Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik zie net dat de nieuwe dienstregeling van U-OV online staat. Wat me zogauw opviel:
- de ritten naar Nieuwegein Het Klooster blijven gewoon als lijn 65 rijden (i.p.v. de omnummering naar 64 waarover het vervoerplan het had)
- de ritten met twee bussen op in elk geval de 72 rijden niet exact tegelijk: in de dienstregeling is te zien dat het om "voorbussen" gaat. 1-2 minuten voor de bewuste rit uit rijdt een extra rit van station Bilthoven naar Rijnsweerd Noord.
- lijn 23 is niet via de zoekfunctie te vinden, maar staat er wel op (gewoon even een bestaande lijn zoeken, datum op 15 december zetten en in de link het getal achter "u" in "023" veranderen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Via https://www.provincie-utrecht.nl/publis ... nitief.pdf is het ontwerpt PvE van de Concessie Provincie Utrecht bus dat vanaf 2016 ingaat te vinden.
Laatst gewijzigd door wouter15 op di 11 nov 2014, 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Nog iets opvallends in de BRU-concessie: de korte ritten CS - Nijenoord van lijn 6 rijden ook in de kerstvakantie :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door CamilleKreemers »

hij doet het bij mij niet
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Heb de link aangepast. Nu moet hij het wel gaan doen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Opvallend in dat PvE dat het deel Nijkerk - Amersfoort van de 103 en heel lijn 75 in Driebergen waarschijnlijk naar de provinciale concessie overgaan eind 2016. Al is lijn 75 natuurlijk nu al een vreemde eend in de bijt gezien het een BRU-lijn is die volledig in een niet-BRU gemeente rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Daniel schreef:Nog iets opvallends in de BRU-concessie: de korte ritten CS - Nijenoord van lijn 6 rijden ook in de kerstvakantie :?
Als ik het mij goed herinner blijven de HU locaties de hele kerstvakantie open, met uitzondering van de feestdagen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat ze open blijven kan ik me nog iets bij voorstellen, maar dat wil natuurlijk niet direct zeggen dat er net zoveel vervoersvraag is als de rest van het jaar.
Ik heb eerder het idee dat het een bijwerking is van het afwezig zijn van een kerstvakantiedienst op de stad want ben tot nu toe op geen van de lijnen die ik langs geweest ben t.b.v. de wiki-update een afwijkende frequentie in de kerstvakantie tegengekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

Daniel schreef:Opvallend in dat PvE dat het deel Nijkerk - Amersfoort van de 103 en heel lijn 75 in Driebergen waarschijnlijk naar de provinciale concessie overgaan eind 2016. Al is lijn 75 natuurlijk nu al een vreemde eend in de bijt gezien het een BRU-lijn is die volledig in een niet-BRU gemeente rijdt.
Dat lijn 120 naar het BRU over zou gaan wist ik al, maar gezien het lijstje van het gedogen verbindingen in het PvE geldt dat ook voor lijn 121 en 124. Zo wordt er het een en ander uitgewisseld.
De wens om bij de U-OV formule aan te kunnen sluiten wordt ook uitgesproken in het PvE, maar dat staat nog niet vast. Mocht de provincie besluiten dat te willen, dient de concessiehouder er aan mee te werken :)
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

De 265 die om 0816 langs de Heidelberlaan rijdt werd geleed gereden en versterkt met een amba. De laatste had 1 reiziger en filmde "extra bus"
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Die had waarschijnlijk 72 Exta Bus moeten filmen. Uitsluitend die lijn wordt versterkt gereden. Immers de 265 niet.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Het lijkt toch wel zo handig de drukke ritten te versterken en dat niet af te laten hangen van het nummertje wat erop staat. Overigens viel me wel op in de dienstregelingen dat lijn 72 in december een kwartier verschuift, zodoende op de s5600 gaat aansluiten in Bilthoven en daarmee de meest logische lijn om te versterken is.
Heel raar is het dus niet dat Busfoto.nl juist een versterkte 265 trof gezien die nu die aansluiting nog biedt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Lees ik dat nou goed, komt er ook wifi in de bussen van provincie Utrecht :D
Ik heb geen onderschrift
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Dat is wel wat de provincie in het PvE heeft staan. Wat ook wel interessant is is dat de provincie geen reclame op de bussen wil hebben. Betekend dat nu dat alle reclame op de bussen in december 2016 eraf moet zijn?
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Ik zie nu al bijna nooit reclame, maar dat kan komen omdat ik eigenlijk alleen in het oosten van utrecht reis
Ik heb geen onderschrift
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

wouter15 schreef:Dat is wel wat de provincie in het PvE heeft staan. Wat ook wel interessant is is dat de provincie geen reclame op de bussen wil hebben. Betekend dat nu dat alle reclame op de bussen in december 2016 eraf moet zijn?
Ja dat lijkt mij wel en dan in ieder geval de nieuwe bussen die er rijden, maar lijkt mij als er bussen blijven ook stikker vrij moeten zijn.
Ik vind het ook niet mooi al die reclame laat het er lekker af, zo zijn de bussen veel mooier.

@ sirvinniei: Over de wifi ja als goed is wel maar waarom kijk je zo blij, is je mobiele provider niet goed genoeg dat je geen bereik heb ?.
Ik zit echt nooit meer op wifi ook thuis niet voor 4G soms nog maar met 4G helemaal niet meer, ik zou niet weten waarom ik in de bus wifi moet hebben.Bus ritjes zijn ook nog eens meestal redelijk korte ritten.

Ik mag dan hopen dat ze wel voor een goeie provider kiezen KPN of Vodafone, en niet voor Tmobile zullen gaan dan faalt het wifi toch al gelijk.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Omdat ik geen eigen inkomen heb en me dus geen grote databundel kan veroorloven gebruik ik als het kan wifi.
Zeker als ik van Veenendaal naar Amersfoort een uur in de bus moet zitten en door allemaal vage dorpjes moet gaan.

Ik vind sowieso al de provincie Utrecht sober aanbesteed worden: geen wifi, nare stoelen veel diensten draaien in de spits maar eens in het uur en veel, zelfs ontsluitende lijnen (zoals 82) rijden niet in de avond en op zondag. Dit komt misschien ook door de kleine verscheidenheid in het materieel: er zit niks tussen de ambas en de sprinters in, en daarnaast word er ook heel terughoudend gereden met sprinters.
Ik heb geen onderschrift
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Daniel schreef:Het lijkt toch wel zo handig de drukke ritten te versterken en dat niet af te laten hangen van het nummertje wat erop staat. Overigens viel me wel op in de dienstregelingen dat lijn 72 in december een kwartier verschuift, zodoende op de s5600 gaat aansluiten in Bilthoven en daarmee de meest logische lijn om te versterken is.
Heel raar is het dus niet dat Busfoto.nl juist een versterkte 265 trof gezien die nu die aansluiting nog biedt.
Ik zal binnenkort kijken of het lijnnummer wel klopte. De reguliere bus toonde zeker 265. Of de versterlingsbus dat ook toonde, ga ik nu betwijfelen. Ik was nog niet helemaal wakker.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Reclame op de bus zou gewoon moeten blijven. Het levert misschiennnog wel meer op dan die anderhalve man en een paardekop in de daluren met een studentenabonnement.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Michael »

Op Facebook ben ik foto's tegengekomen van de 3291 en 3161 in U-OV kleuren.
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tjekken »

Michael schreef:Op Facebook ben ik foto's tegengekomen van de 3291 en 3161 in U-OV kleuren.
Op welke facebook als ik mag vragen?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Milco »

Michael schreef:Op Facebook ben ik foto's tegengekomen van de 3291 en 3161 in U-OV kleuren.
In eerste instantie dacht ik dat je Citaro 3291 van Connexxion bedoelde... :oops:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Michael schreef:Op Facebook ben ik foto's tegengekomen van de 3291 en 3161 in U-OV kleuren.
Ik zag ze vanmiddag allebei in de stalling Europalaan tegen het hek aan staan. Inderdaad nog met de oorspronkelijke nummers erop (in elk geval aan de achterkant)
Huisstijltechnisch gezien zou je trouwens verwachten dat de verhoging op het dak grijs is, maar die is geel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Ronald »

sirvinniei schreef:Ik vind sowieso al de provincie Utrecht sober aanbesteed worden: geen wifi, nare stoelen veel diensten draaien in de spits maar eens in het uur en veel, zelfs ontsluitende lijnen (zoals 82) rijden niet in de avond en op zondag. Dit komt misschien ook door de kleine verscheidenheid in het materieel: er zit niks tussen de ambas en de sprinters in, en daarnaast word er ook heel terughoudend gereden met sprinters.
Bedoel je de nieuwe concessie of de huidige? Als je de situatie nu vergelijkt met een tiental jaar geleden (voor de aanbesteding) is het aantal bussen fors gegroeid, ook op de zwakke lijnen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Voor de liefhebbers, zag de foto's op m'n twitter langskomen...

3161:
Afbeelding

3291:
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten