Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Suus »

Dat was al heel lang te verwachten. Zo'n enorm terrein vlakbij de binnenstad is goud waard.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Hainje »

Goud is overrated, cryptocurrencies zijn de nieuwe standaard!
🍉
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik fiets iedere dag langs de wijk Kerckebosch in Zeist en zie tegenwoordig steeds vaker een bijna helemaal lege bus 51 op de Arnhemse Bovenweg. De reizigers vanaf Driebergen-Zeist richting Utrecht nemen natuurlijk liever bus 50 omdat deze een snellere route neemt en vaker rijdt. De enige wijk die 51 wél bedient en 50 niet is Kerckebosch. Is 51 hierdoor eigenlijk niet overbodig geworden aangezien 50 veel aantrekkelijker is? In Kerckebosch blijft er genoeg busaanbod met lijnen 56, 381 en 575. 43 is overigens een tijdje geleden verdwenen hier omdat het nieuwe gedeelte van Kerckebosch ook een busverbinding nodig heeft.
56 loopt prima en volgens mij loopt 575 veel beter dan verwacht. Het busje zit vaak overvol! 381 rijdt / reed met van die 6-wielige Mercedes-Benz busjes, maar loopt volgens mij ook niet echt goed.
Nog een leuk nieuwtje waar ik laatst achter ben gekomen: U-OV heeft die bestemmingssymbolen weggehaald van de bus.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

PS Weet iemand of er ook nog een feestelijke opening is van het busstation van Driebergen-Zeist?
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door ovforens »

UtrechtOV schreef:Stalling aan de Europalaan gaat verhuizen
Grote busremise Europalaan<br />verhuist naar Westraven

http://www.ad.nl/utrecht/grote-busremis ... ~a33d06c7/
Een groot deel van de materieelritten wordt al gereden via de A12 of omdat het net een minuutje en een verkeerslicht scheelt via de 't Goylaan.

Qua tijd maakt het alleen echt wat uit voor de lijnen die 's morgen beginnen en 's middags eindigen op Utrecht Centraal. Ik denk aan een lijn 12 (maar die rijdt volgend jaar niet meer), een lijn 2 en een lijn 3 en een 24. Verder is het allemaal om het even of zelfs een gunstigere locatie dan de Europalaan. De grootste kosten zitten denk ik in langere diensten voor chauffeurs die moeten passagieren van en naar de garage aan het begin of einde van de dienst. Die zullen daar nu 4 minuten langer over doen per dienst als ik kijk naar de dienstregeling. Reken maar uit wat dat scheelt op zo'n groot chauffeurskorps.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door ovforens »

OV fan Utrecht schreef:Ik fiets iedere dag langs de wijk Kerckebosch in Zeist en zie tegenwoordig steeds vaker een bijna helemaal lege bus 51 op de Arnhemse Bovenweg. De reizigers vanaf Driebergen-Zeist richting Utrecht nemen natuurlijk liever bus 50 omdat deze een snellere route neemt en vaker rijdt. De enige wijk die 51 wél bedient en 50 niet is Kerckebosch. Is 51 hierdoor eigenlijk niet overbodig geworden aangezien 50 veel aantrekkelijker is? In Kerckebosch blijft er genoeg busaanbod met lijnen 56, 381 en 575. 43 is overigens een tijdje geleden verdwenen hier omdat het nieuwe gedeelte van Kerckebosch ook een busverbinding nodig heeft.
56 loopt prima en volgens mij loopt 575 veel beter dan verwacht. Het busje zit vaak overvol! 381 rijdt / reed met van die 6-wielige Mercedes-Benz busjes, maar loopt volgens mij ook niet echt goed.
Nog een leuk nieuwtje waar ik laatst achter ben gekomen: U-OV heeft die bestemmingssymbolen weggehaald van de bus.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

PS Weet iemand of er ook nog een feestelijke opening is van het busstation van Driebergen-Zeist?
Volgens mij is lijn 51 bewust in het leven geroepen om een nieuwe verbinding te bieden en niet volledig parallel te lopen met buslijn 50. Ik ben niet bekend met de tijden van de 50 en 51, maar ik meende wel ergens gelezen te hebben hier dat de 50 tamelijk vaak flink wat minuten stilstaat op Driebergen. ik kan mij voorstellen dat reizigers aldaar in de al eerst al klaar staande bus springen. Dan is het logsich dat de mensen meer zullen reizen met de 50.

Je noemt de 56, 381 en 575, maar die verbinden Kerkebosch nu juist niet met Utrecht Centrum en CS en zijn daarom ongetwijfeld geen alternatief voor reizigers. Over het algemeen passen mensen hun vervoersvraag niet aan aan het -aanbod en zou het eerder andersom moeten zijn.

De bestemmingssymbolen zijn weggehaald omdat deze voor veel mensen maar slecht te begrijpen waren. De kleuren worden wel veel gebruikt, al is het maar onbewust. Het voordeel van het weghalen van desymbolen is tevens dat de bestemmingen op de voor- en zijkant van de bussen nu in een groter formaat te plaatsen zijn.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Durashift »

Suus schreef:Dat was al heel lang te verwachten. Zo'n enorm terrein vlakbij de binnenstad is goud waard.
In januari dit jaar al bekend....

Is gewoon nodig om iets aan de woning(nood) te kunnen doen.. al duurt dat nog wel een tijdje..

https://www.duic.nl/wonen/10-000-nieuwe ... anaalzone/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door MdJ »

Vanwege concessie Regio Utrecht...
Wegens een wegafsluiting van het Schapenkamp te Hilversum, rijden lijnen 58 en 59 (en meer) om via de Oosterengweg.
Nu begint NL weer een beetje terug te komen van vakantie, staat dat dus vol en kreeg lijn 58 van +4 naar +16 min vertraging door deze omleiding...
Bij twijfel: gebruik beton.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door ovforens »

MdJ schreef:Vanwege concessie Regio Utrecht...
Wegens een wegafsluiting van het Schapenkamp te Hilversum, rijden lijnen 58 en 59 (en meer) om via de Oosterengweg.
Nu begint NL weer een beetje terug te komen van vakantie, staat dat dus vol en kreeg lijn 58 van +4 naar +16 min vertraging door deze omleiding...
Tsja, wegbeheerders...

Ik zie dat de +15 na 90 minuten ingelopen is, de bus kwam op tijd aan op Utrecht CS als 74.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

ovforens schreef: Je noemt de 56, 381 en 575, maar die verbinden Kerkebosch nu juist niet met Utrecht Centrum en CS en zijn daarom ongetwijfeld geen alternatief voor reizigers. Over het algemeen passen mensen hun vervoersvraag niet aan aan het -aanbod en zou het eerder andersom moeten zijn.
Ik bedoelde dat als lijn 51 zou verwijnen er nog genoeg opties overblijven om van/naar Driebergen-Zeist te gaan.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op wo 30 aug 2017, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gerepareerd
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik hoorde vanmorgen van een collega uit Nieuwegein dat er een pendelbuslijn 777 zou rijden op het trajectdeel dat lijn 77 momenteel niet kan bedienen door een omleiding i.v.m. werkzaamheden aan de Batauweg in Nieuwegein. Gezien de omschrijving van het materieel dat hij daarop had zien rijden wordt er een van de SprinterCity's op ingezet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Suus »

Eentje met dubbele achteras, zoals op de stadsdienst Mijdrecht reed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Andere SprinterCity's zijn er niet (meer) in Nederland actief he :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Chrysa »

Lijn 149 in Amstelveen toch nog?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Die van Pouw hebben ook een enkele achteras.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

Juijn Rossum zet er nog een aantal in voor Arriva en ook van Dijk heeft er nog wat rondrijden in Brabant :wink:
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Vooruit, niet meer actief in Nederland bij Qbuzz dan :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Suus »

Voertuig heeft trouwens een wagennummer 1162, maar ik weet niet of dat nog van Syntus is of toch een van Qbuzz.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Da's een Syntus-nummer, waarschijnlijk hebben ze er dan eentje extra gehuurd. Was nog niet geel ook zeker?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Etienne »

Deze (A)

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Aan 't uniform van de chauffeur te zien zit dat ding bij een onderaannemer dus... blijkbaar na Syntus dus al verkocht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Deze bus rijdt op lijn 381 (Austerlitz-NMN)
Laatst gewijzigd door Daniel op do 31 aug 2017, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overbodige quote verwijderd
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ehm, reed op lijn 381. De SprinterCity's zijn al maanden weg bij Syntus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door busfanNL »

Daniel schreef:Aan 't uniform van de chauffeur te zien zit dat ding bij een onderaannemer dus... blijkbaar na Syntus dus al verkocht.
Weet je ook welke??? Pouw misschien?
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Jurre »

Pouw inderdaad.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Daniel schreef:Ehm, reed op lijn 381. De SprinterCity's zijn al maanden weg bij Syntus.
Je hebt gelijk, sorry. Volgens mij rijden de Rosero bussen nu opin lijn 381.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten