Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Het was wachten op een aanrijding. Zolang de stationsopgang van perron A niet voorzien is van roltrap en lift kun je ook redelijkerwijs niet verwachten dat iedereen van de trap gebruik maakt of 300 meter omloopt.

Overigens is het zebrapad wel een aantal meter richting Moreelsepark opgeschoven. Hierdoor kan er net een bus meer bij het uitstapperron stoppen.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Vandaag viel me op dat er veel gele AGG's op lijn 28 zaten. Ik heb binnen vijf minuten de 4202 en ook de 4210 (die is dus ook binnen) op de 28 gezien(ze rijden achter elkaar aan). Verder is Ambassador 4415 ook voorzien van een kleurenfilm.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Qua gele DGBs viel mij juist op dat er best veel in de stalling stonden: voor 't eerst een rijtje gele Van Hool neusjes naast elkaar gespot vanmiddag. Maar dat aandeel gele DGBs op lijn 28 viel mij ook al op, zou best bewust kunnen gebeuren omdat reizigers op de 28 nu eenmaal een gele bus verwachten.

De 4415 stond al op de lijst met kleurenfilmbussen, net als de 4482 waarvan ik vanmiddag nog wel dacht dat het een nieuwe was. Al was die laatste wel een van de eerste (lees: de tweede :P ) kleurenfilm-Amba die ik in Amersfoort tegenkwam.

Tot slot: vandaag weer een Citaro LE op de 65 die op CS/Jaarbeurszijde op 39 overloopt. Dit was de 3211 met compleet overleden chipkaartapparatuur. Die was dusdanig "dood" in deze bus dat de lezers nog geeneens "Buiten Dienst" en een rood lampje meer toonden.
De bestemming van de bus was ook blijven hangen op "Utrecht CS via Plettenburg" i.p.v. het bij mijn halte gebruikelijke "Utrecht CS Jaarbeurszijde", maar waar de cico's op het CS dood bleven veranderde de bestemming daar nog wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Ik weet toevallig dat de LE's zijn ingezet omdat er op dit moment veel defecte bussen zijn in de streek.

Van het weekend in ieder geval zelf een standaarstreek op de Morsebaan weggezet omdat de slang van de koelvloeistof achter de raf hing, alle vloeistof lag dan dus ook door de garage heen. Ook stond er een met een defect aan de versnellingsbak.

In Zeist stonden er zaterdag 3 voor de TD, waarvan 1 met een klapband linksvoor, en deoverige twee weet ik niet.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Die LE's reden toch sowieso al vanwege de inbouw van de kleurenfilms?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Daniel schreef:Die LE's reden toch sowieso al vanwege de inbouw van de kleurenfilms?
Dat durf ik niet direct zo te zeggen, maar ik meen dat als er 2 bussen omgebouwd worden, de dienstregeling nog steeds volledig gereden kon worxen.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Vanmiddag viel de laatste rit van lijn 31 uit, volgens de klantenservice wegens een hoog ziekteverzuim. Niet handig was de rit niet uit de dynamische reisinfo was gehaald, want dan hadden we ons reisplan wel voortijdig aangepast.

Ik weet niet of er vandaag veel meer ritten uitvielen. Heb wel signalen ontvangen dat het ziekteverzuim vrij hoog ligt (geen getal).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Hainje »

Hoe zit het eigenlijk met de vakantiedienstregeling deze week?
Is die momenteel van kracht? Of rijdt Qbuzz nog reguliere drgl? Kan zo 1-2-6 niets vinden op de site.
🍉
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Hainje schreef:Hoe zit het eigenlijk met de vakantiedienstregeling deze week?
Is die momenteel van kracht? Of rijdt Qbuzz nog reguliere drgl? Kan zo 1-2-6 niets vinden op de site.
Valt onder gewone dienstregeling.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Weet iemand waarom bij veel streekgeledes de achterdisplay het niet doet? Ook bij de omgebouwde streekgelede werkt hij niet...

Nog een opvallende spot: Ik zag een Groningse bus met aan de voorkant lijn 74 en aan de achterkant lijn 71 :p
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Hainje »

Oh nice, bus met identiteitscrisis. :P
🍉
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

Bumzle schreef:Weet iemand waarom bij veel streekgeledes de achterdisplay het niet doet? Ook bij de omgebouwde streekgelede werkt hij niet...

Nog een opvallende spot: Ik zag een Groningse bus met aan de voorkant lijn 74 en aan de achterkant lijn 71 :p
Laatste tijd vaak genoeg streekbussen gezien waar achterkant het van doet, maar zoals ik al las zijn er redelijk wat bussen die defecten vertonen in de streekbussen(Verschillende oorzaken).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Ik vind de stoelen in de oude DBG's beter zitten dan in de nieuwe. Ik had verwacht dat de nieuwe DBG's dezelfde stoelen hebben als de Citaro's, maar toch vind ik de Citaro's dan beter zitten.

Op lijn 2 heb ik geen elektrische Optare gezien, zelf reed ik mee met die witte. Omdat die geen reizigersinformatie heeft, riep de chauffeuse zelf alle haltes om.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Van de DBG's heb ik gehoord dat de chauffeursstoel niet verstelbaar is, waardoor de chauffeurs niet altijd de juiste zitpositie hebben.

De elektrische Optares beginnen pas vanaf 15.00 of 16.00 uur te rijden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

Ah, ik zag van de week ergens laat in de avond nog een electrische optare rijden en vond al dat ie t lang volhield, maar dat verklaart een hoop :')
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Heeft iemand al een Optare opgeladen zien worden op Utrecht, Centrumzijde?
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Als ik het me goed herinner gaat dat draadloos, middels inductie. Dus daar valt weinig aan te zien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Zover er wat van te zien is zou dat dan dus moeten zijn dat de bus gedurende de pauze van de chauffeur op de halte staat en niet, zoals nu vaak nog gebruikelijk, op de bufferstrook vlak naast het chauffeursverblijf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door rm7 »

Ezra schreef:Van de DBG's heb ik gehoord dat de chauffeursstoel niet verstelbaar is, waardoor de chauffeurs niet altijd de juiste zitpositie hebben.

De elektrische Optares beginnen pas vanaf 15.00 of 16.00 uur te rijden.
De stoelen zijn anders dan in de Mercedesbussen, maar zijn wel degelijk te verstellen, het zijn nagenoeg dezelfde stoellen die men bij GVU gewend was :wink: .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Als die Optares inmiddels opgeladen kunnen worden, kunnen ze ook een hele dienst rijden.
Ik denk dat er dus nog steeds problemen met het opladen d.m.v. inductie zijn.

Voor lijn 18 zag ik bij het beginpunt Van Ostadelaan alleen maar witte busjes klaar staan, waarvan één met groene stoelen en een ander was volgens mij van Van Rhijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Opvallend, net een stadscitaro op de 71/72. Ook bijna geen 4200-Van Hools op pad net om 18:00.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Anderhalf uur eerder stonden er maar iets van 4 in de stalling zover ik zag. Die stadscitaro op de streek zou zomaar te maken kunnen hebben met de vele defecten bij de streekbussen waarvan volgens een eerder bericht hier sprake was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

De 4510 heeft ook kleurenfilm. Stond die er al bij?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

**Kijkt even op de lijst** Nee die is nieuw, thanks :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Ah, een nieuwe. Dan zullen ze er deze week waarschijnlijk nog wel een paar doen :P Ik zal extra goed opletten!

Wie heeft er nou eigenlijk een mooie foto van een streekwagen met kleurendisplay? Het is mij niet niet gelukt hier een foto van te maken i.v.m. kapotte camera in mijn mobiel... De meeste foto's die ik vind bevatten allemaal strepen door het display heen :(
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten