dnmw2705 schreef:Ik lees allemaal goede argumenten! Want inderdaad 5:45 is te laat, ik had niet doorgekeken naar die rit van de 38.
Alleen ik vraag mij dan nog steeds heel erg af.
De eerste rit van de 53 is om 5:08 vanaf busstation Zeist, 5:15 op Jordanlaan en 5:35 op CS.
De tweede 53 vertrekt om 5:28 vanaf Busstation, 5:36 op Jordanlaan en om 5:56 op CS.
De 50 heeft als eerste rit: 5:29 vanaf Driebergen Zeist, 5:36 op Jordanlaan en 5:53 op CS.
Ik woon zelf in Zeist en weet dus dat Zeist totaal niet groot is en zeker niet voor het aantal bussen wat wij in Zeist krijgen. We morgen zeker niet klagen over de overkill aan verbindingen die we hebben. Alleen waarom moet die tweede 53 rijden.
Omdat de 53 een geheel andere route rijdt in Zeist dan de 50. De 53 stopt bij het Busstation, Steynlaan, Schaerweydelaan, Nepveulaan, Panweg, De Dreef, Gunninglaan en Vollenhove. Dat weet jij ook, want jij woont naar eigen zeggen in Zeist.
dnmw2705 schreef:
Vanaf busstation naar Het Rond is 5 minuutjes met de fiets.
Jij neemt nu onterecht aan dat iedereen op de fiets naar de halte gaat én dat iedereen van de 53 opstapt op Zeist Busstation. Onderbouw ajb je redenatie dat iedereen met de fiets naar de bushalte gaat of dat iedereen op loopafstand woont van de bushalte van lijn 50.
Stel, ik ben een bewoner van de Nepveulaan. De 53 vertrekt op 3 minuten lopen. Volg ik jouw redenatie dan moet ik:
- Of om 05:05 de deur uit om om 06:00 op Utrecht Centraal te staan. Ik kom dan al om 05:35 aan maar volgens jou is de 53 rit 2004 louter pesten van Qbuzz.
- Of om 05:04 de deur uit om 25 minuten te lopen naar de halte Griftlaan lijn 50 om 06:00 op Utrecht CS te staan.
Ik wil voorstellen dat je dit zelf uitlegt aan de bewoner van Zeist-Noord die door jouw redenatie elke dag een halfuur eerder op mag staan. Kost hem 130 uur nachtrust op jaarbasis. Dankjewel! Of stel jij aan elke gebruiker van die 53-rit in Zeist-Noord een fiets ter beschikking?
dnmw2705 schreef:
Dat alternatief is er al weet ik veel hoe lang en sluit ook aan op de 38 van 6:04 vanaf CS. En ja, inderdaad. Er zijn veel tussenhaltes van de 53 die verschillen aan de 53, maar die reizigers moeten nu toch ook gewoon naar Jordaanlaan komen om die aansluiting te hebben op de 38?
De eerste rit van 53 loopt door als 38. Jij stelt dus voor dat mensen buiten 25 minuten lopen ook nog eens extra moeten overstappen op Utrecht Centraal?
dnmw2705 schreef:
Vandaar dat ik het idee had dat U-OV dus reizigers afpakt van Syntus en ik de logica van die tweede rit dus onzin vind.
Jij stelt dus voor dat iedereen uit Zeist-Noord die rond dat tijdstip wens te reizen 25 minuten loopt of door jou opgedragen wordt een fiets te kopen of althans te fietsen, ook bij regen of -10?
Waarbij ze onderweg gepasseerd worden door een MAT-rit van Zeist Garage naar Utrecht Centraal? Die geen mensen mee mag nemen omdat dat afpakken zou zijn?
Het is totale kolder dat de efficientie om MAT-riten om te zetten in dienstritten wordt beoordeeld als kinderachtig. Qbuzz biedt vroeg in ochtend twee prachtige doorgaande ritten naar bedrijventerreinen op Lage Weide, Nieuwegein en Vianen.
Overigens staat in hoofdstuk 1, artikel 1, in de
eerste zin van het PvE voor de Concessie regio Utrecht in klare taal dat de concessiehouder, dus Qbuzz, de primaire vervoerder is in Zeist. Het is gedoogd dat Syntus daar rijdt, maar van afpakken is ook in die zin totaal geen sprake. Als je het dan toch over afpakken hebt; waarom wil je dan niet dat Syntus zijn rit eindigt op de Jordanlaan? Zij pakken de reizigers van de 53 af volgens jouw redenatie?