Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Alex99 »

Wat ik ook wel interessant vind, is dat deze bron vermeldt dat de werkzaamheden bij De Klomp tot 20 november gaan duren, terwijl de omleiding voor de bussen op 9292 er tot 17 november op staat. We zullen het allemaal wel zien. :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Op de borden bij de kruising staat ook 20 november inderdaad, waarbij overigens de omleidingsborden voor autoverkeer expliciet verwijzen naar een route buitenom en dus niet door Ederveen heen.
Nou zou het kunnen dat er van 18 tot 20 november meer mogelijk is voor de bussen, sowieso is er voor de X80 en vrachtverkeer naar De Klomp speciaal een corridor door het werkvak heen bij gebrek aan alternatieve routes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

In de kv1 data van U-OV staan de nachtlijnen nog steeds als 4xx ipv Nx.. Zou het nog veranderd worden naar Nx of heb ik het gemist
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Dat was de bedoeling ja, maar alleen als het technisch mogelijk was. Kennelijk kan het systeem van Qbuzz de N niet aan.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Spijtig. Was mooi geweest als er gewoon één lijn in nachtbussen zou zijn.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Rijdt dat treintje eigenlijk nog wel in Vollenhove? Ik zie alleen maar dat blauwe busje met voor de voorruit het nummer 253.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

Nee, ze zijn al na twee of drie dagen van dat treintje afgestapt :')

Nu rijden er overdag (tot 18 à 19 uur) twee busjes, zodat er een hogere frequentie is. In dat treintje zaten ook nooit meer dan drie of vier mensen, dus dat ze ermee opgehouden zijn, verbaast me absoluut niet.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ander dingetje dan: door omstandigheden gaat het fietsen tijdelijk niet heel fijn en dus wilde ik deze week met de bus naar het werk. Ik dacht dat bus 575 wel al om 8:00 startte vanaf Soest, maar blijkbaar vertrekt de eerste bus pas een uur later.
Om 9:23 zou ik dan pas de bus kunnen pakken, dat is veel te laat.
Ik geloof dat buurtbus 575 zo laat begint met rijden door te veel vraag, maar zou in de ochtend niet een ritje eerder mogelijk zijn? Ik zie het meer als toevoeging aan bus 56 en niet een vervanger of passagierssteler. Eventueel zou die eerste rit gereden kunnen worden met een Rošero.
Wat vinden jullie ervan?
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door cassie127 »

Zit het hem niet in dat het busje op een andere lijn nodig is in de ochtendspits? Hier in de regio is er een buurtbusvereniging die tussen 07:15 en 07:30 uur 3 busjes inzetten om aan de vraag te kunnen voldoen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Vincent
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 02:30
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Vincent »

Ferdinand schreef:Ander dingetje dan: door omstandigheden gaat het fietsen tijdelijk niet heel fijn en dus wilde ik deze week met de bus naar het werk. Ik dacht dat bus 575 wel al om 8:00 startte vanaf Soest, maar blijkbaar vertrekt de eerste bus pas een uur later.
Om 9:23 zou ik dan pas de bus kunnen pakken, dat is veel te laat.
Ik geloof dat buurtbus 575 zo laat begint met rijden door te veel vraag, maar zou in de ochtend niet een ritje eerder mogelijk zijn? Ik zie het meer als toevoeging aan bus 56 en niet een vervanger of passagierssteler. Eventueel zou die eerste rit gereden kunnen worden met een Rošero.
Wat vinden jullie ervan?
De 575 begint zijn rit vanaf Soest-Zuid om 8:01, zoals al een tijdje is. Behalve op zaterdag, dan een uurtje later.

Waarom er pas om 8 uur gereden word weet ik niet, maar wat ik heb gehoord heeft het met de vraag te maken waaraan de vereniging niet kan voldoen.
cassie127 schreef:Zit het hem niet in dat het busje op een andere lijn nodig is in de ochtendspits? Hier in de regio is er een buurtbusvereniging die tussen 07:15 en 07:30 uur 3 busjes inzetten om aan de vraag te kunnen voldoen
Nee. Er zijn voor de vereniging 2 busjes (115 en 116) beschikbaar voor de 575, waarvan er eentje in Soest en eentje in/bij Driebergen staat gestald.

Er zijn nog 2 andere busjes (117 en 118) voor lijn 573 die bedoeld zijn voor de vereniging en ook het logo dragen, maar voorlopig niet in handen zijn van de vereniging door een tekort aan vrijwilligers. De 573 wordt vooralsnog dan ook uitsluitend gereden door betaalde (uitzend)krachten, waar ik er één van ben.

---

Zaterdag heb ik de 522 (Weesp-Nigtvecht/Vreeland) gereden, maar manmanman, wat laat het taxibedrijf zich weer kennen... Continue in de vertraging (nergens voor nodig op zaterdag), waardoor ik ook met vertraging vertrek of hij komt gewoon niet opdagen... Ze maken er een puinhoop van daar. Heb je een half uur in Nigtevecht gewacht op hun, waar je geen faciliteiten hebt, dan wil je wel je paar minuten in Weesp benutten om gebruik te maken van toilet en koffie halen. Koffie is waar ik als chauffeur op leef, dus gun mij dat. :mrgreen:
Gelukkig gaat het doordeweeks met de overstap wel goed, dan zit er een capabele jongen op de taxi, die we na wat bijsturen afgericht hebben.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Bedankt voor je bericht, Vincent. Ik denk dat ik dan bij zaterdag heb gekeken. :oops:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Vincent schreef:Waarom er pas om 8 uur gereden word weet ik niet, maar wat ik heb gehoord heeft het met de vraag te maken waaraan de vereniging niet kan voldoen.
Ik herinner me ook zoiets ja, maar dat ging vooral om het lusje in Rijsenburg waar voor de komst van lijn 575 nog met twee busjes in de ochtendspits werd gereden door U-OV. In het vervoerplan 2018 van Syntus staat daarover:
Van reizigers uit Driebergen is bekend dat zij vragen om extra vroege ritten, die aansluiten bij werken
schooltijden. Dit is bewust niet aangeboden, zodat reizigers naar de grote bus aan de Hoofdstraat
lopen/fietsen, of naar het station gaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kwam mijn omgeleide X80 in Ederveen een 680 tegen, kennelijk rijdt de versterkingsrit uit Renswoude wel ondanks dat het wat lastig daar komen is. Gelukkig wordt wel per richting een iets andere omleiding gereden waardoor het kruisen van een tegenbus niet zo problematisch is.
Al zullen de scholieren daardoor lang hebben staan wachten want die zag ik vanuit de bus bij de vervallen halte Schras staan wachten i.p.v. bij de noodhalte op een bus die al voorbij was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Hopelijk leren die scholieren op school beter dan bij de halte: vanmorgen stond er weer een lading scholieren bij de vervallen halte Schras te wachten in plaats van bij de noodhalte om de hoek :P Al kan de communicatie vanuit Syntus ook beter want die communiceren stug dat 680 tussen Veenendaal en Woudenberg vervalt terwijl de versterkingsrit vanaf Renswoude gewoon rijdt (en gezien waar ik die vanmorgen vandaan zag komen pikt die ook nog de reizigers uit Ederveen en mogelijk ook De Klomp op.

Vanmiddag schoot het op de X80 ook niet zo op: de bus die ik eigenlijk had willen nemen ging op De Klomp met +25 buiten dienst omdat de bus schoongemaakt moest worden, daar lag een plas bloed in na een ongeval in Veenendaal waarbij een passagier gewond geraakt was.
Kan gebeuren, maar zal je natuurlijk net zien dat de volgende met +10 reed. Bij de kruising bij De Klomp kwam de verkeersregelaar op zijn dooie gemak de pylonnen weghalen om de bus door te laten en in Ederveen had de chauffeur een straatje te vroeg waardoor we er de tegenbus er troffen en bus even moesten wachten om die voorbij te laten. Al met al toch +50 opgelopen zo, gelukkig is er eigenlijk zelden zoiets aan de hand.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Brjj
Berichten: 21
Lid geworden op: do 16 aug 2018, 19:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Brjj »

Misschien vindt Daniel deze opmerking niet alles, maar ik ben benieuwd naar jullie mening. :D

De (X) 80 rijdt nu dus door Ederveen. Gisteren was de gemiddelde vertraging tijd die in Ederveen is opgelopen van de x80 naar Rhenen ongeveer 3 minuten. Dit is met de extra drukte in Ederveen en open liggen van het kruispunt niet zo veel.

De bereikbaarheid van Ederveen met alleen het OV is niks. De 505 rijdt een keer per uur en op onlogische tijden. Waarom kan je de (X) 80 niet gewoon altijd door Ederveen laten rijden. In Scherpenzeel kunnen de bussen met krappe wegen ook rijden, dus waarom in Ederveen niet (De dubbel gelede 680 kan het zelfs) . Halte Schras is er voor de helft al (ja er ontbreekt een bordje :)) en de bereikbaarheid van Ederveen gaat met sprongen omhoog.

Waarschijnlijk wordt de reistijd 3 min langer, maar ik denk dat er verkeer technische nog wat zaken kunnen veranderen waardoor de bussen makkelijker kunnen rijden.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen ;)
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Roeland »

Brjj schreef:Misschien vindt Daniel deze opmerking niet alles, maar ik ben benieuwd naar jullie mening. :D

De (X) 80 rijdt nu dus door Ederveen. Gisteren was de gemiddelde vertraging tijd die in Ederveen is opgelopen van de x80 naar Rhenen ongeveer 3 minuten. Dit is met de extra drukte in Ederveen en open liggen van het kruispunt niet zo veel.

De bereikbaarheid van Ederveen met alleen het OV is niks. De 505 rijdt een keer per uur en op onlogische tijden. Waarom kan je de (X) 80 niet gewoon altijd door Ederveen laten rijden. In Scherpenzeel kunnen de bussen met krappe wegen ook rijden, dus waarom in Ederveen niet (De dubbel gelede 680 kan het zelfs) . Halte Schras is er voor de helft al (ja er ontbreekt een bordje :)) en de bereikbaarheid van Ederveen gaat met sprongen omhoog.

Waarschijnlijk wordt de reistijd 3 min langer, maar ik denk dat er verkeer technische nog wat zaken kunnen veranderen waardoor de bussen makkelijker kunnen rijden.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen ;)
Vraag me af of deze vraag in dit topic thuishoort.
Maar los daarvan, mijn visie op het busvervoer in Ederveen:
* Ederveen is een kleine kern met (te) weinig vervoersvraag voor een vaste busverbinding
* Ederveen is prima ontsloten met een IC-station op 10 minuten fietsafstand (qua ligging vergelijkbaar met Veenendaal-oost dat ook nagenoeg geen OV heeft)
* daarnaast is er een buurtbus 505 naar de nabijgelegen kernen Veenendaal en Lunteren
* en voor de scholierenspits is er ook nog een enkele spitsbus van/naar Amersfoort
Heb je trouwens gebruikscijfers van de 505, die erop zouden kunnen duiden dat er in Ederveen een forse vervoersvraag zou bestaan? Ik zie die 505 regelmatig rijden, maar heb hem nog nooit overvol gezien...

En daarbij komt: de lokale weggetjes tussen Renswoude en Ederveen zijn ab-so-luut ongeschikt voor regulier busvervoer.
Het is ronduit onzinnig om de X80 zo'n 5 minuten langzamer te maken (en daardoor nog onaantrekkelijker te maken voor de huidige reizigers) om een gehucht te bedienen waarvoor de X80 nauwelijks iets toevoegt (omdat er al een parallelle buurtbus rijdt).
Mocht er werkelijk een (latente) vervoersvraag vanuit Ederveen zijn, dan moet je niet de drukke X80, maar zou je eerder de rustige 298 door Ederveen kunnen laten rijden. Die is op het laatste stukje (Renswoude - Klomp) toch niet zo druk bezet. Maar dan nog blijft het probleem, dat de 298 zich in heel wat bochten moet wringen om in het Ederveense buitengebied een tegemoetkomende tractor te passeren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

De wegen in Ederveen zijn inderdaad veel te smal, in Scherpenzeel is alles nog breder.
Daarnaast vraag ik me af of er überhaupt vraag naar een verbinding naar Amersfoort is. Die vraag is in Renswoude al minimaal met een veel grotere stroom naar Veenendaal toe. En dan heeft Renswoude nog een behoorlijk bedrijventerrein waar wat reizigers vanuit Amersfoort heen reizen, dat heeft Ederveen al helemaal niet.

Daarnaast zit de buurtbus nooit overvol zoals Roeland al opmerkt. Veel vraag richting Veenendaal is er dus kennelijk ook niet, en de reizigers die er zijn fietsen vaak al naar De Klomp.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Brjj
Berichten: 21
Lid geworden op: do 16 aug 2018, 19:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Brjj »

Vraag me af of deze vraag in dit topic thuishoort
.
Ja sorry, ik dacht gaat over x80, dus zou hier wel kunnen.
Maar los daarvan, mijn visie op het busvervoer in Ederveen:
* Ederveen is een kleine kern met (te) weinig vervoersvraag voor een vaste busverbinding
* Ederveen is prima ontsloten met een IC-station op 10 minuten fietsafstand (qua ligging vergelijkbaar met Veenendaal-oost dat ook nagenoeg geen OV heeft)
* daarnaast is er een buurtbus 505 naar de nabijgelegen kernen Veenendaal en Lunteren
* en voor de scholierenspits is er ook nog een enkele spitsbus van/naar Amersfoort
Heb je trouwens gebruikscijfers van de 505, die erop zouden kunnen duiden dat er in Ederveen een forse vervoersvraag zou bestaan? Ik zie die 505 regelmatig rijden, maar heb hem nog nooit overvol gezien...
Je geeft aan dat er te weinig vraag is. Maar dat is naar mijn mening net zo onduidelijk of er wel vraag is. Dat de 505 niet vol zit is geen duidelijke meting. Omdat de 505 niet de meest logische tijden heeft en deze maar 1x in het uur gaat, kiezen mensen hier niet voor. Maar je hebt een punt, het is idd prima te fietsen naar de klomp.
En daarbij komt: de lokale weggetjes tussen Renswoude en Ederveen zijn ab-so-luut ongeschikt voor regulier busvervoer.
Het is ronduit onzinnig om de X80 zo'n 5 minuten langzamer te maken (en daardoor nog onaantrekkelijker te maken voor de huidige reizigers) om een gehucht te bedienen waarvoor de X80 nauwelijks iets toevoegt (omdat er al een parallelle buurtbus rijdt).
Mocht er werkelijk een (latente) vervoersvraag vanuit Ederveen zijn, dan moet je niet de drukke X80, maar zou je eerder de rustige 298 door Ederveen kunnen laten rijden. Die is op het laatste stukje (Renswoude - Klomp) toch niet zo druk bezet. Maar dan nog blijft het probleem, dat de 298 zich in heel wat bochten moet wringen om in het Ederveense buitengebied een tegemoetkomende tractor te passeren.
Ja, daar kan ik niets op aanmerken. Die wegen zijn idd smal. Maar bij de 680/683 gaat het altijd goed. Waarom zou zo'n x80 dat niet kunnen?

Maar ik ben het met jullie eens, dit zou wel voor minder confort en extra reistijd opleveren. Maar bedankt voor jullie mening :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

De 680 en 683 komen er maar 2x/dag per richting, da's wat anders dan elk halfuur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Het duurde even voor ik hem in de gaten had, maar er zit wat geinigs in de omroep van de tijdelijke halte van X80 in Ederveen... Bij halte Schras klinkt "Schras **pling**" door de bus, erg apart om dat aankondigingssignaal pas na de haltenaam te horen :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

RTV Utrecht heeft een artikel gepubliceerd over de problemen met de bewoners van AZC Leersum. Hier komt lijn 50 langs.
Schijnt elke dag ''raak'' te zijn. Hoor inderdaad soms verhalen van collega's dat je denkt ''je maakt een grapje, hoe is het mogelijk?!'' :X
Zelf heb ik nog geen negatieve ervaringen met halte Hoogstraat gelukkig.

Artikel: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1847236/
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ik heb vandaag een U-OV gelede 45xx gezien met op de bestemmingsfilm: '50 instructierit'. Hij reed vanaf de Dijnselburgerlaan naar de stalling.
Ik zie normaal U-OV alleen rijden met haar eigen lijn nummers en instructierit. Was vreemd gezicht.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Kijk aan, een chauffeur die bewijst dat er niks mis is met de totale rijtijd op de X80... Stipt op tijd uit Amersfoort en compleet met de omleiding door Ederveen alsnog met -1 op De Klomp aangekomen. En dat simpelweg door niet minuten op Woudenberg De Poort te gaan staan wachten terwijl er daarna tijd te kort is, maar wel met her en der wachten op reizigers die op de geplande vertrektijd aan kwamen lopen.

Ik begin die analyse van Syntus die vanaf december tot extra rijtijd leidt op het stuk waar nu al tijd over is steeds raarder te vinden :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Klopt, Daniël. Ik vind de (X)80 ook erg leuk om te rijden en netto is de tijd ook voldoende, alleen de rijtijdverdeling is krom.
Net wat je zegt, na De Poort wordt het krap, in Scherpenzeel ook 2 minuten te kort, maar het laatste stuk tot aan De Klomp zie je de vertraging met sprongen minder worden :X
Met de gewone 80 lukt het mij overigens nooit om vanaf Leusden op tijd in Amersfoort te zijn. Meestal loop ik daar zo'n 4 minuten achter.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Tja, des te vreemder dat de bus dus in de nieuwe dienstregeling 2 minuten eerder uit Amersfoort vertrekt en dan tot in Woudenberg een gelijke rijtijd houdt om vervolgens op de huidige tijd in Scherpenzeel te zijn. Die twee minuten hadden ze ook kunnen vrijmaken door de vertrektijden vanaf De Poort 2 minuten te vervroegen, dat haal je met de huidige vertrektijden uit Amersfoort makkelijk immers.

En idd. tussen Renswoude en De Klomp zie je de aankomsttijd op De Klomp soms wel met 5 minuten teruglopen ten opzichte van wat er na de laatste halte in Scherpenzeel stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten