Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39196
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Voor de liefhebbers die erop zitten te wachten: de publieksconsultatie voor de vervoerplannen 2025 start op 15 april.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Negen
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Negen »

Voor de liefhebbers: Tramstel 6027 is sinds afgelopen donderdag volgens busposities weer in dienst na de ontsporing bij Laan van Maarschalkerweerd een paar jaar geleden, zat er zelf afgelopen vrijdag in. *O*
Op treinposities.nl staat deze echter nog als 'defect terzijde'.
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jonkervoort »

busvader schreef: za 06 apr 2024, 14:07 Evenementen in de Expo Houten brengen ook extra passagiers mee. Gezien het de enige directe verbinding is met Utrecht, kan je op bepaalde momenten van de zaterdagen extra pieken krijgen in het reizigersaanbod.
Denk dat er zo her en der nog wel andere plekken zijn die wat reizigers opleveren. Het Van der Valk hotel misschien zo af en toe, en De Liesbosch misschien ook wel. Sinds de 48 s avonds omrijdt heb ik daar op de latere uurtjes ook wel eens wat mensen zien staan wachten. Misschien levert dat in het weekend zo af en toe ook wat op, net als het Aqua-activiteitending daarnaast. Allemaal niet veel, maar het is ook maar eens in het uur een midibusje.
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 79
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erwinraasveld »

Afbeelding

Gaat lekker op o.a. lijn 87 vanmiddag
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39196
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

87 gaat snel hard, die rijdt meerdere rondjes met dezelfde chauffeur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 79
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erwinraasveld »

Ja dat dacht ik al,
Overigens is er -naar mijn idee- de laatste week wel meer uitval bij Syntus Utrecht.
vrijdagmiddag ook al 3 ritten achter elkaar op lijn 280.
(En vanochtend ook 2 ritten).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39196
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

De laatste week viel het me niet zo erg op, vandaag wel met drie omlopen 17 direct achter elkaar die uitvielen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rooddolfijn
Berichten: 783
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door rooddolfijn »

De trams op de Uithoflijn reden vandaag voor het eerst buiten werkdagen. De supporters wisten de trams goed te vinden, de trams die aankwamen op de Galgenwaard rond 14 waren goed gevuld, sommigen naderden zelfs sardientjesvervoer. Daarentegen reden de trams vanaf de Galgenwaard naar het Science Park en vanaf het Science Park naar Utrecht CS nog niet met denderende aantallen reizigers, vrijwel altijd op 3 of 4 handen te tellen.
De halte Galgenwaard is alleen niet goed ontworpen op grote hoeveelheden reizigers; het perron richting het Science Park ligt direct naast het fietspad en om van de halte bij het stadion te komen, moeten supporters het fietspad oversteken, aangezien het voetpad aan de andere kant van het fietspad ligt. Het voetpad is alleen niet erg breed en kon de grote hoeveelheden supporters niet aan, waardoor een groot deel op het fietspad liep. Dit zorgde voor veel bellende en geïrriteerde fietsers die zich door de mensenmassa moesten wurmen.
Ook staan er maar 4 chipkaartpalen op het perron, waar dan ook lange rijen voor ontstonden met supporters die wilden uitchecken, nadat er weer een volle tram arriveerde.
Kort samengevat: voor wedstrijden en evenementen in de Galgenwaard is het laten rijden van trams eigenlijk een no-brainer en moet wat mij betreft standaard gebeuren. Andere groepen reizigers die niet de Galgenwaard als bestemming hebben, hebben de trams (nog) niet gevonden en ik vind het lastig om in te schatten of die de trams ook gaan vinden.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Cas »

Ik nam de tram vanaf USP naar CS rond 5, toen de wedstrijd (blijkbaar) afgelopen was. Op de campus stapte een tiental mensen in, vergelijkbaar met wat ik normaal in de 28 zie stappen op zondag. Bij Galgenwaard was het inderdaad een stormloop op de tram en vertrokken we met veel achterblijvers op het perron. U-OV zette perronmanagers in op halte Galgenwaard, dat was wel nodig om alles in goede banen te leiden.
請勿靠近車門
rooddolfijn
Berichten: 783
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door rooddolfijn »

Als ik terugkijk in OVinfo zie ik een aantal ritten die rond 5 uur meerdere minuten vertraging opgelopen op de halte Galgenwaard, met als hoogtepunt de rit van 16:54 van lijn 20 naar Nieuwegein; kwam op tijd aan, vertrok met +4.
Positief teken dus; de verbinding slaat goed aan.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13205
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

In theorie zijn de problemen die bij deze proef naar voren komen niet heel bijzonder, de haltes en paden zijn immers niet gebouwd voor voetbalverkeer. Maar dat is niet iets wat lastig op te lossen is, met een paar stratenleggers valt er voor de start van het nieuwe eredivisie-seizoen prima wat te doen aan de infrastructuur om de drukte wel goed aan te kunnen. Als de overwegveiligheid verder goed bleek is er geen reden om het voetbalvervoer voortaan niet (deels) per tram te doen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
TreinenFreak
Berichten: 238
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TreinenFreak »

Ik vond het een geslaagde proef. Ook veel niet voetbalfans hebben de tram vanmiddag gebruikt, omdat de trams gelukkig in de reisinformatie waren opgenomen.
rooddolfijn schreef: zo 14 apr 2024, 19:33 De halte Galgenwaard is alleen niet goed ontworpen op grote hoeveelheden reizigers; het perron richting het Science Park ligt direct naast het fietspad en om van de halte bij het stadion te komen, moeten supporters het fietspad oversteken, aangezien het voetpad aan de andere kant van het fietspad ligt. Het voetpad is alleen niet erg breed en kon de grote hoeveelheden supporters niet aan, waardoor een groot deel op het fietspad liep. Dit zorgde voor veel bellende en geïrriteerde fietsers die zich door de mensenmassa moesten wurmen.
Bij iedere thuiswedstrijd lopen de fans daar over het fietspad. Ook zonder dat de tram rijdt is de infrastructuur daar niet geschikt voor deze mensenmassa's.
rooddolfijn
Berichten: 783
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door rooddolfijn »

Er ligt naast het fietspad langs de Weg tot de Wetenschap dan ook geen voetpad :idea:
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Durashift
Berichten: 5655
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Er waren zo'n drie duizend gebruikers van de tram, afgelopen zondag.

Kost 15 mille, zo'n (deel) dagje.

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/372340 ... fc-utrecht
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13552
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Wubbo »

Wat zouden de kosten zijn van de pendelbussen die normaal rijden bij dit soort wedstrijden?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door trolly »

Die rijden vast gratis.

Even rekenen: 15k gedeeld door 3k gebruikers is € 5,- per passagier. Toch nog best een redelijk bedrag. Maar er zijn ook inkomsten: die passagier betaald namelijk voor een retourrit vanaf Centraal € 3,84, waarmee in elk geval € 11.520 gedekt is. Blijft nog drie-en-eenhalfduizend over. Lijkt me bepaald niet onoverkomelijk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4481
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door en-es »

Volgens de website van FC Utrecht betaal je drie euro voor een retour met de pendelbus vanaf Utrecht Centraal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39196
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Syntus Utrecht op de schermen IN de bus die de vervoerplan-enquête promoten: "Reis je wel eens met het OV? ..."

Ehm ja, lijkt me voor de hand liggen als je dat scherm leest :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TreinenFreak
Berichten: 238
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TreinenFreak »

Ik hoop dat in de evaluatie van deze proef verder wordt gekeken dan alleen naar de kostendekkingsgraad. Op die manier is immers al veel OV in Nederland afgeschaft. Ik blijf het redelijk vinden dat je die tram zoveel mogelijk laat rijden over de duurste tramlijn van Europa, ook al kan dat niet financieel niet uit. Zeker voor een stad met zulke duurzame ambities als Utrecht.
meneerh2o
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 04 feb 2024, 19:00

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door meneerh2o »

trolly schreef: wo 17 apr 2024, 23:19 Die rijden vast gratis.
Gratis pendelbussen? Denk niet dat Pouw elk voetbalweekend op eigen kosten een lading bussen, chauffeurs en buco's inzet. Die zijn allemaal toch snel een uur of zes op pad.

Een mannetje of 100 per bus is 150 euro per rit. Dus die bussen moeten flink heen en weer om uit de kosten te komen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door trolly »

Tijd voor een nieuw knoopcelletje in de sarcasmemeter, lijkt me.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
meneerh2o
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 04 feb 2024, 19:00

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door meneerh2o »

Ik lig al aan de lader! :roll: (A)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5274
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Rijden de langere geledes nog gepland op de 28 in het weekend? Afgelopen weekend reden er alleen 18-meter Citaro's op die lijn, maar vandaag rijden er CapaCity's. Dat laatste kan natuurlijk ook door Koningsdag komen. :p
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8698
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

De CapaCity’s rijden ook in het weekend (zie Busposities), maar afgelopen weekend reed alles 18m vanwege een omleiding op de route van lijn 28.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13205
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Ik heb net nog een dubbelgelede op de 28 zien rijden, de rit van 15:44 uit Centrumzijde richting Vleuten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten