Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door isadora »

nvdw schreef:De TomTom zegt 'keer om'... Zal wel weer een of andere kneuzenbeurs in Utrecht gaande zijn.
En autorijden én berichtjes versturen, zou niet alleen op de TomTom letten. :')
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Geldt Goede Vrijdag als officiële feestdag bij U-OV/Syntus Utrecht? Ik vraag me namelijk af of ik ook al voor 9.00 mag reizen met mijn OV-daldagkaart op vrijdag. *bus*
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door cassie127 »

Dit staat op de site van de rijksoverheid
Spoiler: show
"Wanneer zijn de officiële feestdagen in Nederland?
Hieronder vindt u een overzicht van de officiële feestdagen in Nederland in 2018.

Feestdagen 2018
Nieuwjaarsdag: maandag 1 januari 2018
Goede vrijdag: vrijdag 30 maart 2018
Pasen (eerste en tweede paasdag): zondag 1 en maandag 2 april 2018
Koningsdag: vrijdag 27 april 2018
Bevrijdingsdag: zaterdag 5 mei 2018
Hemelvaartsdag: donderdag 10 mei 2018
Pinksteren (eerste en tweede pinksterdag): zondag 20 en maandag 21 mei 2018
Kerst (eerste en tweede kerstdag): dinsdag 25 en woensdag 26 december 2018"
Vervolgens heb ik dit gevonden bij de voorwaarden op de U-OV website:
Spoiler: show
Artikel 1. Omschrijving en geldigheid
a. De Provincie Dal Dagkaart is geldig op de U-OV bussen en trams en de bussen van Syntus
Utrecht binnen de provincie Utrecht.
b. De Provincie Dal Dagkaart is vanaf de ingangsdatum 1 maand geldig. Binnen deze maand
wordt het product geactiveerd bij de eerste check-in bij U-OV of Syntus Utrecht en is vanaf
dat moment 24 uur geldig. De periode van 04:00 - 09:00 uur is op weekdagen (behalve
officiële feestdagen)
uitgesloten
Bron: https://u-ov.info/files/8015/1376/8400/ ... t_2018.pdf
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik zat te twijfelen aangezien wel veel mensen naar het werk moeten morgen. U-OV en Syntus zullen het wel juist verwerkt hebben in het systeem.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik heb toch zo'n vermoeden dat alleen de dagen met een dienstregeling als op zon- en feestdagen als feestdag worden gezien door U-OV/Syntus. Immers kent Goede Vrijdag over het algemeen gewoon een spits, wellicht alleen ietsje rustiger qua scholieren.

De OV-chipkaart is wat dat betreft een "dom" systeem en zal de geldigheid van zo'n kaart laten afhangen van of een zondagse dienst geladen is in de boordcomputer, maar da's op een vrijdag niet het geval.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Aking »

OV fan Utrecht schreef:Ik zat te twijfelen aangezien wel veel mensen naar het werk moeten morgen.
Morgen is het dan ook gewoon donderdag (A)
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Dat zou toch wel raar zijn als U-OV/Syntus dat zouden doen. Het is tegenstrijdig met wat ze zeggen op hun websites namelijk. Maar je denkt dus dat de OV-chipkaartlezer gaat denken dat ik op saldo wil gaan reizen als ik om 8.00 incheck? Ik betwijfel het, anders was het wel al eens besproken op het internet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Hainje »

Zou mij niets verbazen als dat fout gaat bij Syntus hoor. Dit soort dagen zijn altijd een Drama bij dat bedrijf, voor wat de OVC dan in ieder geval.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

OV fan Utrecht schreef:Ik betwijfel het, anders was het wel al eens besproken op het internet.
Waarom zou dat al eens besproken zijn dan? Deze dagkaart is überhaupt het eerste reisproduct bij U-OV/Syntus dat een aparte geldigheid voor feestdagen heeft: de voorwaarden van U-OV Dal Voordeel spreken alleen over maandag t/m vrijdag danwel werkdagen bij de tijden waarop het niet geldig is bijvoorbeeld (en een werkdag is het vrijdag wel gewoon voor velen).
Op de site van Syntus Utrecht staat trouwens überhaupt geen afwijkende geldigheid voor feestdagen vermeldt bij de Utrechtse dagkaart, bij U-OV alleen als je de kleine lettertjes (lees de voorwaarden) leest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Als je op voorwaarden drukt bij Syntus opent er niks (een fout van Syntus). ICT en Syntus gaan niet samen dus dat is niet hun schuld. Als die voorwaarden het wel hadden gedaan had het waarschijnlijk daarin gestaan, maar ik bedenk me nu wel ja dat die kaart natuurlijk nieuw is en dat dit probleem nooit eerder heeft gespeeld.
Ik ga twitter eens proberen.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door cassie127 »

Daniel schreef:Ik heb toch zo'n vermoeden dat alleen de dagen met een dienstregeling als op zon- en feestdagen als feestdag worden gezien door U-OV/Syntus. Immers kent Goede Vrijdag over het algemeen gewoon een spits, wellicht alleen ietsje rustiger qua scholieren.

De OV-chipkaart is wat dat betreft een "dom" systeem en zal de geldigheid van zo'n kaart laten afhangen van of een zondagse dienst geladen is in de boordcomputer, maar da's op een vrijdag niet het geval.
Tja U-OV communiceert via de voorwaarden van het dal ticket dat deze ook voor 09:00 uur geldig is op "Officiële feestdagen" en de Rijksoverheid communiceert op hun beurt weer dat goede vrijdag een officiële feestdag is. (bijna) Alle winkels zitten ook niet voor niets na 19:00 uur dicht op goede vrijdag
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Antwoord van Syntus Utrecht:
Goedeavond [naam]! Volgens de productvoorwaarden van @UOV_info is de periode van 04:00 - 09:00 uur op werkdagen uitgesloten, behalve op officiële feestdagen. Zie; (link: https://u-ov.info/files/8015/1376/8400/ ... t_2018.pdf) u-ov.info/files/8015/137… ^NW
Wat heb ik nou aan zo'n antwoord? Zeg gewoon of ik op goede vrijdag mag reizen voor 9.00. Ja of nee? Goedenavond is het trouwens. Ik heb meteen even teruggereageerd op twitter.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Post »

OV fan Utrecht schreef: ICT en Syntus gaan niet samen dus dat is niet hun schuld.
Hoezo is dat niet hun schuld? Als de bus niet rijdt omdat ze die niet kunnen onderhouden is dat toch ook hun schuld?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door regenmaker »

Hainje schreef:Zou mij niets verbazen als dat fout gaat bij Syntus hoor. Dit soort dagen zijn altijd een Drama bij dat bedrijf, voor wat de OVC dan in ieder geval.
Connexxion (Breng) schreef bij mij saldo af op eerste Kerstdag terwijl ik weekend vrij heb. Het is dus niet alleen Syntus. Ik heb bij Syntus nog geen problemen gehad in ieder geval.

Op Goede Vrijdag wordt bij Syntus een doordeweekse vakantiedienstregeling gehanteerd, dat was in ieder geval de afgelopen jaren in Apeldoorn zo. Ik vermoed dat Goede Vrijdag niet een officiële feestdag is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Twitter-update: Syntus zegt dat voor 9.00 reizen mag op goede vrijdag, U-OV zegt dat goede vrijdag geen officiële feestdag is en dat het niet mag. Lekker duidelijk dit.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door cassie127 »

Stuur dan maar dit naar U-OV:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... feestdagen
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -vrije-dag
En als het niet zo is dan hadden ze maar duidelijk moeten vermeldden op welke feestdagen het wel mag
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik heb dat verstuurd naar U-OV en ze geven me gelijk. Ze geven toe dat het heel onduidelijk wordt beschreven in de voowaarden, maar geven aan dat je alleen voor 9.00 mag reizen op feestdagen waarop de dienstregeling is aangepast. Daniel had dus gelijk. U-OV zegt dat ze de voorwaarden zullen wijzigen.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Na een hoop gepuzzel ben ik met de volgende route gekomen waarbij U voor U-OV staat en de S voor Syntus Utrecht: Dijnselburg (U72)-Stadscentrum Nieuwegein (S106)-Station Gouda(S107)-Utrecht Centraal (U1)-Utrecht Overvecht (U122)-Molenmeent, Nieuw Loosdrecht (S121)-Wilnis (S123) -Station Woerden (S102)-De Meern Oost (U28/29)-Heidelberglaan, De Uithof (S272)-Gemeentehuis, Bunchoten-Spakenburg (S76)-Station Amersfoort (U72)-Dijnselburg

Ik betwijfel ten zeerste of ik het ga halen, maar ik ga mijn best doen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef:
Hainje schreef:Zou mij niets verbazen als dat fout gaat bij Syntus hoor. Dit soort dagen zijn altijd een Drama bij dat bedrijf, voor wat de OVC dan in ieder geval.
Connexxion (Breng) schreef bij mij saldo af op eerste Kerstdag terwijl ik weekend vrij heb. Het is dus niet alleen Syntus. Ik heb bij Syntus nog geen problemen gehad in ieder geval.
Dat is dan eerder de schuld van Arriva, want de paaltjes en poortjes zijn van Arriva.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door regenmaker »

In de bus, niet in de trein natuurlijk. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Maar je hebt het over Weekend Vrij, wat een treinabonnement is, dus ik nam aan dat je de trein van Breng bedoelde. :?
Je had er ook niet bijgezet dat het over een bus ging.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door regenmaker »

Nee, dat klopt. Ik heb om precies te zijn Weekend Vrij Oost. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door cassie127 »

Weekend vrij Oost Bus of Bus & Trein (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door regenmaker »

Alleen Bus natuurlijk. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Aking »

Misschien interessant voor de busfapperts hier:

https://www.ovdag.nl/u-ov/
Probeeraanbod: 6 x gratis met lijn 29

Gemakkelijk en snel met de bus naar de Uithof? Reis met lijn 29 via Vaartsche Rijn. Bestel nu de probeerkaart en reis 6 keer gratis met de bus. Zo ontdek je hoe handig reizen met de bus is. De stempelkaart is te gebruiken in april. Na afloop van deze periode ontvang je een korte enquête waarin we je vragen naar je ervaring.

LET OP: Bestellen kan tot uiterlijk 8 april 2018. We versturen je probeerkaart binnen 3 dagen per post.

De voordelen van het probeeraanbod en lijn 29:

- Reis 6 keer gratis met lijn 29
- Stap gemakkelijk in met de probeerkaart. Je hebt geen OV-chipkaart nodig
- De bus heeft voldoende ruimte om comfortabel te reizen
- Ontdek vrijblijvend of het OV wat voor jou is
- Lijn 29 rijdt van de Meern via Kanaleneiland en station Vaartse Rijn direct door naar de Uithof
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten