Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Busfoto.nl schreef: De perronchef zou op de halte Heidelberglaan moeten gaan staan en vanaf daar bussen oproepen bij drukte. Die moeten echter vanaf de AZU komen wat ongeveer 2 minuten duurt van waarneming perronchef tot aankomst bus. Daarnaast heeft ook de volgende halte Padualaan vaak golven van studenten, maar dat kan de chef.dus niet zien vanaf de Heidelberglaan. (Vorig jaar wel eens geobserveerd: reizigers bij de Padualaan moesten zo wel eens ZES bussen laten passeren voor er een staanplaats was).
Ik denk dat de stationschef (vreemde woordkeus in dit geval :? ) de bussen wegstuurt als ze voor 75-80% vol zijn, zodat bij de overige haltes ook nog mensen mee kunnen.
Of de extra bussen wel helemaal vol en de 'normale' bussen (die elke 5 minuten rijden) niet helemaal vol. Maar ik denk dat de stationschef het gewoon per situatie zal bekijken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door lint41 »

Busfoto.nl schreef:
lint41 schreef:
Karl schreef:Gisteren zag ik ook een aantal geledes rondrijden op lijn 11.
Ik zag vanochtend inderdaad ook 3 enkelgeledes op de 11, compleet met bijbehorende omloopnummers (634-636). Zijn er soms dubbelgeledes geruild om de drukste ritten op de 28 te versterken?
Vorige week ook al enkelgeledes op lijn 11 en een enkeling op lijn 12(s). Verder geen inzet van de wagens gezien op lijn 31, maar ook niet op lijn 28. Morgenochtend eens kijken of ze toch op lijn 28 ingezet worden. Het zou ook kunnen dat er wagens met defecten zijn?
Bij defecten zou je verwachten dat de omloopnummers niet aangepast zijn, dus ik denk dat het gepland is. Zouden het misschien bussen kunnen zijn om de toegenomen rijtijd door het rondje Moreelsepark te compenseren, om de frequentie in stand te houden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

@Meltrain: Er staat gewoon in het vervoerplan dat de bussen inderdaad niet helemaal vol weggestuurd worden om ook de instappers bij volgende haltes er nog in te laten passen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Ja, dat had ik ook gelezen. :Y
Mijn overweging was meer of dat bij alle bussen zou zijn of dat de 'extra' bussen mogelijk toch vol worden weggestuurd.
Verder vroeg ik me af hoe vol de bussen dan worden weggestuurd, dus gokte ik op een (in mijn ogen redelijk) percentage.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Daniel schreef:@Meltrain: Er staat gewoon in het vervoerplan dat de bussen inderdaad niet helemaal vol weggestuurd worden om ook de instappers bij volgende haltes er nog in te laten passen.
Het is te vraag in hoeverre 1 persoon met een fluitje het tegen gaat houden dat 250 man, die allen om 8:40 op De Uithof willen zijn, lijntje 12 bestormen zonder mensen te verdrukken door gewoon de deuren dicht te gooien. Zeker als het koud is, regent, tentamenweken enzo. Laten we eerlijk zijn.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Meer informatie over de Qbuzz-busvloot:

138x Mercedes-Benz Citaro Geleed & Standaard EURO VI
17x Van Hool newAGG300 EURO VI
3x Optaro Solo EV
10x Mercedes-Benz Sprinter
------
En daarnaast natuurlijk nog:
131x VDL Ambassador
11x Mercedes-Benz Citaro Geleed (2008)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Je komt nog eens ergens achter als je een bus eerder haalt...

De halte aan de Europalaan voor de deur van het GVU-hoofdkantoor blijkt Lanslaan te heten (haltepaal staat er nog nieteens!). Reizigers die van/naar deze halte willen reizen moeten echter wel eerst even heel goed in het busboekje kijken en uitermate goed opletten wat er op de bus staat gezien hoe deze halte bediend wordt:
  • Lijn 65 stopt er uitsluitend in de spits en dan ook nog alleen de ritten van/naar Het Klooster (2 van de 6x/uur)
  • Lijn 66 stopt er met alle ritten
  • Lijn 47 stopt er uitsluitend in de spits en tussen-de-middag, waarbij in de spitsrichting met kwartiersdienst slechts 2x/uur hier gestopt wordt
  • Lijn 74 en 77 stoppen er niet, reizigers bij het Anne Frankplein moeten dus bewust kiezen of ze naar CS/Oost of CS/West reizen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Michael 1988 »

Busfoto.nl schreef:
Daniel schreef:@Meltrain: Er staat gewoon in het vervoerplan dat de bussen inderdaad niet helemaal vol weggestuurd worden om ook de instappers bij volgende haltes er nog in te laten passen.
Het is te vraag in hoeverre 1 persoon met een fluitje het tegen gaat houden dat 250 man, die allen om 8:40 op De Uithof willen zijn, lijntje 12 bestormen zonder mensen te verdrukken door gewoon de deuren dicht te gooien. Zeker als het koud is, regent, tentamenweken enzo. Laten we eerlijk zijn.
Wat zijn studenten toch domme kuddedieren zeg. Allemaal nemen ze de laatst mogelijke trein en bus. En maar klagen als ze eruit worden gestuurd omdat ze te laat zijn. Maar je kunt deze massa nooit tegenhouden. De enige manier waarop deze drukte mogelijk verholpen kan worden is door de helft van de lessen te verlaten en/of sommige studenten te verplichten om een half uur eerder op school aanwezig te zijn door die lesuren een half uur te vervroegen. Al zal dat misschien onmogelijk zijn, omdat je dan verschillende lestijden krijgt per faculteit. Maar ik moet wel toegeven, overal zitten van die kuddedieren die op het laatste moment op school aankomen en bijna allemaal de bus pakken. Ook al zit de school nog geen 10 tot uiterlijk 30 minuten lopen van het station af (kijk maar naar bijvoorbeeld Breda voor Avans, Tilburg voor Avans en Uni en Den Bosch voor Avans en KW1C)
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op do 12 sep 2013, 09:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jurre »

Busfoto.nl schreef:Meer informatie over de Qbuzz-busvloot:

10x Mercedes-Benz Sprinter
Ook bekend wat voor Sprinter? Die Veolia heeft rijden bieden al iets meer capaciteit dan de 8-persoons-Sprinters, en zijn ook wat toegankelijker naar mijn mening.
jeroen75
Berichten: 1
Lid geworden op: do 12 sep 2013, 09:34

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door jeroen75 »

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb geprobeerd om op het forum naar het antwoord te zoeken, maar de zoekmachine negeert zaken als "bus", "50" en "Utrecht", waardoor het lastig wordt :P Vandaar even mijn vraag hier, hopelijk op de juiste plaats in het forum.

Ik ga misschien binnenkort in de gemeente Utrechtse Heuvelrug wonen. Ik ben van plan om dan met bus 50 naar mijn werk in Utrecht te gaan. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Komt het vaak voor dat deze bus een enorme vertraging heeft? Of dat hij zo vol zit dat hij haltes voorbij rijdt? Of is het gewoon een prettige, betrouwbare lijn?

Alvast bedankt!
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Michael 1988 »

Jurre schreef:
Busfoto.nl schreef:Meer informatie over de Qbuzz-busvloot:

10x Mercedes-Benz Sprinter
Ook bekend wat voor Sprinter? Die Veolia heeft rijden bieden al iets meer capaciteit dan de 8-persoons-Sprinters, en zijn ook wat toegankelijker naar mijn mening.
Het lijkt me sterk dat ze de Mobility versie (buurtbusversie) voor een stadsdienst gaan gebruiken. Ik denk dan eerder aan de Sprinter City (stadsbus) of Sprinter Transfer (streekbus). Tenzij Qbuzz de Sprinters nodig heeft voor buurtbuslijnen. Mij valt op dat ze voor de Optare Solo hebben gekozen. Ik wist wel dat er al hybride versies van bestonden, maar niet dat er waarschijnlijk ook elektrische versies van bestonden. Aangezien er 3 elektrische bussen worden ingezet en er 3 optares zijn besteld. Overigens, bij Veolia rijden zowel Sprinter City's (de 4603, 4618-4641) en Sprinter Transfers (4608-4617) rond.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op do 12 sep 2013, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:De halte aan de Europalaan voor de deur van het GVU-hoofdkantoor blijkt Lanslaan te heten (haltepaal staat er nog nieteens!). Reizigers die van/naar deze halte willen reizen moeten echter wel eerst even heel goed in het busboekje kijken en uitermate goed opletten wat er op de bus staat gezien hoe deze halte bediend wordt:
Opmerkelijke naam, die nieuwe halte ligt naar mijn idee te ver van de Lanslaan om 'm daarnaar te vernoemen. Een naam als "Anne Frankplein Zuid" was logischer geweest.

Lijn 63 zou er ook moeten stoppen, gek genoeg richting Vianen alleen 's avonds maar de andere kant op de hele dag door.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

Daniel schreef:Je komt nog eens ergens achter als je een bus eerder haalt...

De halte aan de Europalaan voor de deur van het GVU-hoofdkantoor blijkt Lanslaan te heten (haltepaal staat er nog nieteens!). Reizigers die van/naar deze halte willen reizen moeten echter wel eerst even heel goed in het busboekje kijken en uitermate goed opletten wat er op de bus staat gezien hoe deze halte bediend wordt:
  • Lijn 65 stopt er uitsluitend in de spits en dan ook nog alleen de ritten van/naar Het Klooster (2 van de 6x/uur)
  • Lijn 66 stopt er met alle ritten
  • Lijn 47 stopt er uitsluitend in de spits en tussen-de-middag, waarbij in de spitsrichting met kwartiersdienst slechts 2x/uur hier gestopt wordt
  • Lijn 74 en 77 stoppen er niet, reizigers bij het Anne Frankplein moeten dus bewust kiezen of ze naar CS/Oost of CS/West reizen
Wie verzint er in hemelsnaam nou zo iets
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

@reisthijs: 63 stopt er inderdaad met dat rare patroon. Ik zie trouwens dat ook de 65 hier zo´n bizar patroon heeft: ri. Nieuwegein stoppen alleen de ritten naar Het Klooster in de ochtendspits er, richting Utrecht alle ritten :roll:

Ik had trouwens 74 en 77 ook gewoon daar laten stoppen en de halte om de hoek op de Koningin Wilhelminalaan opgeheven. De afstand tussen die twee is nihil en alle reismogelijkheden van dezelfde halte is in zo´n situatie wel het meest logisch.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jurre »

Michael 1988 schreef:
Jurre schreef:
Busfoto.nl schreef:Meer informatie over de Qbuzz-busvloot:

10x Mercedes-Benz Sprinter
Ook bekend wat voor Sprinter? Die Veolia heeft rijden bieden al iets meer capaciteit dan de 8-persoons-Sprinters, en zijn ook wat toegankelijker naar mijn mening.
Het lijkt me sterk dat ze de Mobility versie (buurtbusversie) voor een stadsdienst gaan gebruiken. Ik denk dan eerder aan de Sprinter City (stadsbus) of Sprinter Transfer (streekbus). Tenzij Qbuzz de Sprinters nodig heeft voor buurtbuslijnen. Mij valt op dat ze voor de Optare Solo hebben gekozen. Ik wist wel dat er al hybride versies van bestonden, maar niet dat er waarschijnlijk ook elektrische versies van bestonden. Aangezien er 3 elektrische bussen worden ingezet en er 3 optares zijn besteld. Overigens, bij Veolia rijden zowel Sprinter City's (de 4603, 4618-4641) en Sprinter Transfers (4608-4617) rond.
M'n bericht was nogal onduidelijk zie ik nu. Ik doel op deze bus: http://www.busfoto.nl/foto/albums/userp ... _5131_.JPG
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

Michael 1988 schreef: Wat zijn studenten toch domme kuddedieren zeg. Allemaal nemen ze de laatst mogelijke trein en bus. En maar klagen als ze eruit worden gestuurd omdat ze te laat zijn. Maar je kunt deze massa nooit tegenhouden. De enige manier waarop deze drukte mogelijk verholpen kan worden is door de helft van de lessen te verlaten en/of sommige studenten te verplichten om een half uur eerder op school aanwezig te zijn door die lesuren een half uur te vervroegen. Al zal dat misschien onmogelijk zijn, omdat je dan verschillende lestijden krijgt per faculteit. Maar ik moet wel toegeven, overal zitten van die kuddedieren die op het laatste moment op school aankomen en bijna allemaal de bus pakken. Ook al zit de school nog geen 10 tot uiterlijk 30 minuten lopen van het station af (kijk maar naar bijvoorbeeld Breda voor Avans, Tilburg voor Avans en Uni en Den Bosch voor Avans en KW1C)
Dit is niet eens de laatste bus, die gaat 10 minuten later pas als je om 9 uur moet beginnen *O*
Maar het probleem met een half uur eerder reizen, ik probeer het regelmatig zelf uit, is dat je dan tussen de studenten van de hogeschool zit die volgens mij om half 9 moeten beginnen en dan is het dus al net zo druk in lijn 12.
Als je als universitair student echt de drukte voor wil zijn moet je vóór 8 uur de bus al nemen.
Of een rechtstreekse spitsbus nemen, of stiekem lijn 11 nemen, ook al mag dat eigenlijk niet meer van Qbuzz :@
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Gekko123 »

jeroen75 schreef:Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb geprobeerd om op het forum naar het antwoord te zoeken, maar de zoekmachine negeert zaken als "bus", "50" en "Utrecht", waardoor het lastig wordt :P Vandaar even mijn vraag hier, hopelijk op de juiste plaats in het forum.

Ik ga misschien binnenkort in de gemeente Utrechtse Heuvelrug wonen. Ik ben van plan om dan met bus 50 naar mijn werk in Utrecht te gaan. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Komt het vaak voor dat deze bus een enorme vertraging heeft? Of dat hij zo vol zit dat hij haltes voorbij rijdt? Of is het gewoon een prettige, betrouwbare lijn?

Alvast bedankt!
Mijn ervaringen met deze lijn (al wel een paar jaar terug) zijn goed. Het ligt er ook heel sterk aan waar je in de gemeente Utrechtse Heuvelrug gaat wonen. Deze lijn is voor zover ik heb gemerkt behoorlijk betrouwbaar. Verder is deze bus vooral druk tussen Utrecht en Zeist (tussen Utrecht en Driebergen-Zeist rijdt er 4x/uur een bus) en kun je vanuit de gemeente Utrechtse Heuvelrug naar Utrecht bijna altijd wel zitten.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Jurre schreef:
Michael 1988 schreef:
Jurre schreef:
Busfoto.nl schreef:Meer informatie over de Qbuzz-busvloot:

10x Mercedes-Benz Sprinter
Ook bekend wat voor Sprinter? Die Veolia heeft rijden bieden al iets meer capaciteit dan de 8-persoons-Sprinters, en zijn ook wat toegankelijker naar mijn mening.
Het lijkt me sterk dat ze de Mobility versie (buurtbusversie) voor een stadsdienst gaan gebruiken. Ik denk dan eerder aan de Sprinter City (stadsbus) of Sprinter Transfer (streekbus). Tenzij Qbuzz de Sprinters nodig heeft voor buurtbuslijnen. Mij valt op dat ze voor de Optare Solo hebben gekozen. Ik wist wel dat er al hybride versies van bestonden, maar niet dat er waarschijnlijk ook elektrische versies van bestonden. Aangezien er 3 elektrische bussen worden ingezet en er 3 optares zijn besteld. Overigens, bij Veolia rijden zowel Sprinter City's (de 4603, 4618-4641) en Sprinter Transfers (4608-4617) rond.
M'n bericht was nogal onduidelijk zie ik nu. Ik doel op deze bus: http://www.busfoto.nl/foto/albums/userp ... _5131_.JPG
Mijn vermoeden is dat ze voor de lijnen 14, 15, 35, 45, 122 en 127 een tiental gewone Sprinters aan gaan schaffen endus geen Cityversie. De cityversie heeft meen ik meer dan 8 zitplaatsen en daarnaast nog staanplaatsen. In het vervoerplan staat duidelijk dat ze achtpersoonsbusjes willen kopen. Die kun je met een B-rijbewijs rijden waardoor de exploitatie van deze zwakke lijnen een euro of twee goedkoper is per uur. Dat maakt behoorlijk wat uit over 8 jaar tijd.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

Kunnen ze niet gewoon wat Procity's van CXX overnemen. lijkt me een stuk aantrekkelijker i.p.v. 8 persoons busjes. de servicelijnen zullen zo nooit een kans van slagen hebben. vervoeren de lijnen 14 en 15 uberhaupt wel reizigers?
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Edit
Laatst gewijzigd door Busfoto.nl op do 12 sep 2013, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Zeker nu lijn 47 gaat rijden in Hoograven zie ik geen bestaansrecht meer voor lijn 15. Op de overige lijnen is de vervoersvraag behoudens een enkele piek zo klein, dat een minimum voldoende is om gewoon het gebied te ontsluiten.
Het inzetten van Fryskers is derhalve te duur door materieel- en personeelskosten.

Lijn 14 kan ik niets over zeggen (weet ik niet)
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matje82 »

010jongen schreef:Kunnen ze niet gewoon wat Procity's van CXX overnemen. lijkt me een stuk aantrekkelijker i.p.v. 8 persoons busjes. de servicelijnen zullen zo nooit een kans van slagen hebben. vervoeren de lijnen 14 en 15 uberhaupt wel reizigers?
Dat vraag ik me ook af. Ook een lijn 59 bijvoorbeeld kan met een kleine bus gereden worden als deze niet gekoppeld wordt aan drukke ritten van lijn 58 vanwege het Groenhorstcollege.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matje82 »

Gekko123 schreef:
jeroen75 schreef:Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb geprobeerd om op het forum naar het antwoord te zoeken, maar de zoekmachine negeert zaken als "bus", "50" en "Utrecht", waardoor het lastig wordt :P Vandaar even mijn vraag hier, hopelijk op de juiste plaats in het forum.

Ik ga misschien binnenkort in de gemeente Utrechtse Heuvelrug wonen. Ik ben van plan om dan met bus 50 naar mijn werk in Utrecht te gaan. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Komt het vaak voor dat deze bus een enorme vertraging heeft? Of dat hij zo vol zit dat hij haltes voorbij rijdt? Of is het gewoon een prettige, betrouwbare lijn?

Alvast bedankt!
Mijn ervaringen met deze lijn (al wel een paar jaar terug) zijn goed. Het ligt er ook heel sterk aan waar je in de gemeente Utrechtse Heuvelrug gaat wonen. Deze lijn is voor zover ik heb gemerkt behoorlijk betrouwbaar. Verder is deze bus vooral druk tussen Utrecht en Zeist (tussen Utrecht en Driebergen-Zeist rijdt er 4x/uur een bus) en kun je vanuit de gemeente Utrechtse Heuvelrug naar Utrecht bijna altijd wel zitten.
Lijn 50 is inderdaad druk tussen Utrecht en Zeist en dan juist op tijden dat er 2 x per uur wordt gereden, dus 's avonds en op zondag. Op zondag overdag wordt de frequentie al verhoogd door Qbuzz, maar 's avonds niet. 's Avonds moeten er regelmatig mensen die opstappen tussen Neude en Oorsprongpark staan tussen Utrecht en Zeist. Naar Utrecht zul je altijd wel kunnen zitten vermoed ik. Vertragingen vind ik erg meevallen.
Overdag rijdt lijn 50 4 x per uur en in de spits zelfs 6 x per uur, maar dan tot Driebergen-Zeist NS of Doorn.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jurre »

matje82 schreef:
010jongen schreef:Kunnen ze niet gewoon wat Procity's van CXX overnemen. lijkt me een stuk aantrekkelijker i.p.v. 8 persoons busjes. de servicelijnen zullen zo nooit een kans van slagen hebben. vervoeren de lijnen 14 en 15 uberhaupt wel reizigers?
Dat vraag ik me ook af. Ook een lijn 59 bijvoorbeeld kan met een kleine bus gereden worden als deze niet gekoppeld wordt aan drukke ritten van lijn 58 vanwege het Groenhorstcollege.
Lijn 58 en 59 zitten in Hilversum nooit vol, maar dat lijn 58 rondom Maartensdijk druk is geloof ik wel. ProCity's zijn een prima maatje voor lijn 59 en vooral in Lage Vuursche scheelt dat een hoop qua ruimte op de weg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Busfoto.nl schreef: Mijn vermoeden is dat ze voor de lijnen 14, 15, 35, 45, 122 en 127 een tiental gewone Sprinters aan gaan schaffen en dus geen Cityversie.
Je vergeet de stadsdienst van Vleuten (lijn 125). :lol:
Maar Connexxion heeft nu ook een aantal Sprinters in de BRU-kleurstelling, voor onder andere lijn 45. Moet Qbuzz die bussen dan niet verplicht overnemen, zoals met de Ambassadors en Citaro's (geleed) wel is?

Ik hoop wel dat de Optares zo'n front of zo'n front krijgen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten