Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tjekken »

Tjekken schreef:
Daniel schreef:Nouja, d´r gaat wel meer mis dan alleen de kleur :mrgreen:
Vandaag het omleidingsscherm wel in de lijnkleur en ook de tijd en volgende halte werd netjes weergegeven!! Ook staan de haltes stadsschouwburg en Burg. Reigerstraat niet meer doorgestreept, dat was eerst wel zo. Alleen halte maliebaan vervalt immers.
Edit: bij het omleidingsscherm staat er wel doodleuk: "volgende halte: maliebaan". lekker consequent :p
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

Ik vind het een erg goede ontwikkeling. Juist bij omleidingen zullen mensen vaak denken "help, wat gebeurt er" en is er behoefte aan informatie en juist dan gaan bij de meeste vervoerders de schermen op zwart omdat die schermen eveneens "help, wat er gebeurt er" denken.
Zijn er überhaupt andere vervoerders die dergelijke informatie tijdens een omleiding weergeven?
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

De halte Maliebaan is weliswaar doorgestreept, maar als de bus vertraagd is, dan staat er wel +2 achter de doorgestreepte halte. Verder is het idd goed geregeld met zelfs een chauffeur die nog even voor de halte Stasschouwburg omroept dat er hierna een omleiding wordt gevolgden en de halte na de Stadsschouwburg de Nachtegaalstraat is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Inderdaad wel mooi dat U-OV hier wat op gevonden heeft. In mijn bus vanmiddag was de reisinfo vastgelopen en stond de bus nog op "77 Nieuwegein Zuid" met als volgende halte "Waterbies (Nieuwegein)" en de groene achtergrond terwijl de bus allang de andere kant op reed. Op het koersdisplay van de bus stond juist wel de juiste informatie.

Grappig was overigens dat het scherm niet 100% vastgelopen was, want de vertraging bleef wel actueel :P Eenmaal op CS Centrumzijde stond er iets van +50 op :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Dus om het zo te noemen hebben die updates wel iets uitgehaald, maar U-OV is niet de enige ook CXX heeft hier wel eens last van, met witte regels bij de volgende halte (s)
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Is dit een gek omleidingsbriefje of niet? Goylaan.
Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

Blijkbaar willen ze bezuinigen op het ophangen van een nieuw vertrekstaatje? :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Een omleiding via de IJsselsteinlaan? Ik zie geen stremming op de U-OV site staan en ook geen werkzaamheden waardoor je zou moeten omrijden op de site van de gemeente Utrecht. Sowieso vraag ik me af hoe je lijn 10 via de IJsselsteinlaan zou moeten omleiden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Er is daar helemaal niets aan wegwerkzaamheden. Vandaar een vreemd bordje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Trouwens ook een wellicht leuke voor in combinatie met een foto van een bus: langs de Vondellaan t.h.v. waar vroeger het tankstation stond staat nu een bouwbord voor de Dichtersbaan met daarop een impressie hoe het eruit gaat zien waarin nog een GVU-bus getekend is :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door rm7 »

Busfoto.nl schreef:Er is daar helemaal niets aan wegwerkzaamheden. Vandaar een vreemd bordje.
Heeft waarschijnlijk te maken met de werkzaamheden in Lunetten, daardoor is de enige pauzelocatie die bereikbaar is, in Hoograven.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

Maar lijn 10 zou dan dus op en neer rijden naar de IJsselsteinlaan? T.b.v. pauzerende chauffeurs, of hoe moet ik dat zien?
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Op lijn 10 wordt pauze gehouden op Lunetten. Omdat daar momenteel geen kantine is wordt er gereden naar dr IJsselsteinlaan, waar de chauffeur een bakkie kan halen en naar het toilet kan gaan. Vervolgenz rijdt hij direct weer de normale route door naar Lunetten NS. Dit stukje kost 5 minuten meer tijd. Vandaar dat bordje.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Helder! Dank.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Raakt er steeds ergens een kabeltje los in de streek Citaro G's ofzo? Eerder reed de 4553 enige tijd rond met alle bestemmingsdisplays op zwart, vandaag kwam ik de 4557 in dezelfde toestand tegen.

Zelf had ik een andere Citaro G, daarbij niet op het nummertje gelet, waarin het juist de schermen in de bus zelf waren die allemaal op zwart stonden. En in de aanhanger had die nog een afscheids-poster van Connexxion.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Wellicht dat er nu naar gekeken wordt? Hele drukke ritten van lijn 71/72/265 werden net met standaardbussen gereden waardoor er echt niemand meer bij paste.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Volgens mij rijden die standaard met standaardbussen, 65 heeft ook een stel van dat soort ritten. Eigenlijk zijn er natuurlijk nog altijd te weinig streekgeledes ondanks dat er op sommige spitslijnen nu ook stadsgeledes ingezet worden.

Edit: er is duidelijk niet naar gekeken... vanmiddag was het de 4551 die langskwam met alle bestemmingsdisplays op zwart. Da's al de derde ondertussen dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Ze moeten die streekgeledes eens 1 voor 1 uit dienst halen en helemaal nalopen/repareren. Er zijn namelijk veel meer problemen. Zo zit er ook een bij waar de stopknopjes in de aanhanger het niet doen. Anders misschien toch een idee om de 11 streekgeledes alvast te vervangen?

De Amba's zijn nog wel is redelijke staat. Ik zie alleen nog veel te veel Connexxion in de bussen... Voor 5 uur werk per bus zou je toch wel verwachten dat ze compleet overgezet zijn van Connexxion naar U-OV.
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

Bumzle schreef:Ze moeten die streekgeledes eens 1 voor 1 uit dienst halen en helemaal nalopen/repareren. Er zijn namelijk veel meer problemen. Zo zit er ook een bij waar de stopknopjes in de aanhanger het niet doen. Anders misschien toch een idee om de 11 streekgeledes alvast te vervangen?

De Amba's zijn nog wel is redelijke staat. Ik zie alleen nog veel te veel Connexxion in de bussen... Voor 5 uur werk per bus zou je toch wel verwachten dat ze compleet overgezet zijn van Connexxion naar U-OV.
Zo oud zijn ze nog niet even oud als die lelijke amba bussen(Sorry geen fan van amba vind ze maar saai eruit zien), waarschijnlijk hebben ze gewoon even grote onderhoudsbeurt nodig.

Wat zie jij dan nog aan Connexxion in de bussen ?, ik zie alleen aan de buitenkant nog wel eens doorschijnen.
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Op 1 op de 3 schermen in de bus zit het CXX logo nog. Bij sommige bussen zitten er nog CXX stickers op het plavond en CXX reclameposters in de bus.

Achja, in 2019 krijgen we weer nieuwe streekbussen ☺

Nog 'maar' 5 jaar wachten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Die Connexxion-stickers zijn dan neem ik aan die over het cameratoezicht enzo? Daar staat op zich geen herkenbare vermelding van de vervoerder op natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Probllemje: ik wacht hier samen met 14 anderen op de chaiffeur van de 127 die zo terugkomt van zij koffiepauze
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Goede oplossing: de rest wacht maar een uur
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Over de stickers: nee ik bedoel die oude Oranje-zwarte stickers met huisregels enzo
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

Bumzle schreef:Op 1 op de 3 schermen in de bus zit het CXX logo nog. Bij sommige bussen zitten er nog CXX stickers op het plavond en CXX reclameposters in de bus.

Achja, in 2019 krijgen we weer nieuwe streekbussen ☺

Nog 'maar' 5 jaar wachten.
Op het plafon is mij nog nooit opgevallen dat daar stikker zitten :P, maar ja ik las laatst ook dat misschien bepaalde lijnen naar R-net gaan in de toekomst.
Ik weet niet wat er van waar is maar ik hoop het niet lekker zo laten nu, gewoon 1 naam 1 vervoerder en niet van alles door elkaar.

Al staat er op Regioutrecht dan weer dat er nog niet bekend is hoe R-net in Utrecht komt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 29 gasten