Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Aking »

Ach, waarom zou je ook naar Maartensdijk willen... Of bestaat de Sojos nog steeds? :P
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Rijdt er sochtens een rit van de 127 weer met een citaro omdat ik de 4007 erop zag rijden ik dacht dat dat niet meer was???
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ja, de rit van 7.45 uur uit Kockengen naar station Vleuten rijdt met een "grote bus" volgens de voetnoot in de dienstregeling, hoe groot wordt niet gespecificeerd :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:Lijn 65 heeft momenteel een flinke omleiding wegens werkzaamheden aan de Structuurbaan in Nieuwegein die ook langdurig is. Wat daarbij opvalt is dat de omleiding volledig in de lopende dienstregeling verwerkt is. (..)
Hetzelfde is het geval in de bussen waarin de haltes op de omleiding op de schermen staan. (..)
De tijdelijke bushalte (t.b.v. de omleiding) op de N408 t.h.v. het viaduct heeft de aannemer afgelopen nacht weggehaald, zag ik. (stelcon platen).
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door ovforens »

MdJ schreef:OV-Info app meldt dat de laatst twee ritten van lijn 55 (22:47+23:47) vervallen. Laatste mogelijkheid naar Maartensdijk was dus al om 21:47(!)
Onaanvaardbaar bij een uurdienst. Overigens kan een eenmaal vervallen rit niet teruggezet worden in de appjes. Weet je zeker of deze ritten niet gereden hebben? Als verkeersleiding zou ik dan een lijn 7 laten vervallen ofzo en bus+chauffeur op de 55 laten rijden als ze nergens een chauffeur vandaan kunnen toveren. Uiteraard niet eentje die de laatste 7 van de dag rijdt of op CS aansluiting geeft op de laatste ritten van de dag van andere lijnen, anders krijg je dat weer.
Laatst gewijzigd door ovforens op do 14 sep 2017, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Aking »

En dan mag ik lopen zeker? :evil:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door MdJ »

ovforens schreef:
MdJ schreef:OV-Info app meldt dat de laatst twee ritten van lijn 55 (22:47+23:47) vervallen. Laatste mogelijkheid naar Maartensdijk was dus al om 21:47(!)
Onaanvaardbaar bij een uurdienst. Overigens kan een eenmaal vervallen rit niet teruggezet worden in de appjes. Weet je zeker of deze ritten niet gereden hebben? Als verkeersleiding zou ik dan een lijn 7 laten vervallen ofzo en bus+chauffeur op de 55 laten rijden als ze nergens een chauffeur vandaan kunnen toveren. Uiteraard niet eentje die de laatste 7 van de dag rijdt of op CS aansluiting geeft op de laatste ritten van de dag van andere lijnen, anders krijg je dat weer.
Geen idee, ik zat lekker warm en gezellig voor de centrale verwarming.
Bij twijfel: gebruik beton.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Durashift »

@Aking. Nee, gewoon ff wachten op de volgende 7. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:De tijdelijke bushalte (t.b.v. de omleiding) op de N408 t.h.v. het viaduct heeft de aannemer afgelopen nacht weggehaald, zag ik. (stelcon platen).
De omleiding is dan ook al een tijdje afgelopen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Studenten bij overvolle bushalte Uithof moeten "even doorbijten"
UTRECHT - Alle mogelijkheden zijn bekeken maar het is nu even niet anders. Dat zei wethouder Lot van Hooijdonk in een reactie op vragen van Student en Starter over de chaos bij de tijdelijke bushalte Heidelberglaan op de Uithof.
De wethouder belooft dat de nieuwe bushalte aan de Heidelberglaan in de eerste week van oktober klaar is. Dan moeten ook de lange rijen bij de halte verdwijnen. Door werkzaamheden op de Uithof moeten reizigers het nu nog doen met een tijdelijke bushalte. Die is te krap voor de stroom reizigers en daardoor staan er lange rijen.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door dennistd »

Daniel schreef:Door werkzaamheden op de Uithof moeten reizigers het nu nog doen met een tijdelijke bushalte. Die is te krap voor de stroom reizigers en daardoor staan er lange rijen.
Lange rijen ontstaan er volgens mij niet als er voldoende bussen rijden. Blijkbaar kunnen de bussen de drukte niet aan bij de halte, waardoor er een opstopping ontstaat die extra opvalt omdat de halte kleiner is dan normaal (?).
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Mdk »

Dat er te weinig capaciteit is op de uithoflijnen is geen nieuws, dat is de reden dat er uberhaupt een tram aangelegd wordt.
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 15 sep 2017, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Het probleem van de Uithoflijnen is gewoon dat er grote pieken kunnen zijn die nu allemaal op één kleine halte samenkomen. Specifiek bij halte Heidelberglaan waar het nu mis gaat was voor de komst van de tijdelijke halte sprake van een halte direct aan de busbaan met erachter een halte met haltehaven. Die laatste werd gebruikt door lijn 12 waardoor een bus er ook even kon wachten tot ´ie optimaal gevuld is zodat de flexibele inzet goed coördineerbaar was.
Nu die haltehaven er niet meer is kan je minder makkelijk al een flexbus klaar hebben staan omdat je dan de andere lijnen die langs die halte komen hindert, dan zou je immers een file van andere bussen achter die wachtende flexbus krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Mdk »

ter illustratie van het bovenstaande comment, een foto van de oude situatie bij de halte heidelberglaan (richting stad)
Afbeelding
overigens heb je wel gelijk daniel, de capaciteit is bij lange na niet het enige huidige probleem.
de halte is smal, kort (in verhouding met de oude, en de oude tijdelijke haltes), je kan slechts vanaf 1 punt de halte op, wat sowieso al een smalle doorgang is waar zowel fietsers en voetgangers doorheen moeten. Dit in combinatie met het gebrek aan capaciteit en de grote spitspieken (waarvan ik trouwens vermoed dat ze lager zijn dan in de "rest" van het ov, gezien de uren die studenten op school zitten veel beter gespreid zijn dan 9-tot-5 werkend nederland) zorgt niet bepaald voor een goede doorstroom.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik had trouwens vanmiddag een stadscitaro op lijn 66 in Utrecht, eerste LE ingeruild voor een stadswagen toevallig? Hoewel het ook wat anders kan zijn want er stond vanmorgen een Ambassador bij de werkplaats aan de Europalaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door robertgvu »

Vandaag en gisteren was de Pouw 111 actief op lijn 777 in Nieuwegein. Zoals bekend de vaste bus op lijn 22 in Utrecht. Ik ben twee weken weg geweest en weet dus niet of deze bus eerder heeft gereden op de 777. De lijn zelf zal volgens planning morgen verleden tijd zijn evenals de huidige omleidingen in Batau. Dit laatste lijkt ook noodzakelijk omdat de Batauweg tussen A.C. Verhoefweg en de aansluiting met de Galecopperlaan er uit gaat wegens herbestrating. Alle normale routes kunnen dus weer hersteld worden.
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door robertgvu »

Gisteren op de Europalaan geweest. Er waren onder meer behendigheidswedstrijden tussen verschillende teams busbestuurders van onder andere QBuzz, Arriva, RET en Connexxion. Ook de elektrische wagens 4606 en 4608 waren daarbij actief. De hele serie is dus in ieder geval aanwezig, alleen de eerste drie (4601-4603) rijden tot nu toe daadwerkelijk op lijn 1.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Durashift »

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door marvinkok »

Wijzen komen uit het oosten (A)
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

De U-OV Citea 4124 heeft Dumpert.nl gehaald. :)

http://www.dumpert.nl/mediabase/7245289 ... sorry.html

Ps: moet dat nou, het beeldmerk van het Utrechts Filmfestival op de spiegelkappen??
:N
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Twee opmerkingen:
1. Je zit in het verkeerde topic
2. Het is een Citaro en geen Citea. :wink:
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op di 19 sep 2017, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door CamilleKreemers »

wat is een citato?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door isadora »

Een citaat uitgesproken als een hete aardappel.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Ps: moet dat nou, het beeldmerk van het Utrechts Filmfestival op de spiegelkappen??
Dat gebeurt al jaren...

Wat de gelede Citaro's betreft: er wordt blijkbaar geschoven met die dingen want ik zag vanmorgen dat er nu twee gelede stadswagens op de streekdienst rijden, dat was er de laatste tijd hooguit eentje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ze hebben bussen van lijn 1 over nu he. Vaak zat ook geleed in de stad gezien waar op de chauffeur na, niemand in zat. Dan kan je beter de streeklijnen een impuls geven. Zag op 72, 31 en 52/53 allemaal stad citaro's. Weet nummertjes helaas niet.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten