Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

rm7 schreef:
MR92 schreef:De Ambassadors rijden nog steeds op de 10/30. Net zoals voor de zomervakantie dienstregeling. Ik zou alleen is in de nieuwe diensten moeten opzoeken of dit blijft, want ergens uit bronnen hoorde ik weer dat de 10 en 30 volledig terug gaan naar stadsvervoer.
Lijn 10 en 30 worden ook in de winterdienst door zowel het stadsvervoer als het streekvervoer gezamenlijk gereden. Vanuit Wijk zelfs met een gelede streekwagen. :)

Zover had ik de diensten nog niet bekeken. In de zomerdienstregeling zaten door het tramvervangd vervoer ook niet zoveel 10/30 in het pakket. Daarom heb je waarschijnlijk veel stadswagens gezien..
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Er gaat in elk geval ook weer wat geleed op de 10 rijden. Paar ritte . Moet ik nog eens oo de foto zetten
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat gebeurde al hoor. Tenminste, ik heb voor de zomerdienst een keer bijna een gelede op 10 op de foto gehad maar die mislukte. En nu in de zomerdienst zie ik 's ochtends vaak een stadsgelede als lijn 10 langskomen op het Europaplein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Inderdaad, maar ik heb m nog niet op de foto.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Vroeg in de middag kwam ik nog een test-tram tegen, maar later in de middag zag ik al een bericht van het BRU op Twitter dat de trambaan is vrijgegeven en de tram vanaf morgenochtend weer rijdt.

Wat betreft de nieuwe dienstregeling wel een aparte waarneming: nergens leek vandaag nog iets aangepast, met uitzondering van halte Jaarbeursplein waar in beide richtingen een volledig witte sticker met slechts "7" erop over de vermelding van lijn 1 heen geplakt was. En verder zat er nog een halte vervallen-zak over het bord van halte Westplein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tjekken »

Dan heb je toch niet goed gekeken. Dinsdag zijn namelijk de haltebordjes op het Neude al aangepast voor lijn 128 en 228.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Bijna overal zijn afgelopen de vertrekstaten ook al veranderd. Vandaag zullen de laatste dingetjes gedaan worden.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Tjekken schreef:Dan heb je toch niet goed gekeken. Dinsdag zijn namelijk de haltebordjes op het Neude al aangepast voor lijn 128 en 228.
Daar ben ik niet geweest. Zijn die wel netjes met lijnkleuren gedaan trouwens?
Het viel mij meer op dat halte Jaarbeursplein dus die witte sticker van lijn 7 had, maar dat vrijwel om de hoek bij de Graadt van Roggenweg nog een 7 naar CS Centrumzijde op het bord stond.

@MR92: afgelopen wat?

Trouwens waar ik wel enigszins benieuwd naar ben: wat doet men met die perronletterborden per 1 september... CS Jaarbeurszijde heeft geen geel perron (maargoed, daar heb je ook al een roze/blauw combi op één halte) en CS Centrumzijde heeft wel een roze perron maar straks geenenkele lijn meer die naar het roze gebied gaat.
Op de site is het nog niet te zien want daar staat nog een plattegrond van de busstations die tot vandaag geldt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Op de Lunettenbaan hangt wel de nieuwe dienstregeling van lijn 8 (die er vanaf morgen weer stopt), maar op de haltepaal staat lijn 8 er nog niet.

@beheer: kan pendeldienst 108 nog aan de Wiki worden toegevoegd?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat kan iedereen doen natuurlijk. Ik wilde 'm al eerder toevoegen, maar toen stond de dienstregeling nog niet op de U-OV site. Zal er wel even naar kijken.

Edit: zal je net zien, de nieuwe dienstregelings is populair kennelijk. Ze kondigden 'm dan ook zelfs op halte Stadhuis in Amersfoort aan op de DRIPs, daar komt U-OV alleen 's nachts :P ...
Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Apache Server at u-ov.info Port 80
Edit2: Alstu... Lijn 108
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Daniel schreef: @MR92: afgelopen wat?.
Week. Ik zie nu dat er een woordje miste, blijft soms lastig op een tablet.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanmorgen op CS Jaarbeurszijde waren uitsluitend nog de bordjes met lijnnummers bovenop de halteborden aangepast. Lijn 7 staat nog met stift op het bord geschreven, 21 staat er in het geheel niet op. De gebruikte perrons zijn trouwens E1 voor de 7 en E5 voor 21.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Opvallendheidje van vanmiddag: er rijden danwel weer meer streekcitaro's op de streek of ze zijn gewoon herverdeeld over de ritten. Goed te zien in elk geval dat er nu zeker twee omlopen op 63 en 65 in de middagspits geleed rijden. Vooral op de rit van 65 die ik vanmiddag had: die heb ik begin dit jaar al eens aan U-OV doorgegeven omdat hij zo vol zat dat er aan het eind van z'n route reizigers niet meer mee konden. De bezetting was ook wel zodanig dat het in een Amba aardig krap geworden zou zijn.

De bewuste rit van 65 (aankomst ergens rond 16.40 uur) rijdt nu trouwens op Utrecht Centraal ook verder als lijn 63 (voorheen ging deze rit op 39 over). De rit ervoor van lijn 63 wordt eveneens geleed gereden nu.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Zag vanmiddag nog een voertuig met nummer 4995 op lijn 12. Niet fysiek, maar op ovradar.nl. Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Zelf niet gezien, maar in elk geval zal het geen ex-GVU DGB geweest zijn want die stonden alle 15 nog in de stalling vanmiddag.

Edit: owja, staan 27 en 128 op CS gewoon op de bijpassende halten van 28 trouwens? Dan kan ik de plattegrond op de wiki bijwerken (CS Jaarbeurszijde is dat inmiddels al voor gebeurd)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

128 heb ik inmiddels zelf gezien, alleen 27 resteert dus nog als vraag. Verder aangepast: lijn (2)47 is verhuist naar perron C1 wat vrijgekomen is door het verdwijnen van lijn 1 en 7 aldaar.

En ook de 74 naar Vianen van 7.31 uur vanaf CS is nu een gelede rit i.p.v. een Ambassador... krijg ik tenminste weer de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid Citaro´s :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Ik zie met enige regelmaat haltes op het display in de bus verschijnen die "interne haltes" zijn. Af en toe is er op Utrecht Centraal op lijn 28 een extra halte "CS meetpunt", nu in de 71 vlak voor de Socrateslaan de halte "Zuiderbrug (brugdummy)". Zien jullie meer can dit soort haltes die eigenlijk niet te zien zouden moeten zijn?

Ik zie trouwens dat lijn 8 netjes vertrekstaten op de omleiding in Utrecht-zuid heeft en zelfs op de DRIS-panelen staat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

De omleiding in Tolsteeg staat zelfs volledig in de dienstregeling op de U-OV site.

Wat interne haltes betreft, dat lijkt ook wel van de versie af te hangen van de schermen. Zo had lijn 65 in versie 4 een halte Blauwe Brug (Brugdummy N) en kent lijn 66 een naamloze halte waar wel een tijd bij staat die, gezien waar hij op de lijst staat, bij de Liesboschbrug hoort.
In de vorige dienstregeling zag ik op een lijn 5 de halte CS Centrumzijde twee keer op de schermen verschijnen, zowel als tussenhalte na het Neude als als eindpunt. Dat zal aannemelijk de uitstaphalte en de instaphalte waar ´ie op lijn 7 overging geweest zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Alle 15 dubbelgeledes die tijdelijk aan de Europalaan stonden zijn weer teruggebracht naar de Remiseweg in Nieuwegein. Net na het typen van het vorige bericht zag ik ze bij het Europaplein.
Afbeelding

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3OQ-4mH9DE8[/youtube]
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Zojuist maar eens even een ritje met de tijdelijke pendellijn 108 gemaakt. Het betreft een Iveco Sunset Xl van Pouw Vervoer. In tegenstelling tot wat er op de website van Qbuzz staat, zit er een zitplaats of 20 in. Er is geen chipkaartapparatuur aanwezig.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Ik ben benieuwd of dat busje ook daarop zal blijven rijden. Bij Pouw wil elke dag de inzet nog wel is wisselen.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Ezra schreef:Zojuist maar eens even een ritje met de tijdelijke pendellijn 108 gemaakt. Het betreft een Iveco Sunset Xl van Pouw Vervoer. In tegenstelling tot wat er op de website van Qbuzz staat, zit er een zitplaats of 20 in. Er is geen chipkaartapparatuur aanwezig.
Daar hebben ze er maar 1 van, de 33, dus de kans is inderdaad groot dat daarop ook nog wel iets anders te zien zal zijn, misschien gezien de grootte van die Iveco zelfs een Spriter City uit Woerden (lijn 106)?
Laatst gewijzigd door Jonkervoort op di 02 sep 2014, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

Busfoto.nl schreef:Alle 15 dubbelgeledes die tijdelijk aan de Europalaan stonden zijn weer teruggebracht naar de Remiseweg in Nieuwegein. Net na het typen van het vorige bericht zag ik ze bij het Europaplein.
Ik stond op mijn bus van 11:55 te wachten op het Europaplein en zag omstreeks dat tijdstip inderdaad 3 DBG's voorbij komen richting Nieuwegein.

Verder is trouwens "mijn" lijn 7 ook verplaatst naar de Jaarbeurszijde... Fijn, elke keer dat pleurisend lopen :|
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Etienne »

Jonkervoort schreef:Daar hebben ze er maar 1 van, de 33, dus de kans is inderdaad groot dat daarop ook nog wel iets anders te zien zal zijn, misschien gezien de grootte van die Iveco zelfs een Spriter City uit Woerden (lijn 106)?
Mogelijk wel, maar doordeweeks in de spitsuren zijn alle busjes nodig en daarbuiten maar 2 stuks.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Etienne schreef:
Jonkervoort schreef:Daar hebben ze er maar 1 van, de 33, dus de kans is inderdaad groot dat daarop ook nog wel iets anders te zien zal zijn, misschien gezien de grootte van die Iveco zelfs een Spriter City uit Woerden (lijn 106)?
Mogelijk wel, maar doordeweeks in de spitsuren zijn alle busjes nodig en daarbuiten maar 2 stuks.
Op de site van Qbuzz staat een achtpersoonsbusje aangegeven, dus mogelijk een gewone gele MB Sprinter net als op 14,15, 122, enzovoort. Mogelijk dat er dan een chauffeur van Pouw inzit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten