Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door microshit »

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Daniel »

Op diezelfde site staat, onder vervangend vervoer, trouwens ook de bevestiging van de knip in lijn 74 en 77.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Stephan »

rm7 schreef:
Stephan schreef: Wat houdt die wijziging van lijn 19 bijvoorbeeld in? Het station LR Centrum ligt aan het begin van de route.
Lijn 19 gaat waarschijnlijk eerst door Terwijde en daarna door De Wetering rijden. De precieze invulling is nog niet helemaal duidelijk.
Dat doet de middagvariant van lijn 19 nu ook al. Hij rijdt immers een lus door De Wetering / Terwijde. Bij het in- en uitgaan van de wijk rij je nagenoeg langs het nieuwe station.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door 010jongen »

Op het Connexxion terrein in Nieuwegein staan een hoop pro city's die men kan gebruiken voor de servicelijnen, toch veel beter dan die 8 persoons busjes. Denk dat er een stuk minder geklaagd wordt zodra er "normale bussen" rijden. Vind het tevens raar dat lijn 14 bijv een groot gedeelte van de route door oog in al rijdt zonder halte (richting lombok).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Daniel »

Als je ProCity´s gaat inzetten ben je het hele voordeel van die servicelijnen kwijt, namelijk dat een 8-persoonsbusje met chauffeur een stuk voordeliger is. Een ProCity heb je gewoon een normale buschauffeur voor nodig, die is duurder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Z2N »

Vandaag eens wezen kijken bij het centraal station.

Op het jaarbeursplein zijn de perrons al bijna helemaal af. De bovenleiding hangt nog niet, maar de bevestingsdraden al wel. Ik neem aan dat het houten perron voor de Weense trams is?
Afbeelding
Nieuwe sneltram by Alfenaar, on Flickr
Afbeelding
Hout ftw! by Alfenaar, on Flickr

Nog een keer de huidige halte. Hoogstwaarschijnlijk de laatste keer voor mij. -o-
Afbeelding
Nog even snel de sneltram by Alfenaar, on Flickr
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Daniel »

Behoorlijk stevig stootblok daar aan het eind van het spoor trouwens :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Michael 1988 »

Leuke collega's daar zeg. Zelf houden ze pauze en één iemand zit nog te werken. Geen wonder dat het af en toe tergens traag gaat bij de infra.

Maar even ontopic. De stootblok zal het wel tegen kunnen houden in sommige gevallen. Echter niet alle stootblokken zijn echt goed bestemd tegen treinen en trams met een bepaalde snelheid (er zijn zat voorbeelden te noemen), dus of deze het ook "100%" goed zal doen weet ik ook nog net zo niet. Als ik zo kijk denk ik dat wanneer een tram tegen aan rijdt dat ding eerder om zal vallen dan de tram tegen goed tegenhoudt (echter zal dat niet gebeuren natuurlijk) ;)
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door MdJ »

Michael 1988 schreef:Leuke collega's daar zeg. Zelf houden ze pauze en één iemand zit nog te werken. Geen wonder dat het af en toe tergens traag gaat bij de infra.
Gelukkig zie je dat ook op de foto en wat een conclusie. :roll:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Daniel »

@Michael1988: Omvallen doen die dingen niet zo snel hoor. Hier een voorbeeld wat zo'n stootblok met een trein doet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door 010jongen »

Is dat kruispunt bij 't goylaan nou al aangepast met een nieuwe halte? Ik meen ergens gelezen te hebben dat het haast niet mogelijk was om een halte te creëren voor lijn 1.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door reisthijs »

Nee, er is nog niets aangepast bij die kruising.

Ik vraag me ook af waar die halte dan zou moeten komen, ruimte voor een haltehaven is er niet echt ('t Goylaan heeft grote bomen vlak langs de weg, Hooft Graaflandstraat is vrij smal.) Ik denk dat de bus dan op de rijbaan zou moeten stoppen, wat zo vlakbij een druk kruispunt niet echt handig is.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door rm7 »

De gemeente wil(de) daar geen halte maken. Maar er wordt in ieder geval wel over geklaagd door reizigers, dus wie weet. Verder is de bocht aangepast, omdat deze in de drukte lastig schadevrij te maken was.
matje82
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door matje82 »

ik zie de lijnen 206 en 213 langskomen, welke lijnen zijn dat? is de 206 een variant op lijn 6 (de ritten tot Nijenoord)?
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door microshit »

Versterking van lijn 6 zou in theorie nog niet moeten ingaan. Dat staat pas op 13-4 gepland, wanneer er meer lijnen op CS geknipt worden en lijn 9 gaat rijden. 213 is me al helemaal een raadsel. Gvu.nl en connexxion.nl zwijgen in alle talen over deze lijnen.
Waar zag je deze en in welke richting?
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door wouter15 »

microshit schreef:Versterking van lijn 6 zou in theorie nog niet moeten ingaan. Dat staat pas op 13-4 gepland, wanneer er meer lijnen op CS geknipt worden en lijn 9 gaat rijden. 213 is me al helemaal een raadsel. Gvu.nl en connexxion.nl zwijgen in alle talen over deze lijnen.
Waar zag je deze en in welke richting?
Ik dacht dat de knippingen van de lijnen 6 en 7 (o.a.) later geknipt werden? Of heb ik iets gemist? Ik hoop eerlijk gezegt niet dat die lijnen 13-04 al geknipt worden want ik heb de verbinding van lijn 7 in zijn geheel nog wel nodig en het is handig als die in zijn geheel blijft.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Daniel »

De knip vindt niet m.i.v. 13-4 plaats, maar m.i.v. 13-6 zoals al in de post met alle wijzigingen staat. Ook wel logisch zo tegelijk met de start van de zomerdienstregeling.

Wat 213 betreft, dat zal deze wel zijn:
Op het traject Utrecht Centraal-Venuslaan/Rubenslaan (Diaconessenziekenhuis) zal de frequentie van lijn 41 (of als lijnnummer 13) gedurende de daluren en in de weekeinden worden verhoogd naar een kwartierdienst, omwille van de benodigde capaciteit op deze corridor (koopzondag/zaterdag, vervallen lijn 12 in weekeinden, benutten groeipotentie).
Bron is de OV Uitgangspuntennotitie 2013 van het BRU.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Stephan »

Dat doet lijn 13 nu al. Als de 12 niet rijdt (late avonduren, weekend) rijdt lijn 13 2x/u CS - Stadion v.v. Zo ontstaat er een kwartierdienst samen met de 41.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door wouter15 »

Ik las net op http://www.cu2030.nl dat van 18 tot 22 april de halte Westplein komt te vervallen. Er stond ook dat d bussen worden omgeleid. Weet iemand toevallig ook hoe? GVU en Connexxion zeggen er namelijk helemaal niks over op hun website.
Laatst gewijzigd door wouter15 op wo 10 apr 2013, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Daniel »

Het helpt wellicht als je erbij verteld waar op die site je dat gelezen hebt, ik kan het er niet terugvinden. Er bestaat ook helemaal geen bushalte Archipel in Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door wouter15 »

Daniel schreef:Het helpt wellicht als je erbij verteld waar op die site je dat gelezen hebt, ik kan het er niet terugvinden. Er bestaat ook helemaal geen bushalte Archipel in Utrecht.
Ik bedoelde halte westplein. Waarschijnlijk door de automatische spelling op mijn mobiel is dat niet helemaal goed gegaan. Ik las het trouwens van dat omleiden op cu2030 in het artikel over de verplaatsing van de tram.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door Daniel »

Lol die heeft er dan wel heel wat anders van gemaakt.

Vanaf het station ri. Graadt van Roggenweg is er nog verkeer mogelijk aldus cu2030, dat zal dus geen omleiding opleveren (Hoewel de route via de Leidsekade lijkt te lopen wat wel behoorlijk krap is met een bus).
Arriva en Veolia rijden aannemelijk via de A12 en Europalaan, voor de GVU en Connexxion-lijnen die vanaf busstation De Meern Oost af komen lijkt een route via Papendorp en dan over de route van 24/29 naar het station mij de enige logische route. Dat is voor 26 en 27 eigenlijk ook wel de meest logische route.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door wouter15 »

Maar de route van lijn 7 dan? Ik denk zelf dat ze die route gewoon in stand houden en dat ze gewoon om Westplein heen rijden (hoe?)
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door nvdw »

De 7 kan natuurlijk via de Overste den Oudenlaan en Balijelaan naar het station rijden, of het GVU moet de lijn knippen zodat het gedeelte CS-Kanaleneiland vanaf Busstation West vertrekt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
matje82
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Bericht door matje82 »

dat was ook de bedoeling, dat lijn 8 uit Lunetten vervolgens grotendeels de route van lijn 7 naar Overvecht overneemt. Lijn 8 naar Overvecht wordt dan lijn 9 en lijn 7 wordt dan alleen het stuk naar Kanaleneiland. Weet niet of dit nog doorgaat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten