Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Hoe zit het nu met de inzet van de ex- Connexxion geledes die nu bij U-OV rijden? Rijden deze nog steeds bij U-OV. Op dit moment rijdt de 4373 op lijn 44. Volgens mij wordt deze lijn overdag door Pouw Vervoer gereden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

op 6 september, Tom523 schreef:Vandaag is de 4373 bij ons aangekomen als reservewagen
Die lijkt me nog steeds van Pouw te zijn.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Hij heeft een Qbuzz nummer, dus denk dat hij wel van Qbuzz is, maar dat Pouw Vervoer ermee rijdt. De bussen van Pouw zijn immers genummerd in de 300 reeks. De 4373 stond trouwens vanochtend op CS Centrumzijde voor de versterking op lijn 12. Geld daar hetzelfde voor (dat hij van Qbuzz is, maar door Pouw gereden wordt)?
Tom523 schreef:
Lijn 45 schreef:Kwam drie kwartier geleden bij station Amersfoort een Besseling dubbeldekker tegen waarin achter de voorruit een briefje hing waarop "lijn 10" stond.
Onze gelede 1204 staat in de garage, als oplossing hebben we een dubbeldekker ingezet.
Inmiddels rijdt de 1204 gewoon weer op lijn 10.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Vanmorgen zag ik de 1204 ook nog rijden. Een paar dagen geleden werd hij ook rond het middaguur vervangen door een andere bus.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Globetrotter schreef:Hij heeft een Qbuzz nummer, dus denk dat hij wel van Qbuzz is, maar dat Pouw Vervoer ermee rijdt. De bussen van Pouw zijn immers genummerd in de 300 reeks. De 4373 stond trouwens vanochtend op CS Centrumzijde voor de versterking op lijn 12. Geld daar hetzelfde voor (dat hij van Qbuzz is, maar door Pouw gereden wordt)?
De nummering van de midibusjes loopt een beetje door elkaar geloof ik, maar 4373 klinkt als een midi, de 4370-4372 waren dan immers ook. De meeste nieuwe midi's zitten echter in de 432x- reeks geloof ik. Dat zegt oog niets over wie ermee rijdt: volgens mij zijn de bussen van Qbuzz, maar rijdt Pouw ermee. Er staat dan wel weer "Pouw Vervoer" op de zijkant.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Volgens de ADV- database rijden de gelede 4373-4375 bij Qbuzz en zijn de geledes 348 t/m 353 (Qbuzz- nummers 4376 t/m 4381) bij Pouw Vervoer. De midi- bussen van Pouw Vervoer zijn, in ieder geval gedeeltelijk, genummerd in 432x- reeks.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Dan is ie van Qbuzz, maar dat zijn die midi's ook. Hoorde van een chauffeur iig dat Qbuzz verantwoordelijk was voor de busjes, en aangezien ze daar nog niet bepaald klaar mee zijn heeft Pouw misschien een andere bus meegekregen (die hun chauffeurs wel kennen natuurlijk).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Ferdinand schreef:Krijgen we nog eens een leuke aanbieding van U-OV vanwege dat jubileum? Laatste goede actie van U-OV was dat gratis reizen met een hoed op op Prinsjesdag.
cassie127 schreef:U-ov pepermuntjes in de servicewinkels, hebben ze daarvoor.
Hebben ze die pepermuntjes niet altijd?

Voor het 5 jarig bestaan hebben ze in ieder geval chocolade-U-OV-bussen :Y *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef:Vanmorgen zag ik de 1204 ook nog rijden. Een paar dagen geleden werd hij ook rond het middaguur vervangen door een andere bus.
Vijf minuten geleden zag ik 'm ook nog op zijn vaste rit op de 680.

Edit: En de chauffeur van de X80 vergat vanmiddag de omleiding in Scherpenzeel, gelukkig hoefde hij net niet achteruit terug het dorp uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Ik zelf in eigenste persoon schreef:
Ferdinand schreef:Krijgen we nog eens een leuke aanbieding van U-OV vanwege dat jubileum? Laatste goede actie van U-OV was dat gratis reizen met een hoed op op Prinsjesdag.
cassie127 schreef:U-ov pepermuntjes in de servicewinkels, hebben ze daarvoor.
Hebben ze die pepermuntjes niet altijd?

Voor het 5 jarig bestaan hebben ze in ieder geval chocolade-U-OV-bussen :Y *O*
En mochten er nog mensen benieuwd zijn hoe zoiets er nou uitziet:

De chocoladebus:
Afbeelding
Afbeelding

De Pepermuntjes:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De vorm van die bus doet me denken aan een Berkhof Diplomat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Suus »

Het is een Citea :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

T is in ieder geval een special edition, want hij heeft wat weinig ramen als je 't mij vraagt (A)
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Vanmiddag op station Houten kwam ik de ex Connexxion Taxi Services 4356 tegen. Deze bus was genummerd als Pouw Vervoer 120. Dit doet vermoeden dat de rol van CTS met ingang van de nieuwe dienstregeling zeer klein is geworden of verdwenen is en het materieel (of een deel van het materieel) naar Pouw Vervoer over is gegaan. Weet iemand meer over de rol van CTS in dit dienstregelingsjaar?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 45 is een speciaal geval omdat de verflexing daarvan is uitgesteld. En er zijn natuurlijk de nodige Sprinters over sinds veel lijnen naar midi gegaan zijn.
Officieel waren de Sprinters ook afgeschreven trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Wat is dan nu nog de rol van CTS in de concessie en op welke lijnen doen de Sprintertjes dan nog dienst?
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

De rol van CTS is bij mijn weten teruggebracht tot vrijwel 0. De 127 wordt nu iig de hele week door gereden met taxi's van Van Rhijn met een gele U-OV sticker erop (hadden eigenlijk midi's moeten zijn doordeweeks, maar die zijn er nog niet kennelijk. Dat ging gistermiddag (of eergisteren weet het niet meer precies) al weer even mis toen ik een busje langs zag rijden waar ook enkele mensen in stonden). Nog wel dezelfde chauffeurs als bij CTS overigens, dus hoe het nou precies zit weet ik niet. Gezien het A4-tje dat tegen de ruit zit geplakt rijden ze in ieder geval ook op lijn 14.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Maxim schreef:Dat blanco scherm zal ik eens in de gaten houden! Meestal is zoiets moeilijk te simuleren. Mocht je een keer een foto kunnen/willen maken, dan zou ik dat erg waarderen :pos:
Toevallig vanmiddag aan gedacht. Scherm is nog voorzien van tekst als de bus de Kersenbaan op rijdt, zo blanco is 'ie zodra de bus de Leusderweg op gedraaid is. Altijd wat lastig een niet zwaar overbelichte foto van zo'n scherm te maken als het al donker is maar lijkt me wel duidelijk zo toch?
Busnummer was 1871 trouwens, dan weten jullie gelijk dat dat een van de wagens is waarbij de resolutie niet klopt (lijkt alsof 'ie op de resolutie van de Gelderse bussen staat, die hebben volgens mij een breder en lager scherm immers). Het blanco worden gebeurt echter ook als de schermresolutie wel klopt...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Ik heb er vandaag op gelet toen ik daar met de 280 langs kwam, de boordcomputer geeft op dat punt aan dat ik van de route af ben.... :') wellicht heeft dat iets met elkaar te maken.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Wat voor voertuig is de 6139, rijdt nu op lijn 16
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Een van de ex-Syntus Sprinter City's?
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op di 18 dec 2018, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door MdJ »

De extra rit op lijn 122 t.o.v. uurdienst in de ochtend en de extra rit op lijn 11 toch halfuursdienst in de ochtend (rijdend tot de Parkzichtlaan) rijdt daarna op lijn 16. Klinkt dus erg efficiënt :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:
Maxim schreef:Dat blanco scherm zal ik eens in de gaten houden! Meestal is zoiets moeilijk te simuleren. Mocht je een keer een foto kunnen/willen maken, dan zou ik dat erg waarderen :pos:
Toevallig vanmiddag aan gedacht. Scherm is nog voorzien van tekst als de bus de Kersenbaan op rijdt, zo blanco is 'ie zodra de bus de Leusderweg op gedraaid is. Altijd wat lastig een niet zwaar overbelichte foto van zo'n scherm te maken als het al donker is maar lijkt me wel duidelijk zo toch?
Busnummer was 1871 trouwens, dan weten jullie gelijk dat dat een van de wagens is waarbij de resolutie niet klopt (lijkt alsof 'ie op de resolutie van de Gelderse bussen staat, die hebben volgens mij een breder en lager scherm immers). Het blanco worden gebeurt echter ook als de schermresolutie wel klopt...
http://daniel3.home.xs4all.nl/diverse/scherm1871.jpg
Tom98 schreef:Ik heb er vandaag op gelet toen ik daar met de 280 langs kwam, de boordcomputer geeft op dat punt aan dat ik van de route af ben.... :') wellicht heeft dat iets met elkaar te maken.
Getriggert door jouw bericht vanmiddag er eens op gelet via OVinfo terwijl ik in de bus zat: het laatste punt waar de bus volgens OVinfo is wanneer er nog haltes op het scherm staan is in de tunnel van de Kersenbaan met een bizarre geschatte snelheid van 112 km/u.
Wanneer de bus voor het verkeerslicht aan het einde van de Kersenbaan staat springt hij dan op "Wijkt af van route" en zodra de bus bij halte Zonnehof-Oost staat herkent hij de positie weer.

Lijkt er daarmee vrij sterk op dat de boordcomputer denkt dat de bus via de Arnhemseweg hoort te rijden. Als je in de tunnel van de Kersenbaan zit kruis je die immers onderlangs, dus logisch dat hij dat punt nog niet als afwijkend ziet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ook fraai... rijdt de X80 van 6.50 uur gewoon rechtdoor over de Stadsring in plaats van rechtsaf naar Zonnehof-West vanmorgen. Kennelijk is de routekennis bij het personeel niet bepaald op pijl want de chauffeur in de 280 van 7.07 uur die ik vervolgens nam (om via Veenendaal met slechts +15 i.p.v. +30 mijn bestemming te bereiken) moest in Veenendaal de weg vragen aan zijn passagiers :roll:

En dan heeft Keolis een mooi nieuw klachtenformulier waar je de lijn uit een dropdown kunt kiezen, maar als ik lijn X80 selecteer geeft hij bij een poging tot verzenden nog altijd een melding dat het lijnnummer ongeldig is (net als in het oude formulier dat geen letters in het lijnnummerveld accepteerde). En aangezien alles nu geautomatiseerd met dropdowns gaat (je kunt alleen haltes kiezen die op de gekozen lijn liggen en vertrektijden zoals in de dienstregeling staan, dat werkt dan wel weer goed) wordt het zo dus vrij onmogelijk om via het juiste formulier een klacht in te dienen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door marvinkok »

Even doorbijten, vanaf januari hebben alle bussen in Utrecht (en Almere) een routebegeleiding in de boordcomputer ingebouwd zitten, soort TomTom zeg maar :wink:
Keolis zegt daarmee de eerste in Nederland te zijn..
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten