Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ah, een nieuwe variant op de X80: op tijd uit Amersfoort, tijd afwachten in Leusden Zuid, Woudenberg én Scherpenzeel (die laatste is nieuw). Toevallig precies op het stuk met extra rijtijd. En dan vervolgens alsnog met +1 op De Klomp aankomen, want waar tijd nodig is is die niet toegevoegd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Want +1 staat gelijk aan "verschrikkelijk vertraagd"? Volgens mij miste men voorheen vaak de trein. Was dat nu het geval?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Nee, maar +1 op De Klomp haalde 'ie in veruit de meeste gevallen met de oude rijtijden ook al.
Als ik het geklaag van de medepassagiers zo hoorde speelde het missen van de trein vooral op de rit een half uur na degene waar ik het nu over heb (en de rest van de spits). Is ook niet zo heel raar gezien de overstaptijd dan sowieso een minuut korter is, rit 50285 komt als enige in de ochtendspits gepland al om .37 aan op De Klomp.

Neemt niet weg dat al dat gewacht de rit traag doet aanvoelen gezien dat juist op haltes met weinig instappers nodig is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Gelukkig was de bus van 7:37 vandaag en gisteren op tijd, ik hoop dus toch dat alles een positief effect heeft *bus*
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door MdJ »

Lijn 11/13/122 rijden met Mercedes Midcity's, in Overvecht is lijn 11 1x per uur aan de 122 en 1x per uur aan de 13 gekoppeld. Ik ben een 4324, 4325, 4326 en 4332 tegengekomen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Dat zijn geen VDL MidCity's, maar Altas Citylines. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Nou lijken die types ook wel erg op elkaar, maar het makkelijkst herkenbare verschil zijn de deuren: die zitten bij de Altas Cityline wat verder naar achteren en zijn daardoor gewoon rechthoekig. Bij de VDL MidCity is er een hoekje van de rechter deur af bovenaan.
Maxim schreef:Gelukkig was de bus van 7:37 vandaag en gisteren op tijd, ik hoop dus toch dat alles een positief effect heeft *bus*
Tja, ik vindt de effecten toch vooral behoorlijk klein en vraag me af of de aanpassingen op het punt waar ze nu gedaan zijn ook echt zin hebben. Want zoals gezegd: op tijd voor de trein was de betreffende rit eigenlijk altijd al. Dat 'ie gisteren op tijd was zegt eigenlijk al dat hij geen extra tijd nodig heeft, want toen had 'ie in Amersfoort al +2 en vertrok dus eigenlijk op de tijd uit de vorige dienstregeling.

Of het echt helpt zal waarschijnlijk pas blijken als Rhenen weer een keer vast staat, maar daar gaan die paar minuutjes niet echt bij helpen vrees ik. Rustige dagen op de weg zijn nu wel goed te merken trouwens, zo kwam m'n bus terug vanmiddag al met -3 op De Klomp aan.
Wat de laatste dagen trouwens ook opvalt is dat de reisinfoschermen in de bus bij halte Zonnehof-Oost op blanco schieten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door marvinkok »

Blanco als in "geen reisinfo beschikbaar"? Klinkt alsof de bus dan "van route" is, probleempje met de positiebepaling. In ovinfo zie ik zo niks geks met de getekende route op de kaart...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Nee blanco als in gewoon het scherm waarin normaal de haltes staan maar dan volledig blanco. Dus niet het scherm dat er tijdelijk geen actuele informatie beschikbaar is.
In OVinfo klopt de ingetekende route inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door marvinkok »

Hmm... Dat is apart, vooral als het maar bij een halte is...
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Daniel schreef:Of het echt helpt zal waarschijnlijk pas blijken als Rhenen weer een keer vast staat, maar daar gaan die paar minuutjes niet echt bij helpen vrees ik.
In de middag zijn er een aantal ritten op lijn X80 en lijn 50 die in Rhenen 8-10 minuten extra rijtijd hebben (A)

Dat blanco scherm zal ik eens in de gaten houden! Meestal is zoiets moeilijk te simuleren. Mocht je een keer een foto kunnen/willen maken, dan zou ik dat erg waarderen :pos:
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Mijn BuurtBus 575 Xperience van vandaag:

Vanochtend kwam de bus 3 minuten te vroeg en moest dus even rennen. Ook vertrok hij te vroeg. De beste man vertelde mij dat de vereniging continu aan het kijken is naar verbeteringen. Ze willen meer toegevoegde waarde t.o.v. bus 56 geven, dus meer OV-loze gebieden bedienen. Op de lijst van kandidaten staan Bosch en Duin, Mercury in Soesterberg en een woonwijk in Soest.

Op de terugweg had ik een instructierit te pakken, dus het ging tergend traag. Ik begrijp het ook wel, het was zijn eerste keer. Hij had wel gelijk een heleboel reizigers. Na Nepveulaan zaten er 7 reizigers in de bus. Uiteindelijk met 8 minuten vertraging uitgestapt op halte Dijnselburg.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

MdJ schreef:Lijn 11/13/122 rijden met Mercedes Midcity's, in Overvecht is lijn 11 1x per uur aan de 122 en 1x per uur aan de 13 gekoppeld. Ik ben een 4324, 4325, 4326 en 4332 tegengekomen.
Nou... rijden is wat aan de optimistische kant :? Ik zou zeggen dat je iig deze eerste week ongeveer een kans hebt van 80% dat er binnen een kwartier na geplande vertrektijd een bus komt :D . Dat is tenminste mijn persoonlijke ervaring deze eerste dagen op lijn 11, en aangezien die gekoppeld is aan de 122/13 denk ik dat daar eenzelfde beeld ontstaat. Op de 127 zouden ze ook moeten rijden maar daar rijden nu standaard witte taxibusjes met een gele U-OV sticker op. De voorbereiding had op zn zachtst gezegd beter gekund.
Dat alle systemen in de bussen nog niet werken is slordig maar op zich niet zo erg, maar alle chauffeurs die ik de eerste dagen ben tegengekomen kenden de route niet, wat me doet denken dat dat misschien niet hun eigen schuld was. En dat die systemen nog niet werken is wel nogal vervelend gecombineerd met het feit dat de helft van de bussen niet of met grote vertraging rijdt, met de bus gaan is nu dus een nogal wilde gok geworden...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Het staat vast ergens, maar #lui enzo *O*

Wat zijn de lijnen 11 en 13? Want voor mij gaat 11naar het AZU via de biltstraat en de 13 van het station naar 't Galgenwaard, maar da is vast niet meer zo
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Dit zijn de huidige 11 en 13.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Zugführer »

11 is zeg maar de noordelijke helft van lijn 10 (de ringlijn van Overvecht naar Lunetten), maar dan vanaf Leidsche Rijn via Vleuten naar Maarssen *O*
En 13 is de oude 35, nu ook door naar het station van Maarssen *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Het wordt nog eens druk in dat dorp van je :o
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Zugführer »

Over een jaartje of wat rijden alle buslijnen in Utrecht voortaan naar Maarssen. Dan gaan daar ook de IC's stoppen en zo :Y
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door SuperGhost »

Weten we meteen waar dat 2e IC-station komt dat Utrecht graag wil :wink:
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door waldo79 »

Die dan buiten de gemeentegrenzen komt te liggen (A)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Kwam drie kwartier geleden bij station Amersfoort een Besseling dubbeldekker tegen waarin achter de voorruit een briefje hing waarop "lijn 10" stond.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op vr 14 dec 2018, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
AlbertPool
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door AlbertPool »

Waar kwam je die tegen? Het lijkt me nogal sterk dat dat om U-OV lijn 10 ging. (Voor Aking: dat is nu Lunetten-Leidsche Rijn, via Papendorp i.p.v. Oog in Al)
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Chrysa »

Amersfoort lijkt me.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

AlbertPool schreef: (Voor Aking: dat is nu Lunetten-Leidsche Rijn, via Papendorp i.p.v. Oog in Al)
Dat weet ik dan weer net wel, want die komt hier aan het einde van de straat voorbij *O*
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom523 »

Lijn 45 schreef:Kwam drie kwartier geleden bij station Amersfoort een Besseling dubbeldekker tegen waarin achter de voorruit een briefje hing waarop "lijn 10" stond.
Onze gelede 1204 staat in de garage, als oplossing hebben we een dubbeldekker ingezet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten