Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Hmm die versie 3 ziet er beter uit dan versie 1. Toch had ik een paar dingen anders gedaan persoonlijk...

1. De plaatsnaam achter de haltenaam weg.
2. Bij de nieuwe bussen zijn er zwarte balken aan de zijkanten van de schermen te zien, bij de ex-cxx bussen is het formaat ook niet goed, daar zijn witte balken onder en boven te zien. Misschien dat ze dat nog netjes kunnen afwerken.
3. Ipv dat grijs met wit de bestemmingskleur, alhoewel ik me dan wel afvraag hoe dat er met geel gaat uitzien...
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Dat laatste was tot voorheen ook (versie 2). Waarom het weg is weet ik niet. Onderstaande foto heb ik op 11 december gemaakt.

Afbeelding
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Die versie 2 ziet er stukken beter uit... Geen rare plaatsnaam, icoontjes, een lijn voor de halte namen, de bestemming niet in caps lock en kleuren. Vreemd dat ze deze versie hebben vervangen...
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matti93 »

Busfoto.nl schreef:Dat laatste was tot voorheen ook (versie 2). Waarom het weg is weet ik niet. Onderstaande foto heb ik op 11 december gemaakt.
Zie ik nou goed dat die zwarte balken aan de zijkant geen scherm zijn, maar echte fysieke zwarte balken? :shock:
Laatst gewijzigd door webguy op ma 13 jan 2014, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Ik dacht al dat het aan mijn ogen lag, maar dan zullen het inderdaad fysieke balken zijn... Vaag. Heb net U-OV gemailt met hoe dat nou zit met die schermen (versie 1 2 3). Waarschijnlijk geen reactie maar ik waag toch een poging.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Bumzle schreef:Ik dacht al dat het aan mijn ogen lag, maar dan zullen het inderdaad fysieke balken zijn... Vaag. Heb net U-OV gemailt met hoe dat nou zit met die schermen (versie 1 2 3). Waarschijnlijk geen reactie maar ik waag toch een poging.
De klantenservice van U-OV mailt zover ik heb ervaren altijd terug. Zelfse dezelfde dag nog
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matti93 »

wouter15 schreef:
Bumzle schreef:Ik dacht al dat het aan mijn ogen lag, maar dan zullen het inderdaad fysieke balken zijn... Vaag. Heb net U-OV gemailt met hoe dat nou zit met die schermen (versie 1 2 3). Waarschijnlijk geen reactie maar ik waag toch een poging.
De klantenservice van U-OV mailt zover ik heb ervaren altijd terug. Zelfse dezelfde dag nog
Mijn ervaring met het contactformulier op de site is minder, nog geen reactie op zaken van vorig jaar... Op twitter is U-OV dit jaar trouwens ook behoorlijk stil. Zou de klantenservice na de eerste drukke weken een extra lange kerstvakantie hebben genomen? :roll:
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Ik heb 4 mails gestuurd afgelopen periode en nooit iets terug gehad. Ook het Twitteraccount is inactief.
Laatst gewijzigd door Bumzle op ma 13 jan 2014, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Onder actueel op de website wordt trouwens ook opvallend weinig gecommuniceerd momenteel. Staat al tijden hetzelfde, grotendeels nog van voor de start zelfs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Ik gebruik zelf niet het contactformulier maar ik gebruik het e-mail adres klantenservice@u-ov.info Daar krijg ik dezelfde dag nog een reactie van als ik ze e-mail.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Ik zat net in een Amba die inderdaad nog een display heeft in de stijl van Groningen/Drenthe.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

Vandaag weer 2 dubbelgeledes op lijn 28, op de ritten die rond 12.45 en 13.00 vanaf p+r uithof vertrokken. Is hier vast al eens voorbij gekomen, maar hoeveel oude rijden er eigenlijk nog en hoeveel nieuwe komen er straks voor in de plaats?
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Er zijn er 20 (de oude 4908-4927). Deze worden vervangen (zoals het er nu naar uitziet) door 17 nieuwe bussen.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

Ah oké, dat valt dan nog wel mee. ik dacht dat het verschil groter was. Ook op lijn 31 weer een aantal dubbelgeledes gezien. Volgens mij zijn ze daar niet echt nodig.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Stephan »

Maarja, zijn er toch drie minder.
Waar worden die dan door vervangen he.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Gewone geledes? Zeker gezien de inzet op 31 waar in de GVU-tijd gewoon 18 meter op reed lijkt het er nu wel een beetje op dat men geledes die er nog niet zijn (gezien er nog een stel bussen geleverd moet worden) tijdelijk vervangt door dubbelgeledes die over zijn omdat men er meer heeft dan er besteld zijn.
De vrijdag voor de kerstvakantie reden er, vast niet geheel toevallig, exact drie dubbelgeledes op de lijnen 28 en 31 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Het is zeker geen toeval nee, de inzet van die wagens. Er rijdt er altijd eentje op lijn 31 en meestal twee of drie op de 28. Ik denk dat het allemaal wel gaat passen. Ik begrijp dat er nog een enkele Citaro uit Mannheim moet komen, daarnaast zullen de Optares het toch ooit voor elkaar krijgen om de gehele dienst op lijn 2 uit te voeren? De standaardwagens van daar kunnen dan naar lijn 31, de wagens die van 31 vrijkomen kunnen naar lijn 28.

Lijn 12 moet alleen wat aantrekkelijker worden, om de 28 wat te ontlasten. Wellicht kunnen ze in de middagspits eens uittesten om een reservebus vol te laten lopen op de halte Padualaan. Daar is alle ruimte om een dergelijke bus op het gemakje vol te laten lopen.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jelmer »

Daniel schreef:Gewone geledes? Zeker gezien de inzet op 31 waar in de GVU-tijd gewoon 18 meter op reed lijkt het er nu wel een beetje op dat men geledes die er nog niet zijn (gezien er nog een stel bussen geleverd moet worden) tijdelijk vervangt door dubbelgeledes die over zijn omdat men er meer heeft dan er besteld zijn.
De vrijdag voor de kerstvakantie reden er, vast niet geheel toevallig, exact drie dubbelgeledes op de lijnen 28 en 31 :wink:
Klopt het dat de 4167 t/m 4172 nog missen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Maar de vier Groningse bussen van lijn 4 gaan ook (binnenkort?) weer weg en moeten in de toekomst vervangen worden door gelede bussen van de verlengde lijn 8. Hoeveel bussen zouden er daardoor extra nodig zijn op lijn 8, twee ofzo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Dus als ik het goed begrijp is het nu gemiddeld zo met de schermen:
Amba's: Versie 1
Ex CXX Citaro: Versie 1
Optare: Versie 3
Citaro enkel en geleed: versie 3
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Voor wat betreft de Amba's en Citaro's kan ik dat beamen. De Connexxion-Citaro's zit ik nooit (meer) in. Voor de duidelijkheid hebben de tijdelijke van GVU overgenomen AGG300-en geen displays gekregen anders dan de al bestaande ledjes aan het plafond
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door visgraat »

Waarom is lijn 11 veranderd in 28 en niet 28 in 11?
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matti93 »

visgraat schreef:Waarom is lijn 11 veranderd in 28 en niet 28 in 11?
Zodat lijn 12 de enige bekende lijn is van CS naar De Uithof. Als ik het me goed herinner zou 28 in oudere plannen helemaal op de verste punt van het oude stadsbusstation stoppen, ook om het gebruik als verbinding tussen CS en De Uithof te ontmoedigen. Helaas wordt de 28 nu toch behoorlijk veel gebruikt als verbinding met De Uithof en is die vaak overvol...

Maar als de Uithoflijn klaar is in 2018, zullen de dubbelgelede bussen (nieuwe, die vanaf week 7 gaan rijden) van lijn 12 waarschijnlijk lijn 28 iets comfortabeler gaan maken...
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door visgraat »

Helaas wordt lijn 28 goed gebruikt... geef het een eelijke kans. Het is toch niet slecht dat die dan goed gebruikt wordt?

Ik heb begrepen dat het vooral tot verwarring leidt.
Verder lijkt het me logisch zo laag mogelijke nummers te gebruiken.
Ik bedoel: Je gaat toch ook niet een stadsdienst opzetten met bijvoorbeeld lijnen 1, 6, 12, 17. 25, 28, 37....
Makkelijker is toch gewoon lijn 1 t/m 19 of net zoveel buslijnen als je hebt...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Maar de vier Groningse bussen van lijn 4 gaan ook (binnenkort?) weer weg en moeten in de toekomst vervangen worden door gelede bussen van de verlengde lijn 8. Hoeveel bussen zouden er daardoor extra nodig zijn op lijn 8, twee ofzo?
Het rondje Diakonessenhuis gaat er ook nog uit en heel lang rijden is het ook weer niet tot halte Snellenlaan. Zou me niks verbazen als dat maar één bus extra kost. Voor lijn 4 zijn er nu nog vier nodig dus tel uit je winst...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten