Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor 010jongen » Do 11 Apr 2013, 19:05

volgens mij werd er de knip bedoeld die misschien nodig zou zijn tijdens de werkzaamheden aan de trambaan bij het westplein?

Per juli worden de lijnen 7 noord en 8 zuid aan elkaar gekoppeld.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor Michael 1988 » Vr 12 Apr 2013, 02:01

MdJ schreef:
Michael 1988 schreef:Leuke collega's daar zeg. Zelf houden ze pauze en één iemand zit nog te werken. Geen wonder dat het af en toe tergens traag gaat bij de infra.

Gelukkig zie je dat ook op de foto en wat een conclusie. :roll:


Pardon, maar het was sarcastisch bedoelt. Je ziet in feite op 1 foto 4 man aan de kant zitten en 1 man op het spoor. Maar je kunt niet zeggen of het pauze is of niet. Dus ik kan dat ook niet.

Daniel schreef:@Michael1988: Omvallen doen die dingen niet zo snel hoor. Hier een voorbeeld wat zo'n stootblok met een trein doet.


Er stond ook achter dat het echter nooit zal gebeuren (tussen haakjes en in het klein).
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

rm7
Berichten: 117
Lid geworden op: Zo 29 Nov 2009, 00:04

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor rm7 » Vr 12 Apr 2013, 09:50

nvdw schreef:De 7 kan natuurlijk via de Overste den Oudenlaan en Balijelaan naar het station rijden, of het GVU moet de lijn knippen zodat het gedeelte CS-Kanaleneiland vanaf Busstation West vertrekt.


Lijn 1 rijdt in beide richtingen via de Adama van Scheltemabaan richting de Vondellaan en vanaf daar de normale route.

Lijn 5 rijdt vanaf het CS de normale route door Oog in Al naar de Cartesiusweg. Daar keert men direct om via de Vleutenseweg terug te rijden naar het station en Voordorp. Dit houdt in dat passagiers aan de andere kant van de weg moeten instappen om zo op het station te komen.

Lijn 7 rijdt richting Kanaleneiland Zuid de normale route. Richting het CS rijdt lijn 7 na de halte Van Heuven Goedhartlaan naar de Beneluxlaan, 5 Meiplein, Koningin Wilhelminalaan, Balijelaan, Vondellaan, Bleekstraat, Adama van Scheltemabaan, Centraal Station.

Lijn 26 en 27 rijden richting Langerak de normale route. Naar het CS rijden beide lijnen tot het 24 Oktoberplein, daar rechtsaf richting de Pijperlaan om via Oog in Al en de Vleutenseweg naar het station te rijden.



matje82 schreef:dat was ook de bedoeling, dat lijn 8 uit Lunetten vervolgens grotendeels de route van lijn 7 naar Overvecht overneemt. Lijn 8 naar Overvecht wordt dan lijn 9 en lijn 7 wordt dan alleen het stuk naar Kanaleneiland. Weet niet of dit nog doorgaat.

Het plan is dat dit gewoon doorgaat.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25112
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor Daniel » Vr 12 Apr 2013, 15:17

rm7 schreef:Lijn 26 en 27 rijden richting Langerak de normale route. Naar het CS rijden beide lijnen tot het 24 Oktoberplein, daar rechtsaf richting de Pijperlaan om via Oog in Al en de Vleutenseweg naar het station te rijden.

Linksaf neem ik aan, als je rechtsaf gaat kom je op de Beneluxlaan terecht :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

rm7
Berichten: 117
Lid geworden op: Zo 29 Nov 2009, 00:04

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor rm7 » Vr 12 Apr 2013, 23:36

Daniel schreef:
rm7 schreef:Lijn 26 en 27 rijden richting Langerak de normale route. Naar het CS rijden beide lijnen tot het 24 Oktoberplein, daar rechtsaf richting de Pijperlaan om via Oog in Al en de Vleutenseweg naar het station te rijden.

Linksaf neem ik aan, als je rechtsaf gaat kom je op de Beneluxlaan terecht :wink:

:lol: inderdaad, had het kaartje andersom voor me toen ik het typte.

Jurre
Berichten: 818
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor Jurre » Za 13 Apr 2013, 14:34

rm7 schreef:Nog wat nieuwe data:

De lijnen 41, 43, 52, 53, 59, 63, 65, 74 en 75 worden ingevoerd/gewijzigd.

Wat wordt er precies met lijn 59 gedaan dan?

matje82
Berichten: 95
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010, 13:30

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor matje82 » Za 13 Apr 2013, 17:49

Jurre schreef:
rm7 schreef:Nog wat nieuwe data:

De lijnen 41, 43, 52, 53, 59, 63, 65, 74 en 75 worden ingevoerd/gewijzigd.

Wat wordt er precies met lijn 59 gedaan dan?


eigenlijk staan alle wijzigingen wel op http://regioutrecht.nl/bru/downloads/mo ... eling-2013

ljn 59 gaat vanaf Zeist busstation via de route van lijn 74 naar Driebergen-Zeist, lijn 43 neemt die route ook over. Lijn 74 blijft alleen op het drukke stuk Zeist Busstation-Utrecht rijden en vanaf daar verder naar Nieuwegein en Vianen.

rm7
Berichten: 117
Lid geworden op: Zo 29 Nov 2009, 00:04

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor rm7 » Vr 19 Apr 2013, 16:11

De huidige omleiding van lijn 5 is gewijzigd:

Lijn 5 rijdt de normale route naar de Cartesiusweg, buffert daar en rijdt vervolgens tot aan de Beethovenlaan om daar te keren en vervolgens via de oude route richting het CS te rijden.

Ondertussen zijn er meer details bekendgemaakt over de wijzigingen in het lijnennet.

2 Juni gaat de zomerdienst van het GVU in. Op dat moment wijzigt het volgende:

Lijn 19: Utrecht Centraal - Station Leidsche Rijn
Deze lijn rijdt via de Vleutenseweg naar de Jazzsingel, Musicalkade, Krommewetering, Proostwetering, Hertogwetering, Soestwetering naar Station Leidsche Rijn.
De haltes Madridstraat, Jan Wolkerssingel en Station Leidsche Rijn Centrum zijn nieuw.

Lijn 24: Utrecht Centraal - De Meern Oost
Op de Orteliuslaan komt een nieuwe halte; Utrechtse Bazaar.

Lijn 39: Utrecht Centraal - Maarssen Station
De haltes Madridstraat, Jan Wolkerssingel en Station Leidsche Rijn Centrum zijn nieuw.

Lijn 58: Bilthoven - Berg en Bosch
Deze lijn wordt gereden door Connexxion met een 8-persoonsbusje. De route en frequentie zijn nog niet duidelijk.

13 Juli gaat de beperkte zomerdienst van het GVU in.

Lijn 1: Overvecht - Utrecht Centraal
Deze lijn gaat de eerder genoemde route rijden door de Vogelenbuurt.

Lijn 5: Voordorp - Utrecht Centraal
Deze lijn gaat vanaf Voordorp naar de halte Troosterhof, Van Everdingenlaan, Eykmanplein, Kleine Singel, Wittevrouwenbrug, Voorstraat en Neude naar het station.
Richting Voordorp rijdt deze lijn via Neude, Janskerkhof, Stadsschouburg, Wittevrouwenbrug, Kleine Singel, Eykmanplein, Hengeveldstraat, Hijmans van den Berghlaan en Troosterhof.

Lijn 7: Utrecht Centraal - Kanaleneiland Zuid
Deze lijn wordt ingekort.

Lijn 8: Utrecht Centraal - Overvecht Zuid.
Deze lijn gaat vanaf Utrecht Centraal de huidige route van lijn 138 rijden, om vanaf de Winklerlaan de huidige route op te pakken.

Lijn 9: Lunetten - Overvecht Noord
In Lunetten gaat deze lijn de huidige route van lijn 8 rijden. Vanaf het Centraal Station rijdt deze lijn naar de David van Mollemstraat, Draaiweg, Willem Dreeslaan en de Brailledreef. Vanaf die halte rijdt lijn 9 de huidige route van lijn 7 naar de Klopvaart.

Lijn 24: Busstation West - De Meern Oost
De halte verhuist naar station West. Er wordt onderzocht of een nieuwe halte nabij het Anne Frankplein kan worden geplaatst.

Van 20 juli tot 1 september vinden werkzaamheden plaats aan de trambaan in Utrecht.
De tram rijdt dan niet in Utrecht. Hierdoor worden de lijnen 74 en 77 geknipt. De trajecten tussen Utrecht Centraal West en respectievelijk Vianen en Nieuwegein krijgen hoogstwaarschijnlijk de lijnnummers 374 en 377.

Op 21 juli start de zomerdienst van Connexxion.

Lijn 33 gaat dan rijden tussen Nieuwegein en Papendorp. Deze lijn rijdt via de Noordstedeweg, Batauweg, Galecopperlaan, A.C. Verhoefweg, Papendorpseweg, Orteliuslaan en de Mercatorlaan. Deze lijn rijdt van maandag tot en met vrijdag om het half uur tussen 06:30u en 18:30u.
De haltes van deze lijn: Stadscentrum, Noordstedeweg, Barnsteendrift, De Baten, Middenweide, Rembrandthage, Gerbrandypark, Guido Gezellehove, Galecopperdijk, Herman Heijermanshove, Papendorp Zuid, Mercatorlaan, Papendorp Noord, Orteliuslaan.

Lijn 43: Utrecht Centraal - Zeist
Deze lijn gaat vanaf Driebergen-Zeist doorrijden naar Busstation Zeist via de route van lijn 74. Tijdens de spits op werkdagen zal deze lijn niet verder rijden dan de halte Galgenwaard.

Lijn 47: Utrecht Centraal West - Houten
De halte van deze lijn verhuist naar busstation West

Lijn 52: Utrecht Centraal - Amersfoort
Deze lijn gaat in Zeist via de Titus Brandsmalaan en de Dijnselburgerlaan rijden.

Lijn 53: Utrecht Centraal - Zeist
Deze lijn gaat vanaf dan over de Schaerweijdelaan en Panweg rijden.

Lijn 59: Zeist - Hilversum
De route wordt verlegd naar de Dijnselburgerlaan, Panweg, Bergweg en Steynlaan.

Meer wijzigingen volgen nog.

Lijn 213 wordt het lijnnummer van lijn 13 tijdens de spitsuren.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25112
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor Daniel » Vr 19 Apr 2013, 16:22

rm7 schreef:Lijn 58: Bilthoven - Berg en Bosch
Deze lijn wordt gereden door Connexxion met een 8-persoonsbusje. De route en frequentie zijn nog niet duidelijk.

Moet dat niet de eerder genoemde servicebuslijn 78 zijn? Of gaan ze nu juist de lijn 58 Zeist - Hilversum wel heel drastisch inkorten?
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

wouter15
Berichten: 845
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor wouter15 » Vr 19 Apr 2013, 19:44

@rm7: Als het klopt wat je zegt is er iets mis op gvu.nl en op connexxion.nl. Ik zie namelijk dat beide sites de dienstregeling hebben ingeladen tot 12-07 alleen zie ik geen enkele aanpassing zoals hierboven beschreven.
Laatst gewijzigd door Wubbo op Vr 19 Apr 2013, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd

rm7
Berichten: 117
Lid geworden op: Zo 29 Nov 2009, 00:04

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor rm7 » Vr 19 Apr 2013, 23:53

Alleen de wijzigingen van 2 juni staan erop :wink: , die van de beperkte zomerdiensten staan er nog niet.

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 841
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor Busfoto.nl » Za 20 Apr 2013, 04:40

De 13 in de spits de 213 maken. Dat is gewoon veranderen om het veranderen.

rm7
Berichten: 117
Lid geworden op: Zo 29 Nov 2009, 00:04

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor rm7 » Za 20 Apr 2013, 09:53

Inderdaad, want lijn 12s blijft gewoon 12s en wordt niet veranderd in 212 :? .

Lijn 206 gaat vanaf 2 september rijden. Om het kwartier gaat er vanaf het station een bus via de route van lijn 6 naar de halte Nijenoord. Echter is dit nog onder voorbehoud.

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor 010jongen » Za 20 Apr 2013, 10:24

Maf dat lijn 6 wel als radiale lijn wordt ingetekend in bijv. De Ov. Visie terwijl de frequentie dan omlaag gaat naar 4x per uur.

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 841
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor Busfoto.nl » Ma 22 Apr 2013, 16:54

Door werkzaamheden voor de aanleg van de tramlijn naar De Uithof is de busbaan tussen de Sorbonnelaan en de Padualaan deze weken opgebroken. Lijn 12/12s rijdt om die reden een omleiding. Het lijkt er op dat de verkeerslichten niet helemaal berekend zijn op deze extra bussen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 841
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor Busfoto.nl » Di 23 Apr 2013, 20:37

Het BRU heeft redelijk uitgebreid gereageerd op de inspraak die reizigersorganisaties, overheden en bezorgde bewoners van de regio Utrecht hebben geleverd over de Uitgangspunten over het OV in Utrecht in 2014.

De reactienota staat hier: http://www.regioutrecht.nl/nieuws/downloads/mobiliteit/openbaar-vervoer/2013-04-22-Reactienota-bij-Uitgangspuntennotitie.pdf

Daarbij hoort onderstaand persbericht:
De uitgangspunten voor de nieuwe dienstregeling van 2014 zijn op een aantal onderdelen aangepast. Bestuur Regio Utrecht (BRU), verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in de regio Utrecht, heeft dit jaar voor het eerst rechtstreeks aan bewoners en reizigers om reactie gevraagd. Ondanks de financiële en ruimtelijke beperkingen, ziet BRU kansen om de dienstregeling te optimaliseren. BRU vraagt de vervoerder om op korte termijn met een voorstel te komen voor een logischer begin- en eindpunt van lijn 14 en een betere aansluiting op andere buslijnen. Ook wordt vanaf december 2013 de route van de oude buslijnen 1 en 6 door Hoograven deels hersteld dankzij inzet van buslijnen uit Houten en Nieuwegein. Bovendien heroverweegt BRU de samenvoeging van de buslijnen 3 en 4: aan de nieuwe vervoerder wordt advies gevraagd over dit eerder genomen besluit.
Klik hier voor de Reactienota. Hierin staan alle reacties geordend per onderwerp, inclusief antwoord van BRU.
Op basis van de nu vastgestelde Uitgangspuntennotitie van BRU, maakt de vervoerder maakt een vervoerplan, de dienstregeling op hoofdlijnen. In september neemt het dagelijks bestuur van BRU daarover een besluit.
Reactienota
362 e-mails, 14 brieven en ruim 1.900 handtekeningen (aan BRU en gemeente Utrecht) ontving BRU naar aanleiding van de oproep om te reageren op de plannen voor de dienstregeling in 2014. Naast de al eerder ontvangen reacties van de negen BRU-gemeenten en ROCOV, de belangenbehartiger OV-reiziger.
“Rechtstreeks reactie vragen aan de direct betrokkenen levert meerwaarde op”, laat Arjen Gerritsen, portefeuillehouder OV van BRU, weten. “Alle binnengekomen reacties zijn dan ook zorgvuldig meegewogen”. Naast aanpassingen in de Uitgangspuntennotitie van BRU, worden ook diverse reacties en suggesties meegegeven aan de vervoerder.
Alle reacties en het antwoord van BRU staan, geordend per onderwerp, in de Reactienota. Alle personen en organisaties die per brief of e-mail hebben op de oproep om te reageren op de plannen van BRU, ontvangen de Reactienota persoonlijk.
Groter hinder in stationsgebied vanaf 2014
Eén van de ruimtelijk beperkingen waar BRU mee wordt geconfronteerd, zijn de werkzaamheden in het stationsgebied. ProRail en gemeente Utrecht werken daar samen aan de verbouwing van station Utrecht Centraal tot het vervoerknooppunt OV-terminal Utrecht CS.
Met de uitgangspuntennotitie die het dagelijks bestuur van BRU op 22 april heeft vastgesteld, speelt BRU in op de ontwikkelingen in het stationsgebied. Vanaf 2014 verwacht BRU veel hinder voor reizigers die het stationsgebied aan doen. Dat geldt met name voor doorgaande reizigers vanuit Utrecht Zuid en Zuidwest naar de binnenstad en vice versa.


De beantwoording is redelijk, maar niet volledig. Zo is de opmerking dat het raar is dat lijn 12 maar een klein deel van de week rijdt, terwijl men over een paar jaar een frequent rijdende tramdienst over hetzelfde traject wil laten rijden, veranderd in "Een reiziger adviseert om de dienstregeling van lijn 12 af te stemmen met de Uifhoflijn." Dat is net wat anders.

De gedeeltelijke herstelling van een doorgaande verbinding tussen Hoograven, het Smaragdplein en Utrecht Centraal lijkt te worden ingevuld door buslijn 47 anders te laten rijden. Op zich een wijselijk besluit, maar het vereist wel een infrastructuele aanpassing bij de "kruising" Ringwade / Liesboschpad. Er is hier een behoorlijk hoogteverschil en geen bestaande verbinding voor gemotoriseerd verkeer. Daarnaast zijn bepaalde ritten van lijn 47 behoorlijk vol op zichzelf, dus dan zou deze lijn geleed moeten gaan rijden. Verder moet daarbij worden opgemerkt dat lijn 47 in het weekeinde slechts eenmaal per uur rijdt, op zondag slechts eenmaal per twee uur.

Verder is interessant dat de nota van beantwoording op sommige punten iets meer duidelijkheid biedt dan de informatie die voorheen beschikbaar was.
- In het najaar 2013 wordt lijn 30 uitgebreid tot een daglijn (nu slechts spitslijn, ligt in een mooie kwartierverbinding met lijn 10 tussen UIthof en Overvecht). Hierbij wordt lijn 30 verlengd. De nieuwe route wordt: Uithof - Overvecht - Marnixlaan - Station Utrecht Zuilen- Schepenbuurt - Station Leidsche Rijn Centrum/Antoniusziekenhuis Leidsche Rijn
- Mogelijk wordt lijn 48 gekoppeld met de nieuwe lijn 33, waardoor er een mooie tangentlijn Houten - Nieuwegein - Station Leidsche Rijn ontstaat.
- Men spreekt over een lijn 41/141, maar mogelijk bedoelt men hier lijn 241.
- Er wordt gesproken over een nieuwe tangentverbinding Odijk - Houten. Hierbij wordt de huidige verbinding van lijn 43 Driebergen - Odijk verdubbeld naar een halfuursverbinding: 1x per uur Driebergen - Odijk - Houten, 1x per uur Driebergen - Odijk - station Bunnik.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor Z2N » Wo 24 Apr 2013, 17:04

Vandaag was ik in Utrecht, dus kon ik even langs het nieuwe eindpunt bij het Jaarbeursplein lopen.
Bij aankomst kwam toevallig de in Kroningsdag-oranje gestickerde 5012 langsrijden.
Afbeelding
BRU 5012, Jaarbeursplein by Alfenaar, on Flickr'

Even verderop ligt de nu voormalige halte Westplein.

Ruw weggehaalde sporen.
Afbeelding
Voie no more. by Alfenaar, on Flickr

Ruw weggehaalde bovenleiding.
Afbeelding
DSC_0818 by Alfenaar, on Flickr

Zelfs deze stonden er nog. Ze stonden nog aan, en leken het nog te doen ook..
Afbeelding
DSC_0830 by Alfenaar, on Flickr

Een sneltram, het eindpunt Jaarbeursplein binnenrijdend. Op de voorgrond de sporen bij halte Westplein.
Afbeelding
by Alfenaar, on Flickr

De komende dagen zullen ze hier nog wel bezig zijn. Overigens stonden er nog veel verkeersbegeleiders het verkeer te sturen bij de passage van de trams, dus de verkeerslichtsystemen doen blijkbaar hun werk nog niet goed genoeg.. :')
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

ICE105
Berichten: 219
Lid geworden op: Ma 19 Dec 2011, 15:34

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor ICE105 » Wo 24 Apr 2013, 18:13

testtest schreef:De beantwoording is redelijk, maar niet volledig. Zo is de opmerking dat het raar is dat lijn 12 maar een klein deel van de week rijdt, terwijl men over een paar jaar een frequent rijdende tramdienst over hetzelfde traject wil laten rijden, veranderd in "Een reiziger adviseert om de dienstregeling van lijn 12 af te stemmen met de Uifhoflijn." Dat is net wat anders.


Zou een tramlijn via de route van lijn 11 ook niet veel logischer zijn (zeker in de daluren) dan de nu voorgenomen route via de 12?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25112
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor Daniel » Wo 24 Apr 2013, 18:53

@Z2N: Maak even busstation Noord ervan waar je het over busstation West hebt, dan klopt 't verhaal.

En verdorie, ben je mij nog net voor ook met die kroningstram :P Zag 'm toevallig vanmiddag ook langskomen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor Z2N » Do 25 Apr 2013, 00:12

Aangepast! (Ik geloof dat ik heb zitten slapen..)
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor microshit » Vr 26 Apr 2013, 13:38

testtest schreef:Door werkzaamheden voor de aanleg van de tramlijn naar De Uithof is de busbaan tussen de Sorbonnelaan en de Padualaan deze weken opgebroken. Lijn 12/12s rijdt om die reden een omleiding. Het lijkt er op dat de verkeerslichten niet helemaal berekend zijn op deze extra bussen.
<foto's>
Afbeelding

Uit een iets ander perspectief:

Afbeelding

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3999
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor reisthijs » Ma 29 Apr 2013, 13:46

ICE105 schreef:Zou een tramlijn via de route van lijn 11 ook niet veel logischer zijn (zeker in de daluren) dan de nu voorgenomen route via de 12?
Een tram door de binnenstad is zo'n enorm struikelblok in de Utrechtse politiek dat er geen andere keus was dan de route van lijn 12.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3304
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor Aking » Ma 29 Apr 2013, 14:00

Z2N schreef:Overigens stonden er nog veel verkeersbegeleiders het verkeer te sturen bij de passage van de trams, dus de verkeerslichtsystemen doen blijkbaar hun werk nog niet goed genoeg.. :')


Of de gemiddelde Utrechtse bestuurder/verkeersdeelnemer heeft schijt aan die nieuwe verkeerslichten en ze willen zo een aantal (bijna)aanrijdingen voorkomen :')
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 841
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor Busfoto.nl » Ma 29 Apr 2013, 17:29

De busbaan door de binnenstad is door de Vrijmarkt inmiddels weer dicht. De busbaan bij de Bleekstraat en de Bleekstraat verwerken nu in de avondspits per uur de volgende hoeveelheid bussen per uur:
lijn 3: 12x
lijn 4: 12x
lijn 8: 24x
lijn 11: 24x
lijn 12: 46x
lijn 18: 12x
lijn 24: 8x
lijn 29: 10x
lijn 41/43/241: 18x
lijn 50: 12x
lijn 52: 8x
lijn 53: 8x
lijn 74: 16x
lijn 77: 24x
lijn 138: 4x

Minstens 236 bussen per uur dus, naast de leegmaterieelritten, taxis en ander verkeer.

Niet zo gek dus dat het compleet vast stond en er 23 bussen voor het verkeerslicht stonden....


Afbeelding

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012

Berichtdoor Z2N » Ma 29 Apr 2013, 18:40

:shock:

Hadden ze niet tijdelijk wat bussen op busstation West neer kunnen zetten, en dan via Vondellaan en Albatrosstraat om kunnen leiden? Dat haalt een deel van de druk op de bleekstraat weg, zou ik zeggen..
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MSNbot Media, Yahoo [Bot] en 1 gast