Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Zat vandaag in de 4255 (Oude AGG300) op lijn 12, stond een zijpaneel tegen de voorste (passagiers)stoel. Miste ook een zijplaat op de deurzijde van de bus..... Heb helaas geen foto's, telefoon was leeg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanmiddag ook liefst twee DGB's op de 28: zag er eentje van de halte van 12 vertrekken met reeds 28 op de bestemmingsdisplays om even een rondje busstation te maken en kort daarna kwam er ook nog eentje aan vanuit het centrum.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jurre »

Jonkervoort schreef:Zat vandaag in de 4255 (Oude AGG300) op lijn 12, stond een zijpaneel tegen de voorste (passagiers)stoel. Miste ook een zijplaat op de deurzijde van de bus..... Heb helaas geen foto's, telefoon was leeg.
Zoiets zag ik een paar maanden geleden ook vanuit kantoor: https://www.dropbox.com/s/iuca0xaseyg8d ... 4745_n.jpg Edit: nu met werkend linkje.
Laatst gewijzigd door Jurre op do 06 mar 2014, 20:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Je plaatje doet het niet :wink: Krijg een HTTP 400 Ongeldige aanvraag als melding.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Linkje werkt niet :(
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Michael 1988 »

Jurre schreef:
Jonkervoort schreef:Zat vandaag in de 4255 (Oude AGG300) op lijn 12, stond een zijpaneel tegen de voorste (passagiers)stoel. Miste ook een zijplaat op de deurzijde van de bus..... Heb helaas geen foto's, telefoon was leeg.
Zoiets zag ik een paar maanden geleden ook vanuit kantoor: https://www.dropbox.com/s/iuca0xaseyg8d ... 4745_n.jpg Edit: nu met werkend linkje.
Linkje werkt, maar ik denk de verkeerde bus. Ik zie een foto van de achterkant van een bus genomen aan de chauffeurszijde en schuin van boven.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jurre »

Het gaat hier om de zijpanelen en bijgaand een oorzaak dat ze in de bus kunnen liggen...
Nielsie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 15:14

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Nielsie »

Ik zag vanmiddag de 4201 rijden, of is dit al geen nieuws meer :@ ?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

4201 is wel nieuws, want dan zou de tweede DGB er dus al zijn. Ik zag vanmorgen wel een gele AGG, maar kon zo snel het nummer niet lezen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Michael 1988 »

Jurre schreef:Het gaat hier om de zijpanelen en bijgaand een oorzaak dat ze in de bus kunnen liggen...
Ooh wacht, ik keek verkeerd. Zag nu pas dat de bus tegen de middendrempel (of hoe zo iets ook mag heten) op is gereden.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Die witte dieseloptare heeft een nummer gekregen: 1039.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanmiddag in de 4428 wel versie 5 van de displays, alleen was de lijnkleur weggevallen waardoor deels witte tekst met een dun rood randje op een witte achtergrond getoond werd :P Delen van het scherm hadden ook een gelige gloed eroverheen zitten.
Verder werkte alles wel gewoon, 't was alleen nauwelijks te lezen. Apart storinkje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tjekken »

In 4113 ook versie 5 :D
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Dat probleem met de 4428 is er al heel lang, was ook met oudere versies zo. Geen idee waar het aan ligt, wel vreemd dat dit ook zo is na de update naar v5...

Ze zijn nu trouwens heel actief de displays aan het updaten. Ook hebben de nieuwe Van Hools de nieuwe versie nu (4203 en 4204)
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Ik kon het hier niet zo snel terug vinden, maar in de Nieuwsbuzz voor de chauffeurs van U-OV kon ik het volgende lezen over de inzet van lijn 2, met de Optare busjes;
Lijn 2 - vragen vanuit BewonersOverleg Nieuwstraat (BON)

Onlangs kwam bij BRU en Qbuzz een brief binnen waarin het BewonersOverleg Nieuwstraat vraagt om uitleg rondom de inzet van bussen op lijn 2, door hun wijk. De blijdschap die de buurt ervoer toen duidelijk werd dat met een kleiner type, elektrische bus zou worden gereden door U-OV, is inmiddels omgeslagen in verbazing over de wijze waarop de bus inzet nu verloopt. De bewoners constateren dat ook 12m bussen worden ingezet in hun wijk.

Tijd om tekst en uitleg te geven aan de bewoners. Daarom is Michel van den Munckhof namens de directie vrijdag 7 maart op bezoek gegaan in de wijk. De ombouw van de Optare-bussen maakt dat de bewoners helaas nog even geduld moeten hebben voordat lijn 2 volledig elektrisch gereden kan worden. Deze week is in Engeland namelijk het inductiesysteem onder de eerste bus gemonteerd en na een succesvolle test komt deze eind volgende week terug naar Utrecht. Optare monteert vervolgens bus 2 & 3 op de Europalaan af. Daarmee is de snel laad-techniek op de drie bussen compleet en zijn wij vanaf medio april in staat om lijn 2 door middel van het laadpunt (inductielus) op Utrecht CS de hele dienstregeling elektrisch te rijden.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Mooi dat lijn 2 vanaf medio april eindelijk volledig elektisch gaat rijden. :pos:
Beetje jammeer dat het lang moest duren, maar het is wel een nieuw concept dus dan heb je helaas altijd zulke dingen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Na de rode en oranje versie nu dan ook een keer de groene (eindelijk een bus getroffen met versie 5 op de heenweg). Waarbij me overigens opviel dat de bestemming in deze nieuwe layout één letter langer is, de bus gaat nu "via De L" i.p.v. "via De" wat er voorheen stond. Waren die haltenamen nu ook maar een lettertje langer (zie foto)...

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Nu alleen licht blauw, geel, roze, paars en donkerblauw nog en dan hebben we alle kleuren. :-D
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Bumzle schreef:Nu alleen licht blauw, geel, roze, paars en donkerblauw nog en dan hebben we alle kleuren. :-D
Roze heb ik al eens gezien. Gisterochtend nog in de 4055 die op lijn 29 reed.
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tjekken »

Paars heb ik ook al gezien, maar ben de foto vergeten :$
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

Daniel schreef:Na de rode en oranje versie nu dan ook een keer de groene (eindelijk een bus getroffen met versie 5 op de heenweg). Waarbij me overigens opviel dat de bestemming in deze nieuwe layout één letter langer is, de bus gaat nu "via De L" i.p.v. "via De" wat er voorheen stond. Waren die haltenamen nu ook maar een lettertje langer (zie foto)...

Afbeelding
Ja idd jammer en van mij hadden die plaatjes wel weg gemogen zonnetje enzo, maar sowieso van de hele bus het voegt niks toe.
Je heb nu al een kleur/lijn nummer dat je al weet welke kant die op gaat, door dat plaatje past op de filmstrip en de tv toch iets minder info weer.

Ook mensen die minder goed zien of kleurenblind zijn zullen even snel het lijn nummer zien als een zonnetje of iets denk ik, ik heb ook het idee dat weinig mensen hier gebruik van maken.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Maurice Hooikammer »

Volgens OVzoeker rijdt de 4204 nu op lijn 12.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Michael »

Die reed inderdaad op lijn 12. Is een foto van geplaatst in een Facebook groep.
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door donny2290 »

Vandaag een ritje gemaakt met de 4203, fijne bussen en goede rijeigenschappen. viel me ook op dat ze een stuk stiller waren dan hun voorgangers. Zal de inzet alleen beperkt blijven tot op lijn 12 of zullen ze net als de oude DBG's ook eens verschijnen op lijn 28?.
Ov liefhebber, reizen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Etienne »

Vanmiddag in de bus naar Utrecht Centraal spotte ik een lijn 120 (met passagiers) op het Oudenoord. Vreemde locatie :!:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten