Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Hainje »

Nou ja, als er dan ook een DAF motor in ligt, dan is er niets aan gelogen. :P
🍉
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door rm7 »

microshit schreef:Hangt in de DGB's ook, alleen niet echt in het zicht van de chauffeur :lol: In geledes nooit gezien eigenlijk. Proef met instappen door 3 deuren misschien?
Als het goed is worden alle gelede bussen hiermee uitgerust. Het idee erachter is dat de chauffeur nu de derde deur direct kan sluiten, zonder tussenkomst van de sensor. Het is namelijk gebleken dat de sensor nogal voor vertragingen zorgde. De camera is verplicht wanneer de chauffeur geen direct zicht heeft op de deur, zoals met behulp van een spiegel. De planning is dat in mei alle bussen omgebouwd zijn naar dit systeem.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Goed idee. Dit kan zo maar eens 4 seconden per halte uitsparen. Dat is heel wat als je 70 wagens tegelijk hebt rondrijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

De bodemplaat van de, als ik het goed herinner, 4558 zal na vanmiddag wat kaler zijn. Deze behoorlijk volgeladen gelede op lijn 65 zat vanmiddag op 't Anne Frankplein met een flinke klap met de bodemplaat op 'n drempel :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Heeft Qbuzz tegenwoordig reserves op het station staan toevallig? Omstreeks 9.00 had ik een afgeladen volle licht vertraagde 65 vanaf CS Jaarbeurszijde ri. Nieuwegein Het Klooster, duidelijk dat daar normaal geen Ambassador op zou moeten rijden.
Wat opviel was dat op de Valeriusbaan een gelede tegemoet kwam die ook "65 Nieuwegein Het Klooster" filmde, en voor de rit van een half uur later zou die er wat vroeg zijn. Lijkt daarmee meer dat die gelede eigenlijk de bewuste rit had moeten rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Z2N »

Reizigersinformatie anno 2015: vanmorgen zat ik op een vertraagde lijn 2 van de Tolsteegbrug naar het CS, en in de bus gaf het scherm aan dat de bus met +3 bij de halte Hoogh Boulandt aan zou komen. Verassend genoeg kreeg de bus echter direct bij vertrek vanop de Tolsteegbrug groen, waardoor die op tijd aan kwam op het Hoogh Boulandt (normaal staat daar een minuutje of 3-4 voor, omdat het stoplicht bij de Tolsteegbrug echt verschrikkelijk is als je uit het centrum komt). Het scherm bleef echter stug volhouden dat we met +3 aan zouden komen bij de halte, totdat we wegreden bij de halte Hoogh Boulandt... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Tja, wat dat betreft is reisinfo nog altijd "dom" en berekent het vertraging t.o.v. de geplande rijtijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door microshit »

rm7 schreef:
microshit schreef:Hangt in de DGB's ook, alleen niet echt in het zicht van de chauffeur :lol: In geledes nooit gezien eigenlijk. Proef met instappen door 3 deuren misschien?
Als het goed is worden alle gelede bussen hiermee uitgerust. Het idee erachter is dat de chauffeur nu de derde deur direct kan sluiten, zonder tussenkomst van de sensor. Het is namelijk gebleken dat de sensor nogal voor vertragingen zorgde. De camera is verplicht wanneer de chauffeur geen direct zicht heeft op de deur, zoals met behulp van een spiegel. De planning is dat in mei alle bussen omgebouwd zijn naar dit systeem.
Kan daarmee deur 3 dan ook langer open gehouden worden? Zie het regelmatig gebeuren dat bij deur 2 niemand meer uitstapt, maar het achterste gedeelte leegstroomt door deur 3 maar de sensor al een paar keer gaat piepen om te gaan sluiten :P
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jurre »

Zag vorige week een witte Connexxion Sprinter staan in de stalling aan de Europalaan. Achter het raam lag een bordje met 'lijn 122' of 'lijn 127', dat kon ik niet goed zien. Rijden ze nog steeds versterkingsritten met inhuur?
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Ik heb de afgelopen weken de lijnen waar de Sprinters op rijden bijna allemaal eens gereden. Ik heb gezien dat er op werkdagen in de ochtenduren in ieder negen busjes nodig zijn op de volgende lijnen: 14, 15, 35, 45/49, 75, 78, 122 (twee stuks) en 125/127. Dan is er dus maar één over. Ik meen trouwens ook te hebben gezien dat de witte taxibusjes gewoon behoren tot de reguliere Connexxion taxivloot. Alle lijnen rijden vanuit de Europalaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Overigens staan er al gedurende de hele concessie ook een aantal witte CTS-busjes in de stalling Europalaan. Er is dus geen rare uitwisseling voor nodig om zo'n ding op een U-OV lijndienst te krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door gliderfighter »

Zag ik vanmorgen een witte dubbel gelede bus? (jaja, Brabander via Utrecht)
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Kan je uitsluiten dat het deze was?
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pid=30449
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door microshit »

Die is geleed, gliderfighter heeft het over dubbelgeleed... Zelf behalve die scholierenlijn niets wits zien rijden.
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door rm7 »

robertgvu schreef:Ik heb de afgelopen weken de lijnen waar de Sprinters op rijden bijna allemaal eens gereden. Ik heb gezien dat er op werkdagen in de ochtenduren in ieder negen busjes nodig zijn op de volgende lijnen: 14, 15, 35, 45/49, 75, 78, 122 (twee stuks) en 125/127. Dan is er dus maar één over. Ik meen trouwens ook te hebben gezien dat de witte taxibusjes gewoon behoren tot de reguliere Connexxion taxivloot. Alle lijnen rijden vanuit de Europalaan.
In ieder geval één van die witte busjes is een afloswagen :).

Terugkomend op de derde deur in de gelede wagens, deze zou nu inderdaad langer open gehouden kunnen worden.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Zojuist een Citaro LE uit Lunetten vertrokken.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door gliderfighter »

Het was inderdaad die Pouw bus! Ik was in de veronderstelling dat het een dubbele was aangezien alle dubbele geledes zo een model hebben.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Dacht ik al. GVU is al weer een tijdje weg en er zijn nou eenmaal in de tussentijd weer liefhebbers bijgekomen die GVU niet volledig bewust meegemaakt hebben.

GVU had op een zeker moment rond de 75 van dergelijke bussen in gebruik, naast 27 bussen van het zelfde model maar dan dubbelgeleed.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door microshit »

FC Utrecht speelt weer eens vanavond, met als gevolg dat op de Cambridgelaan een zekere 400meter aan bussen op de rijbaan geparkeerd staan. Tevens zonder verkeersregelaars oid erbij. Wie heeft bedacht dat dat handig is :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kwam er weereens een Optare op lijn 2 langs met slechts "Utrecht CS Centrumzijde" op de film, waarbij dit ook in afwijkend lettertype getoond wordt (Utrecht CS in hogere letters, Centrumzijde eronder in een lagere letter).
Is dat dan soms ingesteld via handmatige bediening en zoja, heeft Qbis dan blijkbaar wat problemen in die Optares? Ik zie het namelijk geregeld voorkomen.

Verder was vandaag weer een dag met middenop de busbaan geparkeerd bevoorradingsverkeer voor HGB-IV. Vanmorgen stond de toezichthouder van het busstation er nog bij om de boel in goede banen te leiden, maar vanmiddag werd het toch een behoorlijke noodstop van mijn bus toen er een tegemoetkomende bus langs kwam op dat punt. Ook best een link punt zo net na de bocht vanaf het busstation.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Die Optare was een instructierit voor nieuwe chauffeurs, moi incluis. We hebben 30 keer geprobeerd er een andere bestemming op te zetten, maar dat lukte niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Zo vroeg al? Het was om 7.30 uur namelijk :wink: En aangezien op dat tijdstip normaal een dienstrit van lijn 2 langskomt ging ik er vanuit dat die het was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Nee toen reden we geen Optare. Ja zo vroeg al, we startten vandaag en starten zometeen om 4:45.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Suus »

En de instructie voor de nachtbussen doen jullie net zoals in Amsterdam ook 's nachts?

(Ja, ik heb wel eens om half twee 's nachts een bus gevuld met heel wat buschauffeurs als lesbus door de straat zien rijden) :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Etienne »

Vanmiddag was ik vanuit school om 16:05 vanuit school vertrokken, met de bedoeling lijn 6 van 16:13 op het Nijenoord te nemen. Deze rit reed echter met een standaardbus en daar kon werkelijk niemand meer bij, daar deze rit de scholen in Overvecht al had meegenomen. Op de rit van lijn 16 daarachter aan zat dan weer een gelede wagen, waar nog plaats te over was.

Dit had toch beter andersom gekund, omdat ik nu op 2 minuten na de trein gemist heb. :neg:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten