Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Nou, nee. Eigenlijk niet. Alleen Utrecht stad en directe omgeving (zoals Zeist) is inderdaad het grootste deel van de dag drukker. De provinciale wegen zijn verder hetzelfde als in Twente (of zelfs rustiger soms). De weg tussen Veenendaal en Elst en de weg tussen Renswoude en Scherpenzeel zijn ook voor Twentse begrippen rustige wegen.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Tom98 schreef:Dan mag Ruwinkelseweg op lijn 80 ook wel geschrapt worden. Daar halteren we op de doorgaande rijbaan van 80 km/h.
Gelukkig stapt er haast nooit iemand in of uit daar. Je hebt genoeg collega's die richting Amersfoort even de bestrating van de uitrit naar het restaurant op duiken trouwens, maar de andere kant op gaat dat inderdaad niet.

Maar Schalm/De Hof is vertragender... Daar zit wel een haltekom, maar in de ochtendspits ben je wel even aan het wachten voor je daar weer uit kunt vertrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wannes »

Daniel schreef:
Tom98 schreef:Dan mag Ruwinkelseweg op lijn 80 ook wel geschrapt worden. Daar halteren we op de doorgaande rijbaan van 80 km/h.
Gelukkig stapt er haast nooit iemand in of uit daar. Je hebt genoeg collega's die richting Amersfoort even de bestrating van de uitrit naar het restaurant op duiken trouwens, maar de andere kant op gaat dat inderdaad niet.

Maar Schalm/De Hof is vertragender... Daar zit wel een haltekom, maar in de ochtendspits ben je wel even aan het wachten voor je daar weer uit kunt vertrekken.
Als de bus richting naar rechts aangeeft moet je als bestuurder de bus toch voorrang geven? Dus in principe zou de bus toch direct uit kunnen rijden :?:
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Als een bus in een haltekom de richting naar links aangeeft heeft deze binnen de bebouwde kom voorrang. Buiten de bebouwde kom is dit niet het geval en moet de busschauffeur gewoon wachten tot er een gat is.
Bij twijfel altijd klagen
rooddolfijn
Berichten: 708
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

Tram 22 ligt er uit: https://www.u-ov.info/reizen/omleidinge ... ingen/8342

Edit: dit is de tweede storing vandaag: https://twitter.com/uov_info
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Wijkhoven
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 apr 2015, 11:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wijkhoven »

rooddolfijn schreef:Tram 22 ligt er uit: https://www.u-ov.info/reizen/omleidinge ... ingen/8342
Afbeelding

Helaas zeg _O-
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

De tram vervangende bussen worden de afgelopen tijd in ieder geval goed getest :')
Heeft iemand daar toevallig al een keer ingezeten?
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Nee, maar ik heb wel over-overvolle bussen 28 gezien, die dus extra ingezet waren. Niveautje 12 om 08:35.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Hoe zit dat eigenlijk met dat tvv? Wordt er een aparte lijn gereden volgens een (aangepaste) bus 12 route, of wordt de 28 tussen P+R en CS gewoon maximaal versterkt? Dat laatste lijkt me misschien niet de meest efficiënte, maar wel de makkelijkste en meest klantvriendelijke optie.
Bij twijfel altijd klagen
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

TVV zijn bussen die vanaf CS door de binnenstad rijden en vanaf Rijnsweerd een rondje over de Uithof rijden en daarbij (ongeveer) de nachtbusroute pakken. Zo hebben ze in theorie geen last van een gestrande tram.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

In Vleuten is een HESS op lijn 28 betrokken geraakt bij een flinke aanrijding: https://www.rtvutrecht.nl/amp/nieuws/20 ... ssion=true
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Ai, dat is een flinke schade
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

De avondspits was zeker rustig op de 50, op de Heuvelrug?

De opgeheven haltes mét haltekom hebben een nieuwe functie, zag ik vanavond iets na half zeven: parkeerplaats om tijd af te wachten met de bus.
:wink:

Richting Wageningen, stuk of drie passagiers erin.. *bus* :o

Is er een voorschrift voor de chauffeurs om het 'begrip' tijd af wachten' te communiceren aan de passagiers?

Het staat raar, een OV bus in de avondspits die 'niks' staat te doen.. dat vind ik een raar beeld.
Om 22 uur 's avonds... of 11 uur in de ochtend.. dan kan ik het begrijpen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Over het algemeen wordt dat niet aan de passagiers gecommuniceerd en kan je het ook nergens aan zien, behalve dan als de bus stilstaat bij een halte met DRIP (want dan staat daar iets anders dan "0" achter de betreffende rit :wink: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

^^ nou, als ik jouw ervaringen daarmee zo lees.. dan lijkt het (mij) na de recente dienstregelingswijziging wel een dingetje om te gaan benoemen,. het komt vaker voor, heb ik de indruk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Mwoh, niet vaker hoor. Gewoon op dezelfde plekken als altijd in mijn geval, alleen dan nu in combinatie met een behoorlijk consequente vroege aankomst op De Klomp.

Overigens hoor ik de vaste reizigers op de X80 elkaar inmiddels al waarschuwen voor te vroege bussen, met name in Renswoude blijkt de bus nu in de ochtendspits nog weleens voor te lopen op schema. Dat is een opvallend verschil met eerdere dienstregelingen, terwijl totale rijtijd maar 1 minuut langer is geworden (vertrek uit Amersfoort 3 minuten eerder, maar aankomst op De Klomp slechts 2 min. eerder gepland). Kennelijk pakt de rijtijdverdeling na Woudenberg De Poort nu dus beter uit.
Wat ook meespeelt: het is weliswaar nog altijd druk, maar net wat minder extreem. Opvallend genoeg lijkt dat juist niet door de extra reismogelijkheden naar Veenendaal te komen, want ik zie juist vaste trein-overstappers nu niet meer in de bus. Kennelijk zijn die door de robuuste aansluitingen gestopt met uit voorzorg de bus van een half uur eerder te nemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Het viel me vandaag op dat de ex-Groningse geledes geen Qbuzzlogo's meer op de buitenkant hebben. Waarom is dat?
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Bumzle »

Ik zit momenteel in de 4375 en dit is zo te zien een oud-CXX bus met de complete U-OV huisstijl van buiten en CXX-huisstijl van binnen. Deze bus blijkt uit 2003 te komen maar ben echt verbaasd in hoe goede staat deze bus nog is. Weet iemand in welk concessiegebied deze vroeger is ingezet en rond welke periode?
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Het kan een bus uit de Concessie Almere zijn, er rijden namelijk ook 3 MB Citaro bussen uit 2003 bij U-OV die in Almere waren ingezet tot eind 2017

Edit: Het is inderdaad een van de Citaro bussen die in Almere rond heeft gereden
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Hij heeft inderdaad in Almere gereden als 9136.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Off-topic: Kan Bumzle niet even vragen of de chauffeur naar Almere wil rijden er mee, dan kan ie even op de M1/M2 rijden
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Dat kan je beter vragen aan een chauffeur van Syntus Overijssel. Hun ex-Almeerders zijn minder hard nodig dan die van Qbuzz. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

De provincie Utrecht doet zijn OV-onderzoek gelukkig wat grondiger dan de jaarlijkse OV-monitor: als in, ze enquêteren tenminste ook in de spits.
Overigens blijkt het onderzoek in de bussen niet bepaald het onderzoek te zijn wat Syntus op z'n website vermeld, maar veel meer een onderzoek naar welke verplaatsing je als reiziger op dat moment maakt en hoe het zit met voor- en natransport en de achtergrond van de reiziger. Op zich wel nuttige informatie voor de provincie ook zo natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Durashift schreef: (..) zag ik vanavond iets na half zeven: parkeerplaats om tijd af te wachten met de bus.
:wink:

Richting Wageningen, (..).
Vanavond, uurtje later.. Ik reed achter een Setra aan vanaf Amerongen. Vertrok daar netjes op tijd (vertrektijd 0 op de DRIS).
In Elst was het rustig.. (al had de Setra de gang er wel in :?: ) .. en nu werd er dus op halte Tasveld 'tijd afgewacht'.
Op zich wel netjes om een mogelijk, verlate, reiziger vanaf de werkplek de aansluiting te bieden :wink: .. maar ik blijf het opvallend vinden.
Misschien 'tref' ik het dat ik dit nu telkens nét waarneem.. terwijl in mijn herinnering ik dit vorig jaar toch niet zag gebeuren.

Lijn 87: bezetting afgelopen middag, gespot om kwart over twee op de rondweg oost te Veenendaal, voor de grote kruising met de A12: 2 passagiers erin.

(en vanochtend vroeg één jongen bij de halte aan die Rondweg (in de andere richting) wachtend op zijn bus).
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rm7 »

Lijn 45 schreef:Het viel me vandaag op dat de ex-Groningse geledes geen Qbuzzlogo's meer op de buitenkant hebben. Waarom is dat?
Dat is een eis uit het bestek. Zou me niks verbazen als ze binnenkort geel zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten