Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Daniel schreef:Da´s een ex-GVU Van Hool newAG300, zag ´m vanmorgen weer richting CS Centrumzijde rijden.
Zeker zo'n witte met Pouw Vervoer XXL erop?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Klopt!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Plattegrond van het nieuwe, definitieve busstation Jaarbeurszijde zoals deze er over ongeveer een jaar ligt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Wat ligt dat busstation nog ver naar buiten eigenlijk t.o.v. de noordelijke roltrap (die ook maar naar één van de twee perrons gaat). Die roltrap lijkt daarmee een wel erg beperkte functie te hebben.
Voor wat betreft de toeleidende route gaat het hard trouwens: de brug tussen de Dichtersbaan en de Vondellaan begint ondertussen al aardig vorm te krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Ah, er zit duidelijk geen censuur op Ubuzz... stond vanmorgen met de bus die ik had achter een dubbelgelede bij de Bleekstraat en kon zo op de schermen nog een artikeltje over de fraude bij Qbuzz lezen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Busfoto.nl schreef:Plattegrond van het nieuwe, definitieve busstation Jaarbeurszijde zoals deze er over ongeveer een jaar ligt.

Afbeelding
Veel veiliger! De busbaan hoeft nu nog maar 1 keer overgestoken te worden ipv de huidige situatie waarin er voor de bussen langs overgestoken moet worden. Daarbij komt ook nog dat sinds de opening van de Valeriusbusbaan het zebrapad op het busstation Jaarbeurszijde smaller is geworden, omdat bussen soms een deel van het zebrapad gebruiken om de bocht van instaphalte naar uitstaphalte Jaarbeurszijde, richting Valeriusbaan, moeten maken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Busreizigers hoeven zelfs helemaal nergens de busbaan over te steken, immers krijgen beide halteperrons hun eigen roltrap en lift. Kan je nu al zien: de lift en roltrap die je nu kunt gebruiken om bij de bussen aan de Jaarbeurszijde te komen zijn de toekomstige toegangen tot het westelijke perron en tussen de bouwketen kan je de roltrappen en lift naar het oostelijke perron ook al zien liggen.
Je hebt wel een hoop kruisingen tussen de bussen onderling. En in tegenstelling tot bij de treinen kan je bij de bussen wel droog instappen zo te zien...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Dat is helemaal mooi :D
Laatst gewijzigd door Daniel op vr 01 mei 2015, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door nvdw »

Ik ben heel benieuwd!

Mooie Alliance-bussen in de profieltekening ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Weliswaar niet heel alledaags, maar vanmiddag was er blijkbaar een ex-GVU dubbelgelede op Utrecht Centraal voor een bijzonder doel. Zag deze foto op Twitter langskomen...
Afbeelding

Edit: de hiervoor ingezette bus stond omstreeks 16.30 uur in de stalling aan de Europalaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Vanmiddag omstreeks 16.30 uur stonden er opeens heel veel ex-GVU dubbelgeledes in de stalling aan de Europalaan. Toch wel zeker een stuk of 8. Wat is men daarmee van plan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Daniel schreef:Vanmiddag omstreeks 16.30 uur stonden er opeens heel veel ex-GVU dubbelgeledes in de stalling aan de Europalaan. Toch wel zeker een stuk of 8. Wat is men daarmee van plan?
Misschien nog meer huwelijksaanzoeken :wink:
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door ovforens »

Versterking voor lijn 12. Nee. Zou wel leuk zijn. Terrein aan de Remiseweg in Nieuwegein is einde huurperiode, ruimte schijnt nodig te zijn voor de verbouwing van de tramremise. Totdat ze allemaal verkocht zijn staat er een aantal aan de Europalaan.
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

ovforens schreef:Versterking voor lijn 12. Nee. Zou wel leuk zijn. Terrein aan de Remiseweg in Nieuwegein is einde huurperiode, ruimte schijnt nodig te zijn voor de verbouwing van de tramremise. Totdat ze allemaal verkocht zijn staat er een aantal aan de Europalaan.
Vanochtend even naar de Remiseweg gegaan. Er staat inmiddels niet veel ex-GVU meer. Ik ben niet verder gekomen dan 4108, 4110, 4111, 4114, 4122, 4123, 4132 (ex-Novio). Volgens mijn contact staan zij klaar voor verkoop met als gevolg export.
Er stond nog slechts één dubbelgelede, de 4260. Ben vervolgens met de bus langs de Europalaan gereden en zag een plukje blauwe dubbelgelede's staan. Op de plek waar zij ook stonden in het eerste QBuzz-halfjaar toen zij nog op de 12 en 28 reden. Het waren er zeker geen negentien!

Later nog toevallig tot twee keer toe op de Waterlinieweg een oude bekende gezien, de 9149 van Connexxion Tours. De eerste keer leeg richting verkeersplein Lunetten, de tweede keer de andere kant op met passagiers aan boord.

Zag later vanmiddag ook nog Berkhof-gelede's van de 7800-serie in deze contreien. Ik vermoed dat het in ieder geval iets te maken heeft met het vervoer van bestuurders die bussen afleveren dan wel weghalen van de Remiseweg.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door MR92 »

De 9149 en de 7800-serie hebben gereden tussen P+R Westraven en het Spoorwegmuseum t.b.v. jawel.. Het Spoorwegmuseum..
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Mooi! Dank voor de reactie en opheldering! Is er wellicht nog iemand die meer info heeft over de toekomst van de dubbelgeledes? Van alle twintig (4251-4270) is het kenteken overgeschreven op 24 maart jl! Het zou toch mooi zijn om anderhalf jaar na het verdwijnen van GVU de laatste restjes aan wagenparkgegevens boven tafel te krijgen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Het artikel in het AD over het huwelijksaanzoek met zo'n dubbelgelede had het erover dat ze verkocht zouden zijn aan een sloper, maar kennelijk kon die er dan niet direct iets mee want dan was het wat zinloos geweest ze eerst allemaal naar de Europalaan te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door ovforens »

Gaat er mogelijk nog een aantal naar Cuba (aantal onbekend). Womy kan ze gezien de oppervlakte per bus niet allemaal tegelijkertijd kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Suus »

De gemeente Utrecht heeft dinsdag hun toekomstvisie voor het stedelijk mobiliteitsnetwerk voor het eerst getoond bij een inspraakbijeenkomst:http://www.utrecht.nl/aantrekkelijk-en- ... m-regelen/

Wat ik ervan meekreeg via de Twitters is dat ze een tweede tramlijn naar de Uithof door het centrum plannen, een nieuw kopstation Oostknoop op de Maliebaanlijn en een tweede route voor de sneltram tussen Kanaleneiland en het centraal station.

In de nog verdere toekomst, na 2025, denkt men dan ook nog aan het vertrammen van andere stedelijke trajecten, zoals naar Overvecht en Zuilen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Tjekken »

De plannen die je noemt zijn al jaren geleden getoond, ik weet zo uit mijn hoofd niet meer in welk document maar ik zal het even opzoeken ;)
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Tjekken »

De oude plannen staan hier. Mooi overzicht op pagina 51. Alleen wordt er niks gezegd over een kopstation op de maliebaanlijn, lijkt me ook hoogst onlogisch om daar iets mee te gaan doen :p

https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... J7NVlHlX0g
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Suus »

Het gaat hier om een nieuw integraal mobiliteitsbeleid dat eind dit jaar openbaar zou moeten worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Bee schreef:De gemeente Utrecht heeft dinsdag hun toekomstvisie voor het stedelijk mobiliteitsnetwerk voor het eerst getoond bij een inspraakbijeenkomst:http://www.utrecht.nl/aantrekkelijk-en- ... m-regelen/

Wat ik ervan meekreeg via de Twitters is dat ze een tweede tramlijn naar de Uithof door het centrum plannen, een nieuw kopstation Oostknoop op de Maliebaanlijn en een tweede route voor de sneltram tussen Kanaleneiland en het centraal station.

In de nog verdere toekomst, na 2025, denkt men dan ook nog aan het vertrammen van andere stedelijke trajecten, zoals naar Overvecht en Zuilen.
Ik vraag me af in hoeverre het woord 'visie' als 'uitvoerbare plannen' geïnterpreteerd moet worden. Een tramverbinding door het centrum en een tramverbinding naar Overvecht en Zuilen......... Hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat de tram naar De Uithof er kwam?

Wat betreft de Oostknoop op de Maliebaanlijn. Waarom hebben ze dan een tijdje terug het spoor tussen de Koningsweg en de splitsing Den Bosch/ Nijmegen bij de Waterlinieweg verwijderd?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

Aansluiting in het zuiden is erg problematisch nu er (bijna) een tramlijn ligt en van twee kanten vier sporen waarvan een deel door dive-unders gaat.
Ik heb wel eens gedacht over sprinters vanuit het noorden naar Maliebaan te laten rijden met een station bij bushalte Oorsprongpark. Voor reizigers naar de Uithof wat gunstiger, voor het centrum maakt het weinig uit. Je ontlast Utrecht Centraal er een beetje mee, maar het belang van Utrecht Centraal als nationale knoop lijkt me zwaarder wegen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Suus »

Ik kan mij ook herinneren dat we niet zo lang geleden nog een discussie hebben gehad over het eventuele nut van de Maliebaanlijn. Ik vind het ook niet echt een nuttige toevoeging maar het is wel in de ontwerpplannen terecht gekomen blijkbaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten