Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Alex99 schreef:Wat is dit!? Een Citea op de 298!
Spoiler: show
Afbeelding
Goed dat die nu ook op De Uithof komen. Elke keer die Setra's van Pouw :D
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Alex99 »

Daniel schreef:Kan prima, er zijn immers tunnelbussen over en 298 wordt tegenwoordig grotendeels door Ede gereden.
Da's waar. En de tunnelbusjes zijn daarbij (naar ik weet) zuiniger. Scheelt weer. Wel iets minder comfortabel moet ik eerlijk zeggen.
dnmw2705 schreef: Goed dat die nu ook op De Uithof komen. Elke keer die Setra's van Pouw :D
Zien die Citea's ook eens wat anders. :D Ik zag dat de laatste rit van Veenendaal naar De Uithof Utrecht Science Park ook werd gereden met een Citea (dus automatisch de 207 richting Oudewater.) Vind het toch wel een apart gezicht om de een of andere reden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Geledes op de 12 en dubbelgeledes op de 28, op de Uithof om 15:05. Ik heb U-OV logischere dingen zien doen... :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Vandaag moest ik op twee locaties zijn die beiden rechtstreeks te bereiken zijn vanaf mijn dichtsbijzijnde halte Dijnselburg, dus ik heb de bus genomen.

Tijdens de rit met de buurtbus vroeg ik de chauffeur of hij nog meer wist van de mogelijke omlegging via Bosch en Duin. Hij vertelde dat de oversteek van de Duinweg op de N237 te gevaarlijk is en dat dat een van de redenen is dat het niet doorgegaan is.

Vanaf Nieuw Beerschoten bus 71 genomen (een gelede bus). Het was lekker druk zal ik maar zeggen. Klasgenoten die de bus een half uur later namen konden al niet meer mee.

Dan aan het eind van de dag bus 72 terug naar Dijnselburg genomen. Het is een erg aangename rit. De doorstroming is beter dan ik dacht. Ook blijft het gewoon geweldig om een hele rij auto's langs te razen in Zeist.

Nu aan het uitrusten van een drukke dag...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door MdJ »

Vleuterweide, ex Almeerder Citaro 4375 op lijn 28 rond 8:10, volgens OVzoeker +15.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Aha... Met een 298 met +5 vanaf De Klomp haal ik dus nog met gemak de X80 van 20 minuten eerder in Woudenberg (de rit uit Scherpenzeel dus). Best een mooi verbindinkje zo eigenlijk :)
Voelt vooral sneller zonder dat gehobbel en geslinger door Scherpenzeel heen. De moeite om vaker te proberen te halen mits de 298 niet al te laat vertrekt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Dat over een mooie verbinding ben ik helemaal met je eens. Vanaf Veenendaal geeft hij geloof ik alleen in de middag een perfecte aansluiting op bus 381. Zo wordt de reistijd tussen Veenendaal en Huis ter Heide ook een stuk korter.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Tja, blijkt wel dat ik de verkeerde vertrektijd in m'n hoofd had dus hij reed maar met +2 en wint dan onderweg nog wat tijd want bij Scherpenzeel, Barneveldsestraat zat 'ie alweer in de min waardoor de overstap bij Woudenberg, De Poort (volgens dienstregeling 1 minuut) ruimer wordt.
Is voor mij in elk geval een mooie extra reismogelijkheid tussendoor als ik vanaf 't werk wat vroeger op 't station aankom, waarbij het me op zich verrast dat het maar 2 minuten sneller is. Had gedacht dat buiten Scherpenzeel om rijden veel meer tijd scheelde.

'tis wel een stuk rustiger want was de enige passagier in die 298 tot Woudenberg (waar ik uitstapte en een ander weer instapte). En de korte tegenspitsritten op X80 zijn ook vrij rustig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
WK1999
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 23:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door WK1999 »

Al een paar dagen spot ik een Citea op een omloop van de stadsdienst in Woerden. Vorige week ook al een in Montfoort op de 107. Dat is heel apart :D
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

En voor de 3e dag op rij lag vanmorgen het tramverkeer plat :roll:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door isadora »

Kan niet wachten, tot die metro eindelijk eens gaat rijden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
rooddolfijn
Berichten: 727
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

Rond 08:10 reed bus 4373 op lijn 6 naar Overvecht Zuid, (onscherpe) foto's genomen ter hoogte van de Rode Brug.
Spoiler: show
AfbeeldingAfbeelding
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Vandaag voor het eerst sinds 5 jaar U-OV medewerkers van Service en veiligheid in de bus gehad. Ter vergelijking: in 2 jaar Keolis al 6x gecontroleerd. Lijn 50, 71, 74 & 28 zijn mijn vaste lijnen
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door MdJ »

rooddolfijn schreef:Rond 08:10 reed bus 4373 op lijn 6 naar Overvecht Zuid, (onscherpe) foto's genomen ter hoogte van de Rode Brug.
Spoiler: show
AfbeeldingAfbeelding
4374 (lijn 37) en 4375(lijn 287) ook op reguliere lijnen.
Daarnaast een defecte bus op lijn 28 (een Citaro C2) ; er stond er een met open middendeuren bij de halte Eickenstein in Vleuten.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Niet eerder gezien, maar kennelijk een bugje in de reisinformatiefeed: de Syntus 1877 gaf vanmorgen bij Veenendaal-De Klomp de IC naar Nijmegen van 8.12 uur tussen de busaansluitingen aan op de schermen in de bus. De trein van 7.42 naar Nijmegen en van 7.47 en 8.17 naar Den Helder stonden wel gewoon bij de treinaansluitingen vermeldt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Goed nieuws! (Alhoewel, voor de automobilist niet)

De gemeente Zeist gaat dan toch van het kleine stukje van de Voorheuvel tussen de Markt en de Albert Heijn in het centrum een busbaan maken!
Een tijdje geleden werd dit ook al bekend gemaakt, maar toen was er veel protest tegen en was het nog niet duidelijk of het echt zou doorgaan. Nu blijkt dat het wel doorgaat. Vanaf 28 januari gaat dit plan in. Het gaat om een erg belangrijk stukje weg en er zal dan ook een hoop veranderen.
Zelf fiets ik iedere dag door het centrum van Zeist, dus ik ben er erg blij mee!

Het centrum wordt dus soort van Houten 2.0 voor als je vanaf het noorden komt. Vroeger was er ook nog de sluiproute door de parkeergarage bij de markt, maar daar kwam de gemeente ook achter.

Het is te hopen dat het totale autoverkeer dan zal afnemen en meer mensen de fiets of natuurlijk het OV gaan kiezen!


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ferdinand op wo 23 jan 2019, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door waldo79 »

Hoeveel bussen gaan er door het centrum van Zeist heen?

Dit soort door de politiek ingegeven maatregelen kunnen mij niet bekoren. Voor zover er al potentiële busreizigers in het areaal automobilisten zitten kiezen die de bus omdat er bijvoorbeeld bij hun werk geen parkeerplaats is. Verder veelal mensen die geen auto hebben, scholieren, bejaarden etc.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Ferdinand schreef:Het is te hopen dat het totale autoverkeer dan zal afnemen en meer mensen de auto of natuurlijk het OV gaan kiezen!
Als meer mensen de auto gaan kiezen neemt het autoverkeer niet af, natuurlijk. 8-)

En dat zal sowieso niet gaan gebeuren, want Zeist is geen Utrecht. Daarvoor zitten er net even wat te veel van die autotrekpleisters (de supermarkten) met aanpalende parkeergarages. En als je mensen dan toch enorme omtrekkende bewegingen laat maken dóór het centrum heen, maak dan de tent meteen autovrij...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door matti93 »

De veranderingen in Zeist kosten als ik mij niet vergis dru's, en het levert maar weinig op - de markt wordt toch maar in één richting bediend en de reistijd naar Utrecht neemt alweer toe.
Als busreiziger vind ik deze omleiding slecht nieuws, de bus doet er langer over en wordt duurder.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Aan de routes van de bussen verandert niets. Bus 53 en 59 kunnen straks nog steeds via de Korte Steynlaan van en naar het busstation rijden, die straat blijft (alleen) voor bussen open. De routewijziging via de Voorheuvel is vorig jaar al doorgevoerd.

En als je vanuit die hoek snel in Utrecht wilt zijn, neem je sowieso niet de 74...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik bedoelde natuurlijk de fiets :)
Dat zal binnen het centrum echt wel toenemen. Over stukjes waar je vroeger met de auto 1 minuut over deed, doe je daar straks 9 minuten over.
Tevens wordt de Voorheuvel een stuk prettiger voor fietsers en de AH, een populaire supermarkt, wordt een stuk minder aantrekkelijk voor automobilisten.

De reistijd van bus 251 wordt inderdaad iets langer, maar dat valt echt wel mee met ongeveer 2 minuten. Voor de duidelijkheid trouwens, de bussen rijden al via deze weg. Het is alleen nu nog zo dat de auto's ook op dat weggedeelte mogen.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Jelmer »

Ik hoorde van de week dat er bekeuringen uitgedeeld worden als je loopt op het voetpad tussen het busstation aan de Jaarbeurszijde en de busbuffer.

Dit lijkt me raar aangezien er geen enkele aanwijzing staat dat het verboden terrein is, er staan geen verbodsborden voor voetgangers, er is gewoon een trottoir, er staat geen Art. 461 bord, dus hoe zou iemand moeten weten dat je daar niet mag lopen?

Iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Je kunt er alleen niet komen, vanaf het busstation moet je dwars over de rijbaan en bij de Valeriusbaan en Dichtersbaan staan wel borden verboden voor voetgangers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Toen ik werd ingewerkt hoorde ik ook dat ze regelmatig bussen staan te flitsen voor overschrijding van de max 30 op het busstation. Wat daar van waar is vraag ik me ook af, heb daar nog niets gezien wat op een flitser lijkt :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Ik weet wel dat ze vroeger regelmatig op de Adama van Scheltemabaan stonden, dus het zou me niets verbazen... :X
Daniel schreef:Je kunt er alleen niet komen, vanaf het busstation moet je dwars over de rijbaan
Is "een weg oversteken" verboden dan?

Nou geef ik onmiddellijk toe dat ik de wet op dat punt niet helemaal paraat heb, maar ik dacht me te herinneren dat dat alleen het geval is "binnen X meter van een daarvoor bestemde plaats"

Overigens staat op het Jaarbeursplein wel dit prachtexemplaar:
Afbeelding
Dus als je tegen de pliessies zegt dat je je identificeert als lijnbus is er niets aan de hand *O*
(overigens zit er links van de foto tegenwoordig volgens mij gewoon een stoep/voetpad richting de busbaan, maar dat weet ik niet helemaal zeker)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten