Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daelea »

Volgens mij ligt het probleem de andere kant op: wanneer een trein vertrekt (.14), mag de komende zes minuten niet een andere trein gepland uit de vertrekrichting aankomen op hetzelfde spoor. Dan levert een aankomst van .17 een conflict op (3<6) en kan de s2000 dus niet op hetzelfde perron op zichzelf keren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Als Utrecht klaar is zal de overstap wel weer terugkomen denk ik (al heb ik daar nog geen spooropstelling van gezien), want dan wordt het blok sporen van 8 t/m 12 weer helemaal het domein van de NoordOost en de overige IC's richting Gouda.
Probleempje is dan alleen dat je in de oorspronkelijke situatie 9 en 12 had waar je kon kopmaken met je eindigende series, maar als Utrecht klaar is alleen 9 nog. Of men moet consequent gaan omrijden via OZ wat ook niet gewenst lijkt.
Maar als ze dat omrijden niet gaan doen zal spoor 12 wel vooral roest gaan verzamelen, je hebt immers niet gek veel aan twee sporen naast elkaar waar je uit Gouda kunt aankomen en naar Amersfoort van kunt vertrekken maar dus niet kunt terugkeren ri. Gouda.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Wubbo schreef:Als in 2015 de sporen 20 en 21 in dienst komen, komen daar inderdaad de Sprinters Geldermalsen - Woerden en verder te staan. Het spoor heeft geen fases meer, dus je kan maar 1 trein tegelijk afhandelen. Daarom moet de koppeling gemaakt worden, en wordt er wat met minuutjes geschoven. Op het keerspoor achter spoor 20/21 gaat de s2000 keren (die dan weer los komt te liggen), de s8800 keert dan op spoor 9.
Begrijp ik hier nu uit dt de 6100 en 16000 + de 9800 - 6000 vanaf medio 2015 gekoppeld gaan rijden? Of lees ik nu gewoon verkeerd?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Wubbo »

Dat is wel het plan ja.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Geen tramverkeer tussen Nieuwegein Stadscentrum en IJsselstein door een kapot getrokken pantograaf. Er worden bussen ingezet.

Bron: U-OV

Tram staat op halte Eiteren en betreft de 5027.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Dat betekend dus de volgende opstelling vanaf medio 2015:
*Spoor 1: De Sprinters naar Baarn
*Spoor 2: De Sprinter naar Zwolle
*Spoor 3: De Sprinters richting Hilversum e.v.
*Spoor 4: De Sprinter naar het spoorwegmuseum en de nachttreinen/ICE's richting Amsterdam
*Spoor 5: De IC's naar Den Helder en Schiphol, de Sprinters naar Breukelen
*Spoor 7: De IC's naar Alkmaar en Schiphol, de Sprinters naar Breukelen
*Spoor 8: De IC's naar Gouda (serie (1)1700 en (12)500)
*Spoor 9: De IC naar Leiden
*Spoor 11: De IC's naar Amersfoort
*Spoor 12a: De IC naar Rotterdam (serie 2800)
*Spoor 12b: De Sprinters naar Veenendaal Centrum e.v.
*Spoor 14: De IC's naar Nijmegen
*Spoor 15: De IC's naar Den Bosch e.v. en de ICE naar Duitsland
*Spoor 18: Buiten dienst
*Spoor 19: Buiten dienst
*Spoor 20: De Sprinters Woerden - Utrecht Centraal - Breda
*Spoor 21: De Sprinters Den Haag Centraal - Utrecht Centraal - Tiel

Als iemand aanvullingen en/of opmerkingen heeft, roep maar!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

De s2800 gaat medio 2015 combineren met de s1700 in Gouda gedurende de hele week, dus die heeft geen perronfase meer nodig in Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door reisthijs »

wouter15 schreef:*Spoor 20: De Sprinters Woerden - Utrecht Centraal - Breda
*Spoor 21: De Sprinters Den Haag Centraal - Utrecht Centraal - Tiel

Als iemand aanvullingen en/of opmerkingen heeft, roep maar!
*Spoor 20: Sprinters richting Woerden
*Spoor 21: Sprinters richting Geldermalsen

(kunnen de berichten over Utrecht Centraal misschien afgesplitst worden naar een eigen topic? er lopen veel onderwerpen door elkaar nu)
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matti93 »

In de plannen is de perronkap op 18/19 (b-zijde) veel korter dan de anderen, dat is ook een aanwijzing dat die sporen weinig gebruikt zullen worden...
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

reisthijs schreef:
wouter15 schreef:*Spoor 20: De Sprinters Woerden - Utrecht Centraal - Breda
*Spoor 21: De Sprinters Den Haag Centraal - Utrecht Centraal - Tiel

Als iemand aanvullingen en/of opmerkingen heeft, roep maar!
*Spoor 20: Sprinters richting Woerden
*Spoor 21: Sprinters richting Geldermalsen

(kunnen de berichten over Utrecht Centraal misschien afgesplitst worden naar een eigen topic? er lopen veel onderwerpen door elkaar nu)
Wubbo vertelde dat medio 2015 de sprinters uit Woerden en de sprinters uit Geldermalsen aan elkaar werden gekoppeld.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door reisthijs »

Ja, dan krijg je dus wat ik zeg. Vaste aankomst- en dus ook vertreksporen per richting.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

Dus:
*Spoor 20: Sprinter Breda - Utrecht - Woerden en Tiel - Utrecht - Den Haag
*Spoor 21: Sprinter Woerden - Utrecht - Breda en Den Haag - Utrecht - Tiel
;)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door reisthijs »

matti93 schreef:In de plannen is de perronkap op 18/19 (b-zijde) veel korter dan de anderen, dat is ook een aanwijzing dat die sporen weinig gebruikt zullen worden...
Die sporen zullen veel gebruikt worden als de IC's richting Nm / Ht daar gaan vertrekken.

Op een recente impressie is wel gewoon een lange perronkap aan de b-zijde te zien.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tochjo »

Wubbo schreef:Dat is wel het plan ja.
Fantastisch nieuws, dat scheelt me dagelijks minstens 15 minuten overstaptijd 8-)
Janmetdepet
Berichten: 21
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 11:11

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Janmetdepet »

wouter15 schreef:
reisthijs schreef:
wouter15 schreef:*Spoor 20: De Sprinters Woerden - Utrecht Centraal - Breda
*Spoor 21: De Sprinters Den Haag Centraal - Utrecht Centraal - Tiel

Als iemand aanvullingen en/of opmerkingen heeft, roep maar!
*Spoor 20: Sprinters richting Woerden
*Spoor 21: Sprinters richting Geldermalsen

(kunnen de berichten over Utrecht Centraal misschien afgesplitst worden naar een eigen topic? er lopen veel onderwerpen door elkaar nu)
Wubbo vertelde dat medio 2015 de sprinters uit Woerden en de sprinters uit Geldermalsen aan elkaar werden gekoppeld.
Lekker veel overcapaciteit op Woerden-Utrecht dan lijkt me. Die rijden daar nu allemaal nog met 1 stel tegenover 2 richting Houten.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door sirvinniei »

hadden ze niet beter de intercity en sprinter naar woerden op 1 perron kunnen houden en de intercity en sprinter richting geldermalsen/breda? Niemand stapt er over tussen de sprinters.
Ik heb geen onderschrift
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jurre »

sirvinniei schreef:hadden ze niet beter de intercity en sprinter naar woerden op 1 perron kunnen houden en de intercity en sprinter richting geldermalsen/breda? Niemand stapt er over tussen de sprinters.
Weer zo'n heerlijk snel getrokken conclusie...
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tjekken »

reisthijs schreef:
matti93 schreef:In de plannen is de perronkap op 18/19 (b-zijde) veel korter dan de anderen, dat is ook een aanwijzing dat die sporen weinig gebruikt zullen worden...
Die sporen zullen veel gebruikt worden als de IC's richting Nm / Ht daar gaan vertrekken.

Op een recente impressie is wel gewoon een lange perronkap aan de b-zijde te zien.
Spoor 18/19 is wel perron 7 ;) Die heeft maar een heel klein stukje b-zijde op de foto...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Nee hoor, wat je op die foto onder de hal ziet is namelijk de A-zijde :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tochjo »

Jurre schreef:
sirvinniei schreef:hadden ze niet beter de intercity en sprinter naar woerden op 1 perron kunnen houden en de intercity en sprinter richting geldermalsen/breda? Niemand stapt er over tussen de sprinters.
Weer zo'n heerlijk snel getrokken conclusie...
En duidelijk onjuist. Ik ben één van de overstappende reizigers en ik ben daar zeker niet de enige.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Janmetdepet schreef:
wouter15 schreef:
reisthijs schreef:
wouter15 schreef:*Spoor 20: De Sprinters Woerden - Utrecht Centraal - Breda
*Spoor 21: De Sprinters Den Haag Centraal - Utrecht Centraal - Tiel

Als iemand aanvullingen en/of opmerkingen heeft, roep maar!
*Spoor 20: Sprinters richting Woerden
*Spoor 21: Sprinters richting Geldermalsen

(kunnen de berichten over Utrecht Centraal misschien afgesplitst worden naar een eigen topic? er lopen veel onderwerpen door elkaar nu)
Wubbo vertelde dat medio 2015 de sprinters uit Woerden en de sprinters uit Geldermalsen aan elkaar werden gekoppeld.
Lekker veel overcapaciteit op Woerden-Utrecht dan lijkt me. Die rijden daar nu allemaal nog met 1 stel tegenover 2 richting Houten.
Maakt het qua kosten eigenlijk uit of je het 2e stel er in Utrecht bijplaatst/afhaalt? Als dat niet zo is kan je net zo goed met 2 stellen vertrekken vanaf Den Haag Centraal en Woerden.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tochjo »

Dat stel dat je op Den Haag - Utrecht extra hebt, kan natuurlijk niet ergens anders worden ingezet, waar je het wellicht meer nodig hebt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Suus »

Als er op bakkilometers bezuinigd kan worden zal dat ook gewoon gebeuren. Waarom denk je dat men bij de s2600 nu op Rotterdam Centraal aftrapt en bijplaatst. Er staat ook een mooi spoortje voor op het kaartje eerder in dit topic.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Maurice Hooikammer »

Momenteel staat een defecte 4302 het busverkeer op het Neude te stagneren.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Iemand enig idee wanneer het BRU bekend gaat maken wie de Uithoftrams gaat bouwen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten