Het zou meer voor de hand liggen om vanaf de Prinsesselaan via de Museumlaan naar het eindpunt te rijden, zodat je de busbaan minder vaak hoeft te kruisen terwijl het voor de reizigers niet uitmaakt. De reistijd naar de eindhalte zou er zelfs nog wel eens sneller van kunnen worden.
Het probleem is vooral dat die VRI's geprogrammeerd lijken door iemand die niet kan programmeren. Uit de tijd dat ik in Utrecht werkte kan ik nog wel bizarre gevallen herinneren waarbij ik als voetganger na een druk op de knop (aan de overkant stond niemand) eerst op de tweede helft van de oversteek groen kreeg, maar daar geen gebruik van kon maken want dat licht was alweer rood voordat ik groen had om de middenberm te kunnen bereiken En de klassieker op het Europaplein was ook nog wel eens dat alles stil stond (inclusief bussen) maar de voetgangers maar geen groen kregen terwijl ze wel vier keer hadden kunnen oversteken zonder enig gevaar. Of natuurlijk een bus die gelijk al wit kreeg maar daar geen gebruik van kon maken omdat er eerst nog een stel reizigers moest uitstappen, waarna bij voorkeur de daarvoor beschreven situatie leek te volgen.nvdw schreef:Want dat lijkt vaak een probleempje in Utrecht: er is op kruisingen een hoop geregeld voor busverkeer, maar doordat veel kruisingen zo enorm veel 'relaties' hebben die allemaal een keer groen moeten krijgen en dat vaak niet tegelijk kunnen krijgen, duurt de complete cyclus vaak extreem lang.