Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Cas
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Cas »

De bus heeft voldoende ruimte om comfortabel te reizen
Daar ben ik het in de spits toch echt niet mee eens, de standaard-studentenritten die om 8:35 en 8:50 aan (horen te) komen op de Uithof zijn tegenwoordig niet beter dan 12. Zou opgelost worden als ze daar ooit iets geleeds op zouden zetten, zoals ze doen op de lucht-ritten tussen collegetijden, maar elke lijn wil in de hyperspits natuurlijk meer capaciteit.

Misschien komt het er in een verre toekomst van, als er ooit bussen doorschuiven van 28, maar dat gaat nog wel even duren...
請勿靠近車門
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Aking schreef:Misschien interessant voor de busfapperts hier:

https://www.ovdag.nl/u-ov/
Probeeraanbod: 6 x gratis met lijn 29

Gemakkelijk en snel met de bus naar de Uithof? Reis met lijn 29 via Vaartsche Rijn. Bestel nu de probeerkaart en reis 6 keer gratis met de bus. Zo ontdek je hoe handig reizen met de bus is. De stempelkaart is te gebruiken in april. Na afloop van deze periode ontvang je een korte enquête waarin we je vragen naar je ervaring.

LET OP: Bestellen kan tot uiterlijk 8 april 2018. We versturen je probeerkaart binnen 3 dagen per post.

De voordelen van het probeeraanbod en lijn 29:

- Reis 6 keer gratis met lijn 29
- Stap gemakkelijk in met de probeerkaart. Je hebt geen OV-chipkaart nodig
- De bus heeft voldoende ruimte om comfortabel te reizen
- Ontdek vrijblijvend of het OV wat voor jou is
- Lijn 29 rijdt van de Meern via Kanaleneiland en station Vaartse Rijn direct door naar de Uithof
Je kunt hem alleen aanvragen wanneer je in De Meern of Kanaleneiland woont Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Cas schreef:
De bus heeft voldoende ruimte om comfortabel te reizen
Daar ben ik het in de spits toch echt niet mee eens, de standaard-studentenritten die om 8:35 en 8:50 aan (horen te) komen op de Uithof zijn tegenwoordig niet beter dan 12.
Da's niet heel verrassend natuurlijk nu sinds dit jaar de frequentie omhoog gegaan is naar 4x/uur en de overstap vanuit de trein van Lunetten naar Vaartsche Rijn is verplaatst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

De drukte van lijn 29 zit hem niet echt in Vaartsche Rijn, maar vooral in Kanaleneiland. Bij de drukste ritten wordt dat aangevuld met een stuk of 20 reizigers vanaf De Meern.

Het is trouwens niet echt handig dat ze dit net doen nu lijn 29 steeds grote vertragingen oploopt in Kanaleneiland (naast de gebruikelijke vertraging rondom Vaartsche Rijn) S Middags denk ik dat lijn 28 richting De Meern minstens even snel is. Niet echt een lekkere introductie in het OV...
Cas
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Cas »

Ja, er stappen bijna even veel mensen uit voor ROC Vondellaan als dat er instappen vanaf het station. Soms komt de bus al relatief vol aan vanuit De Meern/Papendorp, maar meestal is de grote drukte pas vanaf Kanaleneiland.

Leuk dat U-OV 29 ziet als alternatief voor 28 vanuit De Meern en overstap van Vaartsche Rijn, maar in de praktijk nemen mensen vanuit Vleuterweide/De Meern vooral 28, die ze zonder overstap en 8x/uur naar de Uithof brengt, met hoogstens 7 minuten extra reistijd. Treinreizigers vanuit Vaartsche Rijn heb ik minder zicht op, maar ik geloof dat men vooral gaat fietsen vanaf Lunetten of toch de paar minuten doorzet naar CS om zeker te zijn van de connectie.

De lijn heeft potentie, maar is nu toch echt vooral de Uithoflijn voor Zuidwest, niet de HOV-as die het nu wordt genoemd. Hopelijk leidt deze aandacht en de (bij mijn weten) groeiende reizigersaantallen tot investeren in de lijn.
請勿靠近車門
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

De Gemeente Zeist heeft de Bergweg waarover bussen 53 en 59 normaal gesproken over rijden alweer opnieuw aangelegd. Er was iets mis met het rode grind voor het fietspad dus hebben ze dat maar helemaal weggedaan en er gewoon lekker asfalt neergelegd. De straat is er niet mooier op geworden!
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Dit weekend rijden er geen trams binnen IJsselstein. Daarom rijdt U-OV een busdienst onder het lijnnummer 961 (zal de 9xx serie de nieuwe serie voor tijdelijke buslijnen zijn?). Misschien wil iemand deze nog aanmaken op de wiki?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door nvdw »

Er rijdt zelfs een 963 voor het stukje tussen IJsselstein Binnenstad en eindhalte IJsselstein Zuid!

Ik ga even klussen, tenminste als Daniel me niet voor is ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Alleen de lijnnummers zijn nieuw, de tramvervangende dienst wordt verder altijd op deze manier uitgevoerd omdat er geen grote bus bij halte IJsselstein Zuid kan komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Cas
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Cas »

Toen ik vandaag vanuit Zuilen richting bedrijventerrein Overvecht reed, kwam er ineens een wagen van ProRail's incidentenbestrijding met volle sirenes langs scheuren, eerst de Elsenburglaan op en daarna, nadat ie weer omgedraaid was, ook het bedrijventerrein op. Weet nou niet helemaal wat ze in dit spoorloze hoekje van Utrecht zochten...
請勿靠近車門
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Aking »

Volgens mij zit hun depot/vestiging daar ergens.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Administratief foutje: Qbuzz twee weken zonder BOA's
PROVINCIE UTRECHT - Vervoerder Qbuzz heeft het twee weken moeten doen zonder Buitengewoon Opsporingsambtenaren (BOA's). Die worden normaal gesproken ingezet om de beveiliging in de bus en de tram te regelen. De circa dertig BOA's hebben een speciale beschikking waardoor ze bevoegd zijn om reizigers aan te houden en op te sporen. Maar door een administratief foutje was Qbuzz vergeten die beschikking aan te vragen.
Inmiddels is de veiligheid dus weer op orde, maar de VVD in de provincie is desondanks nog altijd kritisch. De partij vindt het raar dat een administratieve handeling nodig is om de veiligheid te waarborgen.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Deze week worden er testritten gereden met de Alstom Aptis. Weet iemand waar en/ of op welke tijden deze ritten rijden?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Aking »

Als Tom apt is wat precies?
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Dat hele voertuig slaat nergens op.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Aking »

Zullen we dat aan de lezer overlaten?

Overigens vroeg Ezra dat niet...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik zie trouwens dat U-OV (en verder heel Qbuzz trouwens) nu een nieuwe website heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door dylanwild94 »

Ferdinand schreef:Dat hele voertuig slaat nergens op.
Ik deel je mening dat Alstom het bij de trammen en treinen had moeten houden. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Daniel schreef:Ik zie trouwens dat U-OV (en verder heel Qbuzz trouwens) nu een nieuwe website heeft.
Ik weet niet helemaal wat ik er van moet vinden... het is nieuw, dat zeker, maar vooral ook best wel geel.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Nu moeten ze alleen nog even hun eigen app fixen want die werkt ook haast nooit.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door busfanNL »

Ezra schreef:Deze week worden er testritten gereden met de Alstom Aptis. Weet iemand waar en/ of op welke tijden deze ritten rijden?
Dat ding zag ik vanuit de metro eventjes in de buurt van Zuidplein vandaag. *bus* Wel modern dingetje hoor. *bus* T was een blauwe en zo eentje als Qbuzz ook ging testen.
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Stadsbus »

Het is ook de gene die Qbuzz test, maar is voor (ik dacht) een weekje in Rotterdam.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door nvdw »

Ja, het apparaat maakt een rondje Nederland. Zie ook het PERSBERICHT van Alstom. Het weekje testbedrijf bij de RET gaat officieel maandag van start, daarna is Groningen aan de beurt, en tot slot Assen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Mdk »

Is er überhaupt meer dan 1 van die smurfentrekkers?
Bij twijfel altijd klagen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 22 gasten