Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door nvdw »

Professioneel, dat niet. ROFL? Dat wel :D
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door ICE105 »

Vraagje: weet iemand waar lijn 29 vandaag komt op het WKZ? Ik neem wel eens de rit van 18:36 maar deze is vaak te laat. Vandaag orakelde de OVinfo app op vertrektijd +20 dus toen maar met lijn 12 op pad gegaan.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Volgens mij komt die om 18,31u aan als lijn 287 vanuit Vianen. Daarvoor ook als 287 richting Vianen gegaan.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door dnmw2705 »

Wat is er opeens aan de hand met het verkeerslicht tussen Oorsprongpark en Wittevrouwen? Het gebeurd mij nu echt zo vaak dat de bussen daar steeds moeten stoppen. Voorheen konden de bussen daar 99 van de 100 keer door. Afgelopen weken sta ik er elke keer stil omdat het verkeerlicht op rood staat.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

U-OV en Syntus communiceren dit jaar gezamenlijk over het Koningsnachtnet, da's wel een verbetering ten opzichte van voorgaande jaren volgens mij. Maar waarom is een kaartje naar De Meern met U-OV nu 2 euro goedkoper dan met Syntus? Ze delen notabene een verkoopkraam, lijkt me knap verwarrend op die manier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
buswbd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 02 dec 2016, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door buswbd »

Syntus heeft 1 prijs voor het kaartje maakt niet uit waar je heen gaat en bij U-OV is het per lijn anders. Dus eigenlijk is Syntus Goedkoper.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

dnmw2705 schreef:Wat is er opeens aan de hand met het verkeerslicht tussen Oorsprongpark en Wittevrouwen? Het gebeurd mij nu echt zo vaak dat de bussen daar steeds moeten stoppen. Voorheen konden de bussen daar 99 van de 100 keer door. Afgelopen weken sta ik er elke keer stil omdat het verkeerlicht op rood staat.
Zal wel wat aan de VRI software gesleuteld zijn?
Het testen van 'een andere verkeersstroom'?
Of de KAR werkt niet of onvoldoende op dat punt...
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door ovforens »

Fototip voor woensdagmiddag. Vanaf 16:00 rijden vele buslijnen niet meer door de binnenstad in Utrecht, maar via de Maliesingel. Die is opnieuw ingericht afgelopen jaar en smaller geworden.
Het Ledig Erf gaat het druk krijgen met buslijn 7/8/12/18/27/28/41/50/51/52/53/55/74/77/251 Ongeveer 150 bussen per uur.

https://u-ov.info/plan-mijn-reis/storingen/
UtrechtOV
Berichten: 138
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door UtrechtOV »

Hoe wordt de omleiding van de 27 eigenlijk? Die kan natuurlijk nooit bij de St. Jacobsstraat komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Die vliegt over de vrijmarkt heen zo te zien, staat er immers niet bij tussen de omleidingen. Vanaf de Oudenoord via de Talmalaan, Kardinaal de Jongweg, Sartreweg lijkt het meest logisch maar is nog best wel om.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Wubbo »

Hij staat hier bij de omleidingen. Ik verwacht alleen dat die omleiding niet klopt, volgens mij moeten er meer haltes vervallen zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Ah, lijnnummertje is eraf gevallen in de overzichtslijst met omleidingen. 't lijkt inderdaad meer de omleiding voor de andere lijnen langs de Sint Jacobsstraat, via de Weerdsingel - Catharijnesingel - Maliesingel lijkt trouwens nog wel meer om voor lijn 27 dan de route die ik in m'n vorige bericht noemde. Maargoed, 'tis ook maar voor een uurtje of 2-3 op die lijn natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:Lijn 65 heeft momenteel een flinke omleiding wegens werkzaamheden aan de Structuurbaan in Nieuwegein die ook langdurig is. (..).
Gisteravond een stukje over de vernieuwde, heringerichte, Structuurbaan moeten rijden met ongeveer 9 meter lengte en 2,55 meter breed..
Wát een feest.. :x
Ik begrijp wel dat de nu verhoogde en vrijliggende fietspaden een stukje veiliger zijn... en dat de minimale breedte van de weg de snelheid ook drukt.. maar al die middenvluchtheuvels maken het er niet fijner rijden op.. dat kost snelheid en je blijft van rechts naar links en weer terug gaan... :neg:

Ik denk dat de rijtijd van de 65 er wel door gaat oplopen.. nog los van het bumpen door het meepakken van een stukje stopband bij zo'n chicane.

Verkeersborden staan ook lekker 'dicht' op het wegdek.. want precies op het stukje tegels tussen rijbaan en fietspad..

Nahja, heeft E&R er weer een mooi 'test' stukkie bij *bus*
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door ovforens »

Daniel schreef:Ah, lijnnummertje is eraf gevallen in de overzichtslijst met omleidingen. 't lijkt inderdaad meer de omleiding voor de andere lijnen langs de Sint Jacobsstraat, via de Weerdsingel - Catharijnesingel - Maliesingel lijkt trouwens nog wel meer om voor lijn 27 dan de route die ik in m'n vorige bericht noemde. Maargoed, 'tis ook maar voor een uurtje of 2-3 op die lijn natuurlijk.
De omleiding is nu toevoegd; rijdt via Draaiweg - Kardinaal de Jongweg
https://u-ov.info/plan-mijn-reis/storingen/4290
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Suus »

Ligt het aan mij of staan de verkeerslichten in Utrecht echt hondsberoerd afgesteld? In vergelijking met Amsterdam vind ik de wachttijden erg lang en zoiets als prioriteit zit er ook niet echt in. Als in Amsterdam een bus zich aanmeldt voor het verkeerslicht wacht de rest maar even, die bus moet gewoon zonder stoppen de kruising over.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door cassie127 »

Dat ze in Amsterdam meestal gelijk door kunnen rijden mag je wel luxe noemen. Op veel plaatsen zowel in Utrecht als elders in het land is dat echt niet het geval
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

@Suus: Ligt niet aan jou, Utrecht kan inderdaad gewoon geen verkeerslichten afstellen. Niet alleen voor het OV trouwens maar gewoon voor iedereen: geregeld als ik 's ochtends op de halte bij m'n werk aankom staat de bus voor rood, het autoverkeer voor rood en de overstekende voetgangers ook voor rood. Allemaal op elkaar te wachten dus, en daarna mogen dan een keer de voetgangers oversteken.
In die tijd dat iedereen op elkaar mag wachten had ik wel tien keer kunnen oversteken, dat zou de doorstroming voor de rest van het verkeer ook een stuk verbeteren.

Laatst waren toen ik 's ochtends daar aankwam de verkeerslichten een keer buiten werking en was er opeens geen auto te zien op het hele Europaplein terwijl je ze normaal van alle kanten wel in de rij ziet staan :P

@cassie127: Maar toch is het in Utrecht veruit het slechtst ermee gesteld. Hier in Amersfoort krijg ik als er geen verkeer staat te wachten gewoon direct groen als voetganger om over te steken, in Utrecht sta je gegarandeerd enkele minuten te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door waldo79 »

Precies, dat is gewoon anti-beleid van de gemeente Utrecht - met als gevolg dat bijvoorbeeld fietsers zich van god noch gebod iets aantrekken. Het is niet altijd zo slecht geweest :N
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door cassie127 »

Zwolle die maakt er ook wel een potje van hoor. Bij het katwolderplein sta je ook 9 van de 10 keer voor een rood licht te wachten zowel voor het oversteken van de bus baan als de rijstroken van de auto's. Ook als deze auto's en bussen rood hebben. Ook hier krijgen de bussen niet echt prioriteit en al helemaal niet bij het te vroeg of te laat zijn.

Maar ben het wel met je eens dat Utrecht wel een van de ergste steden is wat dat betreft
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Aking »

Daarom trek ik mij, als fietser en als voetganger, dan ook al minimaal een jaar of 15 heel weinig aan van de verkeerslichten in Utrecht :') *O*
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door nvdw »

Van de week wilde het blijkbaar ook niet zo lukken met het buslicht bij het tunneltje onder de Rabobank. Tien bussen in de rij :lol:

Zoals ik ooit al eens zei: of ze laten het een chimpansee doen, of ze doen het expres.

Dat fietsers en voetgangers er weinig van aantrekken, dat is wat mij betreft voor eigen risico. Wel even kijken of er niets aankomt dat wel groen heeft; laatst heb ik bijna weer een student vroegtijdig van zijn studieschuld afgeholpen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Aking »

Dat ik me niets van de verkeerslichten aantrek wil natuurlijk niet zeggen dat ik me niets van de andere verkeersdeelnemers aantrek :wink:

Ik ben in mijn leven één keer aangereden, en dat vind ik op zich meer dan genoeg :Y (en dat was overigens toen ik keurig netjes door groen liep -o- )
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

@ Suus, ik had een paar berichten geleden het ook al aangegeven. In Utrecht is het echt drama zoals Daniël ook al zegt. Als je vanaf De Bilt komt over de Utrechtseweg, dan heb je bij de Berekuil de volgende situatie: Bus komt aanrijden op rechtsaf baan. Rechtdoor en rechtsaf gaan op groen (en twee oog) bij de volgende verkeerslichten staat het auto verkeer op groen en bus op rood. Dan gaat groen voor auto naar rood en dan mag of het verkeer van rechts of de bus mag..
Nu rijden de chauffeurs van U-OV gewoon mee met het auto groen, maar Syntus chauffeurs blijven wachten voor het bus licht.
Nu begreep ik dus dat U-OV chauffeurs het doen zodat ze de weg niet blokkeren, alleen is het vaak ook zo dat er geen bus staat te wachten en gewoon doorrijden zodat ze niet onnodig stil staan. Twee verkeerlichten erna, bij het spoor sta je ook vaak onnodig stil omdat fietsen over moeten steken. Na Oorsprongpark heb je ook weer een verkeerslicht wat veel te vaak op rood staat waardoor bussen er onnodig stil staan. Als je uit de buurt komt daar, dan weet je precies wat ik bedoel. Anders moet je even kijken of je via Google Streetview wijzer wordt :p
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Aking »

Er kwam mij net tussen jaarbeursplein en jaarbeurszijde een luid toeterende U-OV v.i.p bus tegemoet, versierd met vlaggetjes zelfs :P

Ik probeerde nog naar binnen te gluren maar kon de koning en Britney Spears niet ontwaren :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Hainje »

Als Britney tegen de Koning zegt "Hit me one more time", dan wordt Máxima denk ik nogal toxic en foetert ze dat niet zijn slaaf is. Van dat circus zullen de roddelbladen vast smullen, want niemand verwacht natuurlijk dat Wim-Lex zo'n womanizer is. :lol:
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten