Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Michael 1988 »

Maar wie zegt dat die tram inderdaad te vroeg vertrokken is? Er staat +- 2 minuten. Dat kan dus ook 1 minuut zijn, maar ook 3 minuten. Bij niet iedereen staat de horloge op dezelfde tijd en er wordt ook niet aangegeven wanneer de tram juist +- 2 minuten te laat vertrekt van de beginhalte. Dat kan ook voorkomen namelijk. Ik zeg daarom ook al, dat mensen gewoon op tijd bij een station of halte moeten komen en niet pas op het allerlaatste moment aan komen gewandeld en dan nog gaan klagen dat de tram te vroeg vertrekt. Vanaf station Utrecht Centraal kan het misschien zo zijn dat de aansluiting krap is door dat het vorige vervoer vertraging had, maar wanneer je naar Utrecht Centraal gaat en geen overstap hebt, vind ik persoonlijk dat je gewoon ongeveer (minimaal) 5 minuten van te voren wel aanwezig kunt zijn. Ook bij de beginhaltes in IJsselstein en Nieuwegein. Als een tram of bus 5 minuten te vroeg vertrekt zeg ik van, oke je hebt gelijk. Maar bij twee minuten zeg ik persoonlijk van dat je gewoon niet moet zeuren en gewoon op tijd op de halte moet zijn. Maar in het geval van de sneltram kan het ook zo zijn dat de tram 13 minuten te laat vertrekt (gezien de frequentie). Heeft iemand daar ooit aan gedacht? Ik denk het niet, tenminste de mensen die over de tram klagen (waaronder de "OV-specialist" van TotalOV). Niet dat ik alle storingen, te vroeg vertrekken en andere "problemen" goed spreek, maar dit is gewoon mierenneuken.
010jongen schreef:Het is gewoon al jaren zo dat er vaak storingen zijn, blij dat ik niet meer zo vaak mee hoef. Vaak duurt zo een storing niet al te lang, maar als het dan gebeurt is er totaal geen informatie te bekennen en ligt de halve lijn er uit.
Vraag het eens aan frequente gebruikers en dan krijg je al gauw genoeg geklaag.
Dat er storingen zijn oke, maar dit kan verschillende oorzaken hebben en de schuld kan bij verschillende partijen liggen. Het beheer van het spoor lag tot 2010 bij Prorail en nu ligt dat bij BRU. Het beheer van het materieel ligt bij Connexxion (en vanaf december bij Qbuzz). Alle andere oorzaken van storingen liggen weer niet in handen van beide partijen, maar juist van derden. Echter wordt in het artikel en ik denk ook door de reizigers juist alle schuld bij Connexxion gelegd, iets wat ik persoonlijk eigenlijk onterecht vind. Niet dat Connexxion niet altijd onschuldig is, maar zoals ik al zeg kunnen de oorzaken en schulden bij verschillende partijen liggen. Daarnaast zal Connexxion ook niet zo 1,2,3 een aantal bussen klaar hebben staan die als vervangend vervoer kunnen rijden bij plotselinge stremmingen. Nou ja, er stonden wel een aantal bussen opgelegd in Nieuwegein, maar die stonden bij de remise en niet in het centrum van Nieuwegein of in IJsselstein of op Utrecht Centraal. En het personeel zit op dat moment ook overal verspreidt. Problemen zullen komen en gaan en zullen nooit binnen nu en 1 minuut gelijk worden opgelost. Dat van de communicatie ga ik nog maar zwijgen. Ik weet zo niet hoe de situatie daarmee zit. Maar ik denk dat als je Connexxion klantenservice belt, iemand die in Hilversum zit zo ook niet zou kunnen weten wanneer er vervangend vervoer aan komt. Zoals ik ook al in een ander bericht zei, zal een extern bedrijf ook zijn personeel en materieel moeten organiseren, personeel oproepen en alles naar de juiste plekken moeten sturen. Dat zal ook niet binnen 30 minuten kunnen. Het is niet zo dat bij elke halte POD-wagens staan waarmee trambestuurders in kunnen springen en naar de busremise kunnen rijden, een bus te pakken en op die manier de reizigers te kunnen helpen.

Overigens, dit soort problemen komen ook voor bij NS en omdat spoortrajecten weinig uitwijkmogelijkheden hebben en storingsgevoeliger zijn dan gewone bussen (afgezien van geleide bussen) zal zulke problemen nooit makkelijk opgelost kunnen worden. Overigens bij EHBO heb ik vorige week geleerd dat wanneer er een ongeluk is geweest, hulpdiensten minimaal 2,5m aan ruimte nodig hebben om veilig hulp te kunnen verlenen (los van de plaats waar het materieel en de wagen komen te staan). Dat kan dus betekenen dat een naast gelegen spoor gesloten wordt voor verkeer. Dat geldt overigens ook bij autowegen ;). Dit laatste zeg ik om maar even uit te leggen voor de leken waarom zoveel ruimte in beslag genomen moet worden door hulpdiensten als er een ongeluk is geweest en waarom een naastgelegen spoor dus gesloten kan worden. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden als ik een slachtoffer help en op nog geen meter van mij vandaan een IC langs raast.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

Reizigers geven Indd vaak cxx de schuld. Ongeacht wat de oorzaak is, blijft het vervelend dat het zo vaak mis gaat. Maar de mensen willen gewoon weten waar ze aan toe zijn bij een storing. De informatie voorzieningen kunnen vele malen beter.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Bij de kruising Padualaan/Weg tot de Wetenschap staat al een knipperlichtinstallatie die voor trams waarschuwt :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Zie dat ik 't hier nog niet gepost had: halte Lanslaan in Utrecht heeft sinds gisteren eindelijk een haltepaal gekregen. Gewoon met alle lijnen erop, ookal stoppen sommigen er wel erg weinig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Suus »

De drie elektrische bussen voor lijn 2 komen van de Start-up Proov: http://www.proov.nl/

Dit bedrijf was ook verantwoordelijk voor de bus met inductieoplading die anderhalf jaar bij het GVU heeft gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Goed nieuws voor het openbaar vervoer in Utrecht!
Utrecht Bereikbaar Pas krijgt vervolg in 2014

De kogel is door de Dom: ook in 2014 kunnen medewerkers van bedrijven en instellingen voordelig reizen met bus en tram in en rond Utrecht. De Utrecht Bereikbaar Pas krijgt een vervolg en de komst van de QB Pas is een feit. Initiatiefnemers Qbuzz en Mobility Card Services tekenden hierover vandaag de overeenkomst.

Eind dit jaar eindigt het programma Utrecht Bereikbaar en daarmee ook de pas in z’n huidige vorm. De afgelopen vijf jaren kozen 700 werkgevers en 20.000 werknemers jaarlijks voor de Utrecht Bereikbaar Pas, als voordelig alternatief voor de file. De roep om een vervolg was helder. Om daaraan te voldoen hebben de nieuwe vervoerder Qbuzz en Mobility Card Services (het bedrijf dat de afgelopen jaren de uitvoering van Utrecht Bereikbaar Pas verzorgde) de handen ineen geslagen. Beide partijen zijn verheugd over de samenwerking. Algemeen directeur van Qbuzz, Leon Struijk: “Qbuzz gelooft in het vormen van partnerships waarmee successen in het openbaar vervoer kunnen worden bereikt. De QB Pas is hiervan een goed voorbeeld”.

Goedkoop en gemakkelijk
Met de QB Pas kunnen werknemers in de regio Utrecht in 2014 blijven reizen zoals ze gewend waren. De kaart biedt zeven dagen per week toegang tot bus en tram van Qbuzz in Utrecht*, vanaf € 205,- (excl. BTW) per kalenderjaar. Dit is niet alleen goedkoop, maar ook gemakkelijk: in- en uitchecken is niet nodig, tonen van de pas is voldoende. Werkgevers kunnen de QB Pas voor hun personeel aanvragen bij Mobility Card Services, de organisatie die verantwoordelijk is voor de services rondom de pas. Cees Oostrom, directeur van Mobility Card Services, “met de QB Pas bieden we een oplossing om het gebruik van openbaar vervoer in het woon-werkverkeer te stimuleren en daarmee de bereikbaarheid te verbeteren en kosten en CO2-uitstoot te verlagen”.

* Geldig in de gemeenten Utrecht, Nieuwegein, Houten, IJsselstein, Vianen, De Bilt, Zeist, Bunnik en een deel van Stichtse Vecht.

Over Qbuzz
Vanaf 8 december 2013 verzorgt Qbuzz het bus- en tramvervoer in de regio en de stad Utrecht. Met ruim 1.000 chauffeurs, meer dan 300 bussen en 26 trams zal Qbuzz ongeveer 200.000 reizigers per dag vervoeren. Momenteel verzorgt Qbuzz het openbaar vervoer in de regio’s Groningen, Drenthe en Zuidoost Friesland, en in een samenwerking met HTM in de stad Den Haag. Qbuzz staat voor hoge kwaliteit in het openbaar vervoer. Het bedrijf stelt zich ten doel om het stads- en streekvervoer aantrekkelijker te maken door bestaande en nieuwe klanten te verleiden met een concurrerend alternatief voor bestaande reisgewoonten. De QB Pas past heel goed in deze filosofie: met de pas worden werknemers in de regio Utrecht verleid om het OV te gebruiken, in plaats van met de auto te reizen.

Over Mobility Card Services
Mobility Card Services is onderdeel van Mobility Managers. Dit bedrijf helpt werkgevers om op vele fronten winst uit mobiliteit te halen. Mobility Card Services is verantwoordelijk voor het proces van aanvraag, productie, verspreiding en facturatie van de QB Pas
Wel jammer dat er niet in- en uitgecheckt moet worden. Nu weet men nog steeds niet wat de daadwerkelijke reizigersaantallen zijn.

Meer informatie over de QB-pas
•Onbeperkt reizen met bus en tram, 7 dagen per week
•5 OV-fietsritten, onder voorbehoud van akkoord werkgever
•Opvolger van de Utrecht Bereikbaar Pas
•Voordeliger dan elk ander OV-abonnement
•Toegang op vertoon van de pas aan chauffeur
•Geldig in alle bussen en trams van Qbuzz (niet bij andere vervoerders)
•De huidige pluspas (geldig in hele provincie) vervalt

Afbeelding
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Vandaag was de opening (ben er zelf niet bij) van het nieuwe P+R De Uithof; morgen (1 oktober) is de parkeergarage geopend voor parkeerders en rijdt ook buslijn 11 door naar de nieuwe P + R..
Vanaf 1 oktober a.s. kunt u gebruik maken van P+R De Uithof. In deze parkeergarage met 2000 parkeerplaatsen zijn 500 parkeerplaatsen beschikbaar voor P+R-reizigers die de overstap maken op het OV en verder reizen binnen Utrecht.

De overige parkeerplaatsen in de garage zijn bestemd voor medewerkers van UMC Utrecht, Universiteit Utrecht, Hogeschool Utrecht en het Danone Innovation Centre.

Reist u via de A28 naar Utrecht, dan bereikt u de parkeergarage eenvoudig via afrit 2; De Uithof.
P+R De Uithof zal 24 uur per dag, 7 dagen per week geopend zijn. Eén dag parkeren en verder reizen met het OV kost slechts € 4,50.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Toch nog zelf even naar De Uithof P+R gelopen om nog even de staart van de openingshandelingen mee te maken. Ik kon in elk geval vrij rondlopen en om het gebouw.

Aangereden vanaf de A28 of knooppunt Rijnsweerd zijn er twee rijstroken het gebouw in, twee stroken het gebouw uit.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naar gelang de spitsrichting kan het aantal stroken per richting bij de slagbomen aangepast worden.
Afbeelding

Permanent bezet hokje op de eerste verdieping. Hier vlakbij zit een trappartij en liften naar beneden. De bebording hiervan is nog niet klaar.
Afbeelding

Het parkeerdek op de achtste verdieping
Afbeelding

Plein op de begane grond, waar overgestapt kan worden op het openbaar vervoer.
Afbeelding

2 uitstapperrons van buslijn 11. Dit is het toekomstige dubbelsporige eindpunt van de tramlijn Utrecht - De Uithof
Afbeelding

Bushalte van lijn 11 richting Utrecht Centraal, waar vanaf 1 oktober gestopt wordt. Er is nog geen dynamische reisinformatie beschikbaar. Wel zijn er voldoende bankjes beschikbaar, zowel buiten doch overdekt, als binnen (windstil & warmer)
Afbeelding
Afbeelding

De toekomstige extra remise voor de trams van de Uithoflijn
Afbeelding

Er zijn 50 OV-fietsen beschikbaar voor de verhuur.
Afbeelding

De P+R is gebouwd op een terrein wat voorheen in gebruik was bij sportcentrum Olympus. Aan een van de zijwanden van de P+R is nu een klimmuur gebouwd.
Afbeelding

De onderdoorgang richting de bushalte WKZ
Afbeelding

En een paar meter verderop. De bevestigingen voor de bovenleidingsportalen van de tram zijn al te zien. Het is helaas niet mogelijk geweest om gelijk tramsporen aan te leggen.
Afbeelding

Aan de andere kant van de Universteitsweg/N412 komt het viaduct weer boven om aan te sluiten op de bestaande busbaan naar De Uithof, Rijnsweerd en centrum van de stad.
Afbeelding
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Een nieuwsupdate van Qbuzz:

Iedere bestemming een eigen kleur
Om de reisinformatie voor onze klanten vanzelfsprekender te maken, introduceren wij een nieuwe methode waarbij de bestemming centraal staat. Door gebruik te maken van verschillende kleuren, zorgen wij dat de bestemmingen snel herkenbaar zijn.

We verdelen de omgeving van Utrecht in een aantal regio's. Elke regio in de omgeving van Utrecht geven wij een eigen kleur, die de klant in alle verschillende vormen van reisinformatie terugvindt. Hierbij kan je denken aan bewegwijzering op Utrecht CS tot de reisplanner op onze website. In één oogopslag is aan de kleur te zien of een lijn naar de binnenstad gaat, naar de Uithof, of een heel andere kant op. Hiernaast staat een overzicht van de verschillende regio's met de bijpassende kleur.

Het voordeel van deze methode is dat de klanten op straat snel kunnen zien of ze aan de goede kant van de weg staan te wachten: de lijn heeft immers de kleur van de bestemming waarnaartoe hij rijdt. Op busstations is er ook direct overzicht voor reizigers: van veraf kan je al zien op welk gedeelte van het station je moet zijn.

Iedere kleur ook een symbool
Iedere kleur zal ook een symbool krijgen, zodat deze nieuwe methode ook door reizigers die kleurenblind zijn gebruikt kan worden. Hiernaast zie je een overzicht van deze symbolen. Voor klanten is het van belang dat bestemmingen herkenbaar zijn. Op alle vormen van reisinformatie, op de website en in de bus zullen we zorgen dat deze kleuren en symbolen zichtbaar zijn. Daarbij gebruiken we steeds de volgorde: lijnnummer - symbool - bestemmingsnaam. Daarnaast gebruiken we de bijbehorende kleur zoveel mogelijk.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Ronald »

Mm, twee keer paars en twee keer geel is niet echt handig. En die symbooltjes..., tsja, ik weet niet hoor...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Suus »

1 april valt laat dit jaar...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

En tja, wat doen ze met lijnen die het station als tussengelegen halte hebben? Krijg je dan twee kleuren, of wisselt 'ie tussendoor van kleur?
De tekst suggereert nu dat lijn 28 in Vleuten bv. de kleur oranje heeft (lijn heeft de kleur van de bestemming waar hij heen rijdt), waardoor reizigers nog niet in één oogopslag kunnen zien wat er zoal naar het station rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tristan »

Daniel schreef:En tja, wat doen ze met lijnen die het station als tussengelegen halte hebben? Krijg je dan twee kleuren, of wisselt 'ie tussendoor van kleur?
De tekst suggereert nu dat lijn 28 in Vleuten bv. de kleur oranje heeft (lijn heeft de kleur van de bestemming waar hij heen rijdt), waardoor reizigers nog niet in één oogopslag kunnen zien wat er zoal naar het station rijdt.
Zal de bestemming van lijn 28 dan niet 'De Uithof via Centraal Station' worden, waardoor de kleur van Vleuten t/m Utrecht CS rood en vanaf CS t/m eindbestemming oranje zal zijn?

En dus terug van de Uithof naar CS rood en van CS naar Vleuten blauw.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Michael 1988 »

Om heel eerlijk te zijn lijkt mij dat gedoe met die kleuren en symbolen erg onhandig. Er kan inderdaad verwarring ontstaan en daarnaast vind ik dat de passagiers op z'n minst op de vertrekstaten moeten kijken en anders gewoon aan de chauffeur of aan het OV-loket moeten vragen welke buslijn(en), met welke eindbestemming ze moeten hebben. Als het al onduidelijk is, zal het met die kleuren niet veel beter worden in mijn ogen.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Ronald schreef:Mm, twee keer paars en twee keer geel is niet echt handig. En die symbooltjes..., tsja, ik weet niet hoor...
Het verschil tussen dit gelige en oranje zie ik zelf nog wel, maar zie geen verschil tussen de paarstinten.
Verder zie ik niet echt in waarom de Uithof gesymboliseerd moet worden met een zon, had dan liever iets gezien dat een directe link met onderwijs/wetenschap heeft. Het controur van een erlenmeyer lijkt me wel toepasselijk, grappig, simpel en doeltreffend.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Geert »

Die zon zal wel op het logo van de UU zijn gebaseerd:

Afbeelding
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Edwin »

Tristan schreef:
Daniel schreef:En tja, wat doen ze met lijnen die het station als tussengelegen halte hebben? Krijg je dan twee kleuren, of wisselt 'ie tussendoor van kleur?
De tekst suggereert nu dat lijn 28 in Vleuten bv. de kleur oranje heeft (lijn heeft de kleur van de bestemming waar hij heen rijdt), waardoor reizigers nog niet in één oogopslag kunnen zien wat er zoal naar het station rijdt.
Zal de bestemming van lijn 28 dan niet 'De Uithof via Centraal Station' worden, waardoor de kleur van Vleuten t/m Utrecht CS rood en vanaf CS t/m eindbestemming oranje zal zijn?

En dus terug van de Uithof naar CS rood en van CS naar Vleuten blauw.
Dat gaan ze denk ik wel doen, want ze willen al minder mensen in de 28 en hiermee lukt dit mogelijk nog beter.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tochjo »

Ik vraag me ook af hoe de kleuren en symbolen in de praktijk zullen uitwerken, maar om het nu bij voorbaat negatief te benaderen vind ik ook wat overdreven. We zien wel hoe het werkt en desnoods is het ook weer snel afgeschaft.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Vinny »

Hebben ze dat kleurensysteem in Groningen ook? Ik denk dat het de meeste reizigers geen biet uitmaakt. Voor mij is het een leuke versiering, maar verder ook niet. Geldt ook voor de lijnsymbooltjes van het Amsterdamse net.
Maar goed ik ben meer van de lijnummers: Niets is beter dan gewoon een logisch lijnnummer, met lagere nummers voor belangrijkere lijnen en eventueel het clusteren van de nummers die ongeveer dezelfde eindbestemming hebben.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:Hebben ze dat kleurensysteem in Groningen ook?
In Groningen hebben ze bussen die lijnkleuren kunnen tonen, maar die zijn vooral per lijn verschillend (alleen lijn 1 en 2 hebben dezelfde kleur wegens overlap in route geloof ik). Maar verder komt het daar vrij weinig terug in de rest van de reisinfo.
Maar goed ik ben meer van de lijnummers: Niets is beter dan gewoon een logisch lijnnummer, met lagere nummers voor belangrijkere lijnen en eventueel het clusteren van de nummers die ongeveer dezelfde eindbestemming hebben.
Dat doet Qbuzz ook wel. Niet voor niets wordt lijn 138 omgenummerd naar 55 om zo duidelijker te maken dat die lijn een aanvulling op stadslijn 5 biedt. Op de streek zitten er al redelijk goede clusters in nu met de 50-lijnen ri. De Bilt, 60-ers ri. Nieuwegein en de 70-ers als de doorgekoppelde lijnen (die zowel de Nieuwegeinse als de Zeister as vanuit Utrecht bedienen).

Nou had Busfoto.nl er wel een foto van een GD'se bus met lijnkleur bij gezet, maar de vraag is of Qbuzz de kleuren ook op de bus wil gaan laten terugkomen. In dat geval mogen ze de bussen die ze overnemen van Connexxion ook nog even extra verbouwen, anders heb je zo weinig aan die kleurtjes voor de streekrichtingen (displays van die bussen kunnen geen lijnkleur tonen bij mijn weten)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door ODRAIL »

Hmm, ik denk niet dat mensen die kleurenblind zijn niet echt bij zullen zijn hiermee :shock: :? .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Daar hebben ze die symbolen voor he :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Vandaag is P+R De Uithof ook in gebruik genomen voor het publiek. Ook buslijn 11 is verlengd naar de parkeergarage.

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-29269
Afbeelding
Een bus van lijn 11 vertrekt richting Utrecht Centraal

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-29268Afbeelding
De vertrekhalte

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-29272Afbeelding
De aankomsthalte

Daarnaast nog een aantal andere plaatjes van vandaag:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor er een oordeel over het aantal geparkeerde auto's wordt geveld, het was ongeveer 18:30 in de avond.
Afbeelding
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Edwin »

Is de €4,50 voor 24 uur parkeren over voor alleen de kalenderdag? En hoeveel mensen kunnen daarmee gratis met het OV?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Het combikaartje geeft alleen op de kalenderdag van inrijden recht op gratis OV naar en van de stad. Deze kost €4,50 per kaartje, die goed is voor het parkeren van een auto met tot 5 passagiers.

Wie langer dan 24 uur wil parkeren betaalt €4,50 per dag extra.

Stel je rijdt op maandag om 10:00 in. Dan kun je de hele dag tot einde dienst (01:00) met OV-reizen van en naar de stad. Ga je dinsdag terug naar de auto voor 10:00, dan hoef je alleen een extra regulier buskaartje te kopen naar de garage. Na tienen ook, maar dan betaal je dus ook €4,50 extra voor een dag parkeren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten