Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door lint41 »

dnmw2705 schreef:Op de overstap informatie in de 50 bij Jordanlaan/Kroostweg staan de lijnen 52,53 en 72 nog in, maar die rijden door werkzaamheden niet langs die halte.

Die overstap informatie is dus alleen gebaseerd op tijd, dus in geprogrammeerd en niet actueel.. Hoop dat dat nog geregeld wordt.
De lijnen staan ook gewoon op de DRIS bij de halte, waarbij bij elke rit vlak vantevoren de melding "Deze rit vervalt" knippert, samen met de wachttijd tot de volgende rit van die lijn. U-OV lijkt het niet helemaal lekker ingevoerd te hebben, met een omleiding van 2 maanden hadden ze gewoon van de DRIS af gemogen vind ik.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Is er eigenlijk bekend of er nog materieel in de regioconcessie bij gaat komen als in de nieuwe concessie DAV de lijnen 85 en 94 naar Qbuzz- Utrecht gaan?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

^^ Ben ik ook wel benieuwd naar.

Het aantal bussen op de kruising N237/Panweg/Mesdaglaan begint me trouwens al flink op de zenuwen te werken. De verkeerslichten zijn helemaal van hun normale volgorde af en blijven langer of gaan opnieuw op groen. Verdomde verkeerslichtbeïnvloeding.

Al moet ik wel zeggen dat het soms in mijn voordeel werkt.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ik vraag mij met dit soort berichten altijd af in hoeverre het 'juist' is...
Spoiler: show
Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

De halteborden voor de nieuwe pendellijn tussen Station Den Dolder en Huis ter Heide zijn al geplaatst. Het gaat niet om een echt bordje die je bij normale bushaltes ziet, maar een bordje met het logo van de gemeente met een bus daarop en de tekst 'Halte pendelbus'.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Foto's? *O*
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

T.h.v. verpleeghuis De Wijngaard

De bordjes hier zijn trouwens slecht zichtbaar aangezien ze 1 meter achter een boom staan, maar dat kan ook niet anders op de Duinweg.Afbeelding
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dylanwild94 »

Volgens de verkeersregels is dat geen bushalte. :lol:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

Inderdaad, het blauwe vak er omheen ontbreekt: https://www.verkeersmaatregelen.nl/Info ... i2011.aspx
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Deze pagina had ik even gemist. Hierop staat de dienstregeling en ook meer informatie. Er zal gereden worden met een Volkswagen Crafter en de een rit kost 1,50. Ook zou de bus niet eindigen in Huis ter Heide, maar bij het handelscentrum.

https://www.accoladezorg.nl/wp-content/ ... n-Duin.pdf

Niet Bosch en Duin, maar Bus en Duin... oefff -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

In Zeist reed vandaag een treinvervangend taxibusje, ter vervanging van het busvervangende treintje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

De ironie
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

dylanwild94 schreef:Volgens de verkeersregels is dat geen bushalte. :lol:
Volgens de verkeersregels rijdt er ook geen bus maar een auto. Een 8-persoonsbusje is immers een auto voor de wet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Ik was vandaag nog even op de Laan van Vollenhove in Zeist, en in tegenstelling tot bij Ferdinand's favoriete "niet bus" hangen er op de laan van Vollenhove wel officiële tijdelijke halte borden voor het treintje (of de vervanging daarvan)
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik hoop dat jullie er niet al te veel last van hebben dat ik alle nieuwtjes van Bus en Duin meld. Meld het anders.

Vanmiddag ben ik even gaan kijken bij Eleos. Het viel me op dat er soort van lijstjes geplaatst waren aan de palen waar de dienstregeling in moet komen staan. Ook kwam ik de bus zelf tegen. Stiekem had ik gehoopt op een Mercedes-Benz Sprinter busje in de kleuren van U-OV, maar deze had er Connexxion op staan met blauw kenteken.

Afbeelding
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dylanwild94 »

Dus de lijn wordt uitgevoerd door Connexxion Taxi Services.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ergens wel logisch, aangezien de verbinding: Den Dolder NS - Zeist, Handelscentrum is...
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Ondernemers onder station Utrecht Vaartsche Rijn kunnen ‘eindelijk’ aan de slag
De ondernemers van de winkels onder station Utrecht Vaartsche Rijn kregen maandagochtend de sleutels uit handen van wethouder Victor Everhardt. “Het was een lange aanloop met veel gedoe, maar uiteindelijk kunnen we trots zijn op wat er staat”, aldus de wethouder.
Lees verder...

Eindelijk wordt de ruimte onder Vaartsche Rijn eens gevuld, dat heeft lang genoeg mogen duren.
Wel opvallend dat er nog geen huurder is voor de laatste ruimte: volgens mij loopt Vaartsche Rijn zeker niet slecht, en zelfs los van het station is het een mooie locatie.
請勿靠近車門
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik gok dat als de pilot een succes wordt dat U-OV alsnog op de lijn gaat rijden. Maart 2019 loopt de pilot op zijn einde en zal blijken of het een succes is geweest.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Cas schreef: Wel opvallend dat er nog geen huurder is voor de laatste ruimte: volgens mij loopt Vaartsche Rijn zeker niet slecht, en zelfs los van het station is het een mooie locatie.
Het zou me niets verbazen als de huren alvast zijn voorbereid op de tram en bijbehorend aantal passanten, en als die er nog niet zijn scheelt dat een hele hoop omzet...
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

Vanaf morgen gaan de X80 en 280 weer de omleiding via Leusden rijden vanwege de verkeersdrukte op de kruising Arnhemseweg/N226. Duurt in elk geval t/m 19 oktober.

Ook de 217 doet dit keer mee: die rijdt een stuk verder over de Stadsring en via de Hogeweg en op/afrit 8 de A28 op richting Leusden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Welke verkeersdrukte? Het stroomt echt een stuk beter door. Alleen duurt het soms een paar minuten voor je groen krijgt, maar dan kan je wel in één keer door.
Via de Arnhemseweg is op dit moment echt sneller dan via Leusden, dus geen flauw idee wat Syntus hier denkt op te lossen.

Edit: Bar slecht gecommuniceerd ook... Bij halte Zonnehof-West hangt nog altijd het bericht over de omleiding tot 1 oktober en niks over de nieuwe. En reizigers mochten het blijkbaar sowieso niet vooraf weten met een bericht in OVinfo van gisteravond.
Voor de 217 is zelfs heel halte Zonnehof uit de reisinfo verwijdert zonder omleidingsbericht en zonder aankondiging op halte of website!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 78
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door erwinraasveld »

Daniel schreef:Welke verkeersdrukte? Het stroomt echt een stuk beter door. Alleen duurt het soms een paar minuten voor je groen krijgt, maar dan kan je wel in één keer door.
Via de Arnhemseweg is op dit moment echt sneller dan via Leusden, dus geen flauw idee wat Syntus hier denkt op te lossen.

Edit: Bar slecht gecommuniceerd ook... Bij halte Zonnehof-West hangt nog altijd het bericht over de omleiding tot 1 oktober en niks over de nieuwe. En reizigers mochten het blijkbaar sowieso niet vooraf weten met een bericht in OVinfo van gisteravond.
Voor de 217 is zelfs heel halte Zonnehof uit de reisinfo verwijdert zonder omleidingsbericht en zonder aankondiging op halte of website!
Niet helemaal, ik heb er met lijn 280 meerdere malen deze week er minstens 20 minuten in de file gestaan, dus snap deze oplossing wel. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik kom er zelf dagelijks twee keer langs met de X80 en heb er steeds hooguit een minuut of twee voor het verkeerslicht staan wachten, maar als het dan groen werd kon de hele stroom in één keer door. Stuk beter dan voor de vorige omleiding want toen kwamen die +20's wel vaker voor ja.
Als er al iets opstroopt is het door verkeer vanaf de A28 wat middenop het kruispunt in de rij blijft staan in combinatie met verkeersregelaars die er wel staan maar niks regelen. Voor de 217 snap ik de aanpassing dan ook beter. Op de Arnhemseweg zie ik de rijen auto's ook niet langer tot de overweg staan maar slechts net voor de kruising. In mijn ervaring werkt de omleiding dus juist averechts gezien die iets van +5 oplevert terwijl de normale route deze week steeds vertragingsloos mogelijk was. En rond 17.00 zit je toch aardig middenin de spits lijkt me.

Maargoed, volgens Syntus in het vervoerplan zou de X80 ook tijd tekort hebben op het routedeel waar hij in de praktijk tijd af staat te wachten en tijd teveel waar hij door de vele instappers elke ochtend vertraging oploopt :roll:

In het kader van de beroerde communicatie zit ik nu in een X80 die volgens OVinfo wel op de Schutterhoflaan maar niet bij de Zonnehof stopt, da's best knap. Om een of andere reden staat maar een willekeurig deel van de ritten bij Schutterhoflaan als opgeheven vermeld.

Edit: Hoewel de haltedienst inmiddels een hele dag gehad heeft om vier briefjes op te hangen hing er net bij Zonnehof-Oost nog altijd een melding van de omleiding tot 1 oktober en niets over die vanaf vandaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 78
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door erwinraasveld »

Ik zit nu in een 280 die gewoon via de Arnhemseweg rijdt. :o
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten