Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Etienne »

Ik zie wel dat de tijden van lijn 6 wijzigen, waardoor ik vanaf de trein richting school weer in de doorgaande bus naar Vechtsebanen terecht kom i.p.v. de korte rit tot het Nijenoord. En de rittenverdeling is ook lekker met een 4/11-patroon i.p.v. een mooi 7,5-patroon zoals voorheen. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jonkervoort »

ovforens schreef: - Komen wat lijnkoppelingen 19>10/30
- 127 biedt met een truucje net wat meer capaciteit op het drukste moment van de dag Vleuten-Haarzuilens.
Volgens mij houdt dat truucje niet veel meer in dan het een extra dienstrit Vleuten -> Haarzuilens en een extra gewone rit Haarzuilens -> Vleuten in de tijd die voorheen de middagpauze van de chauffeur vormde. Ik wist echter niet dat er al zoveel mensen van het kasteel terugkwamen rond die tijd. En volgens de dienstregeling wordt de extra rit in de ochtend voortaan met een kleine bus gereden ipv met een grote :( . Kon in de winter wel eens problemen gaan opleveren, omdat deze rit perfect aansluit op de lestijden van het Amadeus Lyceum (in Vleuterweide-Centrum). Zaten afgelopen winter ook wel eens 8+ passagiers in.

Die lijnkoppeling met de 19 en de 10/30 is wel slim, jammer dat ze die niet de hele dag door invoeren. Niemand gebruikt lijn 19 op dat stuk volgens mij behalve mensen vanuit het ziekenhuis. Er verdwijnen zo natuurlijk wel wat ritten tussen het ziekenhuis en het station, maar zolang de trein daar nog niet iedere 10 minuten stopt is dat niet zo'n probleem. Gelukkig nu ook wat betere aansluitingen op station Leidsche Rijn vanuit de sprinter naar Woerden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Mijn lijnen ook eens even bekeken... naast wat verschuivinkjes qua tijden is de meest opvallende wijziging dat lijn 65 specifiek in de scholierenspits in frequentie verhoogd wordt naar elke 7 minuten. ´s ochtends ongeveer tussen 8 en 10 uur en in de namiddag andersom worden hiervoor extra ritten toegevoegd tussen Utrecht Centraal en Nieuwegein Marconi laag. Duidelijk dat die vooral voor de aanvoer naar het Oosterlichtcollege zijn want dat zorgt voor overvolle bussen op de 65 in de late spits.

Overigens wel jammer dan ik nu juist weer in de winter de ruime bus-overstap krijg richting werk, die heb ik liever in de zomer :P Qua aankomst maakt het nagenoeg niks uit doordat de bus vanaf de Jaarbeurszijde sneller is dan die vanaf de Centrumzijde, maar de overstaptijd gaat dus van 7 min. voor de zomer naar 11 min. vanaf eind augustus (tenzij ik echt snel ben en de 66 nog haal, maar 4 min. is wel erg kort naar de Jaarbeurszijde vanaf spoor 8)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
UtrechtOV
Berichten: 137
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door UtrechtOV »

Volgens website U-OV wijzigt dit:

•Op lijn 30 van Leidsche Rijn via Overvecht naar De Uithof lossen we in de ochtendspits tussen Overvecht en De Uithof capaciteitsproblemen op. Rond 8.15 uur zetten we vanaf Overvecht een gelede bus in en er vertrekt rond 8.30 uur vanaf Station Overvecht een extra rit.
•Lijn 30 rijdt voortaan de hele dag 4 keer per uur tussen Overvecht en De Uithof. Op Station Overvecht sluit lijn 30 daarmee aan op alle treinen van en naar Hilversum.
•Op lijn 77 die om 8.09 uur van Utrecht Centraal vertrekt richting Bilthoven zetten we een gelede bus in.
•Om 8.10 uur rijdt vanaf Utrecht Centraal een extra rit op lijn 55 tot de halte Winklerlaan.
•In de ochtendspits wordt op lijn 41 op 3 ritten een gelede bus ingezet.
•De drukte op lijn 65 gaan we opvangen door tussen 8.00 uur en 9.30 uur acht keer per uur te rijden en we vaker gelede bussen in te zetten.
•Op lijn 28 gaan extra ritten rijden, die we flexibel inzetten, net als bij lijn 12. Hierdoor bieden we extra capaciteit op de momenten dat het nodig is.
•De ritten van de lijnen 34 en 37 die na 01.00 uur vertrekken vanaf station Maarssen vervallen.
•Op lijn 48 wordt een extra rit gereden van Maarssen, station naar Nieuwegein, Stadscentrum. Deze rit vertrekt om 20.10 uur en passeert om ongeveer 20.17 uur het St. Antoniusziekenhuis Utrecht.
•De vertrektijden van de lijnen die rijden tussen de halte Jordanlaan/Kroostweg in Zeist en Utrecht Centraal worden beter op elkaar afgestemd. Het betreft de lijnen 51, 52, 53, 74 en 251. Hierdoor krijgt u meer vertrekmogelijkheden en wordt de maximale wachttijd korter.
•In de avonduren worden de vertrektijden van de lijnen 37 en 39 op elkaar afgestemd. Hierdoor krijgt u meer vertrekmogelijkheden en wordt de maximale wachttijd korter op de haltes tussen Busstation Utrecht CS Jaarbeurszijde en de Vleutenseweg.

Lijkt op meer omlopen en meer gelede bussen. Die vier nieuwe zijn hard nodig!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Ik ben dan vooral benieuwd of er geschoven gaat worden in de verdeling tussen stad- en streek qua geleed. Ik zie in dit lijstje immers slechts één extra stadsrit met geleed staan, de uitbreiding lijkt vooral op de streek te zitten qua gelede inzet.

Als ik zo in de nieuwe dienstregeling kijk van de 41 zijn die drie gelede ritten in ieder geval ritten vanuit Wijk bij Duurstede. Die laten zich makkelijk herkennen door het ontbreken van een doorkoppeling richting Zeist en ze hebben een voetnoot dat alleen op verzoek van uitstappende passagiers bij CS Centrumzijde gestopt wordt. Die lijkt me bedoeld om snel naar de Jaarbeurszijde te rijden om op lijn 65 verder te gaan, dat lijkt qua tijden namelijk best goed op elkaar te passen. En je komt daarmee trouwens ook precies op ritten die nu nog met 12-meter rijden maar best 18-meter kunnen gebruiken uit.

Ik ben vooral benieuwd hoe het met de 65 van 7.35 uur gaat uitpakken trouwens. Dat was altijd al een best drukke en die rijdt door de verschoven tijden voortaan naar Het Klooster i.p.v. naar Vianen. Kan zomaar extra drukte opleveren want die V&D-ritten trekken wel een hoop reizigers (die zijn altijd zo makkelijk herkenbaar aan hun bedrijfskleding, vandaar dat ik zo goed zie hoeveel er daar heen gaat en vandaan komt :P ) Maargoed, dat ga ik vanzelf wel zien want kom nu weer op die rit uit als eerst mogelijke optie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door MR92 »

Schuiven in materiaal gaat niet tussen stad en streek. Dit i.v.m. het niet kunnen tanken van de Mercedesen in Nieuwegein, Zeist en Wijk..
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Nouja, ik bedoelde ook niet persé schuiven in waar ze gestald worden maar meer in waar ze worden ingezet. Je kunt immers ook vanuit de Europalaan een extra ritje op de streek rijden.
Tegelijk levert vanaf lijn 19 op 10/30 overlopen in Leidsche Rijn weer een extra mogelijkheid op voor een stadsritje met een streek-Amba. Streek op lijn 10/30 komt immers al voor en een bus op die lijnen krijgen via een ritje lijn 19 gaat makkelijk qua routekennis gezien de streek ook al ritten heeft op 39 die tot in Terwijde dezelfde route rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

MR92 schreef:Schuiven in materiaal gaat niet tussen stad en streek. Dit i.v.m. het niet kunnen tanken van de Mercedesen in Nieuwegein, Zeist en Wijk..
Apart.. moet Add-blue elke dag bijgevuld worden dan?

Of is de diesel van een speciaal, zwavelarme, soort ofzo?
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door MR92 »

Nee. In de nieuwe bussen zit een zogeheten 'tankring'. Die zit niet op de pompinstallatie in de streek. Daarvoor zouden ze dan een nieuwe, aangepaste pomp moeten plaatsen.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Andersom kan ruilen duidelijk wel gezien de 4551 op dit moment op lijn 12 rijdt. Later op de Vondellaan kwam ik nog een streek-Citaro G op lijn 12 tegen.
Verder reed in de stalling Europalaan nog één streekgelede een rondje (de enige die nog op de stalling was) en stonden daar enorm veel stadsgeledes stil. Er zullen dus nog meer streekwagens op de stadsdienst rijden vandaag. Blijkbaar ergens iets goed mis gegaan dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Afbeelding

Een van de drie streekcitaros die ik in 5 minuten op lijn 12 zag.
UtrechtOV
Berichten: 137
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door UtrechtOV »

Gevalletje kilometers maken?

Trouwens zie in de DRGL dat waarschijnlijk één bus de extra ritten op de 55 en 30 samen maakt. Namelijk 08.25 aankomst Winklerlaan en dan 8.36 vanaf Overvecht NS richting Uithof.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Dan hadden ze ze toch wel eerder in de zomerdienst ingezet? Lijkt me trouwens dat ze op de streek meer kilometers maken dan met alleen stadsritjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Het tramverkeer tussen Utrecht en Nieuwegein/IJsselstein ligt volledig stil. Een grote truck heeft de bovenleiding bij het kruispunt bij de halte Wijkersloot volledig aan gort gereden. U-OV verwacht morgen weer te kunnen rijden. Ik heb vanmiddag in korte tijd in ieder geval de volgende vervangende bussen gezien (veel met de lijnnummers 60 en 61, een kleiner aantal zonder deze specifieke aanduidingen): 4030/36, 4113/17/23/25/72, 4434/48/66/73/4506/15, 4553.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Dat vervangend vervoer was dit keer inderdaad uitstekend geregeld. In tegenstelling tot wat gebruikelijk is bij tramstoringen was er in de reguliere busdiensten amper wat van te merken. Al zal de vakantietijd daar ook wel wat bij geholpen hebben.

Wat betreft de streekwagens op de stad: vanmiddag stonden er weer een redelijk aantal streekgeledes stil op de stalling Europalaan. Aannemelijk door een beperktere piek en daardoor beperktere inzet op lijn 12 want er stonden nog onverminderd veel stadsgeledes in de stalling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

RTV Utrecht heeft ook wat foto's van de schade aan de bovenleiding op de site staan. Heb toch allesbehalve vaak beelden gezien na een kapotgetrokken bovenleiding waarop zelfs de portalen scheefgetrokken blijken te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door 010jongen »

Zie hier het gevolg van het verwijderen van de calamiteitenwissels. Snap niet dat meteen heel de lijn eruit ligt. Hadden ze eventueel niet kunnen pendelen tussen Centraal en Westraven, kerende t.h.v. De remise.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Vandaag trouwens weer streekgeledes op lijn 12.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door matti93 »

010jongen schreef:Zie hier het gevolg van het verwijderen van de calamiteitenwissels. Snap niet dat meteen heel de lijn eruit ligt. Hadden ze eventueel niet kunnen pendelen tussen Centraal en Westraven, kerende t.h.v. De remise.
Maar dan moeten doorgaande reizigers alsnog overstappen (en daarvoor de drukke weg oversteken als ze ri. CS moeten). Bovendien moeten dan de pendelbussen ook keren, ik zie niet waar dat makkelijk kan bij Westraven...
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Jonkervoort schreef:
ovforens schreef: - Komen wat lijnkoppelingen 19>10/30
- 127 biedt met een truucje net wat meer capaciteit op het drukste moment van de dag Vleuten-Haarzuilens.
Die lijnkoppeling met de 19 en de 10/30 is wel slim, jammer dat ze die niet de hele dag door invoeren. Niemand gebruikt lijn 19 op dat stuk volgens mij behalve mensen vanuit het ziekenhuis. Er verdwijnen zo natuurlijk wel wat ritten tussen het ziekenhuis en het station, maar zolang de trein daar nog niet iedere 10 minuten stopt is dat niet zo'n probleem. Gelukkig nu ook wat betere aansluitingen op station Leidsche Rijn vanuit de sprinter naar Woerden.
Ben benieuwd of er dan ook streek- materieel op lijn 19 komt. Op lijn 10 en 30 is dat inmiddels nu ook al het geval.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Michael »

matti93 schreef:
010jongen schreef:Zie hier het gevolg van het verwijderen van de calamiteitenwissels. Snap niet dat meteen heel de lijn eruit ligt. Hadden ze eventueel niet kunnen pendelen tussen Centraal en Westraven, kerende t.h.v. De remise.
Maar dan moeten doorgaande reizigers alsnog overstappen (en daarvoor de drukke weg oversteken als ze ri. CS moeten). Bovendien moeten dan de pendelbussen ook keren, ik zie niet waar dat makkelijk kan bij Westraven...
Bussen laten keren bij P+R Westraven gaat makkelijk. Vorig jaar toen Thomas de stoomlocomtief in het Spoorwegmuseum was reden er pendelbussen tussen P+R Westraven en het spoorwegmuseum. Deze halteerden naast de parkeergarage en de gelede bussen die werden ingezet konden daar zonder problemen keren.

Zie deze link: https://www.google.nl/maps/place/Westra ... 9b5d?hl=nl

De bussen reden de Griffioenlaan in en halteerden bij de touringcarhalte.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Ook de nog veel frequentere tramvervangende lijnen hebben dsar ooit op die manier gekeerd trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door 010jongen »

Bussen kunnen daar prima keren inderdaad. Het voormalige BRU gaf een hele tijd geleden aan dat er uiteindelijk weer wissels terug zouden komen thv Stadscentrum. Heb zo m'n vermoedens dat dit niet meer gaat gebeuren. Bij de uithoflijn idemdito, volgens mij komen er daar nergens calamiteitenwissels.

Calamiteitenwissels en enkelspoor rijden kunnen de betrouwbaarheid flink verhogen, zeker op een lijn zoals de SUNIJ. In Rotterdam bijvoorbeeld werkt dit prima. Echter moet er dan wel beveiliging etc. worden toegepast. Maar dan heb je ook wat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

De 3164 werd vanmorgen opgehaald bij de Utrechtse werkplaats, zo te zien aan het uniform door een Groningse chauffeur. Verder kwam ik nog een Ambassador tegen op de Europalaan met "722 Bilthoven via Utrecht CS" op de film. Daar ging duidelijk ook iets niet helemaal goed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door MR92 »

Daniel schreef:Vandaag trouwens weer streekgeledes op lijn 12.
De streekgeledes zullen ook blijven in de stad. In de ruil daarvoor gaan er bussen van uit de stad (10x geleed, 2x standaard) naar Nieuwegein toe. Heeft er mee te maken dat de bussen in de stad teveel kilometers hebben gemaakt voor het leasecontract. In de streek zullen ze ook alleen op gebroken diensten, het liefst korte omlopen, ingezet gaan worden. Betekend dus ook dat de bussen zullen gaan rouleren. Ze zijn er nog niet over uit of dit wekelijk, of maandelijks zal worden.

Over de dienstregeling overigens het volgende:
Op maandag 24 augustus gaat de nieuwe winterdienst in. Alle lijnen gaan weer op volle sterkte rijden en op de meeste lijnen is de dienstregeling aangepast. De nieuwe dienstregeling is gemaakt met nieuwe rijtijden. De nieuwe rijtijden zijn gebaseerd op de gerealiseerde rijtijden in het najaar van 2014. Zoals aan het begin van dit jaar aangekondigd tijdens de inloopsessies op alle vestigingen, zijn de rijtijdwijzigingen voor sommige lijnen ingrijpend. Met name de lijnen 10, 30, 43, 51, 53, 55, 74 en 77 hebben structureel meer rijtijd gekregen. Enkele specifieke ritten die door sterk wisselende verkeersomstandigheden grote kans op vertraging hebben, krijgen extra opvangtijd aan het eind van de rit. Tot slot leveren ook een paar lijnen wat rijtijd in.
Als voorbeeld daarin is besloten om de lijnen 281 en 49 gekoppeld te laten. Aan de rijtijd van de 281 wordt gemiddeld 15 minuten toegevoegd. Daarnaast is het zo in de diensten verwerkt dat men voortaan op lijn 49 geen 15 minuten, maar 30 minuten krijgt. Mocht de 281 dan alsnog de te laat zijn, en meer als 15 minuten vertraging hebben, dan krijgt men deze dus op de 49 terug.
Op lijn 30 hebben we in de ochtend richting de Uithof te maken met capaciteitsproblemen. Op de rit, die om ongeveer 8.45 uur aankomt op het WKZ wordt structureel een gelede bus ingezet en als aanvulling op de rit, die om ongeveer 9.00 uur aankomt op het WKZ wordt een extra rit gereden. Deze rit sluit aan op de extra rit voor lijn 55(zie vervolg)
De korte ritten gaan voortaan niet tot Station Overvecht, maar zullen doorrijden tot aan de Amazondedreef. Als keerlocatie en pauzevoorziening zullen de bussen doorrijden naar eindpunt De Kwakel.
Op de rit van lijn 77, die om ongeveer 8.25 uur aankomt op de Sartreweg wordt structureel een gelede bus ingezet. Als aanvulling op de rit van lijn 55, die om ongeveer 8.15 uur aankomt op het Eijkmanplein wordt met een gelede bus vanaf Utrecht CS een extra rit gereden tot de halte Winklerlaan. Deze rit sluit aan op de extra rit voor lijn 41 (zie vervolg). De bus kan daarna door naar station Overvecht voor versterking van lijn 30 richting De Uithof.
Op de ritten 1022, 1026 en 1032 van lijn 41 wordt een gelede bus ingezet. De bus voor rit 1022 gaat vervolgens vanaf Utrecht CS verder op lijn 55 (zie voorgaande).
De volle bussen op lijn 65 in de ochtendspits willen als volgt aanpakken. Gelede bussen met name op de korte ritten, zodat ze vooral ingezet worden op het deeltraject waar ze nodig zijn. Verleggen van het dienstregeling patroon, waardoor de druk op de korte ritten komt. Tussen 8.00 uur en 9.30 frequentieverhoging naar 8 keer per uur.
De korte ritten lijn 65 zullen gaan rijden tot halte Marconi. Op dit stukje 65 zal voornamelijk de stadsbussen worden ingezet, die verplaatst zullen worden naar Nieuwegein.
De Hogeschool Utrecht krijgt een nieuwe vestiging in Rijnsweerd. Om de te verwachten drukte op te vangen gaan we op het traject Utrecht CS – Rijnsweerd Zuid flex-ritten inzetten, zoals bij lijn 12. Het aantal bussen voor flex wordt t.o.v. de inzet in het najaar 2014 zowel in de ochtend- als in de middagspits verhoogd met 2 bussen. Daarmee komt de totale pool van bussen t.b.v. de lijnen 12 en 28 in de ochtendspits op 8 dubbelgelede en 4 gelede bussen, in de middagspits op 7 dubbelgelede bussen.
Lijn 30 rijdt voortaan ook in de daluren 4x per uur op het traject De Uithof – Overvecht v.v.
Zie voorgaande over de Kwakel.
De vertrektijden van de lijnen 51, 52, 53, 74 en 251 zijn tussen Zeist Jordanlaan en Utrecht Centraal beter op elkaar (en op lijn 50 van Connexxion) afgestemd. Door een gelijkmatigere ritverdeling over het uur krijgen de haltes aan dit traject meer vertrekmogelijkheden en een kortere maximale wachttijd.
In de avonduren zijn de vertrektijden van lijn 37 en 39 op elkaar afgestemd. Door een gelijkmatigere ritverdeling over het uur ontstaan er meer vertrekmogelijkheden en een kortere maximale wachttijd op het traject tussen busstation CS Jaarbeurszijde en de haltes aan de Vleutenseweg.
Op lijn 48 wordt een extra rit ingezet van Maarssen Station naar Nieuwegein Stadscentrum. Deze rit vertrekt om 20:10 en passeert om ongeveer 20:17 het St. Antoniusziekenhuis Utrecht.
De korte ritten lijn 34 en 37 om 1.10 uur en 1.40 uur vanaf Maarssen NS worden zeer weinig gebruikt. Deze vervoeren gemiddeld minder dan 0,5 reiziger per rit. Deze ritten worden geschrapt.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten