Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Was alleen dit weekend zo geregeld, omdat NSM een extra druk weekend verwachtte ivm evenement.
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Is er ook maar één reden te noemen waarom ze een gelede op lijn 10 inzetten? Zo vol zitten die toch nooit? Of is dat in Lunetten anders? Het kan trouwens nog bonter: ik zag een tijd geleden 's avonds zelfs een gelede op lijn 126!
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Gelede op lijn 10? Dat mag de geschiedenisboeken in... Deze lijn is voor vervoer binnen Lunetten helemaal niet interessant, en op de rest van de route is er ook niet echt iets dat een gelede wenselijk zou maken. Ik zie ze iig nooit vol vanaf de Uithof vertrekken, en op het traject tussen Lunetten en Struyckenlaan zat ik er soms in m'n eentje in.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Ik heb ook al wel eens een gelede op de 10 gezien. Zit dat er niet in dat die als lijn 30 verder gaat bij station Leidsche Rijn?
Gezien de tijd waarop ik die gelede zag kon het goed een omloopje 10 -> 30 -> 252 zijn want op die laatste rijden tegenwoordig heel vaak geledes (aannemelijk veel nieuwe reizigers op die lijn doordat de QBpas i.t.t. de vroegere Utrecht Bereikbaar pas alleen op 252 vanuit Amersfoort geldt en niet op 276 en 296).
Dat vervoerders en gemeenten goed samenwerken (niet dus) bleek vanmiddag ook... voor het eerst sinds een hele tijd weer met de 77 via Vondellaan en Bleekstraat waarbij ik zag dat de haltekom van de vroegere halte Vondellaan van lijn 24 en 29 bij de reconstructie keurig heraangelegd is. Klein detail: er stopt daar al een jaar geen bus meer
Gezien de tijd waarop ik die gelede zag kon het goed een omloopje 10 -> 30 -> 252 zijn want op die laatste rijden tegenwoordig heel vaak geledes (aannemelijk veel nieuwe reizigers op die lijn doordat de QBpas i.t.t. de vroegere Utrecht Bereikbaar pas alleen op 252 vanuit Amersfoort geldt en niet op 276 en 296).
Dat vervoerders en gemeenten goed samenwerken (niet dus) bleek vanmiddag ook... voor het eerst sinds een hele tijd weer met de 77 via Vondellaan en Bleekstraat waarbij ik zag dat de haltekom van de vroegere halte Vondellaan van lijn 24 en 29 bij de reconstructie keurig heraangelegd is. Klein detail: er stopt daar al een jaar geen bus meer
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Ach heb je al meteen een halte voor als er treinvervangend vervoer moet rijden vanaf station Vaartsche Rijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Voor station Vaartsche Rijn ligt de halte van lijn 8 en 47 handiger. Vooral ook gezien als daar een vervangende bus zou moeten rijden die aannemelijk door naar Lunetten moet
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Heb lijn 10 1 keer redelijk vol (dwz geen zitplaatsen meer) in kanaleneiland gezien maar toen reed de tram niet. Die op de 126 was al helemaal erg. Was ook nog eens de laatste rit dus ook niet heel nodig meer op lijn 24. Vind heel lijn 126 trouwens twijfelachtig, hoogste aantal passagiers door mij geteld is 8, maarja de minibusjes zijn 7-persoons. Misschien is loskoppelen van de 24 een idee? En dan laten rijden met die busjes uit Drenthe op lijn 2.microshit schreef:Gelede op lijn 10? Dat mag de geschiedenisboeken in... Deze lijn is voor vervoer binnen Lunetten helemaal niet interessant, en op de rest van de route is er ook niet echt iets dat een gelede wenselijk zou maken. Ik zie ze iig nooit vol vanaf de Uithof vertrekken, en op het traject tussen Lunetten en Struyckenlaan zat ik er soms in m'n eentje in.
.
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Die geledes kunnen veel beter gebruikt worden voor lijn 1 of 5/7 en wellicht zelfs 41.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Een van de eerste ritten van lijn 10 s' ochtends (richting Lunetten) is ook een Citaro G. De enige koppeling die ik daarmee kan bedenken zijn de aansluitende ritten van lijn 31 richting de Uithof, maar bij mijn weten starten en eindigen die ritten vanuit de stalling aan de Europalaan.
Vanochtend zowaar een citaro g (de 4108) op lijn 1 richting Hoograven.Jonkervoort schreef:Die geledes kunnen veel beter gebruikt worden voor lijn 1 of 5/7 en wellicht zelfs 41.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Ik zie overigens nu pas dat er op de lijnennetkaart "Kockingen" staat als eindbestemming van lijn 127. :') :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Op http://bus.voertuig-zoeker.nl/van-hool/agg300/-/ zie ik weer nieuwe AGG300 kentekens.
De ZZ-95-48 t/m ZZ-95-53 maar ook de 86-BDV-7, waarom er nou 1 met een normaal kenteken afgegeven wordt?
De ZZ-95-48 is de 4212.
De ZZ-95-48 t/m ZZ-95-53 maar ook de 86-BDV-7, waarom er nou 1 met een normaal kenteken afgegeven wordt?
De ZZ-95-48 is de 4212.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Bij de kentekeninfo op de RDW-site is 86-BDV-7 onbekend.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
inderdaad zie ik nu ook. Wel raar dat http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Al ... ken=86bdv7 dit kenteken weer wel weergeeft
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
dan zullen de ZZ-95-48 t/m 53 wel de 4212 t/m 4217 zijn en de 86-BDV-7 de 4201.
vreemd inderdaad dat afwijkende kenteken
vreemd inderdaad dat afwijkende kenteken
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Het was de gisteren in elk geval behoorlijk druk met nieuwe dubbelgeledes bij de werkplaats aan de Europalaan, maar vanmiddag stonden er juist een aardig aantal in de stalling. Die zullen binnenkort dus wel op de dienst gaan verschijnen.
Vanmorgen trouwens weer een Ambassador aan de Europalaan, die gestald stond tegen het hek.
Vanmorgen trouwens weer een Ambassador aan de Europalaan, die gestald stond tegen het hek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Voor wie nog niet geloofde dat @UOV_info een officieel twitteraccount is: hij staat sinds vandaag ook gelinkt op de U-OV website zag ik net.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
De 4457 heeft nu ook een kleurenfilm.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Ben benieuwd wanneer Qbuzz de trein binnen Utrecht gaat integreren in hun abonnementen, zodat je zonder dubbele opstaptarieven ook met NS kan reizen met je QB-pas en andere producten.
Is niet goed voor de reizigerskilometers voor de bus in Utrecht, maar zorgt wel voor mooie reistijdverkortingen.
Nu betaalt een inwoner van Vleuterweide maandelijks €77 voor de bus alleen om van huis naar Utrecht centrum te komen. Met de bus (€47) en trein (€65) samen meer dan €110 per maand, maar dat is wel veel sneller.
Is niet goed voor de reizigerskilometers voor de bus in Utrecht, maar zorgt wel voor mooie reistijdverkortingen.
Nu betaalt een inwoner van Vleuterweide maandelijks €77 voor de bus alleen om van huis naar Utrecht centrum te komen. Met de bus (€47) en trein (€65) samen meer dan €110 per maand, maar dat is wel veel sneller.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Het idee was geloof ik dat er vanaf het voorjaar combinatie abonnementen zouden komen, maar ik heb ze nog niet gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Ik zag net op CS Centrumzijde een aantal lijnen 1 rijden met een gelede Citaro i.p.v. een standaard.
Op de website van Bestuur Regio Utrecht zijn ook wat interessante documenten verschenen:
Uitvoeringsplan U-OV 2014
Uitgangspunten Vervoerplan 2015
Actualisatie Vervoerplan 2014
Op de website van Bestuur Regio Utrecht zijn ook wat interessante documenten verschenen:
Uitvoeringsplan U-OV 2014
Uitgangspunten Vervoerplan 2015
Actualisatie Vervoerplan 2014
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Lijn 77 gaat door papendorp rijden zie ik vreemd mag hopen dan door naar Nieuwegein, nou ja we gaan het mee maken.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Vind het maar een zooitje worden op lijn 28 vanaf september... benieuwd hoe dat gaat. Verder jammer dat zowat alle lijnen gesplitst zijn vanwege de werkzaamheden rond Centraal, hoop niet dat men lijn 28 ook nog eens gaat opsplitsen, dit overweegt Qbuzz wel als er teveel vertraging optreed rond de daalsetunnel. doodsteek voor al het busvervoer in Utrecht :neg:
Op lijn 28 hadden er gewoon DBG's moeten rijden, hierdoor had de frequentie omlaag gekunnen en vind er minder clustering plaats. desnoods laten ze de blauwe DBG's nog tot 2018 doorrijden.
Laten ze maar z.s.m. de tram weer doorrijden naar het centrumzijde, zou een hoop schelen.
Op lijn 28 hadden er gewoon DBG's moeten rijden, hierdoor had de frequentie omlaag gekunnen en vind er minder clustering plaats. desnoods laten ze de blauwe DBG's nog tot 2018 doorrijden.
Laten ze maar z.s.m. de tram weer doorrijden naar het centrumzijde, zou een hoop schelen.
Laatst gewijzigd door donny2290 op do 05 jun 2014, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ov liefhebber, reizen.
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Heb een overzichtje gemaakt van de nieuwe situatie van lijn 28 (/128/228)
Ochtendspits
Vleuten - De Uithof P+R
Vleuten NS – De Meern Oost: 8x/uur
8x/uur | lijn 28 naar Rijnsweerd Zuid (uit Vleuten)
De Meern Oost – Utrecht CS: 12x/uur
8x/uur | lijn 28 naar Rijnsweerd Zuid (uit Vleuten)
4x/uur | lijn 28 naar Utrecht CS (begint in De Meern)
Utrecht CS – Centrum: 12x/uur
8x/uur | lijn 28 naar Rijnsweerd Zuid (uit Vleuten)
4x/uur | lijn 128 naar De Uithof P+R (begint in Utrecht)
Nijenoord – Centrum: 4x/uur
4x/uur | lijn 228 naar De Uithof P+R (begint bij Nijenoord)
Centrum – Rijnsweerd Zuid: 16x/uur
8x/uur | lijn 28 naar Rijnsweerd Zuid (uit Vleuten)
4x/uur | lijn 128 naar De Uithof P+R (uit Utrecht)
4x/uur | lijn 228 naar De Uithof P+R (uit Nijenoord)
Rijnsweerd Zuid – De Uithof P+R: 8x/uur
4x/uur | lijn 128 naar De Uithof P+R (uit Utrecht)
4x/uur | lijn 228 naar De Uithof P+R (uit Nijenoord)
Behalve op het stuk Nijenoord - Centrum (van 0x naar 4x per uur) wordt de frequentie alleen maar verlaagd of blijft deze hetzelfde. Het enige wat er verder wel bijkomt is nog meer onduidelijkheid. En in de spitsrichting 4x/uur CS-De Uithof en tegen de spitsrichting in 8x/uur is (naar mijn menig) vrij belachelijk.
Ochtendspits
Vleuten - De Uithof P+R
Vleuten NS – De Meern Oost: 8x/uur
8x/uur | lijn 28 naar Rijnsweerd Zuid (uit Vleuten)
De Meern Oost – Utrecht CS: 12x/uur
8x/uur | lijn 28 naar Rijnsweerd Zuid (uit Vleuten)
4x/uur | lijn 28 naar Utrecht CS (begint in De Meern)
Utrecht CS – Centrum: 12x/uur
8x/uur | lijn 28 naar Rijnsweerd Zuid (uit Vleuten)
4x/uur | lijn 128 naar De Uithof P+R (begint in Utrecht)
Nijenoord – Centrum: 4x/uur
4x/uur | lijn 228 naar De Uithof P+R (begint bij Nijenoord)
Centrum – Rijnsweerd Zuid: 16x/uur
8x/uur | lijn 28 naar Rijnsweerd Zuid (uit Vleuten)
4x/uur | lijn 128 naar De Uithof P+R (uit Utrecht)
4x/uur | lijn 228 naar De Uithof P+R (uit Nijenoord)
Rijnsweerd Zuid – De Uithof P+R: 8x/uur
4x/uur | lijn 128 naar De Uithof P+R (uit Utrecht)
4x/uur | lijn 228 naar De Uithof P+R (uit Nijenoord)
Behalve op het stuk Nijenoord - Centrum (van 0x naar 4x per uur) wordt de frequentie alleen maar verlaagd of blijft deze hetzelfde. Het enige wat er verder wel bijkomt is nog meer onduidelijkheid. En in de spitsrichting 4x/uur CS-De Uithof en tegen de spitsrichting in 8x/uur is (naar mijn menig) vrij belachelijk.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
8x per uur tegen de spitsrichting in was nu ook al toch?
Laatst gewijzigd door Daniel op do 05 jun 2014, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
Reden: Overbodige quote verwijderd
Ov liefhebber, reizen.
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Ja, maar nu rijdt ie in de spitsrichting ook 8x/uur
Laatst gewijzigd door Daniel op do 05 jun 2014, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
Reden: Overbodige quote verwijderd
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 200 gasten