Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Volgens mij is er alleen nog een beperking binnen X meter van een daartoe bestemde oversteekplaats, of is die ook al niet meer?
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door T-hijs »

Die is er inderdaad ook niet meer. Eigen verantwoordelijkheid eerst!
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Allemaal regeltjes die uit de dikke duim komen of zijn geschrapt met de herziening van het verkeersreglement (RVV) 1990.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Dus als ik 2 meter naast het rode verkeerslicht oversteek loop ik niet door rood?

Fissa! *O*
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

De slogan bij invoering was ‘geef je verstand eens voorrang’. Dat is een slogan dus, geen wettekst; het was en is immers niet strafbaar om een oen te zijn.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wijkhoven
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 apr 2015, 11:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wijkhoven »

De eerste storing van de Uithoflijn tijdens de operatie is zojuist begonnen! :twisted:
https://www.nu.nl/utrecht/6023994/geen- ... oring.html

Ik ben benieuwd of ze het voor de spits kunnen oplossen. Als dat niet zo is, ben ik vooral benieuwd of de back-upbussen het een beetje kunnen hendelen. *bus*
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Nou, het is in de 29 al proppen geblazen, echt bus 12-niveau.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Keurig, hier reisinformatie krijgen over tram 22 als je IC je in 7 minuten af gaat zetten op Ut. We gaan het zo wel meemaken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

Blijft moeilijk die wissels...
Doet me weer eens twijfelen of je nou wel of niet die extra overloopwissel had gewild, wellicht een goede calamiteitenoptie maar wellicht tevens vragen om meer van dit soort problemen.
Wijkhoven
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 apr 2015, 11:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wijkhoven »

Storm in een glas water: https://www.duic.nl/algemeen/geen-trams ... e-storing/

Update 13.03 uur: De wisselstoring is weer verholpen. :pos:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Jep, zit in een tram.

Wel komisch trouwens, bij aankomst verraadde alleen het feit dat aldus de vertrektijden de eerste tram pas in 9 minuten zou gaan dat er iets aam de hand was. Op het perron op zowel spoor 2 als 3 een tram, de tram op spoor 2 is als leegmat vooruit gegaan, spoor 3 wacht op vertrek.

13:19: Zonet de trambestuurster langsgehad, zij verkondigt dat we pas over een kwartier gaan vertrekken, want "anders gaat de boel op de P+R weer in storing". Vertrek nu gepland om :32, dan dus 20 minuten vertraging.

13:24: Binnenkomst van de eerste tram vanaf de Uithof, niet eens voller dan gebruikelijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Mdk
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Volgensmij klopt de Routing van U-link 77 in google maps helemaal niet. Daar wordt de rit vanuit Nieuwegein via de Europalaan en van Zijstweg weergeven, terwijl ik net toch echt via Balijelaan en Dichersbaan ben gegaan. Of is er momenteel een omleiding?
Bij twijfel altijd klagen
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Bij Syntus rijden we tijdelijk een omleiding ja, maar goede kans dat dat niet in de reisinfo staat. Het is t/m vrijdag. Gok dat U-OV dat ook heeft!
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

In het algemeen gaat CS-Nieuwegein via de Van Zijstweg inderdaad, maar door de werkzaamheden voor de busbaan daar rijden de bussen soms om via de Dichtersbaan. Omdat er geen haltes vervallen/veranderen wordt dat vaak niet vermeld, heb ik gemerkt
請勿靠近車門
Mdk
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Dat verklaart een hoop, de Balijelaan en Vondellaan waren dus ook nogal druk met bussen.

Voor wie het nog niet wist trouwens, de nieuwe u-link Setra's rijden ook op niet u-link lijn 241, welke de snelvariant van de u-linklijn is. Wat ik toch een ietwat gekke situatie vind.
Bij twijfel altijd klagen
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Qua bustype vind ik het best logisch: de Setra's zijn het meest Qliner-achtige materiaal dat er rondrijdt in Utrecht, en de 241 is samen met 63 wel een van de lijnen waar dat het meest tot z'n recht komt.

Dat de 241 nog bestaat en ook onder U-link valt is natuurlijk vreemd gezien de integratie die bij de rest van de nummers is gebeurd, maar ik snap wel dat het voordeel van een sneldienst opweegt tegen het nadeel van eventuele onduidelijkheid.
請勿靠近車門
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

Lijn 241 valt niet onder het U-link, maar wordt wel met U-linkmaterieel gereden. Dit gebeurt elders vaker, zo wordt spitslijn 242 tussen Amsterdam en Mijdrecht met R-netmaterieel gereden terwijl de buslijn geen onderdeel uitmaakt van R-net.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Dank je Milco, want dat wou ik ookal zeggen dat 241 niet onder U-Link valt
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

Ik zou overigens niet zo snel naar de 241 als sneldienst verwijzen, het scheelt maar enkele minuten en de voornaamste functie lijkt me meer als bediening van de verbinding Kanaleneiland - Wijk bij Duurstede en als een spitsversterking van de 41.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Overigens stond deze inzet zelfs al in het vervoerplan vermeld, zal allicht iets te maken hebben met uniform materieel in de stalling in Wijk zodat ze daar niet nog een paar andere bussen voor 241 hoeven neer te zetten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Over vervoerplan gesproken, ik moet even op mezelf terugkomen, want ik heb weer iets te onnauwkeurig gelezen op het internet
Pascal1998 schreef:Echter ben ik vanochtend op internet gaan zoeken naar een planning voor de ombouw van de SUNIJ lijn, heb uiteindelijk er een gevonden van 4 september 2019, en daar blijkt dat de ombouw op 30 mei start, en dus rijden de SIG trams op 29 mei voor het laatst, op 20 juli moet de ombouw klaar zijn, maar dan gaat de lijn nog niet in dienst, hij gaat dan eerst een paar weken in testbedrijf of alles goed werkt tot en met 13 augustus, en dan nog 1 week proefdienstregeling rijden, waarna op 21 augustus de 7-delige CAF Urbos in dienst komt en er weer passagiers vervoerd kunnen worden
Want wat kom ik tegen, een hele lap tekst in het vervoerplan, maar het komt erop neer dat pas op 4 juli de gehele tramlijn gestremd is, omdat het groot onderhoud tussen Nieuwegein Stadscentrum en Utrecht CS al gedaan is, en de rest niet. Hieronder zal ik de tekst plaatsen die U-OV in het vervoerplan schrijft Afbeelding
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

http://www.rtvutrecht.nl/amp/nieuws/200 ... ernen.html
De provincie gaat onderzoeken wat de sociale gevolgen zijn van minder bussen die rijden door dorpskernen. Dat zegt gedeputeerde Arne Schaddelee toe naar aanleiding van een felle brief van de gemeente Leusden. Het college en de voltallige raad is nog steeds boos over het schrappen van de buslijn in het zuiden van het dorp.
Sinds wanneer is Munnikhove een dorpskern? :|
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Het valt me net op dat de lantaarnpaal vooraan het derde busperron op De Klomp krom is een scheef staat. Die is dus net een maand na ingebruikname van het perron al omver gereden :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De eerste nieuwe BYD van Syntus is op de diemst onderweg. *O*
JeroenN75
Berichten: 20
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 21:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door JeroenN75 »

Gaat er nog wat met de lijnkleuren gebeuren?
Op deze manier is er geen verschil tussen de reguliere lijnen en de U-link lijnen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten