Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door matje82 »

Meltrain schreef:
Een Nachtbuskaartje kost € 3,-, € 5,- of € 6,- afhankelijk van de afstand. Je koopt gewoon een kaart bij de chauffeur in de bus.

Op de Nachtlijn 412 zijn alleen OV-chipkaarten geldig. Op alle andere Nachtlijnen zijn OV-chipkaarten NIET geldig.
Weet iemand waarom dat zo is? :?
Lijn 412 valt onder de reguliere bussen, hier kun je ook normale kaartjes kopen als het goed is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Meltrain »

Bedankt voor de antwoorden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Busfoto.nl »

Ik vraag me af of de Weense trams in december nog zullen terugkeren op het tramnet. Door het ongelukkige eindpunt van de tramlijn is het aantal reizigers afgenomen, of althans niet gegroeid zoals destijds verwacht bij aanschaf. Gezien de vertrektijden van de reguliere lijn 60 en 61 en dan met name de goed verdeelde spreiding hiervan over het uur, acht ik redelijk onwaarschijnlijk dat hier de 260 nog tussen gepropt wordt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Meltrain »

Lijn 260 heeft wel een dienstregeling op de site, alleen geen eigen busboekje.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door ICE105 »

Ofyles2 schreef:
ICE105 schreef: ... zijn de nieuwe Citaro's uitgerust met een ZF of een Voith automaat?
ZF Ecolife (kan het alleen bevestigen voor standaardbussen)
Dank! Goed om te lezen dat er geinvesteerd wordt in extra kwaliteit! ZF automaat is een (meerprijs)optie bij de Citaro.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Over die site gesproken... binnenkort toch maar een lijstje aan rariteiten die ik ondertussen ben tegengekomen naar Qbuzz doorsturen. Zitten nog best wat bugjes in.
Zo krijg je bij een ringlijn ook de optie om de tijden voor de andere richting te bekijken, maar dan krijg je dus een lijn die nooit rijdt :mrgreen: Net zoiets is dat als in de kerstvakantie "Zon- en feestdagen" grijs is (als in: niet van toepassing) de knoppen "1e Kerstdag", "2e Kerstdag" en "Nieuwjaarsdag" dat niet worden. En zo kan ik bij lijn 251 ook op "Kerst" klikken wat niet zo zinvol is want die lijn rijdt helemaal niet in de vakanties.

En bij lijn 78 ontbreken de tijden van de eerste drie haltes in de tabellen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door microshit »

Daniel schreef: En bij lijn 78 ontbreken de tijden van de eerste drie haltes in de tabellen.
Ik zie het bij meerdere lijnen hoor, dat er haltes wel in de routestrip staan maar niet in de tabellen. In de tabellen staan (ook in de lijnfolders van GVU) vooral de belangrijkste haltes, en niet alle.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Daar doel ik niet op. Bij de eerste drie haltes van lijn 78 staan in de dienstregeling geen vertrektijden! In de lijnfolder staan die tijden wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door MR92 »

Nog geen 5 minuten geleden zie ik een nieuwe geleedwagen voor het stadsvervoer richting de bufferplaats Moreelsepark rijden..
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door reisthijs »

Busfoto.nl schreef:Gezien de vertrektijden van de reguliere lijn 60 en 61 en dan met name de goed verdeelde spreiding hiervan over het uur, acht ik redelijk onwaarschijnlijk dat hier de 260 nog tussen gepropt wordt.
De dienstregeling van de lijnen 60/61 blijft gewoon zoals die nu is dus de 260 wordt er op dezelfde manier tussen gepropt. Inclusief de gekke 15/45 ligging.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door ICE105 »

MR92 schreef:Nog geen 5 minuten geleden zie ik een nieuwe geleedwagen voor het stadsvervoer richting de bufferplaats Moreelsepark rijden..
Dat zag ik ook, was de 4117. Direct achter de geleding lijkt veel plaats te zijn gereserveerd voor staplaatsen en bagage.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door OVinspecteur »

Flauw dat de 'concurrerende' haltes van CXX lijn 120 tussen Utrecht en Maarssen zijn weggelaten op de lijnennetkaart. Deze bus is vaak sneller dan 34/36, die een paar ommetjes rijdt. Ook bedient 120 in Maarssen een andere wijk, vanwege het ontbreken van een brug voor langzaam verkeer over de Vecht ter hoogte van Zandweg-Oostwaard.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door reisthijs »

Ik denk niet dat ze dat express gedaan hebben hoor. Er zitten wel meer foutjes in de kaart, er ontbreken ook haltes waar alleen qbuzz stopt (zoals lijn 9 bij Tuinwijk). Op de kaart lijkt het ook net of de lijnen 66 en 247 bij Westraven stoppen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door 010jongen »

reisthijs schreef:
Busfoto.nl schreef:Gezien de vertrektijden van de reguliere lijn 60 en 61 en dan met name de goed verdeelde spreiding hiervan over het uur, acht ik redelijk onwaarschijnlijk dat hier de 260 nog tussen gepropt wordt.
De dienstregeling van de lijnen 60/61 blijft gewoon zoals die nu is dus de 260 wordt er op dezelfde manier tussen gepropt. Inclusief de gekke 15/45 ligging.
met ingang van de nieuwe dienstregeling is er tijdens de spits sprake van een regelmatige patroon (7/8 min) dit is nu 5/10.
Mocht tijd worden, nu is er vaak sprake van 2 trams die elkaar kort opvolgen, waardoor de 1ste erg vol is en de 2de zowat leeg.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door microshit »

CS Jaarbeurszijde heeft inmiddels op perrons 3 tm 11 palen staan. Centrumzijde noppes. En nog steeds wisselende inzet op lijn 12(s). Merkte dat een van dr dubbelgeledes flink over de weg schuurde met z'n onderkant.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Busfoto.nl »

Vanmiddag de kans om even langs te gaan bij Evobus Nijkerk. Uiteraard met toestemming enkele plaatjes gemaakt van de nieuwe standaard- en gelede wagens:

http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?a ... stup&cat=0


Afbeelding
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Michael 1988 »

Ik dacht dat je daar als hobbyist niet meer mocht komen ;)
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Busfoto.nl »

Dacht ik ook, maar toch maar weer eens geprobeerd. En met succes!
Dave_MHL
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 11:48
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Dave_MHL »

Busfoto.nl schreef:Vanmiddag de kans om even langs te gaan bij Evobus Nijkerk. Uiteraard met toestemming enkele plaatjes gemaakt van de nieuwe standaard- en gelede wagens:

http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?a ... stup&cat=0


Afbeelding
Mooie plaatjes! Die bussen mogen ook wel hier gaan rijden, Arriva weg en Qbuzz er voor in de plaats. :lol:
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door microshit »

Op halte Neude hangt in de abri een tv-scherm :p voor zover ik weet hing die er dinsdag nog niet
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Busfoto.nl »

Zal weinig met U-OV te maken hebben. Er worden wel daar wel vaker creatieve bushaltereclames getoond. Wel grappig af en toe.

Afbeelding

Afbeelding
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Jurre »

microshit schreef:En nog steeds wisselende inzet op lijn 12(s). Merkte dat een van dr dubbelgeledes flink over de weg schuurde met z'n onderkant.
Dat meldde ik gisteren ook al in een ander topic. Het lijken de harmonica's te zijn die over de grond gesleept worden. Zie het alleen op Busstation Oost, waar het stukje van de busbaan naar de keerlus vol met kuilen zit, zodoende.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door microshit »

Busfoto.nl schreef:Zal weinig met U-OV te maken hebben.
Dit topic gaat ook niet alleen en enkel over U-OV ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Over die site gesproken... binnenkort toch maar een lijstje aan rariteiten die ik ondertussen ben tegengekomen naar Qbuzz doorsturen. Zitten nog best wat bugjes in.
Deze vind ik anders ook vrij grappig :P :
Afbeelding

Je kunt hem weer draaien met dat pijltje, maar welke grapjas heeft bedacht dat dit nuttig is? :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Opvallend in de nieuwe dienstregeling: nachtlijn 452 krijgt er in Amersfoort diverse haltes bij. En dat voor een lijn die daar in een andere concessie rijdt...

@Meltrain: Huh, ik krijg het in zowel IE10, Firefox als Chrome niet voor elkaar dat blokje achterstevoren te zetten
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 33 gasten