Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Er stond nog één LE aan de Europalaan vanmorgen, allicht dat dat dan de 3202 geweest is. Kon in 't donker vanuit een passerende bus het nummertje niet lezen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Hoorde zojuist uit zeer betrouwbare bron dat de 3202 vanmiddag gezien op omloop 876, onder meer lijn 71 van Rijnsweerd naar Driebergen en vandaar lijn 271 naar Nieuwegein-Zuid. Dit maakt het verhaal dus compleet.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Lijn65 »

Misschien dat het hier al eens vermeld is, maar ik heb geen zin om alles terug te lezen: Zijn de Groningse LE's ook omgestickerd/gespoten of rijden ze in rood/grijs rond in Utrecht?
Basislijn
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Mike »

Liever lui dan moe :X
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

Lijn65 schreef:Misschien dat het hier al eens vermeld is, maar ik heb geen zin om alles terug te lezen: Zijn de Groningse LE's ook omgestickerd/gespoten of rijden ze in rood/grijs rond in Utrecht?
Alles in U-OV huisstijl, op het dak na. Daaraan zijn ze dus gemakkelijk te herkennen.
*bus*
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Lijn65 »

Durashift schreef:Alles in U-OV huisstijl, op het dak na. Daaraan zijn ze dus gemakkelijk te herkennen.
*bus*
Bedankt! *bus*
Basislijn
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Zag vanmiddag in ruim een half uur maar liefst vijf LE's in Nieuwegein Centrum op de lijnen 48, 66 en 77. Interessant is verder dat praktisch langs mijn huis weer een bus van E&R Opleidingen reed. Dit was de ex GVU/NOVIO/Connexxion Academy 4126. Dit is één van de drie nog in Nederland rijdende bussen van de oorspronkelijke GVU-serie 107-133 en tot vandaag wist ik niet waar de bus sinds augustus was gebleven.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door MdJ »

Citaro LE op omloop 812 (51-47). Die dingen horen op 87x omlopen te rijden toch?
Bij twijfel: gebruik beton.
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Klopt, 871-880. De in mijn bovenstaande bericht genoemde LE's op lijn 48 en lijn 77 reden ook andere op omlopen (de 3198 op de 48 op omloop 812 bijv). De officieel toegewezen omlopen worden allemaal uitgevoerd als gebroken diensten dus voornamelijk spitswerk. Het is echter duidelijk dat veel chauffeurs heel graag op de bussen rijden en dat speelt vrijwel zeker mee bij de gesignaleerde afwijkingen. Ik kan ze trouwens geen ongelijk geven!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

U-OV: zorgen over rijgedrag fietsers
UTRECHT - U-OV maakt zich zorgen over het rijgedrag van fietsers in Utrecht. De busvervoerder noemt het gedrag van sommige fietsers roekeloos. Ze drijven chauffeurs soms tot gekte. Dit jaar zijn er al 20 ongelukken tussen fietsers en bussen geweest in de stad. Utrechtse fietsers houden zich aan hun eigen regels, denkt U-OV.
Lees verder

Edit: 21 dus inmidddels... Bus en fietser botsen op Verlengde Vleutenseweg
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door nvdw »

What else is new.

Laat Darwin z'n werk doen, dan heb je er steeds minder last van.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:U-OV: zorgen over rijgedrag fietsers
UTRECHT - U-OV maakt zich zorgen over het rijgedrag van fietsers in Utrecht. De busvervoerder noemt het gedrag van sommige fietsers roekeloos. Ze drijven chauffeurs soms tot gekte. Dit jaar zijn er al 20 ongelukken tussen fietsers en bussen geweest in de stad. Utrechtse fietsers houden zich aan hun eigen regels, denkt U-OV.
Lees verder

Edit: 21 dus inmidddels... Bus en fietser botsen op Verlengde Vleutenseweg
Groot gelijk.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Etienne »

Ligt het in de plannen om de route van lijn 37/38 na de Vleutensebrug iets te wijzigen?

Voorheen reden deze lijnen richting de Lage Weide na de brug via een soort bussluis en richting CS langs het kanaal, de brug onderdoor en vervolgens overheen. Tegenwoordig rijden laatste route in beide richtingen, maar vandaag viel me op dat langs het hotel wat daar ligt een nieuwe weg naast de A2 wordt aangelegd en dat aldaar een haltehaven is aangelegd en alvast is betegeld.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Ik kan geen zeer duidelijke informatie vinden, buiten het kaartje wat ik hieronder heb geplaatst. Daarbij heb ik het idee dat de 37/38 geen gebruik kan maken van de busbaan over de brug, maar vanaf de Spinozaweg gebruik dient te maken van de reguliere rijbaan.

Afbeelding
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

Busfoto.nl schreef:Ik kan geen zeer duidelijke informatie vinden, buiten het kaartje wat ik hieronder heb geplaatst. Daarbij heb ik het idee dat de 37/38 geen gebruik kan maken van de busbaan over de brug, maar vanaf de Spinozaweg gebruik dient te maken van de reguliere rijbaan.
Klopt, ik heb daar vorige week gereden.. vanaf Leidsche Rijn centrum. Je kan nu alleen linksaf en dan het rondje maken langs het kanaal. Zoals het 'vroeger' was (toen alleen de busbaan er lag en de oprit naar de A2 er direct naast lag)..
Er ligt nu een groot zandlichaam op die plek. Volgens mij voor de spoorverdubbeling (brug) bedoeld.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jonkervoort »

Busfoto.nl schreef:Ik kan geen zeer duidelijke informatie vinden, buiten het kaartje wat ik hieronder heb geplaatst. Daarbij heb ik het idee dat de 37/38 geen gebruik kan maken van de busbaan over de brug, maar vanaf de Spinozaweg gebruik dient te maken van de reguliere rijbaan.

Afbeelding
37 gaat via station Leidsche Rijn rijden, 38 idd via de gewone weg volgens het vervoersplan 2017.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Ik vind je opmerking niet zo snel terug in het vervoerplan, althans niet in de kaartjes. Daarnaast zie ik niet zo snel hoe de 37 dan zou moeten rijden om vanaf busstation Leidsche Rijn Centrum Lage Weide te bereiken.

Wellicht komt er in de buurt van de Thoriumweg, verwijzend naar de opmerking van Etienne, een bushalte voor de 37/38. Met een trappetje omhoog sta je dan al zowat op 1 van de perrons van station Utrecht Leidsche Rijn Centrum.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

Busfoto.nl schreef:Ik vind je opmerking niet zo snel terug in het vervoerplan, althans niet in de kaartjes. Daarnaast zie ik niet zo snel hoe de 37 dan zou moeten rijden om vanaf busstation Leidsche Rijn Centrum Lage Weide te bereiken.
Via het ziekenhuis en dan de A2 over, kom je bij de kruising met de Atoomweg weer op Lage Weide uit. Lijkt mij de enige mogelijkheid...
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jonkervoort »

Durashift schreef:
Busfoto.nl schreef:Ik vind je opmerking niet zo snel terug in het vervoerplan, althans niet in de kaartjes. Daarnaast zie ik niet zo snel hoe de 37 dan zou moeten rijden om vanaf busstation Leidsche Rijn Centrum Lage Weide te bereiken.
Via het ziekenhuis en dan de A2 over, kom je bij de kruising met de Atoomweg weer op Lage Weide uit. Lijkt mij de enige mogelijkheid...
Volgens mij ging de 37 via station Leidsche Rijn en dan de route van lijn 48 rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Aanpassingen door de opening van het busstation Leidsche Rijn Centrum staan pas gepland voor het vervoerplan 2017-II schrijft het vervoerplan 2017-I. Hoe de 37 en 38 dan gaan rijden zal dus pas begin volgend jaar duidelijk worden.

Ik dacht trouwens dat in de streekgeledes wel redelijk duidelijk staat aangegeven dat je niet voor de deur in de aanhanger moet gaan staan (omdat die dan niet dicht kan), maar na vandaag toevallig twee gelede ritten getroffen te hebben bleek dat toch nog niet echt duidelijk genoeg. In beide gevallen moest de chauffeur via de omroep vragen om daar weg te gaan zodat de deuren dicht wilden.
De afwijkende tijden waarop ik vandaag reisde maakten toch ook wel duidelijk dat 65 nog echt bizar drukke ritten er tussen heeft zitten. Een gelede met alle zitplaatsen bezet en dan ook nog van voor tot achterin staanplaatsen bij de huidige 5-minutendienst in de ochtendspits had ik nou toch niet direct verwacht. Het bestaan van dergelijke ritten was immers juist een van de aanleidingen voor de frequentieverhoging naar 12x/uur, dan zou je wat minder extremen verwachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

Jonkervoort schreef:
Durashift schreef:
Busfoto.nl schreef:Ik vind je opmerking niet zo snel terug in het vervoerplan, althans niet in de kaartjes. Daarnaast zie ik niet zo snel hoe de 37 dan zou moeten rijden om vanaf busstation Leidsche Rijn Centrum Lage Weide te bereiken.
Via het ziekenhuis en dan de A2 over, kom je bij de kruising met de Atoomweg weer op Lage Weide uit. Lijkt mij de enige mogelijkheid...
Volgens mij ging de 37 via station Leidsche Rijn en dan de route van lijn 48 rijden.
Oh, dat kan ook.. maar dan wordt een stukje van Maarssenbroek niet bediend...
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: RE: Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jonkervoort »

Ik doelde alleen op het stukje station Leidsche Rijn - Savannahweg. En is inderdaad nog niet definitief allemaal.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door reisthijs »

Twee nieuwtjes:

Het contract voor de busbaan door Transwijk is getekend, in april 2019 moetne bussen geheel over en vrije baan (met tunnels onder Anne Frankplein en 5 meiplein) van CS naar Papendorp kunnen rijden. http://www.ovpro.nl/bus/2016/10/27/vrij ... t-in-2019/

De Nieuwegeinlijn wordt aangepast, in 2020 moet het gehele Utrechtse tramnet aangepast zijn voor lagevloertrams en komt er zoals verwacht een doorkoppeling met de Uithoflijn. Er worden 22 extra trams besteld bij CAF.http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1540406 ... epast.html
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Wat me opvalt op de tekeningen van die busbaan is dat er bij de huidige halte Kanaleneiland naast de halte aan de nieuwe busbaan ook een halte voorzien is aan de normale rijbaan. Mij niet geheel duidelijk alleen voor welke lijn die halte dan bedoeld is: voor lijn 29 ligt er een aansluiting op de busbaan in de Koningin Wilhelminalaan, dus die kan daar de busbaan al op en hoeft dus niet aan de rijbaan te halteren bij halte Kanaleneiland.
Ook wel opvallend dat de huidige haltes bij het Anne Frankplein niet in de tekeningen te zien zijn terwijl ze wel in het plangebied vallen. En er blijven daar overduidelijk ook gewoon bussen rijden want op het stuk Europalaan dat nog binnen het plangebied valt staat de bestaande busbaan ook gewoon ingetekend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten