Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

Er zijn wat mat-ritten maar een aantal zit ook (met een paar minuten stilstand) aan de 17 gekoppeld.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

In de vakantie (hoop ik) allemaal matritten. Werknemers hadden wel een terechte klacht met dat zij geen 9 weken per jaar vakantie hebben, dus ervoor gekozen om de 217 nu wel te laten rijden in de kerst en de zomer.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

De rit van lijn 17 om 17.43u uit Amersfoort is om 18.08u in Leusden en gaat daar om 18.15u door als 217 naar Amersfoort. De bus voor lijn 17 van 18.08u uit Leusden komt mat van Amersfoort Station.
De rit van lijn 217 om 9.08u uit Amersfoort is om 9.23u in Leusden en gaat daar om 9.30u door als 17 naar Amersfoort. De bus die om 9.30u aankomt als lijn 17 gaat mat door naar Amersfoort Garage.

Zo maar even twee voorbeelden. Verreweg de meeste 217's rijden mat van of naar Amersfoort, maar soms dus een uitwisseling met de 17.

Overigens wel onhandig dat die ritten bij De Horst eindigen en niet doorrijden naar Waterlinie, als laatste halte in een lus. Je komt er toch langs, dan kun je ook wel passagiers meenemen denk ik dan...
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Zie net lijn 8 naar Lunetten staan op Oorsprongpark met op de bestemmingsfilm:
8 Lunetten
Vertrekt over 1 min

Is dat nieuw bij Qbuzz? Dacht dat na Arriva alleen Keolis dat deed
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Ja, de DMG-bussen doen het ook.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Dat heb ik inderdaad op sommige U-OV bussen zien staan, sinds 9 december.
請勿靠近車門
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Hebben we eigenlijk een forumlid dat bij u-ov/qbuzz werkt, zoals bijv. Maxim bij syntus?

Vroeg mw af waarom lijn drie eigenlijk altijd bij de tramhalte staat te bufferen als er in de tussentijd geen andere bussen bij de halte hoeven. Helemaal gezien busstation centrumzijde best wel een tochtgat is.
Daarbij heb ik gemerkt dat het regelmatig een paar minuutjes vertraging oplevert, omdat de chauffeur te laat naar de halte gaat. Niet het einde van de wereld, maar toch vreemd als je op het bord ziet dat de bus vertrekt terwijl je de chauffeur recht kan aankijken, maar hij/zij niets doet.
Bij twijfel altijd klagen
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

Vanaf woensdag ondergetekende. Wel op de streekdiensten, dus ik vrees dat ik je tzt geen info kan geven over lijn 3.
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door slingermonyet »

Ik stond vanvond op borneoplein op de 9 te w8ten, kwam de 8 richting centraal. de 8 rijd tot mei gedeeltelijk
Als lijn 9 maar rijd dus ook niet langs centrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Rijdt 'ie nu alweer een andere omleiding dan de route via de Stadsring die toch wel redelijk voor de hand lag dan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door slingermonyet »

Blijkbaar. Wel apart want de weg everard mijsterweg is al open. Hoewel niet iedereen op de hoogte is gesteld dat de 8 niet langs centrum rijd terwijl reizigers stonden te wachten. Vriend van me stond te wachten en had de 102 maar genomen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Als de Everard Meysterweg al open is, waar zijn ze nu aan het werk dan dat lijn 8 omgeleid moet worden? De Gasthuislaan is immers al in de Connexxion-tijd gereconstrueerd.

Edit: Ow, de Daltonstraat dus. Noodhalte Borneoplein is dan wat onzinnig, da's veel verder lopen vanaf de Daltonstraat dan de noodhalte aan het Laurens Costerplein (die letterlijk naast halte Everard Meysterweg ligt). Connexxion reed bij eerdere werkzaamheden in de Daltonstraat nog via de Arnhemseweg, dat lijkt me als omleiding toch meer voor de hand liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Alleen past de Arnhemseweg na de reconstructie van de weg niet meer. Dus is er nu gekozen voor het wel weer bedienen van de omgeving Meysterweg. Dat het centrum niet wordt aangedaan komt óók doordat de Leusderweg binnenkort vanwege werkzaamheden bij de Daltonstraat eenrichtingsverkeer wordt stad in. Nu is het maar meteen tot in mei een heldere omleiding.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Mdk schreef:Vroeg mw af waarom lijn drie eigenlijk altijd bij de tramhalte staat te bufferen als er in de tussentijd geen andere bussen bij de halte hoeven. Helemaal gezien busstation centrumzijde best wel een tochtgat is.
Ik ben niet 'van de stad' maar weet wel dat lijn 3 op Centrumzijde een behoorlijke buffertijd heeft, die net even te lang is om op de halte af te wachten (waar behalve lijn 3 naar Overvecht en Zuilen ook lijn 2 vertrekt). Er zou ook een officiële buffer moeten zijn, alleen heb ik geen idee waar/hoe/etcetera.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

@Maxim: Zo smal is de Arnhemseweg toch ook weer niet? Er rijden notabene zelfs nog dagelijks bussen overheen :wink:
En lukt het maar in één richting, dan ligt via de Vermeerstraat rijden nog meer voor de hand (wat wel alleen richting centrum kan).

Nu bedien je de halte Everard Meysterweg wel, maar ik heb toch echt het idee dat er meer reizigers iets hebben aan een verbinding van Schuilenburg naar het Centrum (zeker op de niet-forensentijden). Reizigers vanaf halte Daltonstraat raden jullie in het omleidingsbericht notabene al aan om naar het Borneoplein te lopen, daar komt lijn 9 ook dus daar heb je geen omgeleide lijn 8 voor nodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Nee de Arnhemseweg is echt te smal, het is getest maar met één verkeerd geparkeerde auto gaat het al mis. De schoolbussen rijden geloof ik ook geregeld niet door de straat vanwege het krappe gebeuren...

Dus ja, het was kiezen of delen. Er kwamen ook al wel (terechte) klachten uit het Leusderkwartier dat de bus al wel héél lang weg was, en vanaf het station kun je natuurlijk vaak zat naar het centrum en terug. Dus ik hoop dat we hiermee het minste aantal reizigers erg ongelukkig maken ;)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ik zag gisteren ook een 202 richting Utrecht die omleidingsroute nemen.
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door slingermonyet »

Yup omdat de leusderweg bij de ah afgesloten is geld voor meer 200 lijnen. En ook daarom dat de 8 om rijdt. Ze rijden via kapelweg/borneopl.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Wijzigingen op de 680: een S415 van Van Kooten op de versterkingsrit Renswoude-Amersfoort en de doorgaande rit uit Rhenen met een S418 van Pouw.
Er stond ook nog een S415 in het parkeervak bij de plattegrond van Renswoude, mogelijk dat er dus met drie Setra's i.p.v. een Setra + Citaro G gereden wordt.

@Maxim: bij slecht-weer-drukte breekt het de X80 op dat de extra rijtijd voor Scherpenzeel zit, dan haalt hij De Klomp niet op tijd. +2 is weliswaar geen zware vertraging, maar de overstaptijd op de trein naar Arnhem is natuurlijk ook maar 4 minuten dus dat wordt toch krap dan.
Bij normale drukte redt hij het tot nu toe wel goed met de nieuwe rijtijden, maar zeker als het waait, regent of koud is komen er naast de treinoverstappers ook veel scholieren naar Veenendaal bij en kost het erin proppen in met name Renswoude veel tijd, net als het uitstappen bij De Klomp omdat doorgaande reizigers in de weg staan/zitten voor uitstappers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Thx! Ik neem het mee voor de volgende dienstregeling :pos:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ik zie in OVzoeker U-OV bussen met de nummers 4376-4378 op lijn 12 en 18. Zijn dit Pouw-geledes?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

De Pouw geledes hebben bij mijn weten geen realtime info.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Lijnfilms van de Pouw-Citaro's werken in U-OV-stijl (inclusief 'vertrekt over x minuten'-mededeling) dus waarschijnlijk zit er inmiddels een boordcomputer in.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Lijn 45 schreef:Ik zie in OVzoeker U-OV bussen met de nummers 4376-4378 op lijn 12 en 18. Zijn dit Pouw-geledes?
De U-OV geledes die bij Pouw Vervoer rijden hebben de nummers 348 t/m 353. Bij Qbuzz hebben ze, ik denk administratief, de nummers 4376 t/m 4381. Als de nummers kloppen met de nummers die e bussen uitzenden, dan zijn dit inderdaad gewoon de geledes.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Lijn 85 rijdt op dit moment ook.nog met een gelede de 4557 avonddrukte zeker :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 47 gasten