Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Echt absurd dat er bij een IC-station als Veenendaal de Klomp niet eens een WC is. Ik had hoge nood, dus heb ik het maar aan een buschauffeur gevraagd of ik even naar de WC mocht in het chauffeurshokje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Hainje »

Er stopt een IC, maar daar is dan ook alles wel mee gezegd. :P
🍉
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

Niettemin vind ik een wc -ook op sprinterstations- een basisvoorziening, zeker gezien niet elke trein een wc meer heeft. Lijkt me ook een kleine moeite voor ns; schoonmakers heb je toch nodig (en wc's zijn ook niet echt schoon anyway :X )
DingeZ
Berichten: 454
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door DingeZ »

Ferdinand schreef:Echt absurd dat er bij een IC-station als Veenendaal de Klomp niet eens een WC is. Ik had hoge nood, dus heb ik het maar aan een buschauffeur gevraagd of ik even naar de WC mocht in het chauffeurshokje.
Veenendaal-de Klomp is geen IC-station, het is een sprinterstation waar IC's stoppen omdat er geen sprinters langs komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Voor wie de halteafroep op knooppunten bij Syntus nog niet lang genoeg vond, ik hoorde vanmorgen deze waar de herhaling door een lange halteafstand zelfs vrijwel direct op volgde...

"De Klomp, station Veenendaal-De Klomp. U kunt hier overstappen op treinen richting Utrecht en Arnhem. Reist u met een OV-chipkaart vergeet dan niet uit te checken. Please remember to check out. Let op, vanaf 1 november kunt u niet meer contant betalen in de bus. U kunt wel pinnen. Kijk voor meer informatie op www.syntusutrecht.nl/betalen"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Jup, heb ik ook gemerkt vandaag.

Ik had je nog tegen kunnen komen, Daniel. Om hoe laat was jij daar? Ik kwam aan om 15:42 met bus 5 en ging weer weg met bus 298 om 16:11.
De bussen van deze lijn zijn trouwens ook niet echt efficiënt. 10 minuten voor de geplande vertrektijd kwam de verlengde Setra aan vanuit Utrecht, maar vertrok direct weer leeg terug. Een kwartier later kwam er nog een standaardbus aanrijden. Op mij en de chauffeur na zat er niemand in. Het is wel een ideale lijn aangezien hij erg snel rijdt en de overstap bij Woudschoten op de 381 perfect is. *bus*
Vincent
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 02:30
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Vincent »

dennistd schreef:
Vincent schreef:Het punt is meer dat wij als chauffeurs ook niet eens weten waar we aan toe zijn. Al maanden wordt er aan ons gevraagd wat er gaat gebeuren. 2 weken voor de brug er tussenuit gaat weten we nog steeds niks. -o-
In verband met de werkzaamheden aan de brug in Nigtevecht wordt lijn 522 bij de brug geknipt.

Er rijdt een bus van Weesp naar Nigtevecht en er rijdt een bus van Nigtevecht naar Vreeland.

Passagiers kunnen via een noodbrug overstappen op de andere bus.

De bussen dienen op elkaar te wachten in verband met overstappende passagiers. Aan beide zijden van de burg kunnen de bussen op elkaar wachten. Wacht op een plek zodat je elkaar kan zien.
Deze instructie hebben wij inderdaad gekregen deze week. Blijft nog de vraag over wat er gaat gebeuren omtrent het in- en uitchecken, omdat passagiers betalen per rit. Komt bij dat het een bus betreft en je dus moet in- en uitchecken in hetzelfde voertuig. 2 keer inchecken is 2 ritten en dus betaald men voor 2 keer, terwijl ze feitelijk gezien maar 1 rit meerijden. Zij mogen tevens nooit de dupe zijn van omleidingen en daarvoor extra betalen natuurlijk. Komt ook nog bij hoe we moeten controleren dat overstappers daadwerkelijk overstappers zijn...

Wat mij betreft is het simpel en gaat het hele chipkaart systeem uit, maar daar zal Syntus niet om staan te springen denk ik... Ze zijn het in ieder geval aan het uitzoeken. Ze hadden er niet aan gedacht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

@Ferdinand: Ik was er om 16.12 uur, zag de 298 nog net met één passagier afslaan bij het verkeerslicht vanaf het Stationsplein in De Klomp. Maar je keek de andere kant op dus je zal mij niet gezien hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

Vanaf de nieuwe dienstregeling worden bij U-OV de Mercedes-Benz Sprinter taxibusjes vervangen door grotere midibussen. Heeft iemand toevallig enig idee om wat voor materieel het hierbij gaat? Kunnen we straks bussen als Iveco Rosero's verwachten of worden het grote bussen van 9m die ook midibus genoemd worden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door matti93 »

Ik meen ergens gelezen te hebben dat het gewoon weer sprinters worden, maar ik kan de bron niet meer vinden. Ik verwacht het model sprinter dat nu op lijn 2 regelmatig te zien is.
Het verschil tussen taxibus en midibus zit in dit geval waarschijnlijk vooral in het rijbewijs dat ervoor nodig is - alles met meer dan 8 passagiers zal wel midibus genoemd worden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Als CTS dan nog diensten voor U-OV rijdt zullen zij vast enkele huidige bussen omstickeren.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door busfanNL »

matti93 schreef:Ik meen ergens gelezen te hebben dat het gewoon weer sprinters worden, maar ik kan de bron niet meer vinden. Ik verwacht het model sprinter dat nu op lijn 2 regelmatig te zien is.
Het verschil tussen taxibus en midibus zit in dit geval waarschijnlijk vooral in het rijbewijs dat ervoor nodig is - alles met meer dan 8 passagiers zal wel midibus genoemd worden.
Klopt alles meer dan 8 personen is een midibus. Stel je hebt geen 8 maar 9 personen is rijbewijs b (autorijbewijs) niet meer voldoende en moet er een D rijbewijs gehaald worden (voor de bus). Dus dat is zegmaar hetzelfde rijbewijs voor de grote bussen. Het worden volgens mij Sprinter city of midcity van VDL op een sprinter chassis.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Het wordt idd een Sprinter / Midcity. Stond achterin het definitieve vervoersplan als bijlage.

De taxibusjes worden overigens slechts ten dele vervangen door midi's: op lijn 14, 15, 78 en 258 (+127 's avonds en in het weekend) gaan weer nieuwe rijden, maar volgens Qbuzz met een lage instap. Misschien dat die ook in het flexgebied gaan rijden.

Het grootste deel van de midi's gaat overigens rijden op routedelen waar nu grote bussen rijden: lijn 11, 43 en 44.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Weer een geniale blunder van Syntus Utrecht met omleidingen... In Scherpenzeel hangen mededelingen op de haltes Doornboomspark, Kerk en Holevoetplein dat ze wegens werkzaamheden aan de Stationsweg op 29 oktober vervallen. Die werkzaamheden zijn echter volgens de borden die ernstige verkeersoverlast op 29 oktober aankondigingen juist op het deel van de Stationsweg wat de bus met die omleiding niet omzeild, daar staan ook al allerlei markeringen op de rijbaan :roll:

Willen ze die overlast niet ondervinden dan zou de nu als alternatief aangegeven halte juist moeten vervallen en de vervallen halte het alternatief moeten zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Gelukkig zijn er oplettende reizigers (die zelf natuurlijk alles goed doen in het leven :mrgreen: ), maar het is inderdaad een foutje en het wordt aangepast _O_
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Achja, de omleiding wegens vertraging op de X80 die meer vertraging opleverde dan de vertraging op de normale route is nog maar net achter de rug :P Ik probeer zelf toch wat minder foutjes zo vlak achter elkaar te maken. (Maar Syntus zal wel tevreden zijn met de nieuwe situatie rond de Hertenkop nu, gezien het punt waar ik nu steeds de tegenbus tref komt die rond 17.00 uur nu zeer waarschijnlijk te vroeg in Woudenberg aan zelfs)

Maar als we het toch over die lijn hebben: hoe gaan jullie het in november eigenlijk doen met de werkzaamheden bij De Klomp. Had al gevonden dat er een doorgang voor de bus open blijft vanuit Ederveen naar station De Klomp, zodat de (X)80 in ieder geval nog redelijk normaal om kan rijden. Echter komen de diverse scholierenlijnen zo weliswaar bij Veenendaal-De Klomp, maar kunnen ze vervolgens niet meer verder omdat ze niet door het tunneltje passen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Suus »

Ik denk dat Syntus een enorme hijskraan laat plaatsen en de bussen over het spoor gaat takelen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
erjeebee
Berichten: 1334
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door erjeebee »

Cabriobussen inzetten en iedereen bukken als we onder het tunneltje doorrijden.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door SuperGhost »

Gewoon de ene bus aan de ene kant laten eindigen en aan de andere kant een andere bus laten opwachten en dan iedereen door het tunneltje laten lopen?
AlbertPool
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door AlbertPool »

Vannacht om 0:45 reed er een witte Citea van Connexxion door de wijk Lunetten, op de Stelviobaan en ging rechtsaf (richting station) de Brennerbaan op. Niet een bus die je verwacht te zien in Utrecht, en zeker niet 's nachts!

@SuperGhost: te voet kun je vanaf de bushalte gewoon de overweg nemen i.p.v. de tunnel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

SuperGhost schreef:Gewoon de ene bus aan de ene kant laten eindigen en aan de andere kant een andere bus laten opwachten en dan iedereen door het tunneltje laten lopen?
Dat kost wel een meer bussen want weet niet of het wel past om drie lijnen één bus uit Rhenen te laten komen die dan op 680, 683 en 690 aansluit.

Vandaag trouwens weer eens een Setra op de X80 uit Rhenen, wat langer wachten doordat hij om moest rijden, maar goed voor de variatie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

AlbertPool schreef:Vannacht om 0:45 reed er een witte Citea van Connexxion door de wijk Lunetten, op de Stelviobaan en ging rechtsaf (richting station) de Brennerbaan op. Niet een bus die je verwacht te zien in Utrecht, en zeker niet 's nachts!
Er reed wel zo'n Citea mee in het tvv van TCR.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Buschauffeur gewond bij botsing tussen twee bussen op Uithof
UTRECHT - Een buschauffeur is vanmiddag gewond geraakt toen hij met zijn bus op een andere bus botste op de Uithof. Het gaat om een kop-staartbotsing. Dat gebeurde op de Heidelberglaan. Over de oorzaak van het ongeluk is nog niets bekend.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Daniel schreef: Echter komen de diverse scholierenlijnen zo weliswaar bij Veenendaal-De Klomp, maar kunnen ze vervolgens niet meer verder omdat ze niet door het tunneltje passen :P
Is geledes inzetten een optie?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Passen die wel dan? Op 680 zit 's ochtends al een gelede, maar voor 683 en 690 zou geleed wel heel groot zijn.
Al zou een gelede 690 mogelijk de tweede bus op 680 vanaf Renswoude overbodig maken. Die rijden vanaf daar toch al exact dezelfde route en vlak achter elkaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten