Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik hou de berichtgeving wel nog even in de gaten. Het is een schoolactiviteit naar Amsterdam. De rest vertrekt vanaf Driebergen-Zeist naar Utrecht, maar dat is voor mij nogal ver. Het was ook oké om op te stappen bij Utrecht Centraal, maar de FNV gooit nu roet in het eten. Terug ben ik rond 19:00 in Utrecht dus dat wordt ook nog wat. Anders zou ik ook kunnen opstappen bij Den Dolder, maar zoals ik al zei, ik hou de berichtgeving van U-OV in de gaten.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Fiets naar Jordanlaan. Kan je kiezen uit 50, 51, 52, 53, 58 (op Looydijk 77 pakken) of 71/72. Rijdt vast wel iets van Uithof het Utrecht cs
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Wubbo »

Ik zou voor Den Dolder gaan. Maar wie ben ik.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Aking »

Jij bent Wubbo? (A)

Maar ik zou lekker naar Db fietsen en daar bij de rest aansluiten :Y
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik zit wel te zeggen dat er volgende week weer gestaakt gaat worden, maar Syntus Utrecht meldt het volgende:
"Voor de komende week zijn alternatieve acties aangekondigd. Wat deze acties precies inhouden is ons niet gemeld."

"Alternatieve acties" zijn dus niet de acties die al geweest zijn. Dus wordt er wel gestaakt? Waar hebben jullie het eigenlijk vandaan dat er gestaakt wordt? U-OV is ook zo vaag als ik weet niet wat.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Z2N »

FNV staakt nog steeds, CNV geeft aan dat er volgende week buiten de spits gestaakt wordt. Hoeveel meer bevestiging wil je hebben? :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door cassie127 »

Ferdinand schreef:Ik zit wel te zeggen dat er volgende week weer gestaakt gaat worden, maar Syntus Utrecht meldt het volgende:
"Voor de komende week zijn alternatieve acties aangekondigd. Wat deze acties precies inhouden is ons niet gemeld."

"Alternatieve acties" zijn dus niet de acties die al geweest zijn. Dus wordt er wel gestaakt? Waar hebben jullie het eigenlijk vandaan dat er gestaakt wordt? U-OV is ook zo vaag als ik weet niet wat.
Berichten van je vervoerder op Twitter en Facebook, nieuwsberichten van: NOS, NU.nl, AD, RTV Oost, Treinreiziger.nl, Ovpro.nl, je regionale ochtendkrant etc etc...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door dennistd »

Frank93 schreef:Er wordt tot 10 uur gereden 's ochtends dus dat zou moeten lukken. En inderdaad wat hierboven staat, eindigt de rit ergens na 10 uur (of 's avonds na 7 uur) dan is de kans dat die rit niet gereden gaat worden.

Hetzelfde maar dan omgekeerd is om 06:00 en 15:00 van toepassing: begint de rit voor deze tijd dan gaat deze niet of maar gedeeltelijk gereden worden.
Als je voor 10u in de bus zit zou de chauffeur je nog naar je bestemmingshalte moeten brengen aldus FNV: https://www.docdroid.net/pRPEV25/nieuwsbrief.pdf
Je weet alleen niet of een stakende chauffeur dat zelf wel goed leest :X
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

U-OV meldt dat morgen de gewone dienstregeling gereden gaat worden. Geen zomerdienstregeling meer blijkbaar. Reizigers moeten wel rekening houden met rituitval buiten de spitsen.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik vind het maar apart van de FNV. Staak niet, of staak wel. Niet er tussenin...
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Durashift »

Wordt niet meer gestaakt. Al jouw 'problemen' zijn opgelost. :D (A)

https://www.fnv.nl/over-fnv/pers/persbe ... pgeschort/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Klinkt leuk, alleen heb je geen url-bakken gebruikt dus je link werkt niet :(
Toch bedankt!
UtrechtOV
Berichten: 135
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door UtrechtOV »

Wel opvallend. Meerdere amba's op lijn 3 gezien vandaag al!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Zomerdienst he, dat geeft intussen bijna jaarlijks opvallende inzet. Vorig jaar meen ik nog de streekgeledes op oa lijn 3.

Edit: ook Amba's op lijn 7. Da's ook een PIN-lijn dus zal wel vanwege de inbouw van de apparatuur daarvoor zijn.

Edit2: En lijn 1 reed met 12-meter Citaro's, lijn 2 met de SprinterCity's van de servicelijnen. Alle lijnen waarop vanaf 9 juli gepind kan worden nu met afwijkend materieel dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik merk ook dat de zomerdienst is begonnen. Een achterneef van mij moest de bus naar Utrecht hebben vanaf Vollenhove. Ik zeg tegen hem dat ze hier altijd wel ieder kwartier rijden. Blijkbaar is dat in de zomerdienstregeling niet zo dus moest hij nog even wachten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 52 en 53 hebben geen afwijkende dienstregeling op zaterdag in de zomervakantie, hooguit dat de verdeling van de ritten wat anders is dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik dacht dat ze een tijdje geleden besloten hadden dat 53 vaker zou rijden in de avonden?
Richting Utrecht reed hij maar eens in het halfuur. In de normale dienstregeling reed 53 op zaterdagavond ieder kwartier.Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ja je had er niet bij gezegd dat het om de avond ging, dan rijdt 53 inderdaad wel minder vaak 's zomers. Zaterdag overdag vormen 52 en 53 echter ook in de zomer gewoon een kwartiersdienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik moest laatst ook in de spits reizen naar Utrecht. Echt geweldig dat er zo ontzettend veel bussen rijden bij Vollenhove! Iedere 8 minuten is luxe! Ik heb tot nu toe één keer een gelede bus gehad op de 52. Krijgen we nog wat gelede bussen uit Utrecht of moeten we het doen met de Ambassadors?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

In plaats van de schaarse gelede bussen in te zetten heeft Qbuzz in die hoek van de concessie juist geïnvesteerd in de frequenties, dat is bijvoorbeeld de reden dat er voortaan door 72 en 52 een kwartiersdienst tussen Zeist en Amersfoort geboden wordt (eerder had 52 daar versterkingsbussen nodig in de spits).

Significante aantallen geledes komen er pas vrij zodra de Uithoflijn rijdt en de dubbelgeledes naar de 28 doorschuiven. Vooralsnog zijn er vanaf de stad alleen nog 12-meter Citaro's doorgeschoven naar de streek (en overigens ook één gelede), maar die zijn vooral gebruikt om de 5-minutendienst op de 65 mogelijk te maken. Die lijn is de laatste jaren zo gigantisch gegroeid dat er zelfs met die frequentie nog enkele ritten geleed gereden moeten worden. En verder zijn er ook nog her en der in het net wat versterkingen mee mogelijk gemaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door SuperGhost »

Daniel schreef:In plaats van de schaarse gelede bussen in te zetten heeft Qbuzz in die hoek van de concessie juist geïnvesteerd in de frequenties, dat is bijvoorbeeld de reden dat er voortaan door 72 en 52 een kwartiersdienst tussen Zeist en Amersfoort geboden wordt (eerder had 52 daar versterkingsbussen nodig in de spits).
En dan heb je ook nog de 56 (Amersfoort - Zeist - Wijk bij Duurstede)...
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Als ik zou moeten kiezen zou ik altijd voor de frequentie kiezen en niet voor groter materieel. Ik denk dat iedereen dat wel zou doen.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Chrysa »

Mwah, als ik om 9:00 ergens moet zijn is het wel prettig als ik zo laat mogelijk de bus kan pakken en hij niet vol zit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Dan nog helpt een hogere frequentie, dan kunnen de reizigers die er niet persé precies om 9 uur hoeven zijn immers makkelijker een bus eerder of later nemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ferdinand schreef:Ik moest laatst ook in de spits reizen naar Utrecht. Echt geweldig dat er zo ontzettend veel bussen rijden bij Vollenhove! Iedere 8 minuten is luxe! Ik heb tot nu toe één keer een gelede bus gehad op de 52. Krijgen we nog wat gelede bussen uit Utrecht of moeten we het doen met de Ambassadors?
Ik zie bijna dagelijks geledes op de 52 en 72 in de spits rijden. Niet alleen streekgeledes, er rijdt ook een stadsgelede rond 16:00 op de 52 in Amersfoort.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten