Sowieso is een algehele verschuiving naar de streek waarschijnlijk, dat verminderd namelijk het aantal nieuwe bussen dat nodig is wanneer de Amba's vervangen moeten worden. Deels is het ook een uitbreiding: de instroom van de elektrische bussen heeft nu al een gedeeltelijke verschuiving van geleed en standaard materieel naar de streek opgeleverd.Gekko123 schreef:De dubbelgelede bussen gaan straks als de tram rijdt hun rondjes rijden op lijn 28. Waarschijnlijk kan dan een deel van de stadsgeledes van lijn 28 naar frequentieverhogingen op andere lijnen en deels naar de streek. Vergeet niet dat de huidige streekbussen ook al aardig op leeftijd beginnen te komen.
Waarom zou lijn 28 rustiger worden als de tram er is? Men heeft al volop gedaan aan het ontmoedigen van die lijn als alternatief voor 12 (daarom zijn er ook normale geledes op gaan rijden in plaats van de dubbelgeledes uit de GVU-tijd op lijn 11) en daarnaast biedt hij een heel andere verbinding die sterk groeiend is.Mdk schreef:Ik neem an dat je daarmee de van hools en de hessen bedoelt?
Afgezien van lijn 28, die waarschijnlijk een stuk rustiger zal worden met de komst van de tram, is er volgensmij geen andere lijn druk genoeg om de Inzet van dubbelgeleedes te rechtvaardigen, ik denk dat er een paar opties, of combinaties hiervan mogelijk zijn;
In mijn herinnering, daarom postte ik het al eerder in dit topic, is die bocht inderdaad ook volstrekt onmogelijk (meer dan 90 graden). De laatste keer dat ik er was echter niet goed opgelet in hoeverre de komst van de tramlijn de situatie daar verandert heeft en de beelden van Google zijn nog ouder dan mijn herinnering.robertgvu schreef:Ik zag gistermiddag twee flexwagens van lijn 12 opgesteld staan op de Leuvenlaan (tussen Sorbonnelaan en Padualaan). De route zou dus kunnen zijn Leuvenlaan, rechtsaf Padualaan, rechtsaf Weg tot de Wetenschap (halte Padualaan lijn 12). Ik vraag mij wel af of de bocht rechtsaf Padualaan-Weg tot de Wetenschap fatsoenlijk te nemen is, toch maar eens gaan kijken.
En als die bocht niet lukt kan je eigenlijk alleen nog via het WKZ, maar dan moet je er wel over de busbaan heen want via de normale wegen zijn de bochten de busbaan op sowieso allemaal onmogelijk.