Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

lint41 schreef:Voor zover ik het kan volgen is de nieuwste versie een grijs/witte lay-out met rode +x'jes bij vertraging. De gekleurde schermen uit de stadswagens zijn dan ook weer uitgefaseerd denk ik. De blauwe lay-out is de Qbuzz-layout uit Groningen (?), die voor zover ik wist alleen in de streekwagens zat (en vervangen is door grijs/wit), maar die ik vanochtend dan weer in een stadsgelede zag zitten.
Ja ik had het over de stadbussen ik stoorde me er niet aan ofzo maar het viel mij wel op, ik zag het dan toevallig bij lijn 9 richting de stad dat die ineens grijs/wit was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

De streekbussen hebben nog lang niet allemaal de grijze layout, al kom ik die de laatste tijd wel vaker werkend tegen in de streekwagens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

Staat tegenwoordig steeds vaker vast op de weg tot de wetenschap… bijna 15 min langzaam gereden over een stukje van nog geen 1 km -o- lijn 12 ondervindt hier best veel hinder van.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Karl »

Is er daar iets veranderd dan? Er zijn werkzaamheden geweest of nog aan de gang, maar de weg is gewoon open toch?
Het is een spectrum.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Sowieso ligt de T-splitsing Weg tot de Wegenschap/Galgenwaard compleet overhoop momenteel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 65 wordt trouwens ook een steeds groter drama... 's middags ging het eerst nog wel maar de laatste weken geregeld rond half vijf op de Europalaan een bus die echt extreem vol zit: ook achter de uitstapdeur staanplaatsen en zodanig gepropt dat er echt niemand meer bij kon.
Opmerkelijk ook om bij een halte met 20 bussen per uur bijna een kwartier te staan wachten op een bus waar ik nog in kon, da's tot op heden behoorlijk zeldzaam.

De 66 doet het trouwens behoorlijk beroerd sinds z'n omlegging door De Liesbosch. Onlangs geregeld 's ochtends die van 7.27 uur gehad en vanmiddag om 16.44 op de Europalaan en in beide gevallen met hoogstens iets van 10 passagiers in die bus. Kennelijk vrij weinig vervoersvraag daar, de frequentie is er immers ook nog gehalveerd t.o.v. de lijn 47 in de vorige dienstregeling (waarvan de goede bezetting kennelijk vooral uit reizigers naar de Houtense bedrijventerreinen bestond)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Geert »

010jongen schreef:Staat tegenwoordig steeds vaker vast op de weg tot de wetenschap… bijna 15 min langzaam gereden over een stukje van nog geen 1 km -o- lijn 12 ondervindt hier best veel hinder van.
Dat is niet perse iets van de laatste tijd, gebeurde toen ik nog in Utrecht studeerde (tot 2012) ook nog best regelmatig...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

Ik werd net thuisbezorgd door bus 4129, hetgeen betekent dat er wederom een gelede op lijn 7 zit.
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

Zo spannend is dat niet er heeft altijd wel een gelede bus gereden op lijn 7 door het gvu, zelfs nog vroeger met de oude volvo bussen mooie tijd was dat niet kapot te krijgen die dingen :).
Ik weet niet hoe het nu is aangezien ik er zowat niet meer kom alleen vroeger voor school kanale eiland, maar ja toen reed de bus altijd door naar overvecht dus ik denk daarom Lijn 9 is nog wel gelede bus.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de nieuwe lijn 12/28 bussen die in week 7 gaan rijden, hier zijn volgens nog geen foto's van ?.
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 06 feb 2014, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

Voor zover ik weet rijden er sinds de komst van Kubus geen geledes meer op lijn 7, dus in dat opzicht is het best spannend :wink:
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matti93 »

Carlos0_0 schreef: Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de nieuwe lijn 12/28 bussen die in week 7 gaan rijden, hier zijn volgens nog geen foto's van ?.
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage ... t=0&pos=89
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

Bedankt gewoon een lijn 12 overgespoten niet echt veel verschil zo te zien, ik hoop trouwens wel dat er niet meer staan plekken in komen dan dat er al in de oude waren.
Ik vind het zo belachelijk dat in de nieuwe stadsbussen zoveel staan plek is, zit je in een gelede bus kan je achter voor nog maar een kwart zitten de rest is staan.
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 06 feb 2014, 18:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Hainje »

Die extra staanplaatsen is natuurlijk gewoon om nog meer mensen mee te kunnen nemen. Voor 1 zitplek kunt je toch weer 2-3 mensen laten staan. Aangezien het toch altijd sardientjesvervoer is in de ochtendspits, kun je beter wat extra staanplaatsen hebben dan zitplaatsen.
🍉
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

Uiteraard 1ne kant heeft het ook voordelen maar ik vind het er niet uit zien(Maar ja mijn mening), er zijn toch ook genoeg oudere of mensen die zware dag hebben gehad na het werk die willen zitten.
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 06 feb 2014, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matti93 »

Het grootste verschil is de extra deur, de nieuwe dubbelgeledes hebben vijf deuren in plaats van vier. In- en uitstappen zal daardoor sneller gaan, maar ik denk dat het ten koste gaat van een aantal zitplaatsen. Wat mij betreft niets mis mee, hopelijk wordt lijn 12 zo iets comfortabeler - minder lang wachten bij haltes en iets meer capaciteit.
Carlos0_0 schreef:Uiteraard 1ne kant heeft het ook voordelen maar ik vind het er niet uit zien(Maar ja mijn mening), er zijn toch ook genoeg oudere of mensen die zware dag hebben gehad na het werk die willen zitten.
Er zijn plekken gereserveerd voor ouderen, zij kunnen dus (theoretisch) gewoon zitten. En er is een uitgebreid lijnennet naar kleinere stations in de regio waarbij de reis in ieder geval comfortabeler is.

Ik lees hier iets over nieuwe bussen voor 12/28, voor zover ik weet blijft 28 enkel-geleed en zijn de nieuwe bussen alleen voor lijn 12 (al verwacht ik ze wel op lijn 28 als de trams op de Uithoflijn lijn 12 overbodig maken).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Er rijden nu al dagelijks enkele ritten op 28 met een dubbelgelede, dus zou me niets verbazen als dat met de nieuwe exemplaren gewoon voortgezet wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door lint41 »

Vergeet daarbij alleen niet dat er nu 20 tijdelijke dubbelgeledes zijn, en dat er 17 nieuwe komen. Bovendien zijn er nog een paar 18m-wagens niet geleverd (4167-4172), dus de dubbelgeledes op 28 en 31 zouden best '18m-vervangers' kunnen zijn.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

die DBG's kunnen in de avonduren en in het weekend nog hun rondjes rijden op lijn 28 :pos: de kwartierdienst zorgt 'savonds nogal voor volle bussen naar vooral Leidsche Rijn. in het GVU tijdperk reden er ook DBG's in de avonduren en in het weekend op lijn 28.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Begin wel.steeds meer twijfel te hebben of de 4167-4172 ooit nog gaan komen. Kan een optie geweest zijn die niet worst ingelost, omdat men met een efficientere omloop (lees te krappe in sommige gevallen) zes gelede wagens uit kan besparen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Gelede wagens uitsparen gaat bijna niet. D'r rijdt nu een hele berg streekgeledes op de stadsdienst terwijl die keihard nodig zijn voor bepaalde streekritten (de 65 die ik 's morgens heb is bv. al een aardig drukbezette rit, maar de rit van een uur later krijgt zelfs met een gelede amper alle reizigers mee)
Geledes op de streek zijn echter momenteel een zeldzaamheid, zie er alleen elke middag eentje op 77 ri. Nieuwegein. Aan de tijd te zien rijdt die t.b.v. het scholierenvervoer vanaf de Sartreweg, maar omdat er 's middags geen korte ritten zijn gaat die bus nog helemaal door naar Nieuwegein Zuid (en op dat stuk is om die tijd echt nog geen gelede nodig)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Heeft er inmiddels al iemand een scherpe foto van een Amba met kleurendisplay? En krijgen de 11 streekgelede's ook gekleurde displays? :P
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Ik was al verbaasd om een Amba met kleurendisplay te zien, verder heb ik er nog geen foto's van gezien..
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik ben 'm tot op heden ook nog niet tegengekomen (en zie toch genoeg van die Amba's op een dag), anders had ik wel even een plaatje gemaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door ov'tje »

Het zou eventueel ook nog kunnen dat er geledes uit de concessie GD overkomen, omdat daar over enkele weken bussen over zijn, tenzij ze die inruilen bij Mercedes en dat dan die laatste geledes voor Utrecht alsnog geleverd worden.

Het is afwachten.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Zou economischer zijn als ze die GD-wagens gelijk in zouden zetten in Utrecht, voor de paar ritjes per dag. Gaat niet gebeuren vermoed ik, maar ideaal voor de tussenritten van lijn 28 bijv.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten