Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door erwinraasveld »

yordietje schreef:De 280 zal vanmiddag wel omgereden hebben.

https://www.ad.nl/veenendaal/vier-auto- ... ~a088e278/
Klopt, na Maarsbergen via Leersum, Amerongen, Elst naar Veenendaal.
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Alex99 »

marvinkok schreef:Gebeurd ook wel, zeker met grote verstoringen. Voor de rest is het vooral "plan uw reis". Als je álle omleidingen/werkzaamheden op de schermen kwijt moet missen de reizigers alsnog de helft, voor zover ze het überhaupt al zien...
Daniel schreef:Overigens stond die omleiding van X80 vorige week al als melding in OVinfo en zou die halte een DRIP gehad hebben dan had het daar dus ook op gestaan.
Dan is het mijn onoplettendheid *oeps* :X
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Ik zat gisteravond in een tram (uit mijn hoofd de 5017) met een reisinformatiescherm :o

Alleen was het scherm nog grijs (alsin de "niet-live"versie), en hadden de haltes geen haltetijden. Maar er komen dus blijkbaar schermen in de trams :o
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door MR92 »

Inderdaad de 5017 en ik meende 5024, hebben de informatieschermen nog op test. In de loop van het jaar zullen alle trams hiermee uitgerust worden, en zal het ook ´live´ gaan werken.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 02 dec 2018, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Etienne »

Vandaag ging ik wat ritjes met een oud forumlid mee op lijn 120 tussen Utrecht en Amsterdam en bij de laatste volledige rit naar Amsterdam kwamen bij station Breukelen meerdere mensen af op de bus naar Amsterdam en daarmee vertrokken we ook. Maar nog voor het verlaten van het busstation kwam de de 120 richting Utrecht die met +15 reed. Vervolgens kwam een vader met kinderen naar voren toe met de vraag of hij weer uit kon stappen, want hij moest met de bus richting Utrecht mee. Pas bij de halte Vrijheidslaan/Straatweg, ruim 10 minuten verder, kwam nog een meisje naar voren dat richting Utrecht moest en vroeg waarom we daar niet naar toe gingen. Die is daar dus uitgestapt en vervolgens maar terug gaan lopen richting Breukelen.

Lezen is best lastig af en toe :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ach, daar was het nog een vertraagde bus met hetzelfde lijnnummer... van de week nog iemand in m'n X80 naar huis die pas toen we al Amersfoort in reden naar voren kwam met de vraag of de bus nog langs halte Burgemeester Buiningpark (in Leusden) kwam.

Nee dus, maar die reiziger liep nog met z'n telefoon in z'n handen waarop 9292 open stond dat toch duidelijk lijn 82 i.p.v. X80 toonde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

Zo heb ik er ook nog wel eentje: met lijn 160 vanuit Amersfoort was een keer iemand gewoon ingestapt en gaan zitten, pas toen we bij Nijkerk bovenaan de afrit linksaf gingen richting de Nijkerkersluis vroeg diegene toch maar of de bus niet naar Nijkerk ging... Dat werd dus uitstappen bij de Nijerkersluis en ruim een half uur op lijn 142 wachten... :X
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Zunkorday
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 03 dec 2018, 00:08

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Zunkorday »

Via de van Brienenoord

Hallo forum,

Ik ben kort geleden dit forum tegen gekomen, niet wetende dat het zou bestaan. Ik moet eerlijk toegeven dat ik diep onder de indruk ben van het bestaan van een ov-forum.
Er overkwam mij een tijd terug een raar gevoel en sindsdien weet ik niet zo goed waar ik dit kwijt moet, maar ik denk dat het hier wel geschikt zou zijn.

Een tijd terug kwam ik vroeg in de ochtend aan op Utrecht centraal met de betrouwbare Qliner tussen Dordrecht en Utrecht. Toen ik uitstapte op het busstation Jaarbeursplein en richting de betonfabriek liep, kwam ik langs een volle garde aan U-bussen, die de regio (en stad) Utrecht klein maakten. Namen als Zuilen, Overvecht, Lunetten en andere (waarschijnlijk wijken-) hingen boven de wakende bussen in dirigerende letters en torenden over de ochtenddauw heen, het jaarbeursplein op.

De brommende stadsbussen stonden daar maar een beetje op te warmen, te wachten om het opkomende reizigerslichaam uit de treinencentrale te verdelen in de Utrechtse districten. Het was hun dagelijkse taak.
De elektrische Bus 2, naar het museumkwartier, die behendig door de drukke centrumstraatten heen manouvreerde, stond haar eigen ding te doen. Zij was meer van het bescheiden werk. Het grote werk liet ze over aan haar verouderde familie. Zij zou straks op mileubewuste wijze een groep touristen de stad wijs maken en zo haar behoefte van de dag voldoen.

Ik bedacht me dat ik nog nooit in een electrische bus had gezeten, maar net toen ik wilde beginnen aan die gedachte, werd ik herinnerd aan mijn aanleiding tot schrijven van deze post.
Ik hoorde het onmiskenbare gehijg van een 8700 BLE motor, afkomstig van een Brabantliner naar Oosterhout. Ik keek om en zag een rood-witte gladjakker de bocht om wiebelen, zich haastend naar het stoplicht voordat het ondervolk uit de treinencentrale langsrende en zich voor de bus wierp. Het was zo’n zeldzaam zicht om deze bus in actie te zien dat ik mijn ogen niet geloofde. Iedere dag overbrugden deze interprovinciale machines de steden Oosterhout en Utrecht. De Brabantse busschauffeurs legden dan de lange weg af over de file-gevoelige sectie van de A27. Zij schroomden niet om het gevaar op ongeluk, want als er file stond, waren zij heer en meester van de vluchtstrook.

De Qliner is ook nooit een waardige tegenstander geweest voor de Brabantliner. Hoewel ik dat spijtig vind, geeft het me nog wel iets om over te dromen.
Dagelijks op de snelweg wordt de Bus 388 ingehaald door zijn Oosterhoutse concurrentie.
Kon ik maar eens een excuus vinden om in die beauty te mogen zitten.

Lang verhaal kort, ik vroeg me af of andere mensen hier een soortgelijk gevoel hebben gehad. Zo ja, iemand nog een verhaal om te delen?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Stond een soortgelijk verhaal niet al elders recentelijk? (A)
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Stadsbus »

Je bent niet de enige die dat dacht :P
viewtopic.php?f=74&t=14191&p=600922
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Gelet op de naam is ie volgens mij wel de enige (A)
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dylanwild94 »

Ik heb gelijk weer corry konings in mijn hoofd. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De eerste nieuwe haltevertrekstaten van Syntus hangen er al.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Kwam net een van de (nieuwe?) Pauw-busjes tegen op het Smakkelaarsveld. Zat zelf in een bus, dus de foto's zijn helaas haastig gemaakt.
Spoiler: show
AfbeeldingAfbeelding
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Op Veenendaal-De Klomp zag ik op de nieuwe vertrekstaten van lijn 80 een merkwaardige voetnoot "V Rijdt naar Amersfoort" bij de tweede rit op zaterdag en de laatste twee op zondag.
Beetje een open deur want dat doen alle ritten. In OVinfo zie ik bij die drie ritten ook niks afwijkends.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom523 »

Cas schreef:Kwam net een van de (nieuwe?) Pauw-busjes tegen op het Smakkelaarsveld. Zat zelf in een bus, dus de foto's zijn helaas haastig gemaakt.
Spoiler: show
AfbeeldingAfbeelding
Mooi ding he? Vandaag is de eerste op lijn 16 ingezet. Gedurende de week stromen hier meer busjes binnen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door MdJ »

Lijn 2 in Utrecht rijdt tot de verhuizing naar busstation Centrumzijde zijn niet meer met elektrische bussen.
De inductieplaat van busstation Jaarbeurszijde is al uitgegraven.

Momenteel rijden de 4363 en een Pauw-Sprinter (18p) op lijn 2.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

"Pouw" is de juiste naam, het bedrijf heeft niks met dat beest te maken ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Oeps :oops:
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door isadora »

Je bent niet de eerste, als we voor alle Pouwen Pauwen zouden krijgen, zaten we met zijn allen goed komende Kerst.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Qbuzzie
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 13:22
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Qbuzzie »

Vandaag op de busstalling Peizerweg in Groningen de Mercedes Benz Sprinter City busjes van U-OV gezien. Iemand een idee wat die daar doen?
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Hainje »

isadora schreef:Je bent niet de eerste, als we voor alle Pouwen Pauwen zouden krijgen, zaten we met zijn allen goed komende Kerst.
Ik eet met Kerst eerder Turken dan Pauwen...
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Rassies! :N

Maar in Utrecht hebben we vooral Marrekanen, dus geen idee wat je Turken met Utrecht te maken hebben... (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Qbuzzie schreef:Vandaag op de busstalling Peizerweg in Groningen de Mercedes Benz Sprinter City busjes van U-OV gezien. Iemand een idee wat die daar doen?
Wellicht kan Qbuzz daar in Groningen nog wat mee, in Utrecht zijn die uit dienst gegaan omdat per nieuwe dienstregelingen de servicelijnen waar ze op reden grotendeels teruggaan naar 8-persoonsbusjes. Op één na waar een VDL MidCity op komt te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Heb vanmiddag 2 MAN's bussen met Stadsbuzz erop richting de A12 zien rijden vanuit Utrecht. Een van de 2 had N98 Testrit erop staan. Ik dacht dat de systemen van Qbuzz geen N aankonden of draaien die dingen nog op Infoxx?
Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten