Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Vincent schreef:Het punt is meer dat wij als chauffeurs ook niet eens weten waar we aan toe zijn. Al maanden wordt er aan ons gevraagd wat er gaat gebeuren. 2 weken voor de brug er tussenuit gaat weten we nog steeds niks. -o-
(..)
Wat mij betreft is het simpel en gaat het hele chipkaart systeem uit, maar daar zal Syntus niet om staan te springen denk ik... Ze zijn het in ieder geval aan het uitzoeken. Ze hadden er niet aan gedacht.
Onvoorstelbaar... zal toch niet de eerste, 'geknipte' lijn door werkzaamheden zijn, denk?
Oplossing zal wel een 'management' oplossing zijn: geld terug vragen via een OV chipkaart correctie site.
Pragmatische oplossing is een papieren oplossing:
Geef iedereen die overstapt (en dus op de eerste rit is in gecheckt) bij het uitstappen een overstapkaartje.
Chauffeur van andere bus neemt kaartje in en laat reiziger zonder inchecken instappen.
Kosten verwaarloosbaar en geen verder gedoe voor reizigers en Syntus.
Onvoorstelbaar... zal toch niet de eerste, 'geknipte' lijn door werkzaamheden zijn, denk?
Oplossing zal wel een 'management' oplossing zijn: geld terug vragen via een OV chipkaart correctie site.
erjeebee schreef:Pragmatische oplossing is een papieren oplossing:
Geef iedereen die overstapt (en dus op de eerste rit is in gecheckt) bij het uitstappen een overstapkaartje.
Chauffeur van andere bus neemt kaartje in en laat reiziger zonder inchecken instappen.
Kosten verwaarloosbaar en geen verder gedoe voor reizigers en Syntus.
De oplossing is niet in laten checken als ze zijn overgestapt en de passagiers vertrouwen op hun woord dat ze zijn overgestapt. Is redelijk te controleren buiten de spits, maar in de spits zal het een ander verhaal zijn. Alleen elke keer tegen iedereen zeggen dat ze niet moeten inchecken... Vind de geboden oplossing eerder lastig dan handig, maar goed, wie ben ik... Ik ben iig blij dat ik alleen de Weesp kant hoef te rijden en dus gewoon na elke rit koffie kan halen.
Vanaf woensdag ga ik het meemaken. Eerst nog 3 diensten in Soest rijden voor ik 4 diensten in Weesp rij.
Overigens is er aan de andere kant van de provincie een soortgelijk geval: ook de 509 van Leusden naar Barneveld krijgt zeer binnenkort te maken met werkzaamheden waarbij er aan weerszijden van een brug gekeerd wordt en doorgaande reizigers via een noodbrug kunnen overstappen.
Weliswaar een Gelderse lijn, maar de werkzaamheden zijn in de provincie Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
erjeebee schreef:
Maar dan moet je passagiers vertrouwen en dat doen busbedrijven niet.
Het is een buurtbuslijn, dus er wordt niet zo heel nauw gekeken door de vervoerders. Normaliter zijn overigens de verenigingen verantwoordelijk voor oplossingen, maar in dit geval bestaat die (nog steeds) niet.
Durashift schreef:
Vincent schreef:
(..) Ik ben iig blij dat ik alleen de Weesp kant hoef te rijden en dus gewoon na elke rit koffie kan halen.(..)
*O*
Zolang ik mijn koffie heb, vind ik het allemaal prima. Ik krijg gewoon netjes betaald, dus ik wil tijdens mijn werk gewoon koffie *bus*
Overigens bestaat er natuurlijk de mogelijkheid dat we even overstappen voor een rondje.
Daniel schreef:Overigens is er aan de andere kant van de provincie een soortgelijk geval: ook de 509 van Leusden naar Barneveld krijgt zeer binnenkort te maken met werkzaamheden waarbij er aan weerszijden van een brug gekeerd wordt en doorgaande reizigers via een noodbrug kunnen overstappen.
Weliswaar een Gelderse lijn, maar de werkzaamheden zijn in de provincie Utrecht.
Ik ben benieuwd hoe creatief de vereniging daar gaat zijn met een oplossing. Heb je hier meer info over? Misschien dat ze bij ons kunnen leren
Bij die Gelderse situatie in Utrecht staat in de berichten dat de chauffeurs de bus zodanig bij de brug neer dienen te zetten zodat ze elkaar kunnen zien en zo alle passagiers meenemen..
erjeebee schreef:Addege dat nou altijd doet, dan heb je je oplossing:
Bussen komen aan aan beide kanten van de brug
Overstappende passagiers EN CHAUFFEUR lopen naar de andere kant en gaan verder met de andere bus.
Da's geen doen om het elke rit te doen. Blijf je bezig je zitpositie goed te krijgen. Met mijn bijna 2 meter moet ik altijd wel iets verstellen.
marvinkok schreef:Bij die Gelderse situatie in Utrecht staat in de berichten dat de chauffeurs de bus zodanig bij de brug neer dienen te zetten zodat ze elkaar kunnen zien en zo alle passagiers meenemen..
Als het mogelijk is zullen wij dat ook doen volgens instructies. Maar dan moet het wel mogelijk zijn, aangezien het aan de Nigtevecht kant een kruispunt betreft. Daarnaast staat er in de daluren een taxibusje aan de overkant. Dat word gezellig! Ging ook heel goed met de 821 bij Kerklaan, maar niet heus.
Dat lijkt me juist het hele idee. Virtueel gekoppeld (≠digitaal gekoppeld, al zal dat hier wel het geval zijn) is dus niet fysiek gekoppeld. Het zal dus wel via een draadloze verbinding gebeuren of via pulsen in het een of ander. Brengt wel weer de vraag op hoe storingsgevoelig dat is, want draadloze verbindingen bij zulke infrastructuur is vragen om problemen.
TimoD schreef:Dat lijkt me juist het hele idee. Virtueel gekoppeld (≠digitaal gekoppeld, al zal dat hier wel het geval zijn) is dus niet fysiek gekoppeld. Het zal dus wel via een draadloze verbinding gebeuren of via pulsen in het een of ander. Brengt wel weer de vraag op hoe storingsgevoelig dat is, want draadloze verbindingen bij zulke infrastructuur is vragen om problemen.
Dat leek me ook ja, maar ik vraag me af of de technologie volwassen genoeg is om in de praktijk gebracht te worden. Ik heb ten slotte nooit eerder een vergelijkbare demo oid. gezien.
Daarbij vraag ik me af of het gat tussen de trams niet als gevaarlijk gezien kan worden, men zou er in principe tussen kunnen vallen/springen.
Vanochtend op de stalling aan de Europalaan stond dit voertuig. Plaatje is met een telefoon gemaakt, maar wilde hem toch even laten zien. Vermoedelijk is dit een nieuw aangeschafte bus die vanaf December bij Qbuzz gaat rijden.
Utrechtse bus bekogeld, vrouw krijgt steen tegen haar hoofd
UTRECHT - Een vrouw in een Utrechtse stadsbus heeft vanavond een steen tegen haar hoofd gekregen. Die werd op de Dichtersbaan door de ruit van de bus gegooid. De bus, lijn acht, was vertrokken van Utrecht Centraal en onderweg naar de wijk Lunetten.
De politie en busbedrijf U-OV melden dat er niemand gewond is geraakt. Maar de schrik zat er onder de reizigers dus goed in. Zij moesten overstappen naar een andere bus.