Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Vincent schreef:
dennistd schreef:
Vincent schreef:Het punt is meer dat wij als chauffeurs ook niet eens weten waar we aan toe zijn. Al maanden wordt er aan ons gevraagd wat er gaat gebeuren. 2 weken voor de brug er tussenuit gaat weten we nog steeds niks. -o-
(..)

Wat mij betreft is het simpel en gaat het hele chipkaart systeem uit, maar daar zal Syntus niet om staan te springen denk ik... Ze zijn het in ieder geval aan het uitzoeken. Ze hadden er niet aan gedacht.
Onvoorstelbaar... zal toch niet de eerste, 'geknipte' lijn door werkzaamheden zijn, denk?

Oplossing zal wel een 'management' oplossing zijn: geld terug vragen via een OV chipkaart correctie site.
erjeebee
Berichten: 1334
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door erjeebee »

Pragmatische oplossing is een papieren oplossing:
Geef iedereen die overstapt (en dus op de eerste rit is in gecheckt) bij het uitstappen een overstapkaartje.
Chauffeur van andere bus neemt kaartje in en laat reiziger zonder inchecken instappen.
Kosten verwaarloosbaar en geen verder gedoe voor reizigers en Syntus.
Vincent
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 02:30
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Vincent »

Durashift schreef:
Vincent schreef:...
Onvoorstelbaar... zal toch niet de eerste, 'geknipte' lijn door werkzaamheden zijn, denk?

Oplossing zal wel een 'management' oplossing zijn: geld terug vragen via een OV chipkaart correctie site.
erjeebee schreef:Pragmatische oplossing is een papieren oplossing:
Geef iedereen die overstapt (en dus op de eerste rit is in gecheckt) bij het uitstappen een overstapkaartje.
Chauffeur van andere bus neemt kaartje in en laat reiziger zonder inchecken instappen.
Kosten verwaarloosbaar en geen verder gedoe voor reizigers en Syntus.
De oplossing is niet in laten checken als ze zijn overgestapt en de passagiers vertrouwen op hun woord dat ze zijn overgestapt. Is redelijk te controleren buiten de spits, maar in de spits zal het een ander verhaal zijn. Alleen elke keer tegen iedereen zeggen dat ze niet moeten inchecken... Vind de geboden oplossing eerder lastig dan handig, maar goed, wie ben ik... Ik ben iig blij dat ik alleen de Weesp kant hoef te rijden en dus gewoon na elke rit koffie kan halen.

Vanaf woensdag ga ik het meemaken. Eerst nog 3 diensten in Soest rijden voor ik 4 diensten in Weesp rij.
erjeebee
Berichten: 1334
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door erjeebee »

In feite dezelfde oplossing.
Maar dan moet je passagiers vertrouwen en dat doen busbedrijven niet.
Vandaar kaartjes toevoeging.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

erjeebee schreef:Pragmatische oplossing is een papieren oplossing:
(..)
Kosten verwaarloosbaar en geen verder gedoe voor reizigers en Syntus.
Ook een goed idee. :pos:
vincent schreef: (..) Ik ben iig blij dat ik alleen de Weesp kant hoef te rijden en dus gewoon na elke rit koffie kan halen.(..)
*O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Overigens is er aan de andere kant van de provincie een soortgelijk geval: ook de 509 van Leusden naar Barneveld krijgt zeer binnenkort te maken met werkzaamheden waarbij er aan weerszijden van een brug gekeerd wordt en doorgaande reizigers via een noodbrug kunnen overstappen.
Weliswaar een Gelderse lijn, maar de werkzaamheden zijn in de provincie Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Vincent
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 02:30
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Vincent »

erjeebee schreef: Maar dan moet je passagiers vertrouwen en dat doen busbedrijven niet.

Het is een buurtbuslijn, dus er wordt niet zo heel nauw gekeken door de vervoerders. Normaliter zijn overigens de verenigingen verantwoordelijk voor oplossingen, maar in dit geval bestaat die (nog steeds) niet.
Durashift schreef:
Vincent schreef: (..) Ik ben iig blij dat ik alleen de Weesp kant hoef te rijden en dus gewoon na elke rit koffie kan halen.(..)
*O*

Zolang ik mijn koffie heb, vind ik het allemaal prima. Ik krijg gewoon netjes betaald, dus ik wil tijdens mijn werk gewoon koffie *bus*
Overigens bestaat er natuurlijk de mogelijkheid dat we even overstappen voor een rondje.
Daniel schreef:Overigens is er aan de andere kant van de provincie een soortgelijk geval: ook de 509 van Leusden naar Barneveld krijgt zeer binnenkort te maken met werkzaamheden waarbij er aan weerszijden van een brug gekeerd wordt en doorgaande reizigers via een noodbrug kunnen overstappen.
Weliswaar een Gelderse lijn, maar de werkzaamheden zijn in de provincie Utrecht.
Ik ben benieuwd hoe creatief de vereniging daar gaat zijn met een oplossing. Heb je hier meer info over? Misschien dat ze bij ons kunnen leren :mrgreen:
erjeebee
Berichten: 1334
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door erjeebee »

Wat is er te leren dan? :P
Er is toch nog geen oplossing?

O wacht, Vincent draagt er zelf eentje aan:
Vincent schreef:Overigens bestaat er natuurlijk de mogelijkheid dat we even overstappen voor een rondje.
Addege dat nou altijd doet, dan heb je je oplossing:
  • Bussen komen aan aan beide kanten van de brug
  • Overstappende passagiers EN CHAUFFEUR lopen naar de andere kant en gaan verder met de andere bus.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door marvinkok »

Bij die Gelderse situatie in Utrecht staat in de berichten dat de chauffeurs de bus zodanig bij de brug neer dienen te zetten zodat ze elkaar kunnen zien en zo alle passagiers meenemen..
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ODRAIL »

dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat oogt meer als een wat hyperactieve Webasto oftewel verwarming, die was vandaag natuurlijk voor het eerst weer volop nodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Vincent
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 02:30
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Vincent »

erjeebee schreef:Addege dat nou altijd doet, dan heb je je oplossing:
  • Bussen komen aan aan beide kanten van de brug
  • Overstappende passagiers EN CHAUFFEUR lopen naar de andere kant en gaan verder met de andere bus.
Da's geen doen om het elke rit te doen. Blijf je bezig je zitpositie goed te krijgen. Met mijn bijna 2 meter moet ik altijd wel iets verstellen.
marvinkok schreef:Bij die Gelderse situatie in Utrecht staat in de berichten dat de chauffeurs de bus zodanig bij de brug neer dienen te zetten zodat ze elkaar kunnen zien en zo alle passagiers meenemen..
Als het mogelijk is zullen wij dat ook doen volgens instructies. Maar dan moet het wel mogelijk zijn, aangezien het aan de Nigtevecht kant een kruispunt betreft. Daarnaast staat er in de daluren een taxibusje aan de overkant. Dat word gezellig! Ging ook heel goed met de 821 bij Kerklaan, maar niet heus. :mrgreen:
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door diederickx »

Ik zag vandaag dat de busbaan van Mijdrecht naar Amstelhoek Tienboerenweg weer open is.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Voor wie het niet gezien heeft, CAF heeft op innotrans een demo gegeven met digitaal gekoppelde uithoftrams.

Weet iemand of dit ook is hoe gekoppelde trams in de praktijk zullen gaan rijden? Er is ten slotte geen duidelijk zichtbaar koppelmechanisme.
Bij twijfel altijd klagen
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

Dat lijkt me juist het hele idee. Virtueel gekoppeld (≠digitaal gekoppeld, al zal dat hier wel het geval zijn) is dus niet fysiek gekoppeld. Het zal dus wel via een draadloze verbinding gebeuren of via pulsen in het een of ander. Brengt wel weer de vraag op hoe storingsgevoelig dat is, want draadloze verbindingen bij zulke infrastructuur is vragen om problemen.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door MdJ »

Vanochtend een Ebusco over de Vleutenseweg richting Leidsche Rijn als '28 Instructierit'.
Bij twijfel: gebruik beton.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

TimoD schreef:Dat lijkt me juist het hele idee. Virtueel gekoppeld (≠digitaal gekoppeld, al zal dat hier wel het geval zijn) is dus niet fysiek gekoppeld. Het zal dus wel via een draadloze verbinding gebeuren of via pulsen in het een of ander. Brengt wel weer de vraag op hoe storingsgevoelig dat is, want draadloze verbindingen bij zulke infrastructuur is vragen om problemen.
Dat leek me ook ja, maar ik vraag me af of de technologie volwassen genoeg is om in de praktijk gebracht te worden. Ik heb ten slotte nooit eerder een vergelijkbare demo oid. gezien.
Daarbij vraag ik me af of het gat tussen de trams niet als gevaarlijk gezien kan worden, men zou er in principe tussen kunnen vallen/springen.
Bij twijfel altijd klagen
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Vanochtend op de stalling aan de Europalaan stond dit voertuig. Plaatje is met een telefoon gemaakt, maar wilde hem toch even laten zien. Vermoedelijk is dit een nieuw aangeschafte bus die vanaf December bij Qbuzz gaat rijden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ArrivaBas »

Gezien de kleurstelling zal dit inderdaad een bus voor DMG zijn. Grote kans dat deze bus op lijn 5, 21 en 22 gaat rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Utrechtse bus bekogeld, vrouw krijgt steen tegen haar hoofd
UTRECHT - Een vrouw in een Utrechtse stadsbus heeft vanavond een steen tegen haar hoofd gekregen. Die werd op de Dichtersbaan door de ruit van de bus gegooid. De bus, lijn acht, was vertrokken van Utrecht Centraal en onderweg naar de wijk Lunetten.
De politie en busbedrijf U-OV melden dat er niemand gewond is geraakt. Maar de schrik zat er onder de reizigers dus goed in. Zij moesten overstappen naar een andere bus.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Wacht even, ze melden dat er niemand gewond is geraakt terwijl die vrouw een steen tegen haar hoofd heeft gekregen?
Mis ik iets?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Door een steen tegen je hoofd hoef je natuurlijk niet persé gewond te raken (A)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door trolly »

:Y

Ons Aking leunt ook wel een tegen een muur.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Klein detail over het hoofd gezien!
Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten