij wel degelijk uit.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

In het bericht dat ik heb gelezen staat nadrukkelijk dat rood-witte bussen niet meer op de 50 mogen rijden dan. Maar bij een tekort door defect/schade o.i.d. zal vast een rood-witte worden ingezet, want ja, de verkeerde bus is nog altijd beter dan helemaal geen bus.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Zolang er Setra's op de tunnelomlopen rijden, zullen er ook wel rode en grijze bussen op verkeerde omlopen zitten. :P
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Vind het alleen maar logisch, U-OV mag ook niet met andere bussen rijden dan met de U-Link bussen op U-Linklijnen, dat dit nu nog niet kan, omdat het nieuwe materieel nog niet is omgestickerd, of is binnengekomen (aangezien ik niet weet of alle Ebusco Bussen binnen zijn) kan gebeuren
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Wubbo schreef:Komen de U-OV elektrische bussen nog buiten met de Coronadienstregeling? Ik zag net een gelede Citaro op lijn 1.
Het blijkt dat op Vechtsebanen er laadproblemen zijn, daarom is er dus besloten om ander materieel in te zetten ipv de Ebusco
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef:Zolang er Setra's op de tunnelomlopen rijden, zullen er ook wel rode en grijze bussen op verkeerde omlopen zitten. :P
Setra's op tunnelomlopen komen wel een stuk minder vaak voor tegenwoordig heb ik het idee, zelfs op de X80 zaten ze in de eerste maanden van de huidige dienstregeling keurig op de omlopen die niet als 87 door gingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 65 gasten