Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Gaat lekker met dat regionieuws in de bus... De Syntus 1890 toont nu het nieuws en de weersverwachting van vorige week dinsdag :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Ze tonen in ieder geval iets :P
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Mja, elke ochtend oud nieuws want om 7.00 uur zijn de schermen kennelijk nog niet geüpdatet. En nu vanmiddag wel heel oud nieuws dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Roeland »

Daniel schreef:Gaat lekker met dat regionieuws in de bus... De Syntus 1890 toont nu het nieuws en de weersverwachting van vorige week dinsdag :roll:
Kan misschien zelfs tot commerciële belangenverstrengeling leiden... Zoiets als: morgen verwachten ze nog meer regen, neem dan vooral de bus.
rooddolfijn
Berichten: 727
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

https://www.ad.nl/utrecht/hij-komt-hij- ... haring_web

Nieuwe 41 meters tram is onderweg richting 030! *trein* *O*
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Bus botst en belandt in berm Mijdrecht: alle passagiers met de schrik vrij
MIJDRECHT - Een lijnbus van Syntus die onderweg was van Mijdrecht naar Uithoorn, is na een botsing gecrasht in de berm. De bus heeft forse schade, maar de chauffeur en de passagiers liepen geen verwondingen op.
Het lukte de buschauffeur niet direct te stoppen. De bus ramde twee verkeersborden en kwam pas in de berm tot stilstand.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door JordiBrabant »

Wat ik me altijd af vraag bij het lezen van zulke berichten: "Ik ben wit en rood, 12 meter lang, 3,35m hoog en je ziet me niet. RaRa wat ben ik."

Maar wel credits voor de fotobewerker van RTV Utrecht; kenteken netjes uitgeveegd, maar de kwaadwillenden kunnen dat nog steeds ontfutselen aan het busnummer.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Wat mensen niet verwachten, zien ze niet. Dat is toch altijd een risico met een busstrook of busbaan pal naast de doorgaande weg.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

JordiBrabant schreef:Maar wel credits voor de fotobewerker van RTV Utrecht; kenteken netjes uitgeveegd, maar de kwaadwillenden kunnen dat nog steeds ontfutselen aan het busnummer.
Zelfs al soep je het busnummer weg, dan nog is er vast wel iemand die de bus herkend aan een afwijkende sticker of een afwijkend achterspatbord :')
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door JordiBrabant »

Dat is alleen voor de kenners. Iedere leek kan op Google "Syntus Utrecht 1022" opzoeken en het komt er zo uitgerold. De vraag blijft wel wat heb je eraan om het te weten.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5242
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Niet heel veel. :P

Zag vandaag dat halte Vondellaan in Amersfoort, die als vervanging is aangewezen voor werkzaamheden op de Hugo de Grootlaan, ook getroffen is door die werkzaamheden en het daardoor onmogelijk is voor lijn 9 om er te stoppen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

:')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef:Zag vandaag dat halte Vondellaan in Amersfoort, die als vervanging is aangewezen voor werkzaamheden op de Hugo de Grootlaan, ook getroffen is door die werkzaamheden en het daardoor onmogelijk is voor lijn 9 om er te stoppen.
Was natuurlijk te verwachten gezien de bus een stukje door, jawel, de Hugo de Grootlaan moet rijden om het rondje langs die halte te maken :P

In Veenendaal is Syntus gelukkig de effecten op uiteinden van werkvakken niet vergeten bij de omleiding over het fietspad door de reconstructie van de Stationsstraat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Alex99 »

Over wegwerkzaamheden gesproken, kan bus 80 vanaf 17 mei 20:00 t/m 20 mei 6:00 over het stukje N226 tussen de rotonde bij Leusbroekerweg/De Mof en de busbaan? Of zijn die werkzaamheden nog een stukje verderop / kan de bus er voorbij o.i.d.?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

De werkzaamheden zijn op het stuk waar de bus komt, maar zover ik in de beschrijving van de werkzaamheden lees wordt bestemmingsverkeer (waaronder mogelijk dus ook de bus) beurtelings doorgelaten. De afsluiting is er namelijk alleen voor doorgaand verkeer.

In Veenendaal is Syntus trouwens vergeten de omleiding door het werk aan de Stationsstraat voor lijn (X)80 in de systemen op te nemen, zo viel me vanmiddag op toen de bus waarop ik stond te wachten als "wijkt af van route" in OVinfo stond. Bij halte Stationsstraat staan ook alle lijnen als vervallen vermeld, behalve lijn (X)80.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Ik was aangenaam verrast om te zien dat Rijkswaterstaat een bord ‘lijnbus op vluchtstrook’ heeft neergezet pal voor de Lekbrug bij Vianen, richting het zuiden. Daar staat in de avondspits altijd een enorme rij blik, dus blij dat de bus daar nu voorbij mag :pos:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

ONGEKEND! Ik was zowaar vanochtend niet de enige die op de bus aan het wachten was bij Dijnselburg!!!!11!!1
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door cassie127 »

Zo bijzonder is dat toch ook weer niet? een lijnbus is en blijft openbaar :mrgreen:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Richard38
Berichten: 76
Lid geworden op: za 10 dec 2016, 15:57

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Richard38 »

Daniel schreef:
Lijn 45 schreef:Zag vandaag dat halte Vondellaan in Amersfoort, die als vervanging is aangewezen voor werkzaamheden op de Hugo de Grootlaan, ook getroffen is door die werkzaamheden en het daardoor onmogelijk is voor lijn 9 om er te stoppen.
Was natuurlijk te verwachten gezien de bus een stukje door, jawel, de Hugo de Grootlaan moet rijden om het rondje langs die halte te maken :P

In Veenendaal is Syntus gelukkig de effecten op uiteinden van werkvakken niet vergeten bij de omleiding over het fietspad door de reconstructie van de Stationsstraat.
Ik zag vanochtend wel een lijn 9 op de utrechtseweg rijden thv het bergpaviljoen/berghotel. Die heeft waarschijnkijk vanaf de surinamelaan/arubalaan via de genestetlaan》stichtse rotonde 》utrechtseweg de route gereden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5242
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Dat is inderdaad de huidige omleidingsroute. :P Lijn 8 rijdt tegenwoordig via zijn oude route: over de Blekerssingel naar Schuilenburg en terug via de Vermeerstraat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Die reed hij zondag ook trouwens, al zou dat toen niet zo bedoeld zijn (want had volgens de berichten één dag de normale route moeten rijden).

Gaat de omleiding in Veenendaal trouwens officieel nog over het fietspad? De X80 waar ik uit kwam reed namelijk via de Rondweg De Klomp. Al kan dat een gok op tijdwinst geweest zijn: in Amersfoort vertrok deze rit met +18 en daarvan werd verrassend weinig ingelopen. En pakte de gok verkeerd uit want hij ging van +12 op De Klomp naar +20 op het Zwaaiplein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Ik reed zondag wel de normale route van lijn 8 en toen bleek dat we er toch niet langskonden. MPO'er die ook ter plaatse was, was ook erg verbaasd. Bleek dat bepaalde werkzaamheden waren vervroegd ofzo waardoor de boel weer dichtzat.

Die omleiding bij De Klomp over het fietspad is er nog steeds, althans gisterenavond nog gereden.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door isadora »

MPO'er :?:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Vast iets als mobiele praktijkondersteuner ofzo :Y
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Medewerker Productie Ondersteuning. Dat zijn zegmaar onze gele hesjes die ons komen helpen als we problemen hebben (technische dienst enzo). Tevens onderhouden zij volgens mij alle haltes en vertrekstaten enzo. Breed maar waardevol werk dus!
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 64 gasten