Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Het leek er trouwens op dat rit 1012 van lijn 276 met twee bussen gereden wordt. Was ook wel nodig gezien het aantal reizigers (stuk of 80).
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door lint41 »

Ik kan me herinneren dat ik vorig jaar september ook allerlei extra bussen van Pouw zag die lijn 276 en 296 versterkten, destijds voornamelijk touringcars. Aantal reizigers zal nu ook wel pieken op die lijnen, met veel studenten die nog op zoek zijn naar een kamer en/of nog braaf elke dag naar de opleiding gaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Men heeft juist met ingang van de huidige dienstregeling al de frequenties verhoogd (276 is naar een 10-minutendienst tussen 7 en 8 en 20-minutendienst tussen 8 en 9 gegaan toen) vanwege de drukte, dus op zich een goed teken dat er nu nogsteeds versterking nodig is.
Ik zie de vroege ritten op die lijnen (rond kwart voor zeven) trouwens ook vaak al vrijwel zitvol zitten met dan nog 2 haltes in Amersfoort te gaan. Ook niet heel gek natuurlijk je staat in no-time op De Uithof of in Rijnsweerd met die bus: vanaf hier, in de omgeving van station Amersfoort, ben je met die bus al bij het AZU in de tijd dat de trein nog amper in Utrecht is aangekomen. Puur tijdwinst dus als je daar moet zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Suus »

Lijn 77 vertrekt ook als een pot haring in tomatensaus van het busstation in Utrecht, wat is daar dan weer de reden van :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Volle bak met jongeren met grote legertassen zeker? Die lijn komt in Nieuwegein langs een MBO waar ze zo'n vrede en veiligheids-opleiding hebben. Gaan hele busladingen heen, probeer die 77 om die reden 's ochtends ook zoveel mogelijk te mijden.

Ik zit net eens te kijken hoe het uitkomt met m'n bus naar het werk zo rond het middaguur. Kwam ik ook nog wat rare rijtijden tegen: lijn 74 gaat om 11.20 uur en is om 11.27 uur op de Europalaan volgens drgl, lijn 77 gaat om 11.21 uur en maakt kennelijk een paar extra rondjes op het Anne Frankplein, want die doet er tot 11.30 uur over om bij diezelfde halte Europalaan te komen :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

De 2722 net als instructiebus op de Kruisstraat. Vandaag toch weer een lijn 11 met "Utrecht via Rijnsweerd" als bestemming, niet P+R De Uithof dus. Als gevolg daarvan dus ook ondiidelijke richting op de DRIS-panelen.

Net de ochtendspits op busstation Oost mee mogen maken. Wow, dat is (te) druk!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Die 2722 zag ik ook al op de Koningin Wilhelminalaan rijden. Zelf viel Busstation Oost me in de avondspits tot op heden nog mee, maar vanmorgen rond half twaalf toch wel een behoorlijk chaotisch gekrioel daar. De borden bij de haltes zijn nu trouwens wel in definitieve vorm geplaatst, maar of de gemiddelde reiziger dingen als "9LN" en "1OV" begrijpt? Bij 74 en 77 is dat tenminste nog volledig uitgeschreven.

Vanmiddag toevallig een tramstoring trouwens? Zag op de Europalaan een wel heel volle 77 passeren (ingeblikte sardientjes hebben meer ruimte) en halte Europalaan zelf kreeg ook wel erg veel aanloop (65 kwam hier zitvol aan en vertrok met het hele gangpad propvol, vrij uitzonderlijk zoveel instappers daar) Ving op dat er een tram stilstond bij de Vasco da Gamalaan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Etienne »

Net na de OV-Chippoortjes hangt ook een plakkaat dat de traverse naar Busstation Oost vanaf 9 september gesloten is! Willen ze dan alle busreizigers via die rol-/trappen op het voormalige busstation Noord laten lopen? :shock:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

De noodtrap zou wel open blijven. Verder gaat tegen die tijd de nieuwe hal ook open meen ik en die heeft ook roltrappen richting busstation.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Karl »

Tegen die tijd? Dat is maandag! Ik zag het vanmorgen ook (die poster); maar mag toch hopen dat de capaciteit niet omlaag gaat.

Gisteren en vandaag naar de Uithof mogen reizen (niet in de spits), maar wat een drukte. Om twaalf uur 's middags twee bussen laten gaan omdat 12 vol zat. Overigens vind ik het 'nieuwe busstation' niet perse een verbetering (ervaringen van deze week): Lijn 11 liep vertraging op terwijl we nog niet van het station af waren. Vertraging van vier minuten! Wellicht omdat er een verkeersregelaar pauze had? Daarnaast wat bijna aanrijdingen gehad en de uitstaphalte is veel te klein; daar moet lijn 11 halteren alsmede andere buslijnen: dat past niet! Daarnaast staat er af en toe ook een taxi; vrachtauto of bestelbusje te laden/lossen.

Aanvulling: bij de halte van lijn 12 staat er 11 en 412 op. Geen 12 en 12s. Handig. Daarnaast is het busstation nu zo druk dat buschauffeurs nu met 12 doorrijden naar de halte van lijn 12 en daar mensen uit laten stappen. Dat werkt helemaal niet, want die moeten zich dan door de 'instappers worstelen'.
Laatst gewijzigd door Karl op do 05 sep 2013, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Suus »

Ik hoorde van een informatiemedewerkster dat de halte met de oranje zak vlakbij de tijdelijke trap vanavond ook in dienst komt. Ik heb haar geadviseerd om bij de eerstvolgende bespreking te zorgen dat die paal heel snel ergens anders komt te staan, hij staat afschuwelijk in de looproute en passage met kinderwagen of dikke hutkoffer is onmogelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Die haltes met oranje zak erover zullen de tijdelijke haltes zijn voor in de avond inderdaad, op enkele avonden verhuizen alle lijnen die langs de rijbaan 't dichtst op Hoog Catharijne staan naar andere haltes op het busstation i.v.m. werkzaamheden.

Wat lijn 12 betreft staat er een immens geel verwijsbord onderaan de trap, dat is bijna niet over het hoofd te zien :wink:

Edit: CU2030 biedt meer informatie. De werkzaamheden in de komende avonden zijn t.b.v. de bouw van het bordes tussen de noodtrap en de traverse tussen Hoog Catharijne/stationshal. Vanaf volgende week kan je al via dat bordes in de stationshal komen. De werkzaamheden aan de huidige traverse naar Busstation Oost die dan plaatsvinden bestaan uit het maken van een tijdelijke toegang tot de nieuwe stationshal vanuit die traverse.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door rm7 »

testtest schreef:De 2722 net als instructiebus op de Kruisstraat. Vandaag toch weer een lijn 11 met "Utrecht via Rijnsweerd" als bestemming, niet P+R De Uithof dus. Als gevolg daarvan dus ook ondiidelijke richting op de DRIS-panelen.

Net de ochtendspits op busstation Oost mee mogen maken. Wow, dat is (te) druk!
Klopt, na de halte Oorsprongpark staat er "Utrecht P+R De Uithof" op de voorkant. Bij connexxion gaat dat wel vaker mis, zoals met de bestemmingen van lijn 9 en 30.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Bee schreef:Ik hoorde van een informatiemedewerkster dat de halte met de oranje zak vlakbij de tijdelijke trap vanavond ook in dienst komt. Ik heb haar geadviseerd om bij de eerstvolgende bespreking te zorgen dat die paal heel snel ergens anders komt te staan, hij staat afschuwelijk in de looproute en passage met kinderwagen of dikke hutkoffer is onmogelijk.

Geloof maar niet dat dat gaat gebeuren. Er zijn wel meerdere dingen al binnengekomen, onder andere het aflossen op Moreelsepark (kost teveel tijd, staat veel bussen in de weg). Verplaatsen van andere halte's, noem maar op.

Het antwoord van het BRU zal waarschijnlijk zijn:

''Wij willen het zo, dus doen we het ook zo''. Overigens; een BRU ambtenaar reist nooit met het OV, dus zal ook nooit op het CS komen..
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

De bestemmingen van lijn 11 zijn weer aangepast, deze tonen nu op de bus
11 Utrecht De Uithof P+R
en op DRIS
11 De Uithof P+R

Ofschoon P+R De Uithof beter klinkt, is het andersom meer in analogie met De Uithof WKZ/AZU

Afbeelding
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jurre »

Na een hele week vooral de ochtendspits gezien te hebben kunnen er wel enkele dingen geconcludeerd worden (ter aanvulling op de wiki): lijn 4 afwisselend met A300, new A300 en Amba's, lijn 5 met A300 en new AG300, lijn 206 met new A300, lijn 213 afwisselend met Amba's en AG300.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

Op de site van Qbuzz staat het één en ander over de wijziging op de lijnen 11 en 28. daar wordt gesproken over de gehele dag een frequentie van 8x per uur tussen de uithof en vleuten. zal dit dan ook in de avonduren zijn? zou wel een flinke verbetering zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Nog even geduld, op 9 september komt het definitieve vervoerplan voor de BRU-concessie online verwacht men. Daar zullen dat soort details vast wel in staan :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door reisthijs »

Nu heb ik dus mijn bus gemist vanwege de avondopstelling van Busstation oost.Hoe had ik moeten weten dat de bussen richting nieuwegein alleen om de hoek bij het Moreelsepark stoppen?!
Laatst gewijzigd door reisthijs op vr 06 sep 2013, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matje82 »

ik begrijp wel dat Qbuzz meer standaards bestelt met de chaos op het station nu. Het valt me vooral op dat het stuk waar lijn 11 stopt met daarvoor lijn 6 en 9 voor chaos zorgt. LIjn 6 of 9 past er nog precies tussen en het achterste gedeelte van een gelede bus staat half op de rijstrook waardoor bussen er niet goed langskomen.

Zo is een gelede op lijn 5 ook niet handig, lijn 138 kon er niet meer bij en moest de reizigers ergens anders oppikken. Gelede bussen op lijn 5 is m.i. totaal overbodig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

reisthijs schreef:Nu heb ik dus mijn bus gemist vanwege de avondopstelling van Busstation oost.Hoe had ik moeten weten dat de bussen richting nieuwegein alleen om de hoek bij het Moreelsepark stoppen?!
Door de plattegrond van de tijdelijke situatie die o.a. op CU2030.nl staat te bekijken, daar staat het keurig op. Maar op zich wel merkwaardig dat die plattegrond niet op de GVU, Connexxion en VoorU site te vinden is. In de haltes is 'ie me ook niet opgevallen trouwens gisteren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door lint41 »

Jurre schreef:Na een hele week vooral de ochtendspits gezien te hebben kunnen er wel enkele dingen geconcludeerd worden (ter aanvulling op de wiki): lijn 4 afwisselend met A300, new A300 en Amba's, lijn 5 met A300 en new AG300, lijn 206 met new A300, lijn 213 afwisselend met Amba's en AG300.
Om te bekijken wele bussen er horen te rijden, kan je beter naar het omloopnummer van de bus kijken, achter de voorruit op het blauwe bordje. Hier geldt dan:
- 1xx voor de newA308 (midi)
- 2xx voor een Amba
- 3xx voor een newA330 (12m)
- 4xx voor een A300 (12m LPG)
- 5xx voor een AG300 (18m LPG)
- 6xx voor een newAG300 (18m, 4-deurs)
- 7xx voor een Citaro
- 8xx voor een newAG300 (18m, 3-deurs (ex-ZuidTangent))
- 9xx voor een newAGG300 (25m)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door webguy »

Daniel schreef:Maar op zich wel merkwaardig dat die plattegrond niet op de GVU, Connexxion en VoorU site te vinden is. In de haltes is 'ie me ook niet opgevallen trouwens gisteren.
Hij hangt er wel op een paar plekken - te herkennen aan de rode tekst links bovenin.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:Door de plattegrond van de tijdelijke situatie die o.a. op CU2030.nl staat te bekijken, daar staat het keurig op.
Dat is dus geen site waar je kijkt voor reisinformatie. Dan staat de informatie dus op de verkeerde plek.

(Het is ook wel merkwaardig dat er lijnen op die plattegrond staan die 's avonds helemaal niet rijden.)
Daniel schreef:In de haltes is 'ie me ook niet opgevallen trouwens gisteren.
Als daar gewoon duidelijk opvallend was aangegeven waar je de bus 's avonds kan vinden was het ook goed geweest. Dan heb je ook geen plattegrond nodig.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

De nieuwe locatie voor de Qbuzz Nieuwegein is bekend: de loods aan de Morsebaan 1.

Kaartje
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 45 gasten