Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Daniel schreef: De 200-bussen naar Amersfoort rijden gewoon in de zomer, maar alleen minder vaak. De 298 rijdt ook zo blijkt, dat is blijkbaar gewijzigd met ingang van de huidige dienstregeling want herinner nog dat erbij stond dat hij dan niet reed in de eerste dienstregeling van die lijn.
De eerste dienstregeling van 298 startte na de zomer van 2018 en eindigde begin december. Daar zat dus geen vakantieperiode in. Alle uithoflijnen rijden altijd, ook in de vakantie, alleen soms minder vaak :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Jawel, de herfstvakantie. En in mijn herinnering heeft 'ie toen inderdaad niet gereden. Al kan dat ook liggen aan dat 'ie toen nog door Pouw werd uitgevoerd en sowieso al vaak niet reed of z'n rit niet afmaakte.
In de huidige dienstregeling zit hij zodanig verweven dat je 'm er inderdaad niet echt makkelijk in de vakantie even uit haalt, met bv. een laatste rit waarvoor de chauffeur maar een paar minuten overstaptijd uit de aankomende X80 naar Rhenen heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Maxim schreef: De eerste dienstregeling van 298 startte na de zomer van 2018 en eindigde begin december. Daar zat dus geen vakantieperiode in. Alle uithoflijnen rijden altijd, ook in de vakantie, alleen soms minder vaak :Y
Degene die dan bedacht heeft dat de dienstregeling heel groot vermeldt "niet geldig in de zomer- en kerstvakantie" zonder erbij te zetten dat er dan wat anders geldig is, moet misschien toch iets aan die dienstregelingsboekses doen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Diegene die leest "niet geldig in de zomer- en kerstvakantie" moet dan ook wel de moeite nemen even een pagina verder te kijken waar de vakantiedienstregeling staat (die er overigens alleen is voor 202, 203, 204 en 206; de rest rijdt dezelfde dienstregeling als normaal in de vakanties)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Er reed vandaag naast de parkeerpendel van Syntus in Amersfoort nog een tweede pendel met MAN Lion's City CNGs van South West Tours, waar ging die eigenlijk heen?

Met de reisinfo ging het niet echt lekker: op hun tijdelijke haltes stonden de 17 en 80 als niet rijdend, maar ze reden gewoon. Wel hadden alle ritten van de 17 richting Amersfoort zo ongeveer -10, die dienstregeling was kennelijk wat erg ruim.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Achter de voorruit van een van de SWT's hing een briefje met daarop 'pers Sofie'. De ander had een briefje dat aangaf dat de bus een parkeerpendel was. Op de display van deze stond "52 Pendelbus". Tijdens de aankomst van de koninklijke familie stonden ze in de haltekom van halte Hendrik van Viandenstraat richting CS. Tijdens de festiviteiten op het Eemplein zag ik ze op de Gaslaan (naast het spoor).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Stond net op de bus naar 't werk te wachten toen opeens de tijdelijke halte van de Koningsdag pendelbus opviel, nu met lijnnummer erbij.
Dat was dus A33, geniaal gevonden voor het bezoeken van Alexander aan 033 :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Zo stonden de pendelbussen ook in de OV info app.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ja daar zag ik het ook, maar het was me op Koningsdag zelf en daarvoor niet opgevallen. Bij mijn weten stond er toen nog geen nummer bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

In OVzoeker waren de pendelbussen 's ochtends zonder lijnnummer onderweg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Of de trampiloot drukt op een anders knopje dan als gebruikelijk, of tram 5013 heeft geen "niet meer instappen"-jingle. Die ontbrak in ieder geval bij alle haltes van station tot Vasco da Gamalaan...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Op 5 mei rijdt er dit jaar geen pendelbus naar Park Transwijk, maar een pendeltram: tussen 13.00 en 23.30 uur zijn extra ritten toegevoegd aan lijn 60 tussen Utrecht Centraal en Westraven, waardoor hier elke 7,5 minuut een tram rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Een lege zitplaats in de 12 om 08:39 vanaf het CS. Het is duidelijk vakantie voor de HBO'ers. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door cassie127 »

Z2N schreef:Een lege zitplaats in de 12 om 08:39 vanaf het CS. Het is duidelijk vakantie voor de HBO'ers. :')
Vergeet de rest niet (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Welke rest? Van het gebruikelijke publiek op de 12 moet vrijwel alles naar De Uithof, en daar is de uni gewoon open (anders stond ik nu buiten). (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door PHS »

De Universiteit van Tilburg is ook 'gewoon' open, maar het is er wel een stuk rustiger dan gebruikelijk. Veel docenten hebben deze week vrij genomen en daardoor zijn er een stuk minder colleges.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Suus »

Toen ik studeerde aan de Universiteit van Amsterdam was 1 mei een verplichte vrije dag voor studenten en docenten :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Pfff, gekke Mokummers. Gewoon om 9 uur in het Ruppert vandaag, zoals het hoort. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

En je ziet waar dat toe leidt: eerst geeft de UvA Suus vrij op de Dag van de Arbeid, en nu zit ze te barbecueën met communisten! Laat het een bepaalde tweemansfractie niet horen.

Overigens heb ik geen idee of de Universiteit van Hong Kong mij vrij geeft, want het is collegevrije week in afwachting van de toetsperiode :')
請勿靠近車門
Wijkhoven
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 apr 2015, 11:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wijkhoven »

PHS schreef:De Universiteit van Tilburg is ook 'gewoon' open, maar het is er wel een stuk rustiger dan gebruikelijk. Veel docenten hebben deze week vrij genomen en daardoor zijn er een stuk minder colleges.
In Brabant is er iets eerder in het jaar een dode week op de universiteiten/hogescholen... Afbeelding
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door JordiBrabant »

Wijkhoven schreef:
PHS schreef:De Universiteit van Tilburg is ook 'gewoon' open, maar het is er wel een stuk rustiger dan gebruikelijk. Veel docenten hebben deze week vrij genomen en daardoor zijn er een stuk minder colleges.
In Brabant is er iets eerder in het jaar een dode week op de universiteiten/hogescholen... Afbeelding

In Eindhoven anticipeert de universiteit daarop en geeft iedereen een weekje vrij om de vastenperiode in te kunnen luiden.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Alex99 »

Een 15m-Setra (1718) op de 280 naar Veenendaal (vertrek A'foort 16:37) *O* Wel een beetje overdreven moet ik eerlijk zeggen...
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom523 »

Goed dat je het zegt...had er namelijk een 12 meter op ingedeeld :')
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Alex99 »

Altijd fijn als de planning klopt... :oops:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

De 15 meter stond vast vooraan, daarvan zijn er deze week door de meivakantie immers een stel over die anders rond dat tijdstip nog op scholierenlijnen onderweg zijn.

Voor de variatie vandaag ook weer eens een Citea op de 298 trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten