Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door ArrivaBas »

Het lijkt mij dat dat ding enorm uitzwenkt in bochten en op kruisingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
AlbertPool
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door AlbertPool »

De Ebusco's op lijn 1 lijken langzaam betrouwbaarder te worden, ze rijden nu ook meestal 's avonds nog rond. Gisteravond is nog wel de één-na-laatste rit van de dag in zuidelijke richting uitgevallen vanwege defect materieel, en vorige week heb ik nog in een Citaro gezeten op lijn 1 in de avond.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Er is dus een nieuwe daldagkaart voor de provincie Utrecht sinds 1 januari 2018. Ik heb al eens eerder gereisd met een daldagkaart van Syntus Utrecht en die kon je gebruiken in alle bussen van Syntus Utrecht (dus ook buiten de provincie Utrecht). Het is me nu alleen niet helemaal duidelijk of je bij deze nieuwe dagkaart die geldt bij U-OV en Syntus Utrecht ook buiten de provincie mag reizen met bussen die binnen de provincie begonnen zijn. Zijn er mensen die eventueel bij de busmaatschappij werken die dit weten?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door cassie127 »

Ik neem aan dat de dagkaart gewoon op alle lijnen van Syntus Utrecht op het gehele traject geldig zijn (uitgezonderd lijnen 5 & 85 van Gelderland/Ede)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Staat er ook gewoon in de voorwaarden...
* Dit ticket is geldig op alle bussen van Syntus Utrecht, met uitzondering van buurt- en nachtbussen.
* Dit ticket is geldig op alle bussen en trams van U-OV in de provincie Utrecht.
Hoewel, zoals ik 't hier lees zou het niet geldig zijn op het Noord-Hollandse trajectdeel van de 58 en 59. Wat betreft 5 en 85 in Ede: op die lijnen worden wel producten uit beide regio's over en weer geaccepteerd, dus zou zomaar kunnen dat die dagkaart ook herkend wordt door de apparatuur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

In de voorwaarden van het product op de site van U-OV staat het wat vager...
De Provincie Dal Dagkaart is geldig op de U-OV bussen en trams en de bussen van Syntus
Utrecht binnen de provincie Utrecht.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

En in het kader van die daldagkaart wil ik een mooie route maken. Ik heb al een paar lijnen op mijn lijstje zoals 1, 28, 72, 60/61, 121 en 122.
Welke lijnen in de provincie Utrecht zijn nog meer de moeite waard qua landschap/materieel?
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Waarom wil je met de tram?

50 is mooie lijn. In Doorn onder een tunnel van bladeren, vanaf Amerongen komt de rijn naast de weg en vanaf Rhenen ga je heuvelen. In Rhenen zou je over kunnen stappen op de 80, maar ik adviseer doorrijden zodat je de Grebbenberg af gaat, in Wageningen wat eet op busstation en dan terug naar Rhenen om de 80 te pakken. Met de 80 naar Amersfoort om de 70 te pakken naar Hilversum en dan 59 naar Zeist.

Je kan ook nog voor de 70 de 76 pakken en in Bunschoten de 272 pakken naar Baarn om op de 70 te stappen.

Ik heb zelf met m'n SOV het volgende gedaan. 50 Ucs, 41 WbD, 56 doorn, 50 wag, 50 rhe, 80 amf, 56 zst, 59 hilv, 70 amf, toen 72 uithof, 71 zst grflaan. Erg leuk, maar tijd rovend
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

80 en 50 heb ik al gedaan met de oude dagkaart van Syntus Utrecht die niet bij U-OV gold.
Toen ging ik van Prins Alexanderweg-Amf-Rhn-Ut-asb-Vinkeveen-Hvs-St-Amf-Prins Alexanderweg.
Alleen ging dat niet helemaal goed want ik wist niet waar de 121 aankwam in Vinkeveen dus die miste ik :oops: .

Ik moet toegeven dat de omgeving van de tram bijna deprimerend is te noemen, maar toch is het voor de afwisseling wel leuk :D .
Laatst gewijzigd door Ferdinand op zo 04 mar 2018, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Milco »

Mijn favorieten zijn lijn 70 en 120. Vooral de laatste rijdt door kleine dorpjes en over vaak smalle weggetjes. 8-)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Aking »

OV fan Utrecht schreef:Ik moet toegeven dat de omgeving van de tram bijna deprimerend is te noemen, maar toch is het voor de afwisseling wel leuk :D .
Zeg! Niks tegen mijn wonderschone Analeneiland hè! :evil:
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ik heb geen last van wagenziekte, maar was behoorlijk blij dat ik in Amsterdam Holendrecht eruit mocht. Partij draaierig was haha
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

OV fan Utrecht schreef:Welke lijnen in de provincie Utrecht zijn nog meer de moeite waard qua landschap/materieel?
Aanvullend op de hier al genoemde lijnen is 272 ook nog best een mooie tussen Bunschoten en Soesterberg. Eerst een stuk door de Eempolder en dan nadat je Baarn en Soest door bent dwars door de bossen op de Utrechtse Heuvelrug heen naar Soesterberg.
Beide trajectdelen zijn ook per buurtbus af te leggen, heeft vooral een voordeel als je in Soesterberg bv. op de 52 of 56 naar Amersfoort wilt overstappen (want vanuit de 272 gaat dat niet).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Google Maps heeft eindelijk de satelietbeelden van Utrecht vernieuwd! Erg mooi om het nieuwe Utrecht Centraal van boven te zien!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Hainje »

Wel eigenaardig dat een kind maar 20% korting krijgt bij deze dagkaart in plaats van de gebruikelijke 34%. Verder ben ik allang blij dat dit product op een chipkaart te laden is en niet alleen in een of andere vage app.
🍉
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Die app van Syntus is inderdaad schijt.
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

OV fan Utrecht schreef:Google Maps heeft eindelijk de satelietbeelden van Utrecht vernieuwd! Erg mooi om het nieuwe Utrecht Centraal van boven te zien!
Ik zie toch nog echt de oude beelden het oude gvu busstation + het streek gedeelte er naast met tram haltes enzo.

edit:

In firefox wel oude beelden terwijl het geen oude cach bestanden zou kunnen zijn, aangezien ik laatst mijn laptop opnieuw geïnstalleerd heb(En maps nog niet gebruik heb en ook geen google account heb).
maar in IE heb ik wel nieuwe beelden ze zijn al wel verouderd, want ze zijn dat stuk met die ronde gaten aan het bouwen nog(Maar ja wel nieuwer dan wat ik in firefox zie :P .
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Viel mij ook al op ja. Op mijn telefoon zie ik ook nog steeds het oude Utrecht Centraal, maar op mijn laptop op Google Chrome zie ik het nieuwe wel.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Vertraging voor bussen 52 en 53 tussen Winkelcentrum Vollenhove en De Dreef/Panweg door drukte i.v.m. gedeeltelijke afsluiting van de Utrechtseweg. Voor de rotonde bij De Dreef zag ik al een lange file staan met bus 53 daarin.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

U-OV heeft de Koningsnacht lijnen al in de kv1 data gezet.

Ik kwam lijn 555 daarin tegen voor Utrecht CS-Bevrijdingsdag festival Transwijk v.v. Is dat een nieuwe lijn? Kan hem van voorgaande jaren niet herinneren.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ja die is nieuw. Mogelijk dat die rijdt omdat de situatie rond het Anne Frankplein met de werkzaamheden aan de HOV baan niet echt grote voetgangersstromen van CS naar het festival aan kan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Aking »

Nou de verlenging van de tram verder dan de Uithof kan de prullenbak in:

Station Bilthoven krijgt 'campusbikes' voor reizigers naar de Uithof

http://rtvu.nl/n/1742185/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Chrysa »

Ben benieuwd. Verwacht eerlijk gezegd niet dat veel studenten dit zullen doen wanneer de bus gratis is, maar goed.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Bushaltepaal van halte Dijnselburg is omver gereden. Onhandige buschauffeur?
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

dnmw2705 schreef:U-OV heeft de Koningsnacht lijnen al in de kv1 data gezet.

Ik kwam lijn 555 daarin tegen voor Utrecht CS-Bevrijdingsdag festival Transwijk v.v. Is dat een nieuwe lijn? Kan hem van voorgaande jaren niet herinneren.
Op de halte Europaplein Oost staan ieder jaar na afloop van het Bevrijdingsfestival bussen te wachten. Geen idee waar die bussen heen gaan, maar het zou mij niet verbazen als dat pendelbussen naar het Centraal Station waren die men nu blijkbaar identiteit heeft gegeven.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten