Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:Een hele grote zak geld vooral, (..)
Ach, nu het OV al een grote zak geld nodig heeft voor het voortbestaan ná de corona crisis.. stop er een paar biljetten extra in voor het redden van deze tram, denk ik dan. :wink: Maakt op het totaal niet veel uit.. al zal het wel scheven gezichten trekken bij andere wensenlijstje qua OV materiaal reddingen..
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door erwinraasveld »

Vanochtend al enkele lijn 50 bussen over de Rondweg-West in Veenendaal zien rijden.
Maar ook enkele die ik gemist heb. (Een van de tijdelijke haltes is precies bij mij voor de deur :D )
In de OVinfo app zie ik dan bij deze bussen “wijkt af van de geplande route” staan dus die zullen nog wel over de Kerkewijk zijn gereden. :shock:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Voor de fapperts in de buurt, op in ieder geval het setje 5004-5022 zitten Stickers aan de buiten(voor) kant over dat het (vandaag?) de laatste dag is van de SIG-trams naar Nieuwegein/IJsselstein
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

erwinraasveld schreef:Vanochtend al enkele lijn 50 bussen over de Rondweg-West in Veenendaal zien rijden.
Maar ook enkele die ik gemist heb. (Een van de tijdelijke haltes is precies bij mij voor de deur :D )
In de OVinfo app zie ik dan bij deze bussen “wijkt af van de geplande route” staan dus die zullen nog wel over de Kerkewijk zijn gereden. :shock:
Werkzaamheden zijn nog niet begonnen maar omdat vandaag de nieuwe dienstregeling ingegaan is gaat de omleiding die daarin verwerkt zit ook vandaag in.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Aking schreef:Voor de fapperts in de buurt, op in ieder geval het setje 5004-5022 zitten Stickers aan de buiten(voor) kant over dat het (vandaag?) de laatste dag is van de SIG-trams naar Nieuwegein/IJsselstein
Eergisteren was het al de laatste dag, sinds gisteren rijden de trams alleen nog binnen Utrecht.
dennistd schreef:Werkzaamheden zijn nog niet begonnen maar omdat vandaag de nieuwe dienstregeling ingegaan is gaat de omleiding die daarin verwerkt zit ook vandaag in.
Volgens www.syntusutrecht.nl/veenendaal geldt de omleiding voor lijn 50 per 31 mei, maar in het stukje erboven staat dan weer dat de noodhalte Westersingel van lijn 83 pas vanaf 2 juni in gebruik wordt genomen voor de overstap op lijn 50. Beetje tegenstrijdige info dus :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Daniel schreef:
Aking schreef:Voor de fapperts in de buurt, op in ieder geval het setje 5004-5022 zitten Stickers aan de buiten(voor) kant over dat het (vandaag?) de laatste dag is van de SIG-trams naar Nieuwegein/IJsselstein
Eergisteren was het al de laatste dag, sinds gisteren rijden de trams alleen nog binnen Utrecht.
Ah, nou de stickers zitten er dus nog op, mocht iemand daar (binnen Utrecht) nog kiekjes van willen maken *O*
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

Daniel schreef:
dennistd schreef:Werkzaamheden zijn nog niet begonnen maar omdat vandaag de nieuwe dienstregeling ingegaan is gaat de omleiding die daarin verwerkt zit ook vandaag in.
Volgens http://www.syntusutrecht.nl/veenendaal geldt de omleiding voor lijn 50 per 31 mei, maar in het stukje erboven staat dan weer dat de noodhalte Westersingel van lijn 83 pas vanaf 2 juni in gebruik wordt genomen voor de overstap op lijn 50. Beetje tegenstrijdige info dus :wink:
Zoals het intern wordt gezegd:
Zoals aangekondigd starten vanaf volgende week de werkzaamheden aan de Kerkewijk in Veenendaal. Alle lijnen die over de Kerkewijk rijden (U link 50, lijn 83, 85, 87, 280, N08 en buurtbus 505) hierdoor een omleiding die verwerkt is in een dienstregelingwijziging. Deze gaat mee in de wijziging per zondag 31 mei, er worden dus al vanaf aanstaande zondag andere routes gereden.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Daniel schreef: Volgens http://www.syntusutrecht.nl/veenendaal geldt de omleiding voor lijn 50 per 31 mei, maar in het stukje erboven staat dan weer dat de noodhalte Westersingel van lijn 83 pas vanaf 2 juni in gebruik wordt genomen voor de overstap op lijn 50. Beetje tegenstrijdige info dus :wink:
Weinig tegenstrijdigs aan: lijn 83 rijdt niet op zon en feestdagen, lijn 50 wel.

Alleen waarom de omleiding van de 50 dan op een zondag in gaat? Lijkt me niet dat de werkzaamheden op een zondag beginnen.
Laatst gewijzigd door henrivanderweijden op ma 01 jun 2020, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

En waarom moet ik ook in die quote? (A)
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

We zijn gewoon een inclusief forum.
Ik heb geen onderschrift
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Daar op in gaan zou hier oftopik zijn, dus laat ik het er op houden dat ik die mening niet deel (A)
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Aking schreef:En waarom moet ik ook in die quote? (A)
Speciaal voor jou mijn vorige bericht aangepast.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

henrivanderweijden schreef:Alleen waarom de omleiding van de 50 dan op een zondag in gaat? Lijkt me niet dat de werkzaamheden op een zondag beginnen.
Zoals ik hierboven al zei: dat heeft te maken met de dienstregelingwissel. Daarin zijn de omleidingen meegegaan.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Is er ergens een kaartje te vinden over wat er precies met de spoorwegovergang gaat gebeuren?
Ik heb geen onderschrift
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Stuk nieuwe verharding tussen de rails kan geen kwaad.
Voornaamste doel is dat het eruit moet vanwege de vernieuwing van de riolering, lijkt mij.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Er rijden (eindelijk) Ebusco's op de U-linklijnen. *bus*
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Dat verbaast mij helemaal niks, dat had ik namelijk wel verwacht aangezien ze terug moeten naar de normale bezetting van Materieel
ray78
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 19 apr 2020, 07:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ray78 »

afgelopen nacht is er een gelede heulieuz gearriveerd bij iveco schouten voor utrecht. voor degeen met smoelenboek: zie qbuzz bussen
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Wat voor bus is de 4998, staat op ovzoeker als lijn 38 op het busterrein
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door bartjemestrom »

Lijkt me een demonummer van een testopstelling van Telematica
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Wat een rust zo zonder scholieren... In de 298 van De Klomp naar Woudenberg De Poort was ik zoals altijd al gebruikelijk was de enige passagier en nu in de 280 naar Amersfoort ook.
Maar wel lekker om weer eens een normale werkdag te kunnen hebben qua reistijden :)

Edit: Volgens de informatie stickers in de Setra's hebben die trouwens 22 zitplaatsen, maar op de schematische interieurtekening ernaast staan maar 18 groene stipjes. En hoewel die tekening niet met het interieur van een Setra klopt zijn er ook daadwerkelijk maar 18 plaatsen met groene sticker in een S415LE.
Morgen eens kijken of het in een Citea dan beter klopt.

Overigens rijdt er tenminste één Citea rond met "Koop je kaartje in de AllGo app", de Setra's die ik vanmiddag had hadden wel een sticker die naar de Keolis app verwees.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Leuk hoor, die nieuwe Ebusco's, maar volgens mij was de naam van de vrouw van de Koning toch ietsjes anders: :X
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Ach, we hebben na al die jaren ook nog steeds de Aziklaan en Australiklaan in Utrecht :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Een leuke en nu met plaatje: tel even het aantal groene stipjes op de tekening links en vergelijk met wat er in het midden staat :P (En zoals ik al eerder schreef, het aantal groene stipjes klopt)

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ZO6176 »

Het is moeilijk om in 1x iets goed te doen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten