Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Vanuit (een aantal wijken van) Amersfoort zijn de 276 en 296 inderdaad handig, maar voor reizigers uit Nijkerk en Putten enzo totaal niet aangezien de 276 en 296 niet op het station van Amersfoort komen.
Deze reizigers hebben dus zeker wat aan een overstap op Bilthoven op buslijn 72 als ze naar De Uithof willen.
276 en 296 zijn vanuit alle wijken te gebruiken, je kunt namelijk op de Stadsring erop overstappen. Vanuit Nijkerk en Putten kan je op Amersfoort Schothorst op de 296 overstappen :idea:

@Wubbo: Het was ook maar een grof opzetje wat alleen nog rekening houdt met de series zelf (zodat die buiten het bewuste traject niet in een totaal ander pad belanden)
De ruimte in Soest heb ik deels al gebruikt door de s5500 later te laten vertrekken in Utrecht, maar veel later kan die ook weer niet weg omdat je dan met de s4900 in de knoop komt die er vrij kort achter zit. Het is echter wel een interessante optie eventueel om die 5500 achter de 4900 aan te sturen, dan kom je volgens mij bij Den Dolder weer net wat handiger uit.

Wordt er trouwens bewust op een aansluiting Soest -> Hilversum gepland in Baarn dat je weet? Anders kan het allicht verlichting bieden om de hele 5500 er anders tussen te proppen (heb die nu juist als de basis genomen, maar dat past duidelijk niet lekker zoals al blijkt uit het opzetje)
Vanavond nog maar eens verder puzzelen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Wubbo »

De aansluiting in Baarn komt uit de categorie 'mooi meegenomen', daar wordt niet op gepland. Hij is ook een kwartier, dus zoveel kun je er niet aan verknallen :). Een kwartierdienst (of iets wat daarop lijkt) tussen Utrecht en Den Dolder voor de Sprinters is volgens mij wel een vereiste, met een erg slechte verdeling van de treinen over het uur daar krijg je ook capaciteitsproblemen.
matje82
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door matje82 »

Inmiddels wat meer informatie, zie http://qbuzz-utrechtcentraal.nl/index.php?id=156

bij het kopje materieel staat dat Qbuzz 20 dubbelgeledes van het GVU overneemt en er vanaf week 7/2014 elke week een nieuwe dubbelgelede bus binnenstroomt.

Verder blijft de stad en streek zoveel mogelijk gescheiden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Om het overzicht ook in dit topic te houden: de streekdienst heeft ook ritten op lijn 10 en 30 en specifiek Nieuwegein krijgt ook enkele ritten op lijn 39 en één rit op 127.
Vanuit de stad gaat ook op lijn 55 (de huidige 138) gereden worden, en daarnaast kennen de gebroken diensten van de stad ook wat ritten op 287 naar Vianen en 252 naar Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Meltrain »

Die ene rit op lijn 127 zal wel de enige rit met 12-meterbussen zijn.
Jammer, er komt geen wifi in de bussen. :( Maar liever goede bussen en een mooie dienstregeling dan wifi.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Ben wel benieuwd in hoeverre deze koppelingen in de diensten op de materieelinzet uitwerken. Via die ritten van de streek op 39 zouden bijvoorbeeld ook materieeluitwisselingen plaats kunnen vinden tussen lijn 33 en de lijnen op Busstation West. De ritten op 55 zullen vast met stadsbussen rijden als omloopmatig geheel met lijn 5.

Blijven de 10 en 30 nog over: ik zou iets kunnen voorstellen bij een aankomende spitsbus uit de regio die een slagje lijn 30 tot Overvecht maakt, maar het kan ook alleen een streekchauffeur die een ritje met een stadsbus maakt zijn. Dat maar dan andersom zal het ook wel met de stadsritjes op 252 en 287 zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Via die ritten van de streek op 39 zouden bijvoorbeeld ook materieeluitwisselingen plaats kunnen vinden tussen lijn 33 en de lijnen op Busstation West.
Ik neem aan dat je 48 bedoelt i.p.v. 33? :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Owja, die kreeg het lijnnummer van het stuk vanuit Houten i.p.v. het huidige lijnnummer van Nieuwegein-Papendorp.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Busfoto.nl »

De serie nieuwe Mercedes-Benz Citaro 12-meter bussen is genummerd vanaf nummer 4001. De filmbakken hebben een kleurenfilm bij in elk geval het lijnnummer.

De OV-chipkaartlezers in de nieuwe bussen zijn van hetzelfde model als GVB Amsterdam en Qbuzz Groningen/Drenthe. BIj de instapdeur zijn twee lezers geplaatst. GVU heeft er nu slechts 1.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door ICE105 »

matje82 schreef:Inmiddels wat meer informatie, zie http://qbuzz-utrechtcentraal.nl/index.php?id=156

bij het kopje materieel staat dat Qbuzz 20 dubbelgeledes van het GVU overneemt en er vanaf week 7/2014 elke week een nieuwe dubbelgelede bus binnenstroomt.
Gelukkig heeft Qbuzz daarmee meteen wat buffer/reserve ingebouwd, door tijdelijk 20 bussen te huren i.p.v. 17 tijdelijke bussen en die 1 op 1 te vervangen door de 17 nieuwe bussen die besteld zijn. Als lijn 12 te druk blijkt en dat zou zomaar kunnen, dan kan Qbuzz altijd de laatste 3 tijdelijke bussen langer aanhouden of eventueel zelfs laten vervangen door 3 extra te bestellen VanHool AGG300.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kennelijk een tram in brand gevlogen... onderweg met lijn 12 hoorde ik een melding langskomen over de mobilofoon dat de brand onder controle was en de trams weer volgens dienstregeling gingen rijden. Op 112meldingen.nl zag ik een melding "Brand spoorvervoer - Europalaan Utrecht" staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Edwin »

Blijven de FC Utrecht ritten?
De lijnen die gereden worden als FC Utrecht thuis speelt zitten niet meer in de concessie BRU.
Wie zullen die ritten per 8-12 gaan rijden, of vervallen deze ritten compleet?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
matje82
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door matje82 »

Edwin schreef:
Blijven de FC Utrecht ritten?
De lijnen die gereden worden als FC Utrecht thuis speelt zitten niet meer in de concessie BRU.
Wie zullen die ritten per 8-12 gaan rijden, of vervallen deze ritten compleet?
die ritten tussen CS en Galgenwaard worden nu toch ook al niet meer door het GVU uitgevoerd, maar door Pouw, of bedoelen ze de regionale lijnen richting Galgenwaard
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Pouw Vervoer rijdt nu al de pendels vanaf het station naar de Galgenwaard (i.o.v. FC Utrecht), wellicht een uitbreiding voor hen. Al is dat wel weer rechtstreekse concurrentie voor de regioconcessie, dus daar zou iets over in het PvE moeten staan (in de lijst te gedogen lijnen).

@matje82: Het gaat om de 5xx-lijnen uit de regio ja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Jef400 »

Is het vervoer naar de Galgenwaard niet besloten?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door MR92 »

Daniel schreef:Om het overzicht ook in dit topic te houden: de streekdienst heeft ook ritten op lijn 10 en 30 en specifiek Nieuwegein krijgt ook enkele ritten op lijn 39 en één rit op 127.
Vanuit de stad gaat ook op lijn 55 (de huidige 138) gereden worden, en daarnaast kennen de gebroken diensten van de stad ook wat ritten op 287 naar Vianen en 252 naar Amersfoort.
Mag ik vragen hoe je aan deze informatie bent gekomen? Volgens mij zijn de dienstenpakketen van Qbuzz nog niet openbaar..
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Karl »

Ik dacht zoiets eerder tegengekomen te zijn in de link die is gepost.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Het staat inderdaad gewoon op www.qbuzz-utrechtcentraal.nl :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
matje82
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door matje82 »

op http://www.qbuzz-utrechtcentraal.nl/index.php?id=94 staan alle updates, zo is er vandaag weer wat geplaatst over lijnverkenning naar Maartensdijk voor de stadsbuschauffeurs.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Busfoto.nl »

Opvallend, de 7856 is deze week geexporteerd naar de Baltische Staten
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Jurre »

Daniel schreef:De ritten op 55 zullen vast met stadsbussen rijden als omloopmatig geheel met lijn 5.
Zijn dat dan Citaro's of Amba's? Maakt een ritje Hilversum-Utrecht v.v. weer eens wat afwisselender :wink:.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door MR92 »

Jurre schreef:
Daniel schreef:De ritten op 55 zullen vast met stadsbussen rijden als omloopmatig geheel met lijn 5.
Zijn dat dan Citaro's of Amba's? Maakt een ritje Hilversum-Utrecht v.v. weer eens wat afwisselender :wink:.
Lijn 55 zal alleen niet doorgaan naar Hilversum. Je zou dan nog steeds op Maartensdijk, Rotonde Noord/Zuid moeten overstappen op de 58.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

@Jurre: Dat zullen dus Citaro's zijn op de 55 en Amba's op de 58. Behoorlijke afwisseling op het geheel dus nog :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Michael »

Busfoto.nl schreef:Opvallend, de 7856 is deze week geexporteerd naar de Baltische Staten
Je bedoelt de 7865.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Busfoto.nl »

Eehm ja inderdaad. De wagen is alleen deels ontdaan van logos maar is verder nog in GVU-kleuren .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten